Mikko Suomela

Uutta myllyä hankkimassa II

1 744 viestiä aiheessa

AMDllä enemmän tehoa samaan rahaan ;)

Ööö, mutta koitappa se sama asia suhteuttaa FS:n käyttöön. Jos niitä aletaan vertailemaan, tulee ongelmat vastaan ajuripuolelta.

Itselläni on siltä osin tämä asia iskostettu takaraivoon, kun on tullut tehtyä vääriä valintoja aikanaan näyttistä ostaessaan ja siinä asiassa on täytynyt todeta että Nvidiaa parempaa ei FS käyttöön löydy, varsinkin kun se ero mitä itse tässä kuluneen vuoden aikana olen oppinut AMD:n ja Nvidian laitteista. Kuten tuolla jo aiemmin olin sanonut, AMD korteista varmasti saisi enemmän iloa irti FS:n käytössä jos he AMD olisivat valmiita optimoimaan ajureitaan siten, että myös vanhempia pelejä tuettaisiin paremmin, mutta kun näin ei ole AMD foorumilla oli selkeä viesti muutama vuosi takaperin meille FS käyttäjille annettu ajuripuolen kehittäjien toimesta, että siinä sai moni FS käyttäjä kylmää kyytiä sille uskolle että AMD:n kortit joskus olisi soveltuvampia simu käytössä, siis jos FPS haluaa saada ja sujuvuutta. Mutta kun AMD:n tavoite on nyky ajuri politiikalla se, että uudempaa ja uudempaa vaan tuetaan. Sen jälkeen itselläni kun tuo Nvidian kortti vaihtui niin paluuta AMD:hen ei ole ennen kun sielä oikeasti otetaan laajemmin huomioon muitakin pelaaja kuntia, kuin vain niitä jotka pelaa juuri näitä uusimpia että myös samalla tapaa kuten esim FS käyttäjät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX käyttää enemmän prosessoria kuin näyttistä.

Kerroppa jotain uutta, kuten myös edellisetkin simulaattorit.

Tällä foorumilla yleinen käsitys tuntuu olevan kalliimpi=parempi

Tuo on oma mielipiteesi asiasta.

Mulla on sen verta monta Radeonia ollut käytössä tässä viimoisen 1,5vuoden aikana, joten faktat mitä voin varmasti sanoa tuli omakohtaisesta kokemuksesta aiemmin kommentoitua.

Käy läpi kaikki pääpuoliset simulaattori forumeiden laitteisto aiheiset keskustelualueet läpi esim Flightsim.com ja Avsim.com ja monien lisurivalmistajien foorumit, itse en ole ainut tämän mielipiteen kanssa ja moni muukin on samaa kokenut myös täällä ihan nordicin puolellakin tästä AMD vs Nvidia väittelöistä, ja suurin kannattaja kunta varsinkin FSX käytössä on enempi Nvidia käyttäjiä, juuri sen takia kun simu vaan sattuu pyörimään graafiselta alueeltaan paremmin kuin AMD näyttikset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en tätä AMD:tä ole minnekkään suohon polkemassa, muissa peleissä HD 5870 jauhoi vallan mainiosti.

Samaa en voinut sanoa FSX:stä, GT430 oli tuossa kevällä ja jopa sillä sai suorituskykyisempää grafiikkaa aikaiseksi vaikka aika mopo kortti olikin. Mulle on ihan sama oli se sitten AMD tai Nvidian laite, kohan hommat toimii niin kaikki on hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en tätä AMD:tä ole minnekkään suohon polkemassa, muissa peleissä HD 5870 jauhoi vallan mainiosti.

Samaa en voinut sanoa FSX:stä, GT430 oli tuossa kevällä ja jopa sillä sai suorituskykyisempää grafiikkaa aikaiseksi vaikka aika mopo kortti olikin. Mulle on ihan sama oli se sitten AMD tai Nvidian laite, kohan hommat toimii niin kaikki on hyvin.

Niinpä. Minun ongelma on, kun en pääse enään ollenkaan koneelle. Vaimo ja pojat pelaavat melkein kokoajan  ::) HD 6970 näyttää jo liian hyvää grafiikkaa  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko ihan toimiva paketti?

[ attachment removed ]

Mietin tuota näyttistä, kun kohta pitäisi tulla se gtx560 ti 448 core. Eli, tuo paketissa oleva, odotanko sitä uutta (mikähän mahtaa olla arvioitu hinta sille?) vai kenties 6950? Vielä en ole tilaamassa kun tuo kovo on 120€ tällä hetkellä  ;D Ennen tulvia taisi olla n. 50€ luokkaa?  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä en ole tilaamassa kun tuo kovo on 120€ tällä hetkellä  ;D Ennen tulvia taisi olla n. 50€ luokkaa?  :(

Ja muistaakseni ei ainakaan vähintään puoleen vuoteen tarvitse edes haaveilla hintojen putoamisesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite vaihtasin näyttiksen suoraan Direct CUII TOPpiin. Vaikkei tuukkaan Batmania messissä niin tehdaskellotettu jo 900mhz!

Itse kellottaminen on sen verran vaikeaa, että kannattaa ostaa halvempi ja kellottaa se tuosta 900Mhz:sta selvästi yli. Kaikki mitä vaaditaan on yhden sliderin siirtäminen oikealle ja profiilin tallennus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Referenssi coolerit on harvemmin kovinkaan onnistuneita tekeleitä. Sen takia kannattaa erillis jäähy hankkia tuolle jos kellottelee, referenssissä voi loppua jäähdytyspotentiaali reilusti nopeampaan kun Direct CU versioissa joissa on todellakin panostettu jäähdyttimen toiminta varmuuteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edellyttäen että jäähyt on kunnossa...

Kummassakin kortissa on sama, noin kevyeen kellotukseen täysin riittävä jäähy. Kyllä molempien korttien jäähyt ja virransyöttö kestävät jopa pienen ylivoltittamisen, mutta ilman nostoakin pääsee luultavasti 900-950Mhz tuntumaan.

Itsellä on tällä hetkellä EVGAn referenssi-560Ti ja kulkuja löytyy 960/1920/2300 vakiovolteilla (1,0620V). Tuuletin hyrrää 50% nopeudella ja kortti lämpenee maksimissaan noin 75 asteeseen.

E: Lisättäköön vielä, että tässä on kyllä harvinaisen onnistunut referenssijäähy, harvinaisen hiljainen ja suht koht tehokaskin.   :)

heatsinkcover.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jees, pistin tilaukseen Sapphiren 6950 2gb dirt editionin ja aion modata 6970:ksi, sekä vaihoin emon MSI Z68 gen3:ksi  :) Muuten aikalailla sama kun tuo paketti minkä laitoin, mutta ei prossujäähyä, vaihoin muistit eriksi ja eri koppa  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähes samaan rahaan Radeon 6950 joka modautuu 6970:ksi ;)

Ja takuulle saat sanoa hyvästit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noissa on kyllä BIOS-kytkin jota kääntämällä palautuu tehdasasetuksiin mikäli joku menee vikaan ;)

Eihän siitä silloin mitään iloa ole palautuksella, jos kortti kärähtää. ::) Kyllä sitä itsekin harrastin sillon 2000 alkupuolella silloisten radeoneiden kanssa, kun 9500 sai modattua 9700.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ylikellotus sen käräyttää ja ei sekään jos tajuaa seurata lämpöjä rasituksessa ;)

Ennemmin tajuaa seurata voltteja paljon syöttää, nehän ne sen lämmön tuottaa pitkälti.

Itse en tuota harrastele, sen mitä prossukin turbolla antaa, niin se riittää. Jos tarvetta on saada tehoa irti lisää, ostaa riittävän hyvät laitteet kerralla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo sitten niin vaarallista modata 6970:ksi?  ??? Joku väitti toisella foorumilla että tässä saattoi olla jo valmiiksi tehtaalla laitettu 6970 BIOS toiseen bios slottiin. Liekkö totta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aidolla AMD 6970 kortilla 950 / 1450 Mhz taajuudet eivät juuri nosta tuulettimien nopeutta . Kun korttia rasitetaan täysillä  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo sitten niin vaarallista modata 6970:ksi?   ??? Joku väitti toisella foorumilla että tässä saattoi olla jo valmiiksi tehtaalla laitettu 6970 BIOS toiseen bios slottiin. Liekkö totta?

Ei ole muista vaan ottaa backup vanhasta biosista. Pitää tässä itsekin uusia kortti joulun jälkeen. Pääsee tästä nvidian roskasta. Tuossa alkuun http://murobbs.plaza.fi/naytonohjaimet/726279-amd-radeon-hd-6950-6970-bios-paivityksella-56.html#post1707572883

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki 6950 eivät sitten modaudu, joten kannattaa olla tarkkana mallin valinnassa. Lämpöjä sun muita kannattaa pitää silmällä etenkin jos kyseessä on referenssimalli, sillä voi käydä 6950 käy aika kuumana kun siihen fläshätään 6970:n bios.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään