Markku Kiiski

DC-9 Hyvinkään lentonäytöksessä 1974

8 viestiä aiheessa

Muistaakseni tästä tapauksesta on ollut puhetta täällä aiemminkin, en vaan sattunut nyt löytämään.

Finnairin vuorokone teki tyylikkään räimäisyn EFHV:n näytöksessä alkukesällä -74, olimme kerhon porukalla paikalla ja ylilento oli varsin poikkeuksellista katsottavaa korpikentän näytöksessä. Matkustajia ei ilmeisesti oltu varoitettu tilanteesta etukäteen, ja lehdissä oli seuraavina päivinä juttua kuinka matkustajat olivat pelästyneet että kone tekee pakkolaskun tai jotain siihen suuntaan.

Sain enoni kuvia skannattavaksi taannoin ja pinkasta löytyi yksi kuva ko. tapauksesta, aika alhaalla on oltu.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä samaisesta aiheesta olen meinannut kanssa kysyä.

Urpaani-lekenda kertoo vielä, että kipparina olisi ollut Saarion Seppo???

Kipparina oli (muistini mukaan) Pekka Minkkinen. Tapaus herätti jonkin verran keskustelua siitä, oliko "asiallista" normaalilla kaupallisella lennolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kipparina oli (muistini mukaan) Pekka Minkkinen. Tapaus herätti jonkin verran keskustelua siitä, oliko "asiallista" normaalilla kaupallisella lennolla.

Joo, mä sain kanssa infoa että näin olisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli iltapäivälehtien etusivulla tuo lento.

DC-9 tätä  näytöslentoa v.1974 käsiteltiin joku päivä sitten Ilta-Sanomissa kohdassa, jossa käydään läpi vuoden 1974 vastaavan päivän lehden etusivuja. Finnairin pääjohtaja Gunnar Korhonenkin kommentoi lentoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin paikalla ja otin muutaman kuvankin. Ysi lensi 04/22:n yli kahdesti, muistaakseni ensin telineet sisällä ja toisen kerran laskuasussa. Ei ollut kovin korkealla. Seuraavan päivän Iltasanomat uutisoi tapahtumasta samaan tyyliin kuin nykyäänkin on tapana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään