Mikko Suomela

Uutta myllyä hankkimassa II

1 744 viestiä aiheessa

Samasta syystä johtuenko mulla näyttää olevan 4 GTX295:sta? :P

No yhdessä GTX 295 on 2x GTX 260 core 216 coreja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltaa!

Nyt lähti Briteistä uusi mylly tilaukseen. Täältäkin on varmaan moni tilannut Overclockersilta tavaraa, niin onko teille tullut sieltä viestiä, että ongelmia tilauksessa: Lähettäkää kopio jostain laskusta, mistä näkee osoitteen ja päivämäärän ja kopio ajokortista? En tiedä onko tämä yleistä heillä, mutta kyllä tililtä häippäs rahat. Tämä ilmoitus tuli tunti tilauksesta ja maksoin Electronilla.

Noh, joka tapauksessa tilaukseen lähti seuraavat kamat:

Emo: Gigabyte GA-EX58-UD5 Intel X58 (Socket 1366)

Muistit: Corsair XMS3 6GB (3x2GB) DDR3 PC3-12800C8 (1600MHz) Tri-Channel

Prossu: Intel Core i7 920 D0 Stepping (SLBEJ) 2.66Ghz OEM (Socket LGA1366) Boxed

Vielä mennään näyttiksen osalta 9800 GTX OC:lla, mutta tilannehan korjataan toukokuussa.

Nykyiset ja myynnissä olevat palikat löytyy Osta ja Myy osastolta  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin toisen readyboost yhteensopivan tikun ( 8G).  Windows 7 otti siitä noin 4G readyboost käyttöön.  Kun piti sitä kokoa optimina.

Loppua tyhjää tilaa ei voi käyttää missään.  Minun ensimmäinen R. Boost  tikku on 1G, mistä Windows varasi lähes kaiken.

Nyt tuntuu, että kone nopeutui taas  :).  Nettisivut rävähtävät heti ilman odottelua.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa olla tarkkana kun käyttää Visa Electroneita, mitä olen kuullut niin jos ei onnistu tuo osto ja tililtä näkyy että summa on mennyt, saa odottaa rahoja bumerangina takaisin 20 pankkipäivää.

Tuttava oli yrittänyt ostaa Lego sivulta tavaraa electronilla ja olikin selvinnyt että ei hyväksy Electron ostoja, se sitten joutui odottelemaan rahojaan takaisin 20 pankkipäivää.

Luottokuntaan ja omaan pankkiin kannattaa ottaa yhteyttä jos näin käy. Itse tilasin tuolta Overclockersilta Pankkikorttia käyttäen, eli luottokortilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ainakaan oc.uk:n kanssa ei joutunut moista suorittamaan kuten ilmaisin.

Mainitsin asiasta nyt vähän yleisemmin ottaen, että kannattaa vaan olla tarkkana ja ottaa selvää ettei käy jotain vastaavaa kuten kaverilleni.

Jos on siis epävarmaa ulkomailta osto, ei siinä mitään yleensä asiat järjestyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikkien pankkien electronien webbivarmennus ei mene läpi tuonne (esim mulla ei OP mennyt) ja piti nuo lähettää, skannasin dokkarit ja pistin menemään ja tilaus lähti etenemään.

Joo mä otin kameralla kuvan laskusta + ajokortista ja lähetin s-postilla takas. Saapi nähdä miten käy. Nyt odotellaan Overclockerssilta vahvistusviestiä. Hiukkasen ahdistaa tämmöinen.

Eli meneekö homma näin: Jos tuo osto nyt syystä jostain epäonnistuu, niin rahat palautuu automagisesti tililleni ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mä otin kameralla kuvan laskusta + ajokortista ja lähetin s-postilla takas. Saapi nähdä miten käy. Nyt odotellaan Overclockerssilta vahvistusviestiä. Hiukkasen ahdistaa tämmöinen.

Eli meneekö homma näin: Jos tuo osto nyt syystä jostain epäonnistuu, niin rahat palautuu automagisesti tililleni ?

Jep, palautuu. Kysy pankiltasi tarkalleen että voiko ne nopeuttaa sitä rahan palauttamista, muuten jos ei tee ilmoitusta niin luottokunta palauttaa ne 20 pankkipäivän päästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikkien pankkien electronien webbivarmennus ei mene läpi tuonne (esim mulla ei OP mennyt) ja piti nuo lähettää, skannasin dokkarit ja pistin menemään ja tilaus lähti etenemään.

Vielä pitää Henriltä kysyä, että tuliko sinulle oc.uk:lta vahvistusviesti kun lähetit dokkarit menemään? Ja jos tuli, niin menikö kauan?

Mulle tuli viesti, että dokkarit on vastaanotettu ja ne käsitellään seur. työpäivänä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli sama viesti että dokkarit vastaanotettu ja käsitellään, seuraavana työpäivänä tuli että käsitelty ja postitettu

Nyt tuli viesti että paketti paketoitu ja valmiina lähetykseen. Meins jo tulla jänskäkakka pöksyyn..... 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu että sillein. Taisi näytönohjain eilen sanoa sopimuksensa irti. Minkäslaista, mieluiten ATI:n näytönohjainta suosittelisitte?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu että sillein. Taisi näytönohjain eilen sanoa sopimuksensa irti. Minkäslaista, mieluiten ATI:n näytönohjainta suosittelisitte?

Tällä hetkellä varsin hiljaista on High-End osastolla Nvidialta sekä AMD:ltä. HD 5770 taitaa olla sellainen mitä AMD puolelta kannattaapi tilata. Muita saa odotella jonkin tovin vielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt muuten kun 5770:sta on kyse, pyöriskö simu tälläsellä paketilla kuinka hyvin:

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/poytatietokoneet/ASM5810/acer-aspire-poytatietokone

ja siihen

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15171

tollanen näyttis.

Itse en koneen kokoamisesta ole hirveän innostunut enää, kun mietin, että ihan varmasti hajotan jotain...ja isä ei tykkää siit...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosiolla jätä tuo välistä tuo valmisjaska. Tuon HD5770 lisäksi varsin joudut ostamaan powerin jne. Sekin vielä että mahtuuko kyseinen kortti edes tuohon sillipurkkiin on vielä toinen ongelma.

Edelleen ne mitoitetaan laitteet olemaan juuri ja vaan tuolle kokoonpanolle mitä Acer pitää sisällään. EI sit ketuta kun päivittämään alkaa, kun tuossa Acerin tapauksessa päivityksessä menee koko laitteisto vaihtoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosiolla jätä tuo välistä tuo valmisjaska. Tuon HD5770 lisäksi varsin joudut ostamaan powerin jne. Sekin vielä että mahtuuko kyseinen kortti edes tuohon sillipurkkiin on vielä toinen ongelma.

Edelleen ne mitoitetaan laitteet olemaan juuri ja vaan tuolle kokoonpanolle mitä Acer pitää sisällään. EI sit ketuta kun päivittämään alkaa, kun tuossa Acerin tapauksessa päivityksessä menee koko laitteisto vaihtoon.

Tässä on nyt niinkun ongelmana se, että isä on ton valmiskoneen kannalla. Ja maksajaa kun pitää kuunnella... Teettäminen taas taitaa maksaa jo jonkin verran, vai olenko aivan väärin ymmärtänyt?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä on nyt niinkun ongelmana se, että isä on ton valmiskoneen kannalla. Ja maksajaa kun pitää kuunnella... Teettäminen taas taitaa maksaa jo jonkin verran, vai olenko aivan väärin ymmärtänyt?

No sitten voin vaan sanoa sen että suosiolla sitten tyytyy tuohon korttii joka konepaketissa on tarjolla. Tuttavalla tuossa Joensuussa alkukeväästä meni koppa vaihtoon, kun sillä oli HP valmiskone, johon ei mahtunut HD 4850, no koppa vaihdettiin ja kas kummaa, ei vieläkään, emolevy täytyi ostaa ja sitä mukaan myös meni muistit, prossu ja virtalähde vaihtoon.

Eli on hyvin epätodennäköistä että tuo HD 5770 mahtuisi tuohon koneeseen, se että löytyykö tuon Acerin virtalähteestä erilliset PCI-e virtakaapelit on vieläkin sitten niitä henkimaailman asioita, ennen kun saa tuon koneen käsiinsä.

PS: Teettäminen ei välttämättä maksa mitään, no ehkä kahvikupin verran jos tuttavapiiristä löytyy sellainen joka osaa koneen kasata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sitten voin vaan sanoa sen että suosiolla sitten tyytyy tuohon korttii joka konepaketissa on tarjolla. Tuttavalla tuossa Joensuussa alkukeväästä meni koppa vaihtoon, kun sillä oli HP valmiskone, johon ei mahtunut HD 4850, no koppa vaihdettiin ja kas kummaa, ei vieläkään, emolevy täytyi ostaa ja sitä mukaan myös meni muistit, prossu ja virtalähde vaihtoon.

Eli on hyvin epätodennäköistä että tuo HD 5770 mahtuisi tuohon koneeseen, se että löytyykö tuon Acerin virtalähteestä erilliset PCI-e virtakaapelit on vieläkin sitten niitä henkimaailman asioita, ennen kun saa tuon koneen käsiinsä.

PS: Teettäminen ei välttämättä maksa mitään, no ehkä kahvikupin verran jos tuttavapiiristä löytyy sellainen joka osaa koneen kasata.

Juu...pitää miettii kuinka saisin suostuteltua isän...ku mä oon kuullu et teettäminen ATK-liikkeessä maksaa jotaa 150€...ja nyt ku aloin miettii nii jostaa tos konees on ollu pakko karsia...

P.S. Jos mä nyt teetän koneen, nii kuinka paljon Core i5 tuo tehon lisäystä verrattuna esim. Core 2 Quad Q8400?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu...pitää miettii kuinka saisin suostuteltua isän...ku mä oon kuullu et teettäminen ATK-liikkeessä maksaa jotaa 150€...ja nyt ku aloin miettii nii jostaa tos konees on ollu pakko karsia...

P.S. Jos mä nyt teetän koneen, nii kuinka paljon Core i5 tuo tehon lisäystä verrattuna esim. Core 2 Quad Q8400?

Nii no niihän se suht arvokasta on tuo liikkeessä teettäminen, jotkut firmat ottaa jo 50€ siitä että kattovat koppaa, sitten omat kustannukset vielä siitä säätämisestä.

Kyllä ottasin suosiolla i5, tehoissa on kuitenkin sen verta eroja vrt tuohon Q8400 että ei kannata. i5 taisi tietyissä testeissä vedellä samoilla linjoilla kuin i7 920.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nii no niihän se suht arvokasta on tuo liikkeessä teettäminen, jotkut firmat ottaa jo 50€ siitä että kattovat koppaa, sitten omat kustannukset vielä siitä säätämisestä.

Kyllä ottasin suosiolla i5, tehoissa on kuitenkin sen verta eroja vrt tuohon Q8400 että ei kannata. i5 taisi tietyissä testeissä vedellä samoilla linjoilla kuin i7 920.

Muuten kyllä kokoaisin itse, mutta kun ei ole mitään tietoa koko asiasta. Ja ne osat kun on ilmeisesti niin helppo hajottaa, että pelottaa jo koko operaatio...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten kyllä kokoaisin itse, mutta kun ei ole mitään tietoa koko asiasta. Ja ne osat kun on ilmeisesti niin helppo hajottaa, että pelottaa jo koko operaatio...

No jos siltä tuntuu, eikä halua maksaa asennustöistä niin sit kait tuo Acer on ainut vaihtoehto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos siltä tuntuu, eikä halua maksaa asennustöistä niin sit kait tuo Acer on ainut vaihtoehto.

Tai siis jos se ois minusta kiinni, niin teettäisin sen heti, mutta kun tuon konepaketin hinta pitäisi saada kilpailukykyiseksi valmispakettien kanssa...kun isän mielestä se on sitten turhasta maksamista jos kone maksaa 1200€....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai siis jos se ois minusta kiinni, niin teettäisin sen heti, mutta kun tuon konepaketin hinta pitäisi saada kilpailukykyiseksi valmispakettien kanssa...kun isän mielestä se on sitten turhasta maksamista jos kone maksaa 1200€....

Öö, siis ykskään valmiskone ei pahemmin ole kilpailukykyinen yhdenkään klooni koneen kanssa, ainakin niiden laitteiden perusteella väitän mitä olen huomannut niissä valmiskoneissa yleensä. Eli en laisinkaan sanoisi turhasta maksamista jos koneen hinta koottuna menisikin yli 1000€, kyllä se on niin että kloonit ja valmiskoneet painii ihan eri sarjoissa, periaatteessa saat jo alle 1000€ reilusti nopeamman koneen kuin tuon valmiskoneen.

Että siinä isäsi pistää rahaa hukkaan jos tuosta Acerista maksaa tuon verran, kun saa halvemmallakin.

Kasasin tuossa reippaasti paremman koneen suht tehokkaista osista Jimssiltä.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öö, siis ykskään valmiskone ei pahemmin ole kilpailukykyinen yhdenkään klooni koneen kanssa, ainakin niiden laitteiden perusteella väitän mitä olen huomannut niissä valmiskoneissa yleensä. Eli en laisinkaan sanoisi turhasta maksamista jos koneen hinta koottuna menisikin yli 1000€, kyllä se on niin että kloonit ja valmiskoneet painii ihan eri sarjoissa, periaatteessa saat jo alle 1000€ reilusti nopeamman koneen kuin tuon valmiskoneen.

Että siinä isäsi pistää rahaa hukkaan jos tuosta Acerista maksaa tuon verran, kun saa halvemmallakin.

Kasasin tuossa reippaasti paremman koneen suht tehokkaista osista Jimssiltä.

:o Eihän tohon tarttis enää lisätä kun käyttöjärjestelmä ja kokoaminen...ai nii juu se kokoaminen...pakko keksiä jotaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:o Eihän tohon tarttis enää lisätä kun käyttöjärjestelmä ja kokoaminen...ai nii juu se kokoaminen...pakko keksiä jotaan...

Tuohon Jimssiltä kokoaminen ja testaus +50€ niin hinta ei tule kovinkaan kalliiksi, ja vielä toimituskulut tuolle niin siinä alle 900€ pysytään vielä ja reilusti.

Windowsi maksaa vielä omansa mutta ei tule kovinkaan kalliiksi :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oc.uk:lla on hyllyssä 5850 ja 5870 kortteja. Näytti olevan Powercoloria ja Sapphirea. Eilen oli myös 5970 korttejakin. Ei muuta kun tilaamaan......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään