Mikko Suomela

Uutta myllyä hankkimassa II

1 744 viestiä aiheessa

Useat ovat suositelleet WIN 7:aa 32-bittisenä.

Miten FS 2004 oikein toimii WIN 7:ssa? Olisi mukavaa saada tähän asiaan paljon vastauksia. Pitää vielä harkita, laitanko uuteen koneeseen XP:n vai WIN 7:n.

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Periaatteessa FS2004 toimii ongelmitta Windows 7 32bit kuten monet sovellukset.

Ainoaa päänvaivaa FS2004 tuottaa maisemien lisäys addon libraryyn, eli siinä on oma kikkakonstinsa johon löytyy ratkaisu Yleiseltä simulaattori keskustelu alueelta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin kun minäkin tässä tuota koneen ostoa haaveillut niin nyt maksaa jo 59€. :laugh:

Tosi helposti se kasaantuu. Kaikki on loogista ja emolevyn ohjeet ovat suht kattavat ja jos sormi menee suuhun, ni täältä vaan kysymään! Itseluottamusta peliin.   :)

Useat ovat suositelleet WIN 7:aa 32-bittisenä.

Miten FS 2004 oikein toimii WIN 7:ssa? Olisi mukavaa saada tähän asiaan paljon vastauksia. Pitää vielä harkita, laitanko uuteen koneeseen XP:n vai WIN 7:n.

yES :)

Kyllähän se XP on se tuttu ja turvallinen, mutta nopeasti seiskankin oppii. Jos aiot käyttää tätä konetta käyttöjärjestelmää päivittämättä useita vuosia, suosittelisin Windows 7:aa, koska XP:n tuotetuki päättyy täysin jo vuonna 2014. Ja jos siirryt joskus FSX:ään niin sekin toimii DirectX 10:llä kauniimmin (joka tulee vistassa mutta eipä fsx tue DirectX11:a).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosi helposti se kasaantuu. Kaikki on loogista ja emolevyn ohjeet ovat suht kattavat ja jos sormi menee suuhun, ni täältä vaan kysymään! Itseluottamusta peliin.   :)

Tosin olen aatellut kasauttaa Jimmsillä. Komponentit ovat vaan vielä vähän hakusessa ja eihän noita Radeon HD58-sarjan näyttiksiä tällä hetkellä saakaan niin ei haittaa vaikkei ole vielä tilannutkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Periaatteessa FS2004 toimii ongelmitta Windows 7 32bit kuten monet sovellukset.

Ainoaa päänvaivaa FS2004 tuottaa maisemien lisäys addon libraryyn, eli siinä on oma kikkakonstinsa johon löytyy ratkaisu Yleiseltä simulaattori keskustelu alueelta.

Miten maisemat lisätään Win 7:ssa? En valitettavasti löydä aihetta yleiseltä puolelta, vaikka kuinka haen?

Onko muita eroa FS 2004:n suhteen?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten maisemat lisätään Win 7:ssa? En valitettavasti löydä aihetta yleiseltä puolelta, vaikka kuinka haen?

Onko muita eroa FS 2004:n suhteen?

yES

Minultakin positiivinen ääni seiskalle 64 bittinen versio on pyörinyt 9kk ja XP:hen en enää vaihtaisi. Kai se yleistuntuma on niin paljon modernimpi ja sujuvampi tässä uudessa käyttöjärjestelmässä kunhan oppii sen pienet jutut. Ohjeet tuohon maisemien-asennusbugin kiertämiseen löytyvät esimerkiksi tästä: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,91895.msg1144036.html#msg1144036 Sen lisäksi en ole muita bugeja simuissa huomannut, mutta lentely onkin jäänyt tällä koneella vähemmälle ja minulla ei mahtavia lisäosakokoelmia ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä joskus sitten kun pelien teksturointi on sellasta teratavun luokkaa, että näyttis tarvitsee noin isoa muistinkaistaa.

PS: Wanha kortti, en euroja laittelisi 2 vuotta vanhaan tekniikkaan :P

Saako kaupoista pelkästään  64 bittisiä pc pelejä ?  Ei saa  :'(

Eli pelejä, Jotka toimivat VAIN Windows 7 64 bit . Ja  DirecX 11 näytönohjaimen kanssa  :)

Microsoftin  pitäisi tehdä Halo 4  P.C.  , vain Windows 64 bit.   Ei toimi  konsoleissa  ;D

Minun mielestä  alkuperäineinen Halon pc versio on todella hyvä 10+ .  Pelasin aikoinaan pari kertaa läpi.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saako kaupoista pelkästään  64 bittisiä pc pelejä ?  Ei saa  :'(

Mites se nyt tähän asiaan taas liittyi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kysyn kiintolevystä. Onko kellään kokemusta tai näkemystä, olisiko uuteen tietokoneeseen syytä hankkia FS 2004:n mahdollisimman hyvän toimivuuden takia uutta tekniikkaa edustava SSD-kiintolevy?

Esimerkkinä 80GB tai 128GB Kingston SSDNOW V-SER2,5 SATA2?

Tuon kokoiselle simu mahtuu hyvin, vaikka lisäosia on huomattavan paljon.

Tälle levylle tulisi vain simu.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asentaisin WIndowsin mielummin SSD kovolle. Simu kuitenkin itsessään on aika vaativa ominaisuus joka voi olla yhtä tyhjän kanssa SSD kovolla.

Windowsin on taas senkin takia hyvä olla SSD kovolla, joka on kaiken perusta kuten esim erittäin oleellinen osa simulaattoriin vaikuttavassa toiminnassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkäs noista valitsisitte prossuksi? Itse tuskin kellotan yhtään.

Kysytään nyt vielä ensalkuun mikä on budjetin määrä jota olet valmis prossuun sijoittamaan. Noista tietysti nopein eli 950 :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysytään nyt vielä ensalkuun mikä on budjetin määrä jota olet valmis prossuun sijoittamaan. Noista tietysti nopein eli 950 :D

No tuohon rajasin oikeastaan järkevät vaihtoehdot. Hinta-laatusuhde lähinnä kiinnostais ja jätetään suoralkta kädeltä pois ne mitkä eivät perusversiona simukäytössä pärjää (Tai kaikki pärjäävät mutta jos joutuu jättämään asetuksia sinne alle puoleenväliin että framet pysyy yli 30).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tuohon rajasin oikeastaan järkevät vaihtoehdot. Hinta-laatusuhde lähinnä kiinnostais ja jätetään suoralkta kädeltä pois ne mitkä eivät perusversiona simukäytössä pärjää (Tai kaikki pärjäävät mutta jos joutuu jättämään asetuksia sinne alle puoleenväliin että framet pysyy yli 30).

No sen voin sanoa että kun kyseessä on saman firman prossut eli Intel, niin ei voi oikein hinta/laatusuhdetta ajatella koska mitä nopeampi sen enempi se maksaa, eli et voi saada yhtään huonompaa prossua "noista" Inteleistä halvemmalla. Intelillä paremmuus järjestys on tuo hintoineen ja ei varsin yhteenkään tarvitse noista pettyä. Eli kannatan 950 mallia edelleen. Jos kyseessä olisi kahden eri puljun prossut verrattavissa, sillon voitaisiin puhua hinta/laatusuhteesta.

Eli jokainen noista on oma yksilönsä siinä suhteessa, ja teho maksaa. AMD:ltä tuskin samalla tehoilla/hyödyillä vastaavaa löydät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kysyn näytönohjaimesta tehokonepakettiini:

1. GeForce GTX 260 PCI-E 896 MB GDDR3

2. GeForce GTX 285 PCI-E 1 GB GDDR3

3. XFX HD 5850 PCI-E 755 1 GB GDDR5 XXX-ED

Mikä noista? Vai joku ihan muu?

Itse haluaisin GeForcen, koska olen tottunut niiden laatuun ja hyvään säädettävyyteen.

yES ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse haluaisin GeForcen, koska olen tottunut niiden laatuun ja hyvään säädettävyyteen.

Itse ottaisin tuon HD5850, luultavastikin paras hinta-laatusuhde. Muut lisäilkööt suosituksiaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi, jos Geforcen haluat niin odota mielummin tulevaa Geforcea(Fermi), julkaisu ajankohta on näillä näkymin Maaliskuun puolella.

Noista luetelluista korteista ottasin myös HD5850, koska kortti tukee DX11 ominaisuutta, jopa kuuden näytön Eyefinity ominaisuus yms. Nuo GTX on jo pari vuotta vanhaa tekniikkaa ja ylihintaisia sen takia koska korteilla on kallis valmistuskustannus. Eli hintaa korttiin ei tuo siis teho, vaan valmistusprosessi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Onhan ne G.Skillin muistit täysin samoilla latencyillä ja herzeillä, eli onko täysin samaa sarjaa muistit.

Taitaa olla P55 sarjalaisien emoissa useimmilta valmistajilta samaa häikkää, liekö joku piirin tai prossun tajunta asian suhteen vidurallaan tms.

Osalla näyttäs taas toimivan ja osalla ei.

Kyllä se yleensä vaikuttaa muisti koko käynnistysprosessiin jos siellä häikkää on, ei pelkästään kovalevyn kohdalla. Jos se ei saa onnistuneesti postattua ja ajettua muistitestiä läpi, niin se nyt näkyy tuollaisena oireiluna.

Muisteissa on kait jotain häikkää. Ovat nyt takuutestauksessa Jimms:illä. Vein maanantaina .  Näissä Ripjaws muisteissa on onneksi ikuinen takuu  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muisteissa on kait jotain häikkää. Ovat nyt takuutestauksessa Jimms:illä. Näissä Ripjaws muisteissa on onneksi ikuinen takuu  :)

Hieno homma, eiköhän se siitä ratkene se ongelma. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuommoinen olisi mietinnässä FSX-käyttöön, olisiko raadilla huomioita?

Kotelo ja DVD-asema on omasta takaa. Lisäksi tuohon pitäisi varmaan keksiä toinen jäähy ylikellotustarkoituksiin, toinen kovalevy käyttikselle ja mahdollisesti parempi äänikortti.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kannattaa esim Lapstoreen mennä tilauksia tekemään. Heille tuli tänään HD5870. Itse peruin sieltä tuollaisen tilauksen, joten toistaseksi ainakin yksi kappale jäi sinne. Viimeviikolla sain Jimmsiltä kyseisen kortin, joten kolmatta en tarvinnut enää :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suotta sulla on tuossa 3x2GB muistia kun 1156-kanta tukee vaan dual-channelia ;) Voin tokia ATIa suositella (5850) mutta lienee tuo gehorsekin ok.

Niin joo, totta.

Eikö voimakas konsensus ole ollut, että Nvidian piirit ovat toimivampia simukäytössä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään