Guest Teppana

Kuinka kerho ajetaan kuralle- kysely!

41 viestiä aiheessa

Tähän voi listata tehokkaita tapoja ajaa ilmailukerho kuoliaaksi. Tunnistetiedot kielletty!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Peruskoulutuksen lopettaminen kouluttajakerhosta.

Moottorilentokerhossa epärealistisen halvat tuntihinnat, jotka eivät ota huomioon esim. moottorin peruskorjausta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän voi listata tehokkaita tapoja ajaa ilmailukerho kuoliaaksi. Tunnistetiedot kielletty!

Omaako vai kilpailevaa kerhoa varten tarvitset näitä tietoja? ;D

Kaikissa yhteisöissä saa aikaan luonnollisen kuoleman, kun kerää aktiviteetit mahdollisimman harvojen vastuulle, ja jää odottamaan, että aika hoitaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johtokunnan pitää ainakin olla kokeneissa käsissä. Kokoukset kannattaa huolehtia niin, ettei nuoriso suotta rupea tunkemaan johtokuntaan jotain radikaalia. Kyllä johtokunta muutenkin tietää, mikä on nuorison parhaaksi. Ja johtokunnan vastuullisen työn vastapainona pitää saada joitakin etuja, esim etuajo-oikeus koneilla.

Ja se pitää muistaa, että nuoriso haluaa lentää halvalla, järjestetään niille joku vanha ritsa. Eteneminen seuraavaan tyyppiin... mikäs kiire siinä on, harjoituskoneella oppii. Eikä lentomaksut muutenkaan voi olla korkeat, kun kerran johtokunta lentää ilmaiseksi, muuten tulee napinaa. Kyllä meille kelpaa ihan hyvin se -78 mallinen lippulaiva.

Toimintaohje pitää kirjoittaa niin, että siinä on mahdollisimman paljon monimutkaisia sääntöjä. Eikä sillä niin väliä, ymmärtääkö ihan jokainen, johtokunnan jäsen voi aina selventää asiaa, mieluiten huutamalla.  Kevättarkkarit pitää ajattaa huolella kaikille alle 1000 tunnin kavereille, tai muuten epäluotettaville, ja varsinkin naisille, silloin kun opettaja sattuu ehtimään paikalle, joskus elokuun sadepäivänä.

Tosipuhheessa... kerhot on kuolemassa, ei pelkästään ylläolevista järjestelyistä johtuen... aika on yksityisten ja kimppakoneiden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heleppo homma

Jatketaan niin ku tähänkin saakka on tehty :)

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Toimintaohje pitää kirjoittaa niin, että siinä on mahdollisimman paljon monimutkaisia sääntöjä. Eikä sillä niin väliä, ymmärtääkö ihan jokainen, johtokunnan jäsen voi aina selventää asiaa, mieluiten huutamalla.  Kevättarkkarit pitää ajattaa huolella kaikille alle 1000 tunnin kavereille, tai muuten epäluotettaville, ja varsinkin naisille, silloin kun opettaja sattuu ehtimään paikalle, joskus elokuun sadepäivänä.

Parempi kuitenkin ettei ajuankohdasta tiedoteta etukäteen mahdollista tarkkaria kaipaaville.

Samoin sillä paskalla harjoituskoneella pitää lentää kunnes on käynyt kuvaamassa Naantalin kirkontorin kuuden beaufourtin pohjoistuulella.

Oppivatpahan lentämään *kele!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus kalustokin voi viedä kerhoa kuralle, jos se on epäsopivaa käyttötarkoitukseensa. Nimimerkillä "kohonneet ylläpitokulut".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-pidetään kerholla syöppöä (kelluke)konetta minkä ohjaamiseen harvoilla on varaa/kelpuutus/taitoa.

-lennetään mahdollisimman paljon ilmaiseksi kaikilla mahdollisilla verukkeilla..testi..testi..koe..koe..yms

-pidetään vi....uilemalla juniorit kangaspuineen portin/piirin ulkopuolella.

-ja jos vielä joku junnu uskaltaa kyselemään typeriä neuvoja niin laskutetaan korkeimman mukaan,käteisellä tietenkin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Peruskoulutuksen lopettaminen kouluttajakerhosta.

täähän on ihan kun mun suustani!

vaikka mitä muuta esitettäisiin, niin tää on tärkein syy :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä taitaa olla ketjun aloittajan tahallinen provo aikaisemmin tuolla ultraketjussa olleeseen viestiin joka on näköjään asianosaisen provoojan toimesta ilmeisesti poistettu, tai sitten moderaattoreiden. Tämän voisi mielestäni lukita samantien, tuntuu hiukan uhittelulta tää koko ketju.???? >:(:thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä taitaa olla ketjun aloittajan tahallinen provo aikaisemmin tuolla ultraketjussa olleeseen viestiin joka on näköjään asianosaisen provoojan toimesta ilmeisesti poistettu, tai sitten moderaattoreiden. Tämän voisi mielestäni lukita samantien, tuntuu hiukan uhittelulta tää koko ketju.???? >:(:thmbdn:

Minun mielestäni ihan asiallinen ja vastauksista päätellen tarpeellinen aihe. Jos tilanne on edes noihin (varmasti osittain kärjistettyihin) kommentteihin päin kallellaan, on hyvä että asiasta puhutaan. Ainakin näkyy tunteita herättävän puolin jos toisin  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän voisi mielestäni lukita samantien, tuntuu hiukan uhittelulta tää koko ketju.???? >:(:thmbdn:

Ei kait tässä vielä ole mitään syytä lukita mitään. Tässähän on tullut ihan hyviä pointteja esille ja keskustelu voi kehkeytyä hyvinkin hyödylliseksi. Mutta se vaatii sen, että tässä tosiaankin pysytään "yleisellä tasolla" ja asialinjalla. Loppu on kiinni käyttäjistä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti viestini, jossa tippa silmässä kirjoitin ilmoittamatta hankeen työnnetystä koneestani, oli sitten loukkaava. Modet poisti.

Tähän aiheeseen kuuluu osa2. Siinä käännetään aihe nurinpäin ja vaihdetaan "kuralle-sana "menestys"-sanaksi!   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerhon saa tehokkaasti kuralle esim  niin että

.. johtokunnan taustalla vaikuttaa vahva lobbaaja, joka käyttää johtokunnan valtaa ilman vastuuta

.. päätöksenteon annetaan valua kerhon eri "jaostoille" tai muille kuppikunnille

.. unohdetaan että kerhon ydin"liike"toimintaa on peruskoulutus konventionaalisilla lentokoneilla, ei esim. harvojen "aktiivi"jäsenten huviksi suoritettava vesilentotoiminta Maulella tai muulla kerhokäyttöön sopimattomalla kalustolla

.. lopetetaan avoin tiedottaminen

.. tehdään kerholle vahingollisia pitkän aikavälin taloudellisia sitoumuksia "harvojen huvin" rahoittamiseksi

.. myydään se ainut toimiva ja tuottava peruskoulukone pois (jotta saadaan rahaa kellukekoneeseen)

.. kerhossa päätöksiä tekee käytännössä ilman mitään muodollista valtuutusta oleva "pomo" ja hänen hovinsa

Tällaisessa kerhossa olen ollut jäsenenä.

Todettakoon että oli kovan työn takana tervehdyttää kerho, sen kulttuuri ja talous.  Siinä tosin onnistuttiin kun palattiin takaisin perus"liike"toiminnan pariin ja johtoon asettuivat työtä ja vastuuta pelkäämättömät (eivät valtaa himoavat) ilmailun, talouden ja järjestötyön ammattilaiset

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikaisemmissa on paljon asiaa, Peterin tekstissä erittäin paljon. Olen havainnut erään suomalaisen ilmailua harrastavan kerhon tehneen johtamisen puolesta juuri kuten Peter kirjoitti, ainoastaan kellukekoneesta ei ole kysymys. Lentosuorite ja sen seurannaiset ovat laskeneet paljon viime vuosina.

Yksi lisää tulee mieleen: lähes kaikki toiminta on kytkeytynyt yhteen/kahteen henkilöön, ja luonto korjaa pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai anteeks, voihan näistä tosiaan joku pahoittaa mielensä... minun kirjoitus ainakaan ei ollut tosielämästä, ei nykyisestä, ei menneestä eikä toivottavasti tulevasta. Olipahan vain liioiteltu kooste sellaisista vaaroista, joita olen nähnyt joitakin kerhoja uhkaavan. Ko kerhot kyllä ovat torjuneet ne.

Vaikka jos joku loukkaantuu näistä, ehkä on syytäkin. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai anteeks, voihan näistä tosiaan joku pahoittaa mielensä... minun kirjoitus ainakaan ei ollut tosielämästä, ei nykyisestä, ei menneestä eikä toivottavasti tulevasta. Olipahan vain liioiteltu kooste sellaisista vaaroista, joita olen nähnyt joitakin kerhoja uhkaavan. Ko kerhot kyllä ovat torjuneet ne.

Vaikka jos joku loukkaantuu näistä, ehkä on syytäkin. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa!

Tulee sinun kirjoituksesta mieleen ihan oikea tosielämän tapaus jonka voinee paljastaa täällä ihan oikeasti. Taannoin pyöri muutamissa purjelentoillanvietoissa Kenin kehittämä esitys "johtokunnan kokous". Hieno parodia ja nauraa sai.

Hyvä että tulee tämmöistäkin asiaa, varoittavia esimerkkejä. kohta varmaan tulee ketju "kuinka kerho ajetaan/pidetään ylös/aktiiviseksi/toimivana". Jonkun muun vaan pitäisi aloittaa se.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulee sinun kirjoituksesta mieleen ihan oikea tosielämän tapaus jonka voinee paljastaa täällä ihan oikeasti. Taannoin pyöri muutamissa purjelentoillanvietoissa Kenin kehittämä esitys "johtokunnan kokous". Hieno parodia ja nauraa sai.

Hyvä että tulee tämmöistäkin asiaa, varoittavia esimerkkejä. kohta varmaan tulee ketju "kuinka kerho ajetaan/pidetään ylös/aktiiviseksi/toimivana". Jonkun muun vaan pitäisi aloittaa se.

Kysyppä Keniltä voisiko tuon jutun /"parodian" julkaista jos on mahdollista, naurettais sitten porukalla täälläkin.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyppä Keniltä voisiko tuon jutun /"parodian" julkaista jos on mahdollista, naurettais sitten porukalla täälläkin.  :-[

Itseasiassa tuotantoryhmä voisi pistää kokooma-Ruutiset myyntiin, vaikka kympillä tai kahdella. Monta voisi kiinnostaa Räyskälän vitsit, vaikka ne sisäpiiristä onkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laittakaa minulle emailia kuka haluaa noita Ruutiset videoita. Hintaa en tarkkaan nyt ulkoa muista, mutta Keni myy niitä ihan sopuhintaan. Laitan huomisen (torstain) aikana hinnat näkyviin. Ovat toki Räyskälä-keskeisiä, mutta erityisesti tuo Johtokunta-juttu käy minne tahansa kerhoon!

Voin postittaa ne Opiston piikkiin Suomessa! Maksu pankkiin toimituksen jälkeen  - ilmailijoille löytyy luottoa 14pv netto!

sakari kuosmanen

yhteystiedot löytyvät www.suio.fi kohdasta yhteystiedot

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai miten niin parodian? Normaalia toimintaa. ;D

Nimimerkillä mukana ollut ja sivusta seurannut

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai miten niin parodian? Normaalia toimintaa. ;D

Nimimerkillä mukana ollut ja sivusta seurannut

Normaalia toimintaa hyvinkin.

Tuota, tuota... kyseinen hupaelma esitettiin ensi kerran joskus 90-l alussa Nummelan Lentokeskuksen pikkujouluissa ja samana talvena SIL:lin jossain tapahtumassa Lappeenrannassa. Olin mukana noissa esityksissä (vieläkin nolottaa) puheenjohtajan roolissa. Käsikirjoituksesta ja ohjauksesta vastanneilla Nurmi & Eklöfillä taisi olla ihan selkeät, joskin karrikoidut, esikuvat todellisuudesta kuhunkin rooliin.

Minua mm. ohjeistettiin: "Mieti millainen hra X on ja ole yhtä pihalla koko touhusta kuin se. Sä olet kuin kaislikosta repästy lintubongari, joka istutetaan pöydän päähän kahluusaappaissa johtamaan puhetta." Lappeenrannassa olinkin ihan totaalisen pihalla, kun ns. "kipsi" iski päälle n. parinsadan hengen yleisön edessä ilman minkäänlaista harrastelijateatteritaustaa, ei edes koulunäytelmiä. Sydän hakkasi, kädet hikosi ja korvissa suhisi. Muistan vieläkin elävästi "kipsin", mutten mitää koko esityksestä. Filmi poikki, vaikka olin vesiselvä. Olisin karannut paikalta, jos jalat olisi kantaneet.

:)

Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Normaalia toimintaa hyvinkin.

Tuota, tuota... kyseinen hupaelma esitettiin ensi kerran joskus 90-l alussa Nummelan Lentokeskuksen pikkujouluissa ja samana talvena SIL:lin jossain tapahtumassa Lappeenrannassa. Olin mukana noissa esityksissä (vieläkin nolottaa) puheenjohtajan roolissa. Käsikirjoituksesta ja ohjauksesta vastanneilla Nurmi & Eklöfillä taisi olla ihan selkeät, joskin karrikoidut, esikuvat todellisuudesta kuhunkin rooliin.

Minua mm. ohjeistettiin: "Mieti millainen hra X on ja ole yhtä pihalla koko touhusta kuin se. Sä olet kuin kaislikosta repästy lintubongari, joka istutetaan pöydän päähän kahluusaappaissa johtamaan puhetta." Lappeenrannassa olinkin ihan totaalisen pihalla, kun ns. "kipsi" iski päälle n. parinsadan hengen yleisön edessä ilman minkäänlaista harrastelijateatteritaustaa, ei edes koulunäytelmiä. Sydän hakkasi, kädet hikosi ja korvissa suhisi. Muistan vieläkin elävästi "kipsin", mutten mitää koko esityksestä. Filmi poikki, vaikka olin vesiselvä. Olisin karannut paikalta, jos jalat olisi kantaneet.

:)

Mika

Minä olisin ollut aivan ammattilainen tuossa näytelmässä verrattuna Mikaan: olen esiintynyt koulun näytelmissä kivenä (joka ei saanut liikahtaa, eikä päästää ääntä), joulukuusena tähti päässä ja pupujussina, jolloin häntä putosi vahingossa kesken esityksen ja kaikki nauroi... silloin päätin, että en hae teatterikorkeakouluun.

Sittemmin olen saanut näyetllä puheenjohtajaa ihan oikeassa lentokerhossa.

Ismo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään