Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 Pelastajat jatkoivat kiitorataa 350 metrin pituiseksi ja odottavat sen jäätymistä. Koneen pelastustyöt jatkuvat lauantaina. Kiitorata jäätynee riittävän kovaksi lauantaihin mennessä, jolloin kone päässee ilmaan. Kone pääsi taas siivilleen Ilta-Sanomat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 Ei vaan Igorin ideaalisessa maailmassa pelastaja olisi tullut itärajan takaa... Huh, huh… unohtuiko jotain? Lainattua tilastoa RVL vuosikertomus 2008: ” Rajavartiolaitos johti kaikki meripelastustapahtumat (1 693 kpl) ja lisäksi se hoiti omalla vene-, laiva- ja helikopterikalustollaan pelastustöistä yli 2/3 tapauksista ollen selvästi merkittävin toimija merellisissä vaaratilanteissa. Mikäli johtamiseen käytetty aika lasketaan mukaan vertailuun, Rajavartiolaitoksen osuus kokonaispanoksesta on peräti yli 85 %. Merivartiostoissa ylläpidettiin jatkuvaa meripelastustoimen johtamis- ja viestitysvalmiutta. Merialueella valvontatoimenpiteillä estettiin 52 (15/2007) uhkaavaa merionnettomuutta ja pelastettiin 5 428 (3 100/2007) avuntarpeessa tai hätätilanteessa ollutta henkilöä. Kaikkiaan etsintä- tai pelastustoimet kohdistuivat yhteensä 6 062 henkilöön (4 039/2007). Vaaratilanteiden kokonaismäärä oli 1 360 (1 432/2007). Näistä meripelastustoimen hätätilanteita oli yhteensä 144 kpl. Pelastussuoritteita maa-alueella tehtiin yhteensä 1 163 (1 190/2007), joista etsintöjä oli 309 (288/2007) ja sairaankuljetuksia 164 (119/2007). Meripelastustoimeen käytettiin 3,0 % (2,4 %/2007) voimavaroista. Rajavartiolaitos antoi poliisille virka-apua kadonneen henkilön etsintään yhteensä 309 (288/2007) kertaa. Pelastustoimelle annettiin virka-apua sammutus- ja pelastustehtävässä 357 (281/2007) kertaa. Muita kuin meripelastustoimen sairaankuljetuksia tehtiin yhteensä 164 (119/2007) kertaa. Rajavartiolaitos tuki lentopelastustoimen järjestelyjä välittämällä ilmailuun liittyvät COSPAS-SARSAT hälytykset Länsi-Suomen merivartiostosta lentopelastuskeskuksille. Rajavartiolaitoksen ilma-alukset havaitsivat merellisen ympäristövalvonnan yhteydessä päästöistä 55. Näistä valvontalentokoneella havaittiin 35 ja helikopterilla 20. Ilma-alusten tekemät havainnot vähenivät edelliseen vuoteen verrattuna, vuonna 2007 Rajavartiolaitoksen ilmaalukset havaitsivat 76 päästöä. ” Vartiolentolaivueen sivut: http://www.raja.fi/rvl/vllv/home.nsf/pages/44B9DF210DA19804C22570230033909F?opendocument Jarmo J Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 Huh, huh… unohtuiko jotain? Lainattua tilastoa RVL vuosikertomus 2008: Mutta, nuo luvuthan ovat todellisesta maailmasta - ei Igorin Ideaalisesta Maailmasta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 Vaikuttaako suksiasennus cessnan omavastuusen mahdollisen vahingon sattuessa. himmelipuolella on vakuutusyhtiöillä ollut käytäntö nostaa vakuutuksen omavastuuta jos alla on vahingon sattuessa sukset tai kellukkeet. Jotkut eivät myönnä koko vakuutusta.. veikkaisin että nytkin olisi kuperkeikka tullut ilman suksia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 Kyseinen kone oli tänään lappeenrannan lentokentällä sulatettavana. Ja kone näytti suunnilleen ehjältä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 Ylellä mahtava otsikko jutussaan : Pienkone pelastettiin Saimaan jäältä Kone oli OH-CHD yle/etelä-karjala Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 Kuvan nähtyäni ihmettelen Igoriakin isommin, mihin tuota heliskupperia tarvittiin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 Kuvan nähtyäni ihmettelen Igoriakin isommin, mihin tuota heliskupperia tarvittiin? Aika lähellä näytti olevan ranta. Mutta ehkä me pullamössösukupolven ihmiset olemme kädettömyyden lisäksi myös jalattomia...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 Kuvan nähtyäni ihmettelen Igoriakin isommin, mihin tuota heliskupperia tarvittiin? Aika lähellä näytti olevan ranta. Mutta ehkä me pullamössösukupolven ihmiset olemme kädettömyyden lisäksi myös jalattomia...? No tuota noin. Minä jäin käsitykseen, että laskupaikka oli siellä selällä saaren kupeessa. Siitä näyttää olevan mantereelle pari kilometriä. Ja jos siellä on ollut puoli metriäkin vettä paikoittain, kuten jossain lehtijutussa sanottiin, voihan se olla mielenkiintoista lähteä patikoimaan pikkukengissä tuotakin matkaa. Ja jos keli on ollut niin huono, että on pitänyt laskeentua alas, sen luulisin silloin tarkoittavan huonoa vaakanäkyvyyttä. Siellä äkkiä ukko eksyy järven selällä ilman kompassia sellaisessa kelissä, kun ei rantoja näy. Ja näyttääpä tuossa olevan vielä laivareittikin saaren ja mantereen välissä? Pidetäänkö niitä auki tähän aikaan vuodesta Saimaalla? Anyway, en sanoisi yhtään liioitteluksi kopterin hälyyttämistä... Maanantaina menin itsekin jäälle vain vajaan 200m päähän rannasta kirkkaassa kelissä. Yhtäkkiä tuli sellainen sumu, että ei näkynytkään enää rantaa. Siellä menee äkkiä suuntavaisto sekaisin, jos lähtee sokkona tarpomaan. Tosin jos se sumu ei olisi siitä heti kohta ohentunut, mulla olisi ollut siinä omat jalanjäljet lumessa, mitä seuraamalla tarvittaessa pääsee pois... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 No joo... Kunhan provoan - tapani mukaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 Kuten myös, tuskin Saimaalle löytäsin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 Näin vähän arvelinkin, mutta kun oli niin helposti nieltävä provo, niin ajattelinpa kirjoitella omia mietteitä nyt kuitenkin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2010 Näin vähän arvelinkin, mutta kun oli niin helposti nieltävä provo, niin ajattelinpa kirjoitella omia mietteitä nyt kuitenkin Sellaiset ovat juuri niitä parhaita provoja ! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 7, 2010 Eipä nykyinen pullamössöllä täytetty sukupolvi pärjää edes pikkupakkasessa. Nuo mainitsemasi kumisaappaat on ihan ehdoton varuste, jos autoilee kaupungin ulkopuolella pikkuteillä. Ja kunnon villasukat ! OIkein! Cessnapiiperöllä lentää 15 minuutissa sellaisen matkan, jota paksussa hangessa ei päivässä kävele edes pitkävartisissa saappaissa. Varautuminen on ensiarvoisen tärkeää talvella lennettäessä. Kunnon talvivarusteet (naparetkeilijän) ovat asiaa talvilentämisessä. Tuskin sentään meissä on pullamössöä täytteenä, mutta leudot talvet antavat väärän mielikuvan. Kaupunkilainen osaa kuulemma pukeutua 15 minuutiksi ja sen jälkeen alkaa hypotermia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 7, 2010 Kaupunkilainen osaa kuulemma pukeutua 15 minuutiksi ja sen jälkeen alkaa hypotermia. Näinkö? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2010 Näinkö? Englantilaiset teinit on kovia darwin awards kisoissa, niitä ei lasketa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2010 Näyttää monilla kuvien tytöillä olevan sen verran rasvaa ihon alla, että jonkun aikaa pärjäävät. Ultrakevyt lentäjä kestää huonommin pakkasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla