Sami Virkkula

Apple iPad

901 viestiä aiheessa

Viimeksi kun iTunesia asensin, se asensi samalla koneelle kaikkea muuta ryönää. Esimerkiksi nettiselaimen. Ei hyvä. Kun sitten tytär yritti siirtää lisää musiikkia iPodiinsa, niin iTunes päätti päivittää itsensä. Samalla se poisti musiikit sekä podista, että tietokoneelta. Tuo iTunes vaan ei ole ehkä sitä Applen softakehityksen terävintä kärkeä.

Vai olisiko tytär sittenkin vaan naputellut ok ok ilman sen tarkempaa miettimistä kuten nykypäivänä ihmisillä on tapana? itunes kun kysyy myös wintoosassa että haluatko päivittää. Lisäksi ennen päivitystä se vielä varoittaa että kaikki katoa jos laitetta ei ole alustettu windowsille.  ::)

http://support.apple.com/kb/HT1483?viewlocale=fi_FI

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai olisiko tytär sittenkin vaan naputellut ok ok ilman sen tarkempaa miettimistä kuten nykypäivänä ihmisillä on tapana? itunes kun kysyy myös wintoosassa että haluatko päivittää. Lisäksi ennen päivitystä se vielä varoittaa että kaikki katoa jos laitetta ei ole alustettu windowsille.  ::)

Mä törmään todella usein ihmisiin jotka valittaa iTunesin tekevän omiaan mutta 95% kaikista syynä on ollut käyttäjä.

Ja toi nettiselain juttu on tod. Näk. Joku ruksi joka olisi pitänyt ottaa pois ennenkö painoi nextiä tjsp.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No aivan varmasti on painanut ok:ta, mutta minkä takia sen itunesin pitää edes mennä moista tekemään. Tässäkin tapauksessa tarkoitus ei ollut muuta kuin lisätä musiikkia laitteeseen. Miksi toimivaa laitetta pitäisi ruveta palauttelemaan?

Niin ja sitten vielä. Miksi myös tietokoneelta pitää poistaa tiedostot, jos laite palautetaan/alustetaan?.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä törmään todella usein ihmisiin jotka valittaa iTunesin tekevän omiaan mutta 95% kaikista syynä on ollut käyttäjä.

Ja toi nettiselain juttu on tod. Näk. Joku ruksi joka olisi pitänyt ottaa pois ennenkö painoi nextiä tjsp.

Ei muuten ollut mitään rukseja. Jos tuoreemmissa versioissa on, niin silloin ei ollut. Minä luen kaikki ruksikohdat hyvin huolellisesti, ennen kuin painelen nappeja. En käytä sitä normi-asennusta koskaan, koska haluan tietää, mitä koneelle asennetaan.

Tämä nyt ei ole pelkästään Applen idea, mutta miksi softan mukana pitää edes tarjota mitään muuta? Jos minä haluan Safarin koneelle, niin kai minä osaan sen käydä hakemassa. Mitähän sen Safarin mukana muuten tulee?

Toinen asia, mitä en ole ikinä oikein ymmärtänyt, on se miksi joku ohjelma pitää konfata käynnistymään taustalle joka kerta, kun kone käynnistetään. Jos käytän sitä softaa kerran kuussa, niin se on aivan sama, käynnistyykö se viidessä vai viidessätoista sekunnissa. Enemmän häiritsee se, että ne kaikki taustalla odottelevat ohjelmat hidastavat sen toimintaa.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saako tuota iPad2:n kameran kuvanlaatua säädettyä jostain? Joutui tuossa eräs päivä ihmettelemään että mitä varten laitteeseen on tungettu kamera kun kuvanlaatu on tuollaista kuraa. Ihan järkyttävää. 15v vanhalla nokiallakin sai parempia kuvia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymys on lähinnä että miksi kukaan haluaa ottaa valokuvia iPadilla ... Ellet tietysti halua näyttää aivan dorkalta kun sohit tuolla laatalla pitkin ja poikin.  ( IPad Photographer! )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymys on lähinnä että miksi kukaan haluaa ottaa valokuvia iPadilla ... Ellet tietysti halua näyttää aivan dorkalta kun sohit tuolla laatalla pitkin ja poikin.  ( IPad Photographer! )

On se joskus ihan kätevää. Lähinnä siihen että voi tuupata vaikka Facebookiin kuvan sillä laitteella joka jo valmiiksi sattuu olemaan kädessä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nojoo, lähinnä hätätilanteessa kun iPhonesta loppui akku ;D Mutta aika yks v*tunmaku ottaako kuvat ipadilla vai jättääkö ottamatta... tulos yhtä miellyttävä. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No aivan varmasti on painanut ok:ta, mutta minkä takia sen itunesin pitää edes mennä moista tekemään. Tässäkin tapauksessa tarkoitus ei ollut muuta kuin lisätä musiikkia laitteeseen. Miksi toimivaa laitetta pitäisi ruveta palauttelemaan?

Niin ja sitten vielä. Miksi myös tietokoneelta pitää poistaa tiedostot, jos laite palautetaan/alustetaan?.

-Juha

Meinaat siis että kun käyttäjä painaa päivitysikkunassa  "Kyllä" niin se ei tottelisi käyttäjää? ::)

En tiedä missä käyttiksessä ipodia on aikaisemmin uitettu mutta veikkaisin alustuksen tarpeeksi sen että applella on exFAT ja Windowsilla FAT levyjärjestelmät. Luonnollisesti Applen tavarat tulee exFAT:na jonne taas Wintoosa ei osaa kirjoittaa. Siksi se haluaa alustaa että se voi sinne kirjoittaa eli ihan turhaan itunesia siitä syytät. Ihan sama juttu jos MS:n Zunelle haluaa lisää musiikkia OSX;ssä. (fiksummat saa korjata)

Olen tässäkin ketjussa mainostanut iExplorer ohjelmaa jolla pääsee suoraan Resurssihallinnalla lisäilemään musiikit ilman itunesin kiroja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windowsin tiedostojärjestelmä on ollut jo todella kauan NTFS.  ;) Kuluttajaversioissa XP: stä lähtien.

Windows 7 mahdollisti exFAT järjestelmän, vaikka USB  tikuille, muistikorteille ym,ym..........

Microsoft taisi jopa tehdä exFAT tiedostojärjestelmän  ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/ExFAT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windowsin tiedostojärjestelmä on ollut jo todella kauan NTFS.  ;) Kuluttajaversioissa XP: stä lähtien.

Windows 7 mahdollisti exFAT järjestelmän, vaikka USB  tikuille, muistikorteille ym,ym..........

Microsoft taisi jopa tehdä exFAT tiedostojärjestelmän  ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/ExFAT

Sori puhuin paskaa eli muistin väärin. OSX:n natiivi on Mac OS Extended eli HFS+ eikä exFAT.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinaat siis että kun käyttäjä painaa päivitysikkunassa  "Kyllä" niin se ei tottelisi käyttäjää? ::)

En tiedä missä käyttiksessä ipodia on aikaisemmin uitettu mutta veikkaisin alustuksen tarpeeksi sen että applella on exFAT ja Windowsilla FAT levyjärjestelmät. Luonnollisesti Applen tavarat tulee exFAT:na jonne taas Wintoosa ei osaa kirjoittaa. Siksi se haluaa alustaa että se voi sinne kirjoittaa eli ihan turhaan itunesia siitä syytät. Ihan sama juttu jos MS:n Zunelle haluaa lisää musiikkia OSX;ssä. (fiksummat saa korjata)

Olen tässäkin ketjussa mainostanut iExplorer ohjelmaa jolla pääsee suoraan Resurssihallinnalla lisäilemään musiikit ilman itunesin kiroja.

Ei hyvänen aika. Täytyy käydä hakemassa lisää rautalankaa.

Kysymys oli siis ITUNESIN päivittämisestä. Kyllä minä sen ymmärrän, että IPODin päivittäminen voi poistaa sieltä IPODista musiikit.

Jos nyt kuitenkin vielä experttinä selittäisit, miksi ITUNESIN päivittäminen poistaa sieltä IPODista musiikit ja miksi ITUNESIN päivittäminen poistaa tietokoneelta musiikit. Jos se poistaa ne ITUNESIN tietokannasta, niin ei se silti saa poistaa niitä itse tiedostoja, jotka eivät edes sijaitse ITUNESIN hakemistoissa vaan käyttäjän omassa hankemistossa.

Ongelma on sikäli meidän perheessä ratkennut, että täällä ei kukaan enää käytä Applen tuotteita musiikin kuunteluun. Sen kun voi hoitaa kännykälläkin. Oman N9:n musiikit siirtyy kätevästi tällä Linux - läppärillä, eivätkä edes katoa mihinkään kun päivittää puhelimen softaa.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei hyvänen aika. Täytyy käydä hakemassa lisää rautalankaa.

Kysymys oli siis ITUNESIN päivittämisestä. Kyllä minä sen ymmärrän, että IPODin päivittäminen voi poistaa sieltä IPODista musiikit.

Jos nyt kuitenkin vielä experttinä selittäisit, miksi ITUNESIN päivittäminen poistaa sieltä IPODista musiikit ja miksi ITUNESIN päivittäminen poistaa tietokoneelta musiikit. Jos se poistaa ne ITUNESIN tietokannasta, niin ei se silti saa poistaa niitä itse tiedostoja, jotka eivät edes sijaitse ITUNESIN hakemistoissa vaan käyttäjän omassa hankemistossa.

Ongelma on sikäli meidän perheessä ratkennut, että täällä ei kukaan enää käytä Applen tuotteita musiikin kuunteluun. Sen kun voi hoitaa kännykälläkin. Oman N9:n musiikit siirtyy kätevästi tällä Linux - läppärillä, eivätkä edes katoa mihinkään kun päivittää puhelimen softaa.

-Juha

Ai itunesin päivityksessä, joo mä ajattelin kokoajan vain ipodin päivitystä.  :-[

En on asiantuntija mutta hämärästi muistan juttuja että itunes 10.2.:ssä olisi joku bugi jossa myös kirjasto olisi tuhottu eli ei ole mikään perusominaisuus. Kuten sanoin aikaisemmin musiikin siirtoon ei tarvi nykyään itunesia vaan sen voi hoitaa muullakin esim. resurssihallinnan kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle tuli ilmeisesti iOS 6.01 päivityksessä eräänlainen hakusivu. Minulla on kolmosversio iPadista. Eli on jo Retina.

Tässä hakusivussa ilmestyy harmaat näppäimet. Ylhäällä lukee : Etsi iPadista. Kun tähän kirjoittaa jotain, näkyy hirmulista sähköposteista ym

..

Olen tyhjentänyt roskakorin aina. Silti näkyy ainakin sähköpostin otsikot. Miksi poistettujen sähköpostien otsikot näkyvät?

iPadissa on vakava ongelma. Siitä ei saa sammutettua koskaan. Se on kokoajan yhteydessä johonkin. Ainut varma keino on avata kuori, ja laittaa kytkin Litiumpolymeeriakkupakan johtoon  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle tuli ilmeisesti iOS 6.01 päivityksessä eräänlainen hakusivu. Minulla on kolmosversio iPadista. Eli on jo Retina.

Tässä hakusivussa ilmestyy harmaat näppäimet. Ylhäällä lukee : Etsi iPadista. Kun tähän kirjoittaa jotain, näkyy hirmulista sähköposteista ym

..

Olen tyhjentänyt roskakorin aina. Silti näkyy ainakin sähköpostin otsikot. Miksi poistettujen sähköpostien otsikot näkyvät?

iPadissa on vakava ongelma. Siitä ei saa sammutettua koskaan. Se on kokoajan yhteydessä johonkin. Ainut varma keino on avata kuori, ja laittaa kytkin Litiumpolymeeriakkupakan johtoon  ;)

Haun (Spotlight Search) tulokset perustuvat laitteen ylläpitämään indeksointiin, siis eräälaiseen luetteloon, sen sisällöstä. Tarkoitus on nimenomaan helpottaa asioiden löytymistä. Jos varsinainen data on roskakorista poistettu, ei siihen haustakaan enää pääse käsiksi. Määrittelet itse haun kohteet asetuksissa.

iPadin saa sammutettua virtakytkimestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hakusivu on ollut iOS:ssä versiosta 3.0 lähtien. En tiedä millaisella syklillä tuo hakuindeksi päivittyy, mutta kokeilin poistaa viestin (myös roskakorista) ja sen jälkeen samantien hakea sitä, ja haku oli kyllä ihan ajan tasalla välittömästi eikä enää näyttänyt edes otsikkoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haun (Spotlight Search) tulokset perustuvat laitteen ylläpitämään indeksointiin, siis eräälaiseen luetteloon, sen sisällöstä. Tarkoitus on nimenomaan helpottaa asioiden löytymistä. Jos varsinainen data on roskakorista poistettu, ei siihen haustakaan enää pääse käsiksi. Määrittelet itse haun kohteet asetuksissa.

iPadin saa sammutettua virtakytkimestä.

iPadia ei pysty sammuttamaan kokonaan virtakytkimestä  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

iPadia ei pysty sammuttamaan kokonaan virtakytkimestä  ;)

Hmm, mielenkiintoista. Kerrotko mitä tapahtuu jos painat virtanäppäintä pohjassa ja sitten liu'utat "Slide to power off" -näppäintä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, mielenkiintoista. Kerrotko mitä tapahtuu jos painat virtanäppäintä pohjassa ja sitten liu'utat "Slide to power off" -näppäintä?

iPad menee vain unille, mutta prosessorit hyrräävät hidastetusti  ;)  Kyllä siellä on toimintaa .  ;)

Jos iPad varastetaan, se voidaan lukita, tai pyyhkiä täysin tyhjäksi. Oli virta päällä, tai ei. Oli iPad missä tahansa  maapallolla, tai kiertoradalla ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

iPad menee vain unille, mutta prosessorit hyrräävät hidastetusti  ;)  Kyllä siellä on toimintaa .  ;)

Jos iPad varastetaan, se voidaan lukita, tai pyyhkiä täysin tyhjäksi. Oli virta päällä, tai ei. Oli iPad missä tahansa  maapallolla, tai kiertoradalla ;)

Ei nyt sentään. Sammutin juuri iPadini. "Find my iPhone" -sovellus näyttää laitteen viimeisen tunnetun sijainnin ihan oikein, mutta sijaintia kuvaava pallukka on harmaa. Samassa sijainnissa päällä oleva puhelimeni näkyy aktiivisena vihreänä.

Jotta voisin lukita tai pyyhkiä laitteen, siihen pitää olla yhteys. Virta päällä ja verkossa kiinni.

En tiedä Suuresta Salaliitosta, mutta puhelimeni tämä toiminto on pelastanut jo kaksi kertaa. Löysin kapulan yllättävän helposti lumen alta moottoritien rampista unohdettuani sen auton katolle.

Näissä laitteissa, eikä tämä koske vain Applen tuotteita, on varmasti toimintaa virran olessa sammutettu. Esimerkiksi kello pysyy ajassa, jne. niin kauan kuin akku riittää. Radiot, GPS:t sun muut ovat kuitenkin pois päältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

on toimintaa eli mailit kulkee jne pientä

Find my iphone ohjaus toimii vain jos pömpeli on nettiyhteydessä. Kannattaa muuten estää find my iphone toiminnon muokkaaminen laitteen asetuksista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään