Sami Virkkula

Apple iPad

901 viestiä aiheessa

Miksi iPad pitää sammuttaa lentokoneessa, jos se kuitenkin kykenee kommunikoimaan sammutettuna?

Ei kommunikoi sammutettuna, sleep tilassa se kommunikoi. Lentokoneessa käytetään tietysti lentotilaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä nyt on ehkä puurot ja vellit sekaisin, koska samasta napista iPadin saa SEKÄ sleep-tilaan ETTÄ sammutettua, riippuen täysin siitä, kuinka sitä nappia käyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä nyt on ehkä puurot ja vellit sekaisin, koska samasta napista iPadin saa SEKÄ sleep-tilaan ETTÄ sammutettua, riippuen täysin siitä, kuinka sitä nappia käyttää.

Minulla ainakin nahkaisen kuoren kansi laittaa iPadin valmiustilaan. Siinä kannessa on kai joku salaperäinen metalli  ;) . iPad menee "kiinni" kun painaa virtapainiketta muutaman sekunnin.

Sitten pyyhkäisy kosketuskynällä: Sammuta  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ainakin nahkaisen kuoren kansi laittaa iPadin valmiustilaan. Siinä kannessa on kai joku salaperäinen metalli  ;) .

Kuori toimii magneeteilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Tuli juuri mieleen, että mitäs edullisia vaihtoehtoja olisi saada iPadista siirrettyä audiot langattomasti stereoihin? Mun setuppiin kätevin olis varmaan sellainen purkki, jossa olisi linjatasoinen lähtö, josta voisi vetää piuhat vahvistimelle. Tietty myös optinen/coax spdif kelpaa.

Toki googlekin on keksitty, mutta nyt heittäydyin laiskaksi ja aattelin ihan vaan kysyä. :)

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Tuli juuri mieleen, että mitäs edullisia vaihtoehtoja olisi saada iPadista siirrettyä audiot langattomasti stereoihin? Mun setuppiin kätevin olis varmaan sellainen purkki, jossa olisi linjatasoinen lähtö, josta voisi vetää piuhat vahvistimelle. Tietty myös optinen/coax spdif kelpaa.

Edelleen se Apple TV.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kummassakaan Mikon ja Samin laitteista ei ole kunnon linjaa vaan perus 3,5mm jakki. AppleTV:stä löytyy kuitu.

Kuulet korvalla tuon eron varmasti? (kun äänilähde on luokkaa Spotify...)  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun Grado GS-1000i luureissakaan ei ole kuin "perus jakki". Tuo on ihan turhaa höpinää että se itsessään aiheuttaisi murheita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Toki googlekin on keksitty, mutta nyt heittäydyin laiskaksi ja aattelin ihan vaan kysyä. :)

-m

AppleTV:llä tai vähän halvempi vaihtoehto:

http://www.apple.com/fi/airportexpress/

Vanhempia malleja, jotka menee suoraan pistorasiaan kiinni saa käytettynä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mullon tommonen vaffarin jatkeena: http://www.logitech.com/en-us/speakers-audio/home-pc-speakers/wireless-speaker-adapter

Taisi olla luokkaa 30 eur kotiin kannettuna tuolta logitechin verkkokaupasta kesällä. Toimii, ja ei ole sidottu applen vehkeisiin eli on muutakin käyttöä jos tarve vaatii.

(eli sama kuin Jussilla yllä käytännössä)

Kysytääs oikein tyhmä kysymys.

Meneekö kaikki ipadin äänet tuohon boksiin vai onko käyttö rajoitettu vain musaan... nykyään kun ei voi olla liian varma.

Lähinnä olis mielessä esim. pelien äänet tuota kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo vastaa samaa asiaa kuin olisi kuulokkeet kiinni laitteessa, noin käytön kannalta. Eli kaikki ännet minun mielestä. Ja tietysti yhteys päällä vain kun itse sen laitan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulet korvalla tuon eron varmasti? (kun äänilähde on luokkaa Spotify...)  :P

Mulle kyllä kelpaa normi 3,5mm jakkikin mutta kokeile huviksesi yrittää kertoa tuo hifimiehille joita Mikko ilmeisesti on kun erikseen kysyi sitä :P

Noissa BT vehkeissä on se ongelma että äänilähteen tulee olla suht lähellä koska BT:n kantama on rajoittunut muutamiin metreihin eli koko langattomuuden idea vähän katoaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AppleTV:llä tai vähän halvempi vaihtoehto:

http://www.apple.com/fi/airportexpress/

Vanhempia malleja, jotka menee suoraan pistorasiaan kiinni saa käytettynä.

Meillä on juuri tuollainen setuppi kotona. Kaksi Airport express-tukiasemaa, toinen olohuoneessa ja toinen takkahuoneessa. Molempiin tulee verkko ethernet-piuhalla. Molemmat ovat kiinni vahvistimissa, joten musiikkia voi soittaa airplayna langattomasti miltä tahansa läppäriltä tai iPhonelta (ja toki myös iPadilta jos sellainen on) kumpaan tahansa huoneeseen. Helppoa ja toimivaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipahan tähänkin taloon moinen vehje hankittua, pelilätyksi ja luentokalvojen lukulaudaksi. Tähän asti olen ollut vannoutunut "Pre M$soft" ajan Nokian ja PC:n nimeen vannova nörtti.

Median kuluttaminen ja lukeminen tällä uudella vekotimella onnistuu loistavasti, esimerkiksi Hesarin nettisivu ja Dropbox toimivat mainiosti! Helposti saan kalvot luettavaksi, eikä tarvitse koskea vehkeen selaimeen tai asentaa iTunesia koneelle.

Kuitenkaan tuottavaan työhön tästä ei ole minun mielstä. Tässä on muutama ärsyttävä ominaisuus jotka vievät innon yrittää  mitään syvällisempää tai opetella käyttämään tätä enemmän:

• Surkea näppäimistö. Aina isoina pysyvät merkit vielä kestää mutta nuolinäppäimien puute on todella ikävää
  • Eleohjaus. Olen vielä nappi-ikäluokkaa. Tykkään painalluksella saada asioita tapahtumaan, en siitä että tätä pitää ravistella ja pommpia yhdellä jalalla että saan jonkun toiminnon tapahtumaan. Huiskisukupolvi on varmasti kuin kotonaan tämän kanssa

Kuitenkin helppokäyttöisyydessä Applen insinöörit ovat onnistuneet. Tietokonetumpelolle tämä on melkolailla täydellinen tietokone, intuitiivinen oppia (jos lähtee nollasta) eikä kysele hankalia. Minä tykkään säätää ja viritellä enemmän, en viihdy viiden tähden hotellissa jossa yrityksen tarjoamat asiat onnistuvat sulavasti, mutta muuta et saa tehdä. Minä lähden teltailemaan -PC tulille ja sillä onnistuu kirjanmerkkisurffailua vaativampi paljon helpommin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

• Surkea näppäimistö. Aina isoina pysyvät merkit vielä kestää mutta nuolinäppäimien puute on todella ikävää

Mites nyt niin ? jos capseista puhutaan, kerran kun shiftiä napsauttaa, tulee vain yksi iso kirjain.

jos shiftiä napauttaa kahdesti ja koko nappula tulee siniseksi, niin silloin pysyy päällä koko kirjoittelun ajan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinasi sanoa että se näppäimistössä näkyvä merkki. Noksu vaihtaa näppäimistöllä näkyvät merkit isoksi samalla kun valitsen isot kirjaimet käyttöön, muuten kirjaimet ovat pieniä kirjaimia. Tottumiskysymys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noksu vaihtaa näppäimistöllä näkyvät merkit isoksi samalla kun valitsen isot kirjaimet käyttöön, muuten kirjaimet ovat pieniä kirjaimia. Tottumiskysymys.

Google (Android) vaihtaa myös. Ei ole tottumiskysymys, vaihtuvat merkit on käytettävyydeltään selvästi parempi ratkaisu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuitenkin helppokäyttöisyydessä Applen insinöörit ovat onnistuneet. Tietokonetumpelolle tämä on melkolailla täydellinen tietokone, intuitiivinen oppia (jos lähtee nollasta) eikä kysele hankalia. Minä tykkään säätää ja viritellä enemmän, en viihdy viiden tähden hotellissa jossa yrityksen tarjoamat asiat onnistuvat sulavasti, mutta muuta et saa tehdä. Minä lähden teltailemaan -PC tulille ja sillä onnistuu kirjanmerkkisurffailua vaativampi paljon helpommin.

Jailbreak ja parit softat pyörimään niin pääset takaisin tökkivän ja yskivän Windowsin fiilikseen ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jailbreak ja parit softat pyörimään niin pääset takaisin tökkivän ja yskivän Windowsin fiilikseen ;)

Jailbreakkauksella pääsee tosiaan säätämään ja virittelemään. Itse odottelen koska saavat kutos iOSin jailbreakattua myös niin saa tästä kakkossukupolvenkin pädistä enemmän irti. Itseäni ärsytti myös tuo pikkujuttu kirjainten kanssa, nyt tosin parin kuukauden jälkeen silmä jo bongaa sinisen shiftinappulan jos on sattunut jäämään pohjaan  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...Kuitenkaan tuottavaan työhön tästä ei ole minun mielstä.

Heh. Kannattaa sukeltaa AppStoren syövereihin ja tutkia asiaa vähän syvemmältä, ennen tuollaisen tuomion julistamista. Melko varmasti sieltä löytyy teidänkin pesueelle järkeviä ja hyödyllisiä sovelluksia. No joo supernörttiä leikkivälle ei ehkä löydy. Miten tuottavaa työtä sillä pakasta repäistyllä PC:lle pystyy nykyään tekemään. Ai niin, Microsoft aktivisti Mary Jo Foley käyttää omien sanojensa mukaan edelleen kaikkien kirjoitustöidensä tekoon NotePadia, vai mikä se karvalakkieditori olikaan… Joululahjavinkkinä hae lähimmästä R-kioskista Applen iTunes lahjakortti jolla voi ostaa iPadiin appseja, ei tarvitse olla aina sitä visaa vinguttamassa.

Näppäimistöstä tuli mieleen Applen läppäreiden ohjauslevy. Kun on kerran opetellut ohjauslevyn käytön ja sormieleet, erillistä hiirtä ei tarvita. En ole kai kuuteen vuoteen hiirtä enää käyttänyt. iPadin näppäimistöönkin tottuu varsin nopeasti mutta, jos jatkuvasti kirjoittaa pitkiä tekstejä, erillinen näppis voi olla hyvä hankinta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään