Guest Buzzypilot

Pienkone juuttui lumeen Saimaalla, NH90 pelasti lentäjän (OLI Ilmaliikenneonnettomuusvaarailmoituksia)

42 viestiä aiheessa

Pelastajat jatkoivat kiitorataa 350 metrin pituiseksi ja odottavat sen jäätymistä. Koneen pelastustyöt jatkuvat lauantaina. Kiitorata jäätynee riittävän kovaksi lauantaihin mennessä, jolloin kone päässee ilmaan.

 

Kone pääsi taas siivilleen

Ilta-Sanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei vaan Igorin ideaalisessa maailmassa pelastaja olisi tullut itärajan takaa... ::)

 

 

Huh, huh… unohtuiko jotain? Lainattua tilastoa RVL vuosikertomus 2008:

 

 

” Rajavartiolaitos johti kaikki meripelastustapahtumat (1 693 kpl) ja lisäksi se hoiti omalla vene-,

laiva- ja helikopterikalustollaan pelastustöistä yli 2/3 tapauksista ollen selvästi merkittävin toimija

merellisissä vaaratilanteissa. Mikäli johtamiseen käytetty aika lasketaan mukaan vertailuun,

Rajavartiolaitoksen osuus kokonaispanoksesta on peräti yli 85 %.

Merivartiostoissa ylläpidettiin jatkuvaa meripelastustoimen johtamis- ja viestitysvalmiutta. Merialueella

valvontatoimenpiteillä estettiin 52 (15/2007) uhkaavaa merionnettomuutta ja pelastettiin

5 428 (3 100/2007) avuntarpeessa tai hätätilanteessa ollutta henkilöä. Kaikkiaan etsintä-

tai pelastustoimet kohdistuivat yhteensä 6 062 henkilöön (4 039/2007). Vaaratilanteiden

kokonaismäärä oli 1 360 (1 432/2007). Näistä meripelastustoimen hätätilanteita oli yhteensä

144 kpl. Pelastussuoritteita maa-alueella tehtiin yhteensä 1 163 (1 190/2007), joista etsintöjä

oli 309 (288/2007) ja sairaankuljetuksia 164 (119/2007). Meripelastustoimeen käytettiin 3,0 %

(2,4 %/2007) voimavaroista.

 

Rajavartiolaitos antoi poliisille virka-apua kadonneen henkilön etsintään

yhteensä 309 (288/2007) kertaa. Pelastustoimelle annettiin

virka-apua sammutus- ja pelastustehtävässä 357 (281/2007)

kertaa. Muita kuin meripelastustoimen sairaankuljetuksia tehtiin

yhteensä 164 (119/2007) kertaa.

 

Rajavartiolaitos tuki lentopelastustoimen järjestelyjä välittämällä

ilmailuun liittyvät COSPAS-SARSAT hälytykset Länsi-Suomen

merivartiostosta lentopelastuskeskuksille.

 

Rajavartiolaitoksen ilma-alukset havaitsivat merellisen ympäristövalvonnan yhteydessä päästöistä

55. Näistä valvontalentokoneella havaittiin 35 ja helikopterilla 20. Ilma-alusten tekemät

havainnot vähenivät edelliseen vuoteen verrattuna, vuonna 2007 Rajavartiolaitoksen ilmaalukset

havaitsivat 76 päästöä. ”

 

Vartiolentolaivueen sivut:

http://www.raja.fi/rvl/vllv/home.nsf/pages/44B9DF210DA19804C22570230033909F?opendocument

 

 

Jarmo J

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Huh, huh… unohtuiko jotain? Lainattua tilastoa RVL vuosikertomus 2008:

 

Mutta, nuo luvuthan ovat todellisesta maailmasta - ei Igorin Ideaalisesta Maailmasta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaako suksiasennus cessnan omavastuusen mahdollisen vahingon sattuessa. himmelipuolella on vakuutusyhtiöillä ollut käytäntö nostaa vakuutuksen omavastuuta jos alla on vahingon sattuessa sukset tai kellukkeet. Jotkut eivät myönnä koko vakuutusta.. veikkaisin että nytkin olisi kuperkeikka tullut ilman suksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvan nähtyäni ihmettelen Igoriakin isommin, mihin tuota heliskupperia tarvittiin?

 

Aika lähellä näytti olevan ranta. Mutta ehkä me pullamössösukupolven ihmiset olemme kädettömyyden lisäksi myös jalattomia...? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvan nähtyäni ihmettelen Igoriakin isommin, mihin tuota heliskupperia tarvittiin?

 

Aika lähellä näytti olevan ranta. Mutta ehkä me pullamössösukupolven ihmiset olemme kädettömyyden lisäksi myös jalattomia...? ::)

 

No tuota noin. Minä jäin käsitykseen, että laskupaikka oli siellä selällä saaren kupeessa. Siitä näyttää olevan mantereelle pari kilometriä. Ja jos siellä on ollut puoli metriäkin vettä paikoittain, kuten jossain lehtijutussa sanottiin, voihan se olla mielenkiintoista lähteä patikoimaan pikkukengissä tuotakin matkaa. Ja jos keli on ollut niin huono, että on pitänyt laskeentua alas, sen luulisin silloin tarkoittavan huonoa vaakanäkyvyyttä. Siellä äkkiä ukko eksyy järven selällä ilman kompassia sellaisessa kelissä, kun ei rantoja näy. Ja näyttääpä tuossa olevan vielä laivareittikin saaren ja mantereen välissä? Pidetäänkö niitä auki tähän aikaan vuodesta Saimaalla? Anyway, en sanoisi yhtään liioitteluksi kopterin hälyyttämistä...

 

Maanantaina menin itsekin jäälle vain vajaan 200m päähän rannasta kirkkaassa kelissä. Yhtäkkiä tuli sellainen sumu, että ei näkynytkään enää rantaa. Siellä menee äkkiä suuntavaisto sekaisin, jos lähtee sokkona tarpomaan. Tosin jos se sumu ei olisi siitä heti kohta ohentunut, mulla olisi ollut siinä omat jalanjäljet lumessa, mitä seuraamalla tarvittaessa pääsee pois...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin vähän arvelinkin, mutta kun oli niin helposti nieltävä provo, niin ajattelinpa kirjoitella omia mietteitä nyt kuitenkin :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin vähän arvelinkin, mutta kun oli niin helposti nieltävä provo, niin ajattelinpa kirjoitella omia mietteitä nyt kuitenkin :)

 

Sellaiset ovat juuri niitä parhaita provoja ! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä nykyinen pullamössöllä täytetty sukupolvi pärjää edes pikkupakkasessa. Nuo mainitsemasi kumisaappaat on ihan ehdoton varuste, jos autoilee kaupungin ulkopuolella pikkuteillä. Ja kunnon villasukat !

 

OIkein!  Cessnapiiperöllä lentää 15 minuutissa sellaisen matkan, jota paksussa hangessa ei päivässä kävele edes pitkävartisissa saappaissa. Varautuminen on ensiarvoisen tärkeää talvella lennettäessä. Kunnon talvivarusteet (naparetkeilijän) ovat asiaa talvilentämisessä. Tuskin sentään meissä on pullamössöä täytteenä, mutta leudot talvet antavat väärän mielikuvan. Kaupunkilainen osaa kuulemma pukeutua 15 minuutiksi ja sen jälkeen alkaa hypotermia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttää monilla kuvien tytöillä olevan sen verran rasvaa ihon alla, että jonkun aikaa pärjäävät. Ultrakevyt lentäjä kestää huonommin pakkasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään