Sami Virkkula

Apple iPad

901 viestiä aiheessa

No mitäs sillä sisällöllä sit oikeen. Mutta pääasiahan on että vehkeet on huippurautaa ja uusinta tekniikkaa ;)

Minkälaisella sisällöllä? Ja nörttipuolellahan se on tapana hankkia jatkuvasti uusinta uutta. Tälläkin foorumilla vertaillaan lähes päivittäin omien ja kavereiden vehkeiden kyvykkyyttä. Mikään ei tunnu toimivan eikä riittävän. Ei keskivertokansalaista kiinnosta tietokoneen ainainen paapominen ja säätäminen. Apple on tämän ymmärtänyt, tuotteet ja palvelut on viimeisteltyjä, toimivia ja suunniteltu ihmisille. Tykkää niistä aika monet nörtit ja insinööritkin… :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälaisella sisällöllä? Ja nörttipuolellahan se on tapana hankkia jatkuvasti uusinta uutta. Tälläkin foorumilla vertaillaan lähes päivittäin omien ja kavereiden vehkeiden kyvykkyyttä. Mikään ei tunnu toimivan eikä riittävän. Ei keskivertokansalaista kiinnosta tietokoneen ainainen paapominen ja säätäminen. Apple on tämän ymmärtänyt, tuotteet ja palvelut on viimeisteltyjä, toimivia ja suunniteltu ihmisille. Tykkää niistä aika monet nörtit ja insinööritkin… :)

Muutamat kaverit hompussa valittavat kun he eivät pääse rassaamaan konetta niin ovat ottaneet "projekti" PC:n ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taustoja Applen närästyksestä Flashia kohtaan.

http://www.hardmac.com/news/2010/02/05/apple-and-adobe-the-roots-and-reasons-behind-today-s-situation

mm.

Adobe is reported to be very slow to react when Apple sends them bug reports, especially about Flash. Apple sent them description of 410 bugs, identified as important for Flash on Mac OS X, but Adobe only fixed 25 of them so far.

Ai niin meinasi unohtua eli Firefox:n maemo versiossa ei tule myöskään olemaan Flashia ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai niin meinasi unohtua eli Firefox:n maemo versiossa ei tule myöskään olemaan Flashia ;)

N900 sentään suostui pyörittämään OSX:ää. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

N900 sentään suostui pyörittämään OSX:ää. ;)

PearPC emulaattorin kautta eli virtuaalisesti. Jos boottais suoraan OSX:ään niin se olis kova teko.

Tiesitkö että Mäkillä on pyöritetty RealPC emulaattorin kautta PC:tä jo DOS aikaan, PCTask:lla Amigaa ja Bholella Linuxia, tämä siis jo vuonna miekka ja kivi :laugh:

Onhan se aika säälittävää kun jotkut ostaa mäkin mutta eivät ikinä avaa OSX:ää vaan ajavat Bootcampin kautta Windowsia joka on muuten ihan virallisesti tuettu. Mites OSX pyörii PC:llä?  :P

Tuolla toisaalla mäkkiä haukuttiin kädettömien friikkien laitteeksi. Tällä hetkellä olen ihan hlvetin tyytyväinen että se on kädettömien laite koska äsken yritin 3h saada kaverin PC:tä jonkinlaiseen tolkkuihin että hän säästyisi armottomalta backupin teolta ja ohjelmien uudelleen asennukselta. Paskat! ihan turhaa työtä, tunkekoot suohon tuollaiset romut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolla toisaalla mäkkiä haukuttiin kädettömien friikkien laitteeksi. Tällä hetkellä olen ihan hlvetin tyytyväinen että se on kädettömien laite koska äsken yritin 3h saada kaverin PC:tä jonkinlaiseen tolkkuihin että hän säästyisi armottomalta backupin teolta ja ohjelmien uudelleen asennukselta. Paskat! ihan turhaa työtä, tunkekoot suohon tuollaiset romut.

Ei kuulu suoranaisesti tämä topicin aiheeseen, mutta en malta olla kehaisematta mäcciä. Yllätys oli tänään suuri, kun täällä mökillä näpyttelin konettani. Huomasin Finderin (vastaa Windows Exploderia) sivupalkissa verkkolevyn nimeltä Time Capsule, joka on varmuuskopiolevy, mutta myös WLAN -tukiasema. Klikkasin sitä kokeeksi, ja yllätys: Levyn sisältö aukesi käytettäväkseni. Noh, mikä tästä nyt tekee niin kivan jutun ? Se, että olen itse täällä Turun saaristossa mökillä, ja tuo TimeCapsule Helsingissä, kotona. Mitään säätöjä tai kikkailuja en ollut tehnyt, ja heti toimi. Teepä tuo Windowsilla perässä, ja mittaa aikaa, montako tuntia kuluu - ja paljonko tupakkia... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kuulu suoranaisesti tämä topicin aiheeseen, mutta en malta olla kehaisematta mäcciä. Yllätys oli tänään suuri, kun täällä mökillä näpyttelin konettani. Huomasin Finderin (vastaa Windows Exploderia) sivupalkissa verkkolevyn nimeltä Time Capsule, joka on varmuuskopiolevy, mutta myös WLAN -tukiasema. Klikkasin sitä kokeeksi, ja yllätys: Levyn sisältö aukesi käytettäväkseni. Noh, mikä tästä nyt tekee niin kivan jutun ? Se, että olen itse täällä Turun saaristossa mökillä, ja tuo TimeCapsule Helsingissä, kotona. Mitään säätöjä tai kikkailuja en ollut tehnyt, ja heti toimi. Teepä tuo Windowsilla perässä, ja mittaa aikaa, montako tuntia kuluu - ja paljonko tupakkia... :P

Kyllä mua ainakin hiukan pelottaisi jos mulla kotona oleva verkkolevy alkaisi näkymään internetin yli ilman että olen antanut sille lupaa siihen. Seuraavaksi voisi kysyä, että kukahan muu sen näkee ja kuinka helposti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mua ainakin hiukan pelottaisi jos mulla kotona oleva verkkolevy alkaisi näkymään internetin yli ilman että olen antanut sille lupaa siihen. Seuraavaksi voisi kysyä, että kukahan muu sen näkee ja kuinka helposti?

Eipä kukaan muu. Tuo on Apple MobileMe:n "Back to my Mac" -ominaisuus (http://en.wikipedia.org/wiki/Back_to_My_Mac). :) En vaan ollut aiemmin tajunnut, mitä sillä tarkoitetaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Klikkasin sitä kokeeksi, ja yllätys: Levyn sisältö aukesi käytettäväkseni. Noh, mikä tästä nyt tekee niin kivan jutun ? Se, että olen itse täällä Turun saaristossa mökillä, ja tuo TimeCapsule Helsingissä, kotona.

Vaikka täysin meneekin aiheen ulkopuolelta, niin mieleeni tuli kysyä (varsinkin kokeneilta mac-käyttäjiltä), miten tämä TimeCapsule (miksei nimi ole iTimeCapsule?) reagoi ip-osoitteen muutokseen jossei ole ostanut kallista kiinteää ip:tä kotiin? Osaako (i)TimeCapsule ip:n muuttuessa muuttaa kaikille kapsuulia käyttäville koneilla ip:n oikeaksi vai mennäänkö "toivottavasti ip ei muutu"-linjalla? Osaako (i)TimeCapsule päivittä DDNS-palveluun ip:n oikeaksi sen muuttuessa? Avaako (i)TimeCapsule jollain ihmekonstilla rautapalomuurista portteja vai miten Arttu pääsee mökiltä kotiin kiinni "vahingossa"?

Minä en haluaisi yhtäkkiä huomata pääseväni kiinni kotiverkkooni "vahingossa" vaikkei siellä mitään ihmeitä olekaan.

Älkää käsittäkö viestiä väärin (v*ittuiluna). Olen vaan kiinnostunut tämän kalliin laitteen toiminnasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin juuri, kuten Kari kertoi. Olin tietoinen tuosta "Takaisin omaan Maciin" -toiminnosta jo aiemminkin, mutta en ymmärtänyt, mitä sillä käytännössä tehdään. Nyt se osoittautui jo ehdottoman tarpeeliseksikin: Olin tallentanut täällä maalla telkkarista yhden ohjelman frouvalle, kun hän oli eilen töissä. Nyt pystyin siirtämään tuon tallennetun fileen Helsinkiin frouvalle katsottavaksi. Ei tarvinnut odottaa iltaan saakka, ja frouva on tyytyväinen. :laugh:

Tuo MobileMe on muutenkin oiva palvelu. Sillä tieto synkronoituu puhelimen ja eri tietokoneiden välillä melkein reaaliajassa. Oma kalenterini näkyy frouvan puhelimessa ja tietokoneessa (ja päin vastoin), ja muutokset tulevat heti näkyviin. Enää ei tule päällekkäisiä menoja. Ja frouva on tyytyväinen taas. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän epäilyttää… Tuosta Artun antamasta linkistä olisit päässyt tiedon alkulähteille. Tekniikka ja ohjelmisto kulkee nimellä Bonjour, ip-osoitetta seuraa MobileMe.

- Bonjour FAQ.

- Bonjour for Windows.

- Apple MobileMe.

- Apple Time Capsule.

Älä ole epäileväinen.

Toihan on hemmetin kätevä, jos vielä toimii täysin säätämättä (ei tarvitse palomuuriin koskea, tehdä miljoonaa asetusta timecapsuleen yms). Samat toiminnot saanee toteutettua kustannustehokkaamminkin, mutta ihmiselle, jolla ei ole niin rahasta kiinni on varmaan näppärä kapistus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
En ole minäkään vielä Apple iPadia hankkimassa mutta keksin kyllä heti useammankin käyttötarkoituksen laitteelle. Se tulisi korvaamaan muita koneita, kuten Novationin ja muiden valmistajien MIDI-controllerit. Kotistudion kalusto kevenisi entisestään, kun yksi tai kaksi pientä iPadia korvaisi ison arsenaalin vanhaa ja paljon tilaa ja sähköä vievää rautaa. Ja keikkailukin helpottuisi, kun samaan reppuun mahtuisi kaikki työkalut eli MacBook Pro ja iPad tykötarpeineen.

No niin, nyt on ensimmäiset versiot tulollaan uuden sukupolven ohjainsovelluksesta. midipad for Apple iPad.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Apple iPad - Paras pc taviksille. Varsinkin vanhuksille ja tenaville.

A 2.5 Year-Old Uses an iPad for the First Time [* Todd Lappin / Laughing Squid]. Erinomaista materiaalia käytettävyystutkijoille ja käyttöliittymien suunnittelijoille.

Olikohan muutama kuukausi takaperin, kun Hesarissa oli toimittajan mainio kolumni aiheesta Applen iPhone tenavien käsissä. Kuinka kapulan käyttöliittymä ja joku laivanohjauspeli oli otettu haltuun kertaesittelyllä. Ison ruudun ansiosta iPad tulee olemaan aloittelijan käsissä entistäkin helpommin opittavissa oleva vempain…

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Googlen huhutaan iskevän saumaan Android-pohjaisella padillaan - http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2010/04/14/google-kehittaa-ipadin-tappajaa/20105243/66

Jep, sinne vaan jonon jatkoksi muiden pullistelijoiden joukkoon. iPadin tappajia tulee varmasti ainakin parikymmentä erilaista seuraavan vuoden kuluessa. Itse odotan lähinnä Nokian, Microsoftin ja Googlen tekeleitä, koska heillä näyttäisi nyt olevan parhaimmat eväät haastaa Apple. Lenovo IBM ja HP joutuivat jo lykkäämään omien lelujensa julkaisua, koska iPad oli odotettuakin kovempi veto.

-

[* YouTube]

- Google open-sourcing VP8 video may change Internet video forever [* Computerworld / Steven J. Vaughan-Nichols blog]

[Edit] Niin siis Lenovo eikä IBM. Lenovo puts off launch of Skylight to add competitiveness against iPad, say sources [* Digitimes].

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään