Pauli Hankonen

Kyllä Kiinalainen osaa!

6 viestiä aiheessa

Tuli tommonen "runko" vastaan. Yhtä härskiä tuotemerkin väärinkäyttöä en olekaan pitkään aikaan nähnyt  ;D

[ attachment removed / expired ]

Edit: Pienellä googletuksella tuolta lisää näitä: http://www.deutsches-kameramuseum.de/canomatic/index.htm

Yleensä ovat Canomatic merkkisiä, mutta haltuuni eksynyt yksilö on ehta Canon  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, että etusormen komentokiekosta zoomataan?  ;

Keke

Ja LCD displaykin on vissiin tuossa kuplan päällä. Näyttää tosi edistykselliseltä innovaatiolta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa LCD näyttö on siinä oikealla puolella missä sen pitääkin olla. Siinä kuplan päällä on ikkuna josta voi laatikkokamera tyylisesti katsella mitä kameran linssillä näkyy.

Tolla ku lähtee kuvauskeikalle, niin vaatetuksena pitää olla valkoinen lyhythihainen kauluspaita, suorat housut ja lisäksi täytyy polttaa ketjussa voimakkaita kiinalaisia savukkeita  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se muuten osaakin.... On pitänyt tämä postata jo kauan mutta aina jäänyt. Nääs kun joku aika sitten haltuuni joutui tällainen JVC "videokamera" ( tarinasta kohta lisää )

Äkkiä kattomalla siis ihan tuiki tavallinen JVC eikö? Näppärä jalusta ja kaikki

Ei mutta hetkinen, minkäslainen "etsin" se tämä on?

No tuosta päällä olevasta rööristä sentään vähän näkee läpi.... niin kauan kuin ei erehdy sitä taittamaan yläviistoon. Mutta ei tuonne kyllä minkäänlaista videokasettia saa tungettua. Itse asiassa C-kasetin ainoastaan. Naamioitu korvalappustereo?

Kasettisoittimen napit on tuossa päällä kannen alla mutta mitäs näillä näppäimillä sitten tehdään?

Ai jaha..... se siis on kuin onkin kamera. Onpahan vaan ihan tavan filmikamera jolla voi näpsiä kuvia valkoisessa lyhythihaisessa kauluspaidassa samalla kun kuuntelee piraattikasetista Kantopoppia. Polttaen ketjussa. 

No siis se että kuinka tämä minulle joutui. Kaverin mokalle ei saisi nauraa, mutta tämä oli jo niin legendaarinen että oli pakko. Siis eräs silloisessa työporukassa työskentelevistä tikettiorjista, kutsuttakoon häntä nyt vaikka nimellä José,  harhautui todella klassiseen koukkuun. BestBuy:n parkkipaikalla kaveri huikkaa pickupin ikkunasta "psst, ei kiinnostaisi halvalla videokamera....?"

José, kun ei mitenkään erityisen rahoissaan ollut, kiinnostui välittömästi. Myyjä vilautti "kameraa" JVC:n laatikossa, availi luukkuja nopeasti ja paineli nappeja ja kertoi että ihan rehellisesti ostettu kamerahan se tämä (  ;D ;D ;D ) mutta kun nyt just sattuis tarttemaan vähä käteistä että miten olis $120 vaikka??

No kuten tähän mennessä on jo varmaan selvinnyt niin José ei tietenkään ollut mikään eilisen teeren poika ja kova kauppamies muutenkin, ankara tinkaaminenhan siitä seurasi. Kauppahinnaksi sovittiin lopulta $90. Ja tavara vaihtoi omistajaa. Sokerina pohjalla ennen häipymistään myyjä vielä kysäisi että kun kerta näinkin hyvät kaupat teit ja todella hyvän kameran sait halvalla niin etkös nyt vielä kympin tippiä pistäisi niin saisi pickupin tankattua? José kun oli mielestään todellakin aivan erityisen hyvät kaupat tehnyt ja reilu maailmanmies muutenkin, hövelisti pisti vielä kaverille kympin kouraan. Mitäs sitä nyt pihtailemaan, kavereiden kesken.

Kotona sitten karu totuus paljastui ja kaskummaa sieltä myyjän antamasta puhelinnumerostakin vastasi joku parturi. Ei tullu kehuja kotona ei. Itse asiassa Rosarita Rodriguez sätti suorastaan olan takaa.

José, pelimiehiä kun on, päätti pelastaa mitä pelastettavissa oli ja toi kameran työmaalle. Kertoi koko surullisen tarinan kaikille ( hirvittävän hirnumisen säestämänä ) ja sanoi laittavansa todistuskappaleen arvontaan, arvat taalan kappale. Idea oli kaikkien mielestä erinomainen, tottahan noin hyvistä nauruista taalan maksaisi. Arvonta pidettiin ( noin viitisenkymmentä arpaa myytiin kaikkiaan joten ei huono diili José:lle ) ja laitteen voitti eräs Filipinovahvistus. Yhytin kaverin myöhemmin samana päivänä kahvihuoneesta ja kysäisin että mitä tuo aikoi tehdä kamerallaan. Vastaus oli että "ei aavistustakaan, kannatuksen vuoksi lähinnä arvan ostin" .

Sanoin kaverille että älä murehdi, on tuo sen verran hauska vehje että ostan sen sinulta pois. Maksan jopa tuplahinnan mitä olet itse maksanut eli kaksi taalaa......

Kamera on nyt tuossa pöydällä. Hihittelen sille toisinaan vieläkin nähdessäni.

Edit: Tyhjät rivit lopusta poistettu / IP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tammi-Helmikuun vaihteessa olin Pekingissä reissulla, ja siellä jollain markkinapaikalla eräs kovin persuasiivinen kaveri kauppasi mulle "Sony VAIO 400Gb" muistitikkua. Vastustin asiaa kovasti, mutta sitten kun hinta tippui vitosen luokkaan euroissa, ajattelin, että pakko siihen vermeeseen on tutustua. Ostin siis tikun, joka näennäisesti kaverin koneessa toimi mainiosti, jopa omilla tiedostoillani.

Kävi ilmi, että vehje tosiaan ilmoittaa olevansa "400Gb" kokoinen muistitikku, ja sinne voi tallettaa vaikka mitä. Hauska puoli on siinä vaiheessa kun yrittää lukea tiedostoja. Se ei nimittäin onnistu. Tikku tallettaa hakemistorakenteen + tiedostojen koot ihan ok, mutta itse data taitaa mennä suoraan /dev/null:iin...

Takaisin lukemista yritettäessä ensimmäisestä tavusta tulee read error.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään