Sami Virkkula

Apple iPad

901 viestiä aiheessa

Tietoturvasta yoke-mountteihin;

Haussa iPad 4selle lentokoneen rattiin kiinnittyvä teline,

Ebaytä ja muita kauppoja selatessa meni sormi suuhun, kun vaihtoehtoja on lukuisia.

Löytyykö kokemuksesta suositella telinettä, joka passais niin Cessnan (150/172) kuin Piperin (Cherokee, Warrior) rattiin ?

Ja iPad4.

Vai onko vanha isompi iPad liian iso rattikiinnitykselle ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitin äsken Ipad 2 uusimman IOS:n, eli 7.1.2. No laiteppa tilttasi kesken päivityksen, jäi vaan asentamaan päivitystä. Hard resetilla sai virrat pois ja asennuksen loppuun. Ensimmäisen kerran Ipad tilttasti  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua mietityttää tuleva iOS 8. Nyt on iPad kolmosessa 7.1.2. Toimii hienosti.  Muistia on aika vähän. Vain 2.4 Gt vapaana. Minulla on 16 Gt malli. 10.8 Gt on käyttöjärjestelmän mukaan käytössä, mutta eipä ole. Minulla on ohjelmia, valokuvia, videoita.ym. Tässä vehkeessä vain noin yhden Gigan verran.

Ongelmat tulivat, kun ostin aikoinani kolme HD- tasoista elokuvaa tähän iPadiin. Ensimmäisen ostin muistaakseni alkuperäisellä iOS 5.x.x käyttiksellä. Seuraavaat kutosella.

Niitä iTunes- kaupasta ostamiani elokuvia ei ole tässä iPadissa.  Pilvessä ne tietenkin näkyvät. Kun kokeilin ladata yhtä uudelleen, tuli ilmoitus, että muisti ei riitä elokuvalle.

Ne kolme elokuvaa (n. 9 Gt ) varaavat jotenkin iPadin muistin. Varausta ei pysty poistamaan mitenkään. No katsotaan, kun iOS 8 kohta julkaistaan. Nämä ovat vain laitteita. Ehkä asennus onnistuu, tai ei. Sen näkee sitten  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saiskohan niihin ipadeihin asentumaan Jollan?

Ehkä saisi. Parempi olisi, jos iPadeihin saisi asennettua Windows seiskan  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä saisi. Parempi olisi, jos iPadeihin saisi asennettua Windows seiskan  ;)

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing......

play it forwards it installs windows....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jahas, tilttasi myös vaimon Ipad 2 kun asensi IOS päivityksen. Sama homma, hard resetillä lähti taas toimimaan. Pelottavaa, kun laite tilttaa kesken käyttöjärjestelmän asennuksen  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua mietityttää tuleva iOS 8. Nyt on iPad kolmosessa 7.1.2. Toimii hienosti.  Muistia on aika vähän. Vain 2.4 Gt vapaana. Minulla on 16 Gt malli. 10.8 Gt on käyttöjärjestelmän mukaan käytössä, mutta eipä ole. Minulla on ohjelmia, valokuvia, videoita.ym. Tässä vehkeessä vain noin yhden Gigan verran.

Ongelmat tulivat, kun ostin aikoinani kolme HD- tasoista elokuvaa tähän iPadiin. Ensimmäisen ostin muistaakseni alkuperäisellä iOS 5.x.x käyttiksellä. Seuraavaat kutosella.

Niitä iTunes- kaupasta ostamiani elokuvia ei ole tässä iPadissa.  Pilvessä ne tietenkin näkyvät. Kun kokeilin ladata yhtä uudelleen, tuli ilmoitus, että muisti ei riitä elokuvalle.

Ne kolme elokuvaa (n. 9 Gt ) varaavat jotenkin iPadin muistin. Varausta ei pysty poistamaan mitenkään. No katsotaan, kun iOS 8 kohta julkaistaan. Nämä ovat vain laitteita. Ehkä asennus onnistuu, tai ei. Sen näkee sitten  ;)

Kun yritin iOS 8 asennusta oli vapaata muistia 2.2 Gt. Asennus ilmoitti, että asentamiseen tarvitaan 5.7 Gt muistia. Ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin iPadin nollaus. Eli pyyhin kaiken sisällön ja datan pois. Sitä ennen tietysti varmuuskopio iCloudiin. Olin varma että edessä on silti valtava työ kaiken tarpeellisen palauttamiseksi. Vielä mitä! iPad kysyi pyyhinnän jälkeen, että otetaanko käyttöön uutena iPadina. Toinen vaihtoehto oli viimeisestä varmuuskopiosta. Valitsin tietysti sen.

Kun palautus oli valmis, niin kaikki ohjelmat ja asetukset olivat kunnossa  :). Loistavaa. Näin sen kuuluukin toimia.  :). Lisäksi se kateissa ollut noin 10 Gt muistia oli nyt käytettävissä  :). Sitten asensin iOS 8:n. Asennus sujui hienosti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. johan tätä vähän odotettiinkin..

2. Opettele lainaamaan, vai etkö huomaa vikaa tuossa postauksessasi.

3. Noihan tuo "nollaus" / puhtaalta pöydältä asennus on aina toiminutkin, se on sen tarkoituskin  ;)

4. Mites se syvä luotaava raportti ja jeesustelu akun kestosta????, odotan kieli pitkällä?, not!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. johan tätä vähän odotettiinkin..

2. Opettele lainaamaan, vai etkö huomaa vikaa tuossa postauksessasi.

3. Noihan tuo "nollaus" / puhtaalta pöydältä asennus on aina toiminutkin, se on sen tarkoituskin  ;)

4. Mites se syvä luotaava raportti ja jeesustelu akun kestosta????, odotan kieli pitkällä?, not!

Tiedän kyllä miten lainataan.  ;). Kun lainaa aikaisempaa omaa kirjoitusta, niin se näkyy noin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän kyllä miten lainataan.  ;). Kun lainaa aikaisempaa omaa kirjoitusta, niin se näkyy noin.

Se näkyy noin koska kirjoitat vastuksen lainauksen sisään ;) Et vain osaa!!! tai sitten minä olen vain niiiiiiin hyvä kun onnistun lainaamaan oikein --> http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,110134.0.html   ;D

edit:

jaa joku neropatti poistikin tuon esimerkin lainaamisesta mutta ehkä kykenet itsekkin selvittämään mikä meni vikaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En päivittänyt vielä mutta selkeästi akku kuluu jo pelkästään ajatuksesta päivittämisestä huippu vauhtia loppuun 8| Tarmo olisiko antaa vinkkiä kuinka edetä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo suosikkilistan siirtyminen vasemmalle hiukan ensialkuun häiritsi. Ja sitten täytyy painaa sitä kirjan kuvaa, että Safari on kokonäytöllä. Voi olla vielä kyse asetuksista. Toimii hienosti iPad kolmosella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt jonkunaikaa iOS 8:ia käyttäneenä kaikki toimii loogisesti ja hienosti. Esimerkiksi se yläosan hakupalkki menee automaattisesti pois. Näytö on täysikokoinen. Ja kun koskettaa yläosaa, niin hakupalkki tulee tarvittaessa. Nyt näkee myös jokaisen ohjelman kuluttaman akkumäärän prosenteissa. Hienoa.

Minä en ole mikään Applen fani, mutta iOS 8.0  näyttää toimivan hienosti. Minä käytän kumminkin mieluimmin Windows 7 konetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Aika on ajanut vanhojen koneiden ohi ja tarkoituksena hankkia Apple iPad 9.7 vanhan PC:en ja läppärin tilalle. Kysyn teiltä jotka tiedätte ja olette käyttäneet kyseisiä laitteita kumpi olisi parempi ihan tavalliseen asioiden ja surffailun hoitamiseen iPad Air tai normaali iPad. Onko muuta eroa kuin hinta ja keveys?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Odottelisin muutaman viikon, kun Apple julkistaa uudet versiot iPadeista.

Julkaisupäivä on todennäköisesti 21. Lokakuuta.

Ja ehdottomasti iPad Air.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on mennyt uutisia ohi, niin iOS8 aktivoi uuden toiminnon ja puhelimen/padin voi nyt ladata mikrossa .. How great is this!

60 sek / 700W tai 70 sek / 800 W. http://i.imgur.com/TX9dbK6.jpg

Sorry, mutta aprillipäivä meni jo yli puoli vuotta sitten!

http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/ios-8-hoax-claims-you-can-charge-your-iphone-in-the-microwave-using-new-operating-systems-wave-technology--you-cant-9743281.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Odottelisin muutaman viikon, kun Apple julkistaa uudet versiot iPadeista.

Julkaisupäivä on todennäköisesti 21. Lokakuuta.

Ja ehdottomasti iPad Air.

Moro!

Kiitos vastauksesta, tässä vasta kehitellään joten jaksan varmasti odotella.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kirjoitan tätä iPad kolmosella. Käyttöjärjestelmä on uusin 8.1.  Akkua on tällä hetkellä jäljellä 50 %. Käyttöä on nyt 8 tuntia 23 minuuttia. Valmiudessa yksi päivä ja kolme tuntia.

Eli teoriassa akku kestää jotain 16-17 tuntia. Katsotaan  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään