Mikko Suomela

Uutta myllyä hankkimassa II

1 744 viestiä aiheessa

Pitäis saada vähän lisää potkua koneeseen. Mitä lähtisitte tästä parantamaan? Näytönohjainta itse olen ajatellut.

Sapphire Radeon HD3850 1gb

4 gb RAM

AMH Phenom 9550 quad core 2.22 GHz

Vista Home Premium

Tuossa kait nuo tärkeimmät on. Olisikohan 5770 1 gb muistilla hyvä tähän? Alkaa mennä nuo 58** liian kalliiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

olen ajatellut päivitellä konettani ja kasannut jo alla olevan paketin. Kovot ja DVD-asema löytvät jo eli niitä ei tarvitse.Mitä mieltä olette paketista, muutosehdotuksia yms. otetaan mielellään vastaan!

Vähän OT, mutta missä liikkeessä noita koneita pystyy tolleen itse komponenteista valitsemaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän OT, mutta missä liikkeessä noita koneita pystyy tolleen itse komponenteista valitsemaan?

www.jimmspc.fi, mistä tuo näyttää olevan otettukin. Jimms myös kasaa koneen komponenteista 59€:llä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun tuo muistikortinlukija näyttää olevan USB 2.0-väylään kiinnitettävä niin onko se yhtään nopeampi kuin jos siirtää USB-kaapelilla kamerasta? Tuo ei ainakaan USB-liitäntään ole joten voisi luulla että tuossa jo tulisi se muistikortinlukijan hyöty eli siirtää nopeammin suoraan kortilta kuin USB-kaapelin kautta. Mutta, tuossa sanotaan vain käyttikset Vistaan asti, toimiikohan seiskassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä mietin että minkä kokoiseen koteloon tuo allaoleva kokoonpano mahtuisi. Vaihtoehtoina olisi 535mmx240mmx490mm, 220mmx560mmx580mm ja 600mmx245mmx625mm.

[ attachment removed / expired ]

Tuo viimeinen tuntuu aika isolta kun mittailee mihin se tulisi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin sanoa suoraan.

HD5870 ei pituus suunnassa mahdu suoraan Medium ATX koppaan, itse jouduin ostamaan Nexus Edge(Full Tower) kotelon jotta sain kortin mahtumaan kopan sisuksiin. Edellisessä kopassa tuli kovoteline vastaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin sanoa suoraan.

HD5870 ei pituus suunnassa mahdu suoraan Medium ATX koppaan, itse jouduin ostamaan Nexus Edge(Full Tower) kotelon jotta sain kortin mahtumaan kopan sisuksiin. Edellisessä kopassa tuli kovoteline vastaan.

Eli kannattaako ottaa suosiolla tuo isoin vai? Nuo vaihtoehdot olivat siis 1., 2. ja 3.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli kannattaako ottaa suosiolla tuo isoin vai? Nuo vaihtoehdot olivat siis 1., 2. ja 3.

No isointa mitä vaan Full ATX löytyy. Voin suositella tuota Edgeä, on otettu monta asiaa huomioon. Ainakin oma kone hiljenty reilusti tuohon koppaan vaihdettua.

Se on äänieristetty, pölysuodattimet löytyy ja hiljaisia tuulettimia 3kpl.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No isointa mitä vaan Full ATX löytyy. Voin suositella tuota Edgeä, on otettu monta asiaa huomioon. Ainakin oma kone hiljenty reilusti tuohon koppaan vaihdettua.

Se on äänieristetty, pölysuodattimet löytyy ja hiljaisia tuulettimia 3kpl.

Okei. Ei näyttäisi olevan kalliskaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä eroa noilla Boxed- ja Tray-versioilla on? Mietin että kun tuolla n. 20 tai 30 eurolla sais tuohon prossuun vähän lisätehoa kellottamatta niin oiskohan kannattava... Kellotuksessakin kuulemma omat riskinsä ja tästä talosta kukaan sitä ei edes osaa tehdä...

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Trayssa ei tule mukana cooleria.

Jos ostan kuitenkin tuohon Noctuan prossucoolerin niin onkohan tuo prosessorin mukana tuleva cooleri kovin välttämätön?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ostan kuitenkin tuohon Noctuan prossucoolerin niin onkohan tuo prosessorin mukana tuleva cooleri kovin välttämätön?

Nii no mitäpä sitä turhia boxedia ostamaan, säästät siinäkin jo 8€ :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nii no mitäpä sitä turhia boxedia ostamaan, säästät siinäkin jo 8€ :D

Juu, sentti on miljoonan alku ja 8€ jo paljon enemmän. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ittekki katellu vähän samantyylistä kokoonpanoa. Aattelin vaan ottaa ton Dual Core E5300 koska on halvempi ja performanssi-eron saa kurottua umpeen ko. prossun hyvällä kellottuvuudella... Emolevynkin varmaan löydät paljon halvemmalla, ite kattelin jotain ~50e hintaista. Toi 5450 ei vissiin oo kauheen tehokas, melkein samalla hinnalla saat Ati 4670 tai Geforce 9600gt. Ite aattelin hankkia käytetyn 8800:sen, tehoa löytyy ja halvalla  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin sen Super Micro X8SAX emolevyn ja seuraksi Intel® Xeon® Processor W3520:n. Tämän näytönohjaimen valitsin: Club 3D Radeon HD 4650 1 Gt, PCI-E

Valitsin koteloksi Super Micron SuperChassis 743TQ-865B-SQ. Se on ollut minulla nyt käytössä jonkin aikaa. Kotelo on erittäin laadukasta työtä; kaikki yksityiskohdat on tarkoin harkittuja; tuulettimat ovat hiljaisia.  :thmbup: Olen valintaani kokonaistyytyväinen. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

Pyörittääkö Acer Aspire M3802 Intel E5400 prosesorilla, 6 Gt:n keskusmuistilla,

ja ATI Radeon HD4650 näytönohjaimella Fsx Gold-editionia??  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

Pyörittääkö Acer Aspire M3802 Intel E5400 prosesorilla, 6 Gt:n keskusmuistilla,

ja ATI Radeon HD4650 näytönohjaimella Fsx Gold-editionia??  ???

Uskoisin että pyörittää.

Säädöt kannattaa sitten tietysti laittaa sen mukaan että jaksaa jauhaa, liikoja ei kannata ettei kone rasitu liikaa ja ala sitten kaatuilemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskoisin että pyörittää.

Säädöt kannattaa sitten tietysti laittaa sen mukaan että jaksaa jauhaa, liikoja ei kannata ettei kone rasitu liikaa ja ala sitten kaatuilemaan.

Mahtavaa, kiitos vastauksesta  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toisiko nykyisen Club 3D HD4650 1GB(CGAX-H46524CI):n vaihto Club 3D HD5750 Noiseless Edition 1GB GDDR5(CGAX-H57524)- näytönohjaimeen merkittävää nopeushyötyä? En pelaa; HD-videoita katson ja editoin SD-videoita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toisiko nykyisen Club 3D HD4650 1GB(CGAX-H46524CI):n vaihto Club 3D HD5750 Noiseless Edition 1GB GDDR5(CGAX-H57524)- näytönohjaimeen merkittävää nopeushyötyä? En pelaa; HD-videoita katson ja editoin SD-videoita?

En usko. Oisko muilta mielipiteitä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa hankittua myllyyn Kingstonin ssd v+ 64, mutta osaako Joku Viisas sanoa, että pitäislkö biossista laittaa Configure SATA kohtaan IDE, ACHI... RAID tulee varmaankin sitten kun laittaa toisen tuollasen vielä koneeseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään