Mikko Suomela

Uutta myllyä hankkimassa II

1 744 viestiä aiheessa

Käytänpä aihetta hyväksi ja kysäisen tällä hetkellä parasta alle 150-200 euron näytönohjainta, joka mielellään olisi DDR2-muistilla ja PCI-e väyläinen. Pitäisi kuukauden sisään vaihtaa toi pari vuotinen ohjain uudempaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytänpä aihetta hyväksi ja kysäisen tällä hetkellä parasta alle 150-200 euron näytönohjainta, joka mielellään olisi DDR2-muistilla ja PCI-e väyläinen. Pitäisi kuukauden sisään vaihtaa toi pari vuotinen ohjain uudempaan.

Ati Radeon HD4890 tai HD4870.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehdottomasti, jos ajatellaan sitten sitä että jotain DX11 sovelluksia haluaa käyttää ja sitten useampia näyttöjä.

Jos sen sitten laittaisi tilaukseen kohta puoleen... Varmasti pätevämpi kuin nykyinen GF8800GT FSX:n kanssa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sen sitten laittaisi tilaukseen kohta puoleen... Varmasti pätevämpi kuin nykyinen GF8800GT FSX:n kanssa. :)

Tuosta en tiedä täysin, kokeilemallahan sen eron saa hyvin selville tietysti. Mutta uskoisin että on vähän jouhevampi :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ati Radeon HD4890 tai HD4870.

Ei välttämättä. Ainakin omalla 4000-sarjalaisella on valtavia ongelmia pilvien kanssa, ja samaa olen lukenut netistä. 5000-sarjalaisissa tilanne on kuulemma parempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei välttämättä. Ainakin omalla 4000-sarjalaisella on valtavia ongelmia pilvien kanssa, ja samaa olen lukenut netistä. 5000-sarjalaisissa tilanne on kuulemma parempi.

Mulla on kakkoskoneessa HD4890 ja ei nyt ole ollut mitn ongelmia, Asuksen tekele on kortti. Eli en voi yhtyä samaan joukkoon tuon väittämän  kanssa. Molemmilla koneilla on FSX ja REX 2.0 käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millainenkos muuten on tuo Atin uusi Radeon 5830? Parempi vai huonompi kuin 4890?

No parempi ainakin, mutta sellanen karvalakki malli HD5800 sarjan huippu malleista. Ennemmin sijoittaisin suoraan 5850.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No parempi ainakin, mutta sellanen karvalakki malli HD5800 sarjan huippu malleista. Ennemmin sijoittaisin suoraan 5850.

Selevä. Aattelin tuossa jo katsella noita näyttiksiä kun menee jossain kohtaa romuttamolle tämä mopo...kiitosia :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

Tässä on kohta näyttiksen päivitys edessä ja tarkoitus olisi laittaa 5870. Esim OCUK.Comissa on noita kortteja ja malli "Eyefinity 6 Edition" ja hinta hiukkasen isompi entä ilman tuota editionia....Mitä tämä käytännössä meinaa ihan näin mielenkiinnosta? Tarkoitukseni on kuitenkin laittaa Vapor-X. Vissin ihan ok kortti? Mahtuukohan tämä mun Antecin 900 koppaan?

Toiseksi pitäs vaihtaa virtalähde ja olen suunnitellut Corsair 850HX virtalähdettä.....Tämä on varmaan ihan riittävä virtis?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

Tässä on kohta näyttiksen päivitys edessä ja tarkoitus olisi laittaa 5870. Esim OCUK.Comissa on noita kortteja ja malli "Eyefinity 6 Edition" ja hinta hiukkasen isompi entä ilman tuota editionia....Mitä tämä käytännössä meinaa ihan näin mielenkiinnosta? Tarkoitukseni on kuitenkin laittaa Vapor-X. Vissin ihan ok kortti? Mahtuukohan tämä mun Antecin 900 koppaan?

Toiseksi pitäs vaihtaa virtalähde ja olen suunnitellut Corsair 850HX virtalähdettä.....Tämä on varmaan ihan riittävä virtis?

Ei mahdu tuo HD5800 tuohon Antecin koppaan, kovotelineet ottaa vastaan. Meikä joutu vaihtamaan Thermaltaken Xaser kopan Nexus Edge koppaan, eli sopi hyvin tuohon. Eli kannattaa vaan ostaa riittävän leveä sivusuunnassa oleva Full Tower koppa. Eyeinfinity 6 Edition on suunnattu liittimien suhteen kuudelle näytölle, ilman tuota editionia olevatkin mallit menee samalla kastilla, mutta tuossa Editionissa on enempi portteja valmiina, eli Display portteja taitaapi olla 6kpl, perusmallissa on HDMI, 2xDVI, Display port liittimet vaan.

EDIT: Mitä virtalähteeseen tulee, riittää ihan reilusti tuo 850w, 650w riittää. Jos taas aletaan vertaamaan uusimpiin Fermeihin, niin HD sarjalla on reilusti pienempi virrankulutus idleen ja rasitukseen nähden ja lämmöntuotto todella paljon pienempää, kun juttujen perusteella GTX idle lämmötkin saattaa olla jo 85+ asteessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mahdu tuo HD5800 tuohon Antecin koppaan, kovotelineet ottaa vastaan. Meikä joutu vaihtamaan Thermaltaken Xaser kopan Nexus Edge koppaan, eli sopi hyvin tuohon. Eli kannattaa vaan ostaa riittävän leveä sivusuunnassa oleva Full Tower koppa.

Siis kuinka pitkä kortti tuo oikein on tai yleensä 5870 kortit? Valmistajankaan sivuilla ei mainita mittoja......

EDIT: Jos nyt en väärin kattonu XFX:n sivuilta niin niiden 5870 on 28cm pitkä ja mun nykynen 9800 GTX+ on 26cm pitkä.......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis kuinka pitkä kortti tuo oikein on tai yleensä 5870 kortit? Valmistajankaan sivuilla ei mainita mittoja......

Mulla on tuo lähemmäs 27cm pitkä hehe, siis Kortti :) HD5850 on lyhkäsempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ISO on.  ;D

Jos nyt en väärin kattonu, niin saattas just mennä tähän koppaan, mutta voipi olla et vaihtoon menee......Semmonen 5cm on tällä hetkellä kortin päästä kovotelineeseen.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ISO on.  ;D

Jos nyt en väärin kattonu, niin saattas just mennä tähän koppaan, mutta voipi olla et vaihtoon menee......Semmonen 5cm on tällä hetkellä kortin päästä kovotelineeseen.....

Mittaamallahan sekin selviää, paljon on väli takalevyn ja sen kovotelineen kohdalla.

Xaser VI: 

605 x 250 x 660 mm

23.8 x 9.8 x 26.0 inch

Antec 900:

19.4" x 8.1" x 18.4" (L x W x H)

49.3cm x 20.6cm x 46.8cm (L x W x H)

EDIT: joten tuosta voi aika varmasti sanoa että ei tule mahtumaan tuo HD5870 tuohon Antec 900 mitenkään, ellet sitten ota kovalevytelineet pois ja kovot ulos, kuten itse jouduin väliaikaisesti niin tekemään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas se aika, eli koneen päivitys edessä.

Tällaisia osia olen miettinyt:

Core i7 930         274,00 €

Asus P6T                 225,00 €

Kingston 2gbx3 165,00 €

P183 kotelo         135,00 €

silverstone 850W 133,00 €

Yhteensä                  932€.

Mitä mieltä? Taaskin mua epäilyttää toi emolevy, kun en sitten yhtään osaa keksiä mikä olisi sopiva, maksanko jostain turhasta liikaa ja onko tarvittavat ominaisuudet mukana. (en nyt keksi mitäs kaikkea uusia ominaisuuksia noissa on, mutta kun niitä toms hardwaresta luin niin aika turhia joissakin emoissa ainakin itselle on..) Onko joku emolevy kenties halvempi? Ja SSD kovoista ei fsx:lle olisi hyötyä jossei käyttistä ja FSXää asenna SSD:lle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas se aika, eli koneen päivitys edessä.

Tällaisia osia olen miettinyt:

Core i7 930          274,00 €

Asus P6T                  225,00 €

Kingston 2gbx3 165,00 €

P183 kotelo          135,00 €

silverstone 850W 133,00 €

Yhteensä                  932€.

Mitä mieltä? Taaskin mua epäilyttää toi emolevy, kun en sitten yhtään osaa keksiä mikä olisi sopiva, maksanko jostain turhasta liikaa ja onko tarvittavat ominaisuudet mukana. (en nyt keksi mitäs kaikkea uusia ominaisuuksia noissa on, mutta kun niitä toms hardwaresta luin niin aika turhia joissakin emoissa ainakin itselle on..) Onko joku emolevy kenties halvempi? Ja SSD kovoista ei fsx:lle olisi hyötyä jossei käyttistä ja FSXää asenna SSD:lle?

Mulla on sama emo, paitti Deluxe malli ja hyvin on core i7 jaksanut jauhaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan, ties mikä aivopieru näin väsyneenä iski, tuo P6T onkin halvimpia mitä jimssillä on. olisi tietty Gigabyte GA-EX58-UD3R. Onko se yhtä hyvä, sillä saisi pari kymppiä pudotettua hinnasta?

Sanotaanko että kokemusten perusteella Gigabyte ja Asus on luotettavimmat merkit ja taitaa Asuksen lätyt olla tällä hetkellä myydyin emolevy merkki Suomessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sori jos keskeytän aiheen, mutta olen sukulaiselle kasaamassa konetta n. 450€  budjetilla. Mitäs sanotte seuraavasta kokoonpanosta?:

[ attachment removed / expired ]

Kone on tulossa enimmäkseen wordpad ja jonkinlaiseen kuvankäsittely käyttöön.

Ja tosiaan hinta ei saisi mennä tuon 450€ yli. Onko ehdotuksia muutosksille/kokonaan toisenlaiselle kokoonpanolle?

E: DVD-asema ja käyttis löytyy jo itseltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sori jos keskeytän aiheen, mutta olen sukulaiselle kasaamassa konetta n. 450€  budjetilla. Mitäs sanotte seuraavasta kokoonpanosta?:

Jos tietokone on tulossa tekstin- ja kuvankäsittelyyn, taitaa näytönohjain olla liian uusi? Olenko ihan väärässä, että tuohon tarkoitukseen jopa 4000-sarjalaiset kävisivät mainiosti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään