Samu Rauhala

Työharjoitteluun hesaan

29 viestiä aiheessa

Ois vähän kiirettä ton työharjottelupaikan kans ja alkaa oleen jo omat konstit käytetty niin katsotaan nyt josko täältä saisi apua  :)

Elikkäs siis olisko kellään mitään tietoo kehen kannattais ottaa yhteyttä jos haluaa työharjoitteluun Helsinki-Vantaalle, mielellään ramppiin?  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo airprolta olen kyselly ja sieltä ei tärpänny, mutta inter handlingia en ole vielä kokeillu.

Kiitos näistä tiedoista

Miten se nyt on mikä se on nykyään joka finskit käännättää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sit ku ottaa kontaktii niihi firmoihi nii kandee siis niinku kattoo kui sit sitte kirjotaa tota noi nii niiku suamen niiku kiältä  ;D

Nimin. Vanha pieru  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kulkulupien kans ei pitäs olla ongelmaa. Koulussa ollaan hoidettu turvallisuusselvitykset ja just tänään käytiin henkilökortti koulutus, koulun piikkiin.

täytyyki northportiltakin kysellä

kiitos taas kerran

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kulkulupien kans ei pitäs olla ongelmaa. Koulussa ollaan hoidettu turvallisuusselvitykset ja just tänään käytiin henkilökortti koulutus, koulun piikkiin.

täytyyki northportiltakin kysellä

kiitos taas kerran

Mitä alaa opiskelet?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mulla on varattuna täältä rovaniemen kentältä paikka, mutta kiinnostais enemmän päästä kunnon hommiin eikä mitään kolme konetta päivässä ja loput taukotiloissa. Eihän siinä saa siitä oikeasta työstä minkäänlaista käsitystä. Sinne Hesaan jos pääsis niin siellä sais ehkä jonkulaista hommaaki tehä.

Joo Iss:ltä oon kysyny, mutta oli kuulemma joku muu harjottelija sen paikan jo vieny  >:(

Ei se auta ku yrittää ja tyytyä roviksen kenttään jos ei Helsingistä paikka aukee :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mulla on varattuna täältä rovaniemen kentältä paikka, mutta kiinnostais enemmän päästä kunnon hommiin eikä mitään kolme konetta päivässä ja loput taukotiloissa. Eihän siinä saa siitä oikeasta työstä minkäänlaista käsitystä. Sinne Hesaan jos pääsis niin siellä sais ehkä jonkulaista hommaaki tehä.

Ei se auta ku yrittää ja tyytyä roviksen kenttään jos ei Helsingistä paikka aukee :D

Kuka muuten handlaa AY-lennot Rovaniemellä ? Niin ja joku muuko sitten KF:t ?  Muistelisin jokunen vuosi sitten kun Finnair ulkoisti maapalvelunsa esim. pohjoisessa niin Pohjois-Suomen kentille perustui vanhoista Ay:n työntekijöistä handlingfirma vai muistanko väärin ? Niin, vai onko siitä kasvanut RTG ?

No nyt kun Finnair on ulkoistamassa kaikkea Helsingissä niin nykyisessä työilmapiirissä ei oikein kivaa ois opiskelijallakaan. Isojen miesten marmatusta kuunnellessa ei paljoa opi. Sellaista se elämä on tänäpänä.

Uskotaan kuitenkin että tulevaisuus on edessä.  :thmbup: Tsemppiä opiskeluihin.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on semmonen käsitys että RTG hoitaa finskit ja blue1:t en ihan kyllä oo ihan varma

Epäilen kyllä Blue1:nin hoitamisesta. RTG kyllä hoitaa Finskit, mutta Blue1 on varmastikkin Airpron käsissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotenkin mulla on toisenlainen muistikuva   ??? voin kyllä varmistella asiaa  :D

Lentoliikenteen maapalvelut Rovaniemi:

RTG Ground Handling Oy (Finnair) 020 710 7211

SAS Ground Services Finland Oy (040) 826 1980, fax (016) 363 6481

Jussi Lautkankare

Station Manager

puh. +358 50 525 4151

fax. +358 2 415 4765

SITA: KUOKKSK

email: jussi.lautkankare@sas.fi www.sasground.com Airpro Oy , (016) 363 6444, fax. (016) 363 6449

Risto Pahkala, vt Station Manager

www.finavia.fi

RTG ei hoida tietääkseni yhdelläkään kentällä SAS-konserniin kuuluvia koneita Suomessa. Kuopiossa, Vaasassa jne. Blue1:nin palvelut hoitaa Airpro tai vast. ISS aviation yms..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oon nyt muutaman päivän ollu tuolla roviksen kentällä harjottelemassa ja kerran käyny tänään kävi blue1 ja sen käännätyksen hoiti RTG. Airpro käsitteli ainaki torstain pariisilaisen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oon nyt muutaman päivän ollu tuolla roviksen kentällä harjottelemassa ja kerran käyny tänään kävi blue1 ja sen käännätyksen hoiti RTG. Airpro käsitteli ainaki torstain pariisilaisen

Miten minä en jaksaisi mitenkään uskoa tuota.  :P Miksi RTG hoitaisi Blue1:nia kun siellä on SAS Ground Services (Airpro), joka niitä jatkuvasti pyörittää. Ei ne firmojen kesken vaihda kuitenkaan niitä työtehtäviä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omin silmin näin ku RTGllä topissa olevat luokkakaverit heitteli laukkuja ruumasta trukin kyytiin :D en sit tiiä oliko vaan joku väliaikanen juttu mutta oli siellä ne RTGn vakituiset työntekijätki mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asia on nyt varmisettu RTGn työntekijältä Rovaniemellä. RTG hoitaa blue1:n käännätyksen. Airpro charterit.

Joo näin onkin. Tilanne on kuulemma muuttunut alkutalvesta Pohjois-Suomen osalta lukuunottamatta Oulua. Sitä ennen Airpro on hoitanut kaikkialla Blue1:nit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Nostetaas tätä Samun aihetta. Ite oon lähdössä Finnairin tekniikkaan työharjotteluun enskuun 21. päivä. Tänään tein finavian henkilökorttikoulutuksen ja muut kulkuluvat on kunnossa. Harjoittelu kestää 6kk josta 3kk olen Finnairin linjahuollossa ja 3kk FAMilla samoissa hommissa avioniikka-asentajana.

Eli asiani koskee suht halpoja vuokra-asuntoja lentokentän läheisyydessä. Olen selaillut asuntoja etuovesta, sekä hoasilla on hakemus vetämässä. Hoasin jonot on vaan sen verran pitkiä, etten sen kautta asuntoo saa alle kuukauden aikana hommattua. Onko kenelläkään vinkkejä mistä kannattais asunto hommata vantaalta 6kk ajaksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Nostetaas tätä Samun aihetta. Ite oon lähdössä Finnairin tekniikkaan työharjotteluun enskuun 21. päivä. Tänään tein finavian henkilökorttikoulutuksen ja muut kulkuluvat on kunnossa. Harjoittelu kestää 6kk josta 3kk olen Finnairin linjahuollossa ja 3kk FAMilla samoissa hommissa avioniikka-asentajana.

Eli asiani koskee suht halpoja vuokra-asuntoja lentokentän läheisyydessä. Olen selaillut asuntoja etuovesta, sekä hoasilla on hakemus vetämässä. Hoasin jonot on vaan sen verran pitkiä, etten sen kautta asuntoo saa alle kuukauden aikana hommattua. Onko kenelläkään vinkkejä mistä kannattais asunto hommata vantaalta 6kk ajaksi?

Lentokentän lähellä taitaa olla, vapaat asunnot aika vähissä. Jos vapaan löydät on vuokra melko suolainen, kuten yleensäkin pääkaupunkiseudulla. Vantaan kaupungin vuokra-asunnot on halvimpia, mutta ne on ensisijaisesti vantaalaisille. Laita ilmoitus paikallislehteen ja toivo parasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentokentän lähellä taitaa olla, vapaat asunnot aika vähissä. Jos vapaan löydät on vuokra melko suolainen, kuten yleensäkin pääkaupunkiseudulla. Vantaan kaupungin vuokra-asunnot on halvimpia, mutta ne on ensisijaisesti vantaalaisille. Laita ilmoitus paikallislehteen ja toivo parasta.

Joo näinhän se menee. Hinnat on katossa ja läheltä et ainakaan halvalla saa.. Taitaa olla vieläpä aika kysyttyä tavaraa. Ja jos vielä alaikäinen niin sen sopimuksen tekeminenkin tuntuu olevan vaikeaa useampien firmojen kanssa. (Paitsi HOAS).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään