Esa Sairio

Kuvan laadusta?

3 viestiä aiheessa

Pari helppoa kysymystä, joihin en  ole löytänyt itse ratkaisua.

1. Uudessa tietokoneessani (kokoonpano alla) on muutoin hyvä kuva, mutta kuva on aavistuksen epäterävä. Etenkin lihavoitujen tekstien reunat vaikuttavat epätarkoilta vanhaan tietokoneeni kuvaan verrattuna. Monitorina on sama Sony HDTV kummallakin tietokoneella ja monitorin input-kohtaiset säädöt ovat liki samat kummankin tietokoneen kuvalle.

Mitä voisi säätää? Onko näytönohjain (Ati Radeon HD 5850) jotenkin syntipukki tai säädöt sittenkin hieman väärin?

2. FS 2004:ssa, joka muutoin toimii erittäin hyvin uudella tietokoneellani, on kuva jollain tavoin "hailakka". Olen säätänyt sekä monitoria ks. edellinen kysymys ja näytönohjainta mutta silti hailakkuus säilyy. Mitä tehdä?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus olen huomanut pientä eroa kuvan (etenkin tekstin) terävyydessä kun olen kokeillut eri virkistystaajuuksia. Myös ClearTypen poistamista käytöstä kannattaa kokeilla.

-Henkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus olen huomanut pientä eroa kuvan (etenkin tekstin) terävyydessä kun olen kokeillut eri virkistystaajuuksia. Myös ClearTypen poistamista käytöstä kannattaa kokeilla.

-Henkka

Nyt selvisi, kiitos Henri. Tekstien epäselvyys johtui siitä, että Clear Type oli toiminnassa oletuksena (Win 7). Poistin Clear Typen ja tekstit terävöityivät samanlaisiksi kuin vanhalla tietokoneellani (Win XP).

Edelleen FS 2004:n kuva on jotenkin hailakka. Miten tätä saisi parannettua? Näkyvyys on säädetty simussa arvoon 40 mil, joka on aika luonnollinen. Jos säädän näkyvyyden arvoon 50 mil, kuva kirkastuu mutta silloin vastaavasti näkyy liian kauas kirkkaana vrt. simu vanhalla tietokoneellani.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään