Mikko Suomela

Uutta myllyä hankkimassa II

1 744 viestiä aiheessa

Et voi olla tosissasi  :o

Samaa ihmettelen minäkin, eihän 120Gb riitä alkuunkaan ??? Jossain miniläppärissä ehkä... mullakin läppärissä 320Gb levy ja sekin alkaa olla lopussa. Pöytäkoneessa tällä hetkellä 3 Teraa ja sen kanssa tuntuu viimein ettei tila lopu kesken...vapaata tilaa tällä hetkellä 1.4 Teratavua

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et voi olla tosissasi  :o

Mulla on  VAIN 128 Gb SSD levy.  Koneella on neljä käyttäjää. On pelejä ja valokuvia ym, ym. todella paljon.

Silti levystä on lähes puolet vapaana. Mitä te koneelle tallennatte ?

Tällä hetkellä näyttää: Levy C: 119 Gt.  56,4 Gt vapaana !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on  VAIN 128 Gb SSD levy.  Koneella on neljä käyttäjää. On pelejä ja valokuvia ym, ym. todella paljon.

Silti levystä on lähes puolet vapaana. Mitä te koneelle tallennette ?

Elokuvia , musiikkia, videoita, valokuvia, pelejä, varmuuskopioita jne...ja siltikin polttelen välillä BD-levylle noita kaikkia 50Gb kerrallaan talteen  :)

Mulla ainakin tilaa vievät nuo elokuvat kun kopioin ne DVD:ltä tietokoneelle ja annan levyjen olla hyllyssä jolloin pysyvät kunnossa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Videot, musiikki, kuvat, ohjelmat, pelit, mitä kaikkea nyt löytyykään.

500 gigaa riittää vain juuri ja juuri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo tera menee aikas nopeata täyteen nykypäivänä. Tuon 60GB SSD-levyn voisi nyt ottaa käyttikselle, tosin se on sen 100 euroa heti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla vie simulaattorin kansio päälle 400gb  ::)

Nyt ymmärrän, että FSX on alunperin huonosti tehty. Selittää myös järkyttävän prosessorikuorman. Ja näytönohjainta ei rasiteta juuri lainkaan.

Pystyisikö joku pelitalo koodaamaan FSX:n uudelleen ? Eli käyttäisi 100 % näytönohjainta. Ja suoritinta harvoin, jos tarvis ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt ymmärrän, että FSX on alunperin huonosti tehty. Selittää myös järkyttävän prosessorikuorman. Ja näytönohjainta ei rasiteta juuri lainkaan.

Pystyisikö joku pelitalo koodaamaan FSX:n uudelleen ? Eli käyttäisi 100 % näytönohjainta. Ja suoritinta harvoin, jos tarvis ?

Tuo ois kieltämättä paikallaan, vanhan koodin päälle rakennettu tuota simulaattoria niin optimoinnit on jätetty toissijaiseksi.

Saas nähdä tuleeko tuo MS Flight olemaan samaa kastia vaikka kuvista pitkälti näkee, että ei hirveää eroavaisuutta FSX:n suhteen ole, että vieläkö saman koodin päälle rakennettu vai joko jo löytyisi optimointia siltä saralta, ettei käyttäisi niin päättömästi prossua hyödyksi, kun nykyiset näytönohjaimet jo kykenee vaikka millaisia suorittamaan.

64bittisyys yms tuet ois siinä hyvä olla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöinen kombinaatio olisi nyt ehdolla eli Western digital Caviar Black vaihtuisi tuohon Samsungin SpinPoint F3 3.5 ja windowsia varten olisi Kingstonin 64GB SSDNow V100, SATA II, 2.5. Kaippa tuo 64GB riittää windowsille. Samalla kotelo vaihtuisi Antecin Three Hundred Ultimate Gamer Caseen niin koko paketin hinta ei järkyttävästi nouse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöinen kombinaatio olisi nyt ehdolla eli Western digital Caviar Black vaihtuisi tuohon Samsungin SpinPoint F3 3.5 ja windowsia varten olisi Kingstonin 64GB SSDNow V100, SATA II, 2.5. Kaippa tuo 64GB riittää windowsille. Samalla kotelo vaihtuisi Antecin Three Hundred Ultimate Gamer Caseen niin koko paketin hinta ei järkyttävästi nouse.

Kyllä windows mahtuu tuolle, kannattaa vaan sitten lisuri ohjelmat asentaa eri osiolle tilan säästämiseksi. Itse miniminä pidän Windows 7:lle 50gb osiota, nytten on vaan tuo 120gb käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, heti kun 500gb SSD asemien hinnat on siinä max 250€ tietämillä, silloin rohkenen tilata sellaisen simulle, ja siinä sit siirrolla wanhalta SSD:lle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska erillinen Asus läppäri thread minkä Lauri Räsänen aloitti, ei oikein minusta tuonut esiin vakavasti perusteltuja kommentteja, mutta aihe ainakin olisi minua kiinnostanut enemmänkin, niin heitetään nyt sit kysymys tässäkin esiin:

Mitä mieltä Asuksen N-sarjasta ja onko G-sarjasta merkittävää hyötyä FSX:ää silmällä pitäen ja mitä muita varteen otettavia läppäreitä olisi muilla valmistajilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, tuon löysinkin jo. Ei liene valmistajalla väliä? Jos emo on Asus-merkkinen, ja tuo silta EVGAn?

Tietääkseni valmistajalla ei ole väliä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

Tässä olen miettinyt pientä päivitys projektia koneelle. Koko pakettia en ala vaihtamaan vielä, mutta kysyisin mielipidettä seuraaviin asioihin.

Nykyinen näyttis Atin 5870 OC , kannataako vaihtaa GTX 580? Tuleeko mitään hyötyä?

Muistit-->Kannattaako ostaa lisää? Nyt on 6GB.

SSD olisi järkevä ostos. Hinnatkin tullut alas kivasti.....

Muuta järkevää?

EDIT: Niin siis simun (FSX) pyörimisen kannalta ajateltuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään