Sami Virkkula

Apple iPad

901 viestiä aiheessa

iPadista ei puutu mitään, en vain ole kovinkaan innostunut iOS:stä ja lisäksi Applen toimintapolitiikassa on muutamia juttuja, joita en eettisesti arvosta.

Oletko kokeillut iOS 4:sta? Pakko kysyä että mitä nämä epä-eettiset arvot on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisänä mainittakoon se, että samalla tavalla kuin Applen tuotteet, on Samsung myöskin tuomassa pädinsä myös operaattorikanavien kautta myyntiin, jolloin kytkynä voi saada hieman fiksumpaan hintaan.

Paitsi iPadia nimenomaan ei myydä kytkynä...jokainen iPadin 3G versio mitä tulee myyntiin on lukitsematon...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paitsi iPadia nimenomaan ei myydä kytkynä...jokainen iPadin 3G versio mitä tulee myyntiin on lukitsematon...

ja milläköhän tapaa lukittu/lukitsematon ja kytky liittyvät toisiinsa? Pitänee varmaan valittaa Saunalahdelle että mun KYTKY puhelimet ovat olleet sim LUKITSEMATTOMIA.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnistuin näköjään sohaisemaan muurahaispesään  :laugh:

Oletko kokeillut iOS 4:sta? Pakko kysyä että mitä nämä epä-eettiset arvot on?

Enpä ole kokeillut, mutta ei ole vielä ainakaan ne tiedot mitä olen saanut niin kovin vakuuttunut. Enkä myöskään tarkoittanut, että se olisi toiminnallisesti tai käyttäjän kannalta huono. Itse en ole siitä niin innostunut jostain syystä. Kivahan nykyinenkin iOS on, mutta ei vain iske minulle. Epäeettisistä arvoista itselleni iskee aika pahasti ajatus siitä, että Apple haluaa etänä valvoa sitä onko iPhone jailbreakattu ja mahdollisesti sulkea sen.

Kaikki ovat lukitsemattomia, tiedän. Omasta mielestäni olen kuitenkin nähnyt mainoksia, joissa operaattori tarjoaa tuotetta halvemmalla kun otat siihen heidän dataliittymän. Ehkä vähän huonosti selitetty, toivottavasti ymmärrät. Terohan asiaa jo selittikin.

Mielestäni on vain koomista, että en ole missään vaiheessa haukkunut iPadia, vaan pikemminkin todennut sen olevan yhä mielenkiintoinen vaihtoehto. Tällä hetkellä olen kuitenkin valmis maksamaan kovemman hinnan Samsungin laitteesta muutamasta syystä.

1. Se on pienempi kuin iPad, mahdollistaen sen käytön myös kävellessä ja pitämällä sitä yhdessä kädessä

2. Etukamera. Itselle tämä laite takaisi kaiken mitä ketjun ensimmäisellä sivulla mainitsin, sekä bonuksena videopuhelut, ts.matkustaessa en tarvitse läppäriä.

3. Muistikorttipaikka, SD-mallinen. Helpottaa esim. kuvien siirtämistä

Aloitetaan vaikka noilla perusteilla. Luonnollisesti Apple-uskovaista ärsyttää se, että kyseessä on monilta osin suora kopio iPadista. Itselleni tämä laite kuitenkin tuntuu näillä näkymin sopivan paremmin kuin iPad. Jostain syystä olen myös innostuneempi Android-laitteista kuin i-laitteista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Se on pienempi kuin iPad, mahdollistaen sen käytön myös kävellessä ja pitämällä sitä yhdessä kädessä

iPadiakin pitää luontevasti yhdellä kädellä, mutta pidempään sitä en niin haluaisi käyttää, sekin lähinnä painon eikä koon vuoksi.

2. Etukamera. Itselle tämä laite takaisi kaiken mitä ketjun ensimmäisellä sivulla mainitsin, sekä bonuksena videopuhelut, ts.matkustaessa en tarvitse läppäriä.

Etupuolen kameran minäkin ihan mieluusti ottaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnistuin näköjään sohaisemaan muurahaispesään  :laugh:

Tä? oliko tuo sohaisu? ;D

Enpä ole kokeillut, mutta ei ole vielä ainakaan ne tiedot mitä olen saanut niin kovin vakuuttunut. Enkä myöskään tarkoittanut, että se olisi toiminnallisesti tai käyttäjän kannalta huono. Itse en ole siitä niin innostunut jostain syystä. Kivahan nykyinenkin iOS on, mutta ei vain iske minulle. Epäeettisistä arvoista itselleni iskee aika pahasti ajatus siitä, että Apple haluaa etänä valvoa sitä onko iPhone jailbreakattu ja mahdollisesti sulkea sen.

Olet siis muodostanut käsityksesi iOS:stä nettikirjoituksien perusteella? Itse olen yrittänyt päästä testaamaan kunnolla Samsungin Galaxy S:ää ja Androidia iPhone 4:n rinnalla mutta ei ole vielä onnistunut. Tarvii varmaan hinautua kaupan tiskille että voi sanoa jotain Androidistakin.

Tuolla Jailbreak valvonnalle ei ole mitään todisteita vaan pelkkiä huhuja. Liekö jopa kilpailijoiden levittämiä? EVVK kun en tarvi JB:tä  :P

Kaikki ovat lukitsemattomia, tiedän. Omasta mielestäni olen kuitenkin nähnyt mainoksia, joissa operaattori tarjoaa tuotetta halvemmalla kun otat siihen heidän dataliittymän. Ehkä vähän huonosti selitetty, toivottavasti ymmärrät. Terohan asiaa jo selittikin.

Miten se eroaa normi kytkykaupasta?  ??? Ihan samalla tavalla Saunalahti kauppasi MegaDesire pakettia jossa puhelin tulee kytkykaupassa halvemmaksi kuin suoralla ostolla ja liittymällä.

Mielestäni on vain koomista, että en ole missään vaiheessa haukkunut iPadia, vaan pikemminkin todennut sen olevan yhä mielenkiintoinen vaihtoehto. Tällä hetkellä olen kuitenkin valmis maksamaan kovemman hinnan Samsungin laitteesta muutamasta syystä.

En ole ajatellutkaan että haukkuisit, ihmettelin vaan noin ehdottomia mielipiteitä niin oli pakko kysäistä.   :)

3. Muistikorttipaikka, SD-mallinen. Helpottaa esim. kuvien siirtämistä

1. Ihan sama minkä kokoinen laite on, kävellessä ei onnistu minkään valtakunnan lukeminen, ei edes Jallun, tai en minä ainakaan osaa. Osaatko sinä?

2. Kelpasi kyllä iPadillekin, kiitos

3. Kelpais myös, kiitos

4. Langaton sync, kiitos

5. Kunnon finnish "näppäimistö", kiitos

Aloitetaan vaikka noilla perusteilla. Luonnollisesti Apple-uskovaista ärsyttää se, että kyseessä on monilta osin suora kopio iPadista. Itselleni tämä laite kuitenkin tuntuu näillä näkymin sopivan paremmin kuin iPad. Jostain syystä olen myös innostuneempi Android-laitteista kuin i-laitteista.

On oikeasti aivan järjettömän hyvä että iPadille tulee kilpailijoita niin me loppukäyttäjät saadaan parempia tuotteita yhä halvemmalla. ;) Ehdottomasti kannattaa ottaa Samsung tai joku muu android laite. Toivottavasti vaan saisivat kunnolla Suomi Android Marketin auki.

Jos sinulla on Samsungin TV, DVD-soitin, puhelin, stereot, digicamera, pad jne jne niin oletko Samsung uskovainen? ::) Minun päälle on ihan turha yrittää sovitella apple-uskovaisen viittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet siis muodostanut käsityksesi iOS:stä nettikirjoituksien perusteella? Itse olen yrittänyt päästä testaamaan kunnolla Samsungin Galaxy S:ää ja Androidia iPhone 4:n rinnalla mutta ei ole vielä onnistunut. Tarvii varmaan hinautua kaupan tiskille että voi sanoa jotain Androidistakin.

Tuolla Jailbreak valvonnalle ei ole mitään todisteita vaan pelkkiä huhuja. Liekö jopa kilpailijoiden levittämiä? EVVK kun en tarvi JB:tä  :P

Miten se eroaa normi kytkykaupasta???? Ihan samalla tavalla Saunalahti kauppasi MegaDesire pakettia jossa puhelin tulee kytkykaupassa halvemmaksi kuin suoralla ostolla ja liittymällä.

En ole ajatellutkaan että haukkuisit, ihmettelin vaan noin ehdottomia mielipiteitä niin oli pakko kysäistä.   :)

1. Ihan sama minkä kokoinen laite on, kävellessä ei onnistu minkään valtakunnan lukeminen, ei edes Jallun, tai en minä ainakaan osaa. Osaatko sinä?

2. Kelpasi kyllä iPadillekin, kiitos

3. Kelpais myös, kiitos

4. Langaton sync, kiitos

5. Kunnon finnish "näppäimistö", kiitos

On oikeasti aivan järjettömän hyvä että iPadille tulee kilpailijoita niin me loppukäyttäjät saadaan parempia tuotteita yhä halvemmalla. ;) Ehdottomasti kannattaa ottaa Samsung tai joku muu android laite. Toivottavasti vaan saisivat kunnolla Suomi Android Marketin auki.

Jos sinulla on Samsungin TV, DVD-soitin, puhelin, stereot, digicamera, pad jne jne niin oletko Samsung uskovainen? ::) Minun päälle on ihan turha yrittää sovitella apple-uskovaisen viittaa.

*Viesti on aika sekava, mutta koitin kirjoittaa/vastata suurin piirtein samassa järjestyksessä kun nuo pointtisi ovat yllä olevassa lainauksessa*

Tilanteessahan on koomista juurikin se, että koen itseni melko merkkitietoiseksi ja uskovaiseksi. Esim. Canonin kameraa tuskin tulen koskaan ostamaan, Nikon tuntuu vaan kivemmalta. Mutta samaan aikaan olen sitä mieltä, ettei Canoneissa ole mitään vikaa.

Mutta aiheeseen. iOS:ä olen käyttänyt kyllä liki kaikilla Applen (iPhone 3g, 3GS, 4G, iPad, iMac, MacBook jne.) laitteilla, tyttöystävän serkku kun sattuu olemaan yksi Applen myyntipäälliköistä rapakon takana. Mielestäni iOS on hyvä ja helppo ja käyttäjäystävällinen ja hieno ja ja ja...Silti se ei vaan itselle iske. Androidia on sitten tullut käytettyä paljon vähemmän ja olen enimmäkseen tuttujen mielipiteiden ja netin varassa. Loogista, eikö vain. Tuosta jailbreakista sen verran, että kyllä siitä ihan virallinen lakialoite tms. on Applen puolesta tehty (http://www.wired.com/threatlevel/2010/07/feds-ok-iphone-jailbreaking/). Ilmeisesti se jo kerran hylättiin, mutta yrittävät varmasti uudestaan. Jos ostaisin iPhonen en varmasti ottaisi sitä Soneran kytkyllä, jälleen satun vain seisomaan Elisan/Saunalahden leirissä. Onneksi työnantaja maksaa puhelut ja määrää sitä kautta puhelimen, joten valintaongelmaa ei ole ;)

Se miten erotan kytkykaupan ja myyjän tarjoaman alennuksen ottamalla liittymän teen seuraavalla tavalla (teknisesti ei varmasti täysin oikein, mutta mielestäni loogisempaa):

1. Laite on operaattorilukittu ja siten halvempi (eli vaatisi jailbreikkauksen toimiakseen muilla operaattoreilla)

->kytkykauppa

2. Laite on lukitsematon, mutta halvempi (voi käyttää myös muilla liittymillä mutta on 2v tms. sopimus operaattorin kanssa)

->myyjän tarjoama alennus

Aina välillä kannattaa olla hieman ehdottomampi, niin saa keskustelua aikaan  ;)

Itse olen oppinut nyttemmin kulkemaan ja lukemaan samanaikaisesti joten kokeile itsekin :D Ja etenkin silloin yhdessä kädessä pidettävä laite auttaa kun se Jugoslaavi kaahaa kahtasataa bussillaan ja jostain on pakko pitää kiinni...Toi kamerahomma on oikeasti se mitä olen nyt alkanut arvostamaan kun asuu tyttöystävän kanssa eri maissa ja skype on vihdoinkin paljastanut minulle loistavuutensa  :) Muistikortti on itsellekin kiva plussa joka helpottaa esim. matkoilla valokuvien kanssa varmasti. Vielä kun lykkäävät Picasasta jonkun kivan version esille niin kyllä kelpaa. Toi langaton synkkaus olis joo kiva, mut luulis et siihen jonkinlainen appi tulee. Ja kunnon Finnish näppäimistö ehdottomasti joo!

Mutta siitä olen samaa mieltä, että on hienoa nähdä uusia kilpailijoita ja tuotteita. Jossain vaiheessa voi jopa tulla taas joku uusi peluri joka keksii asiaan jotain aivan mullistavaa, ja sitten kaikkia muita, joilla jo joku pädi on, harmittaa isolla veellä.

BTW, itselläni on HP:n tietokone, Mikkisoftan XBOX 360, Nintendon Wii, LG:n stereot, volkkari. Telkkari ja Bluray-soitin ovat sitten Samsungilta, joten kaippa olen Samsung-uskovainen ;) Tosin en todellakaan haluaisi Samsungin kännykkää ainakaan nyt, Nokia "suomalaisuudellaan" ja HTC yleisesti menevät ohi joka kantilta.

Tuosta Apple-uskovaisuudesta vielä. Suomessahan ihminen todellakin erottuu Applen tuotteilla valtavirrasta ja niissä on siten vielä se spesiaalistatus. Sitten kun tullaan esim. tänne lahden länsipuolelle, on se aika koomista kun tuntuu että kaikilla on iPhone (mieluiten 4, koska 3GS on jo niiiiiin passé), iPod ja iMac. Odotan mielenkiinnolla minkälaiset jonot iPad saa aikaan tullessaan myyntiin. Samaan aikaan monet alkavat kammoksua ja kyllästyä Apple-tuotteisiin, koska ne eivät enää ole mikään statement vaan valtavirtaa.

Olihan se koomista lukea, kun esimerkiksi Tampereella (210 000as.) riitti 25 iPhone 4:ää kaikille jotka halusivat heti kun tuli myyntiin, viimeinen halukas muistaakseni tuli paikalle vasta liikkeen aukeamisen jälkeen. Samaan aikaan Göteborgissa (500 000as, suur-GBG 1 000 000as.) Apple-storen ulkopuolella nukkui kymmeniä ihmisiä koko yön ja heti liikkeen auettua kaikki noin 250 puhelinta menivät eivätkä kaikki halukkaat saaneet sitä.

Pahoittelut nyt tästä sekavasta tekstistä, kummasti haittaa työnteko tätä mielipiteitten vaihtoa. Mutta mukava kuulla, että olemme kuitenkin liki kaikesta samaa mieltä, eikä aleta mihinkään muna vai kana-kädenvääntöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, samoilla linjoilla ollaan eikä tästä edes saada kunnon vääntöä. Pahoittelut kun minun teksti on ollut ehdottoman tuntuista koska tapoihin kuuluu (yrittää) tiivistään asiat mahdollisimman lyhyeksi jolloin voi tulla käsitys ehdottomuudesta.

Itse en taas ole niin merkkiuskovainen vaan vaihtaisin Nikon kalustoni Canoniin jos tulisi oikeasti hyvä syy vaihtaa. Ihan samoin vaihtaisin apple tuoteet jos joku muu tarjoaisi selkeästi parempaa mutta tällä hetkellä apple tarjoaa niin tiukkaa pakettia.

Näköjään se Jailbreak juttu on mennyt silmien ohi. Minusta koko esto on ihan turha, antaa ihmisten breikata jos huvittaa, kunhan vaan pysyisivät ongelmineen asiaan liittyvillä foorumeilla.

Eihän kukaan täysjärkinen jonota noilla hinnoilla soneralukittua iphonea (Treen epävirallinen jonottaja luku oli 48 hlöä), jos joku vaivautuisi jonottamaan Noksua niin hän varmaan saisi ilmaisen puhelimen  :laugh: Itseasiassa Lontoon Apple Storeissa on vieläkin joka aamu 200hlöä jonossa ja saadut luurit loppuu 10min avaamisen jälkeen.

En usko että iPad aiheuttaa mitään rynnistystä koska suurinosa halukkaista on hommannut laitteen jo ulkomailta. On hauska huomata että suomalaiset lehtitalot yms. ovat alkaneet tukemaan ipadia vaikka edes laitetta ei tuoda suomeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eheh... Onhan tuo naurettavaa. Tuommosesta humoristisesta videosta herneet nenään, ja pakotus ottaa mainos pois netistä, tai appi lähtee. Ensinnä, tuota ei varmastikaan saa pois netistä, kun se sinne on kerran pistetty, ja varsinkin kun siitä on uutisoitu että saattaa lähteä, niin porukka lataa sen koneelleen ja pistää suurempaan levitykseen, kun se on "pitänyt kadota internetistä".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ihmeellistä tuossa nyt on että Apple reagoi mainokseen jossa pannaan sen laitteita palasiksi? Otetaas vähän jotain objektiivista.

Antaisiko Ferrari luvan lisävarustevalmistajan mainokseen jossa romutetaan pari Testarossaa? No tuskin.

Onko sekin naurettavaa että lentokoneesta onnettomuuden jälkeen peitetään rekkarit ja yhtiötunnukset?

::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

iPad:lle tulee mm. moniajo, kansiot marraskuussa iOs 4.2:n mukana

Samsung Galaxy Pad, hinta "vain" 949euroa mutta kylllähän USB, HDMI ja 7" näytöstä kannattaakin maksaa... ;)

http://www.tietokone.fi/uutiset/samsung_paljasti_android_tabletinsa_kovan_hinnan

Tämä viesti on kirjoitettu Samsung Galaxy Tabillä, jonka ostin tänään. Hintaa masiinalle tuli 7600 SEK, mutta ei harmita yhtään. Loistava laite!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti Android, Windows Mobile, Nokia pistävät hanaa kehitykseen ettei iOS vie padi markkinoita ihan kokonaan...

esim. Hesarin iPad app on jo meillä Beta-testaajilla käytössä. On muuten mainio softa tulossa :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

esim. Hesarin iPad app on jo meillä Beta-testaajilla käytössä. On muuten mainio softa tulossa :thmbup:

Lopetan paperiversion tilauksen heti kun tuo tulee markkinoille!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttäisi tänään myös Tekniikan Maailma julkaisseen oman aplikaationsa. Ihan hyvä toteutus oli tässäkin.

tm1.jpg

tm2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä FaceTime for Macia testatessa on vain vahvistunut tunne, että iPad v.2 kameralla tulee olemaan ylivertainen videopuhelin.

Kun en ole tutustunut vehkeeseen, niin kertokaapa mikä tuossa Applen videopuheluhommassa on se ns. kova juttu? Jos siis ihan kännykällä-videopuheluja-tyyliin, niin kyllä mulla oli jo 4 v sitten Ericssoni jolla niitä pystyi soittelemaan. Vai onko siinä jokin muu ehdoton koukku? Tämä ei sitten ole provo, kysyn vain kun en tiedä.

PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun en ole tutustunut vehkeeseen, niin kertokaapa mikä tuossa Applen videopuheluhommassa on se ns. kova juttu?

Juju on taas käytettävyydessä. Ei tarvitse viritellä eikä murehtia pikkuasioista. Ainakin Mac-versiossa yhteydenotto onnistuu myös, vaikka FaceTime-ohjelma ei ole vastaanottajalla käynnissä. En ole kokeillut, toimiiko hälytys myös koneen ollessa nukkumassa… Mutta todella kätevä esimerkiksi kotona viihtyville vanhuksille yhteydenpitovälineeksi. Videopuheluissa iPadin ja Macin etu on iso ruutu.

Niin on minullakin ollut videopuheluominaisuus nokialaisessa jo ikuisuuden. Täysi turhake. Ei riitä, että se rauta toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään