Mikko Suomela

Uutta myllyä hankkimassa II

1 744 viestiä aiheessa

No niin, tumpelo taasen täällä kyselee  ;D Elikkä kasasin tuollasen koneen Jimmssillä, mistä tuosta voisi muutaman kympin nipistää pois? Alan pääsemään jo budjettiin  :)

[ attachment removed / expired ]

Ja voiko OEM-käyttiksen asentaa itse, vaikka kone on teetetty Jimmsillä?

EDIT: Niin juu pitää tuohon vielä kiintolevy lisätä  ;D

Käyttis on helppo asentaa mutta eikös tuosta puutu myöskin äänikortti? Vai aiotkos pölliä sen vanhasta koneestasi? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyttis on helppo asentaa mutta eikös tuosta puutu myöskin äänikortti? Vai aiotkos pölliä sen vanhasta koneestasi? ;D

'

Emolevystä löytyy äänikortti ja kun en sen suurempi hifisti ole niin se riittää  ;D Tästä koneesta en kyllä ota muuta kun tiedostoja uuteen...

Ja käyttiksen päätin äskettäin asentaa itse ja lisäsin tohon kiintolevyn.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyisissä emolevyissä on lähemmäs huipputasoisia äänikortteja, en näkisi mitään syytä jättää sellaista pois käytöstä jos niissä on sellainen.

Itselläni on erillinen äänikortti koneessa, Sound Blaster X-fi Extreme Gamer ja emosta löytyy myös SB X-fi tason kortti integroituna, mutta kun on erillinen ni käytän sitä :)

Nicon kannattaa pistää ehdottomasti paketti tilaukseen(25K€), FSX pyörii varmasti ja moni muukin peli ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nicon kannattaa pistää ehdottomasti paketti tilaukseen(25K€), FSX pyörii varmasti ja moni muukin peli ;)

Samalla rahalla saisi jo 1-sarjan Bemarin!  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kostin kanssa väsäiltiin:

[ attachment removed / expired ]

En ole mikään ammattilainen mutta yritetään  ;)

8Gb muistia on melko turhaa, hyvin pärjäät jo 4GB.

Kotelon vaihtaisin halvempaan esim tähän:

http://www.jimmspc.fi/tuote/0761345-08142-9?t=false

Ja näytönohjaimen vaihtaisin tähän: http://www.jimmspc.fi/tuote/EAH5770%2F2DIS%2F1GD5%2FV2?t=false

muuten melkein sama mutte halvempi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samalla rahalla saisi jo 1-sarjan Bemarin!  :o

Ei täällä mitään Bemureita tueta :P, C5 Citikka mielummin :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole mikään ammattilainen mutta yritetään  ;)

8Gb muistia on melko turhaa, hyvin pärjäät jo 4GB.

Kotelon vaihtaisin halvempaan esim tähän:

http://www.jimmspc.fi/tuote/0761345-08142-9?t=false

Ja näytönohjaimen vaihtaisin tähän: http://www.jimmspc.fi/tuote/EAH5770%2F2DIS%2F1GD5%2FV2?t=false

muuten melkein sama mutte halvempi

Kyllä yli 4GB on keskusmuistissa hyvä olla, etenkin tulevaisuutta ajatellen. Kun noiden dual channel muistien kanssa piti valita otetaanko 4 vai 8 GB niin päädyttiin neljään, koska silloin jää muille ohjelmille kuin FS toiset 4 GB muistia. Ja tulevaisuuden 64-bit pelit ne sitten onkin jo toinen juttu  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä yli 4GB on keskusmuistissa hyvä olla, etenkin tulevaisuutta ajatellen. Kun noiden dual channel muistien kanssa piti valita otetaanko 4 vai 8 GB niin päädyttiin neljään, koska silloin jää muille ohjelmille kuin FS toiset 4 GB muistia. Ja tulevaisuuden 64-bit pelit ne sitten onkin jo toinen juttu  ;)

Saat Dualin toimimaan myös siten jos ostat 2x2gb + 2x1gb Kit. Sitten tulee ainakin se 6gb ja se on riittävä vielä tällä hetkellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saat Dualin toimimaan myös siten jos ostat 2x2gb + 2x1gb Kit. Sitten tulee ainakin se 6gb ja se on riittävä vielä tällä hetkellä.

Aaa...luulin et kaikkien muistien pitää olla samankokoisia. Kiitos oikaisusta  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aaa...luulin et kaikkien muistien pitää olla samankokoisia. Kiitos oikaisusta  :)

Siis Dualissa tarttee olla aina se Parillinen määrä, identtisiä muisteja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Fail. Ranskalaisia ei osteta kuin grilliltä (niitä hajoavia autoja kukaan kaipaa)

Höhöh, itse kun luulin että 90 luvun jälkeen niistä olisi jo johonkin, itse nimittäin olen suunnitellut että josko sitä jossai vaiheessa elämää jonkun C5 sarjalaisen ostaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nii siis olin luullu et dualissa ei voi olla kahta eri kokoista paria muisteja, eli siis luulin että niiden parienkin pitää olla identtisiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nii siis olin luullu et dualissa ei voi olla kahta eri kokoista paria muisteja, eli siis luulin että niiden parienkin pitää olla identtisiä.

Moi, joskus luulin samaa mutta veljelläni on toiminut myös noin 2xDual Channel ongelmitta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin edellisen korimallin C5 (taisi olla 2004 jonka elämää jouduin seurata) ja 2002+ mallia oleva Xsara (viimoinen malli ennenkuin sai pelkkää C4:sta) olivat täääääysin paskoja ja ajo-ominaisuuksiltaan aika paljon muita perässä, ja jos tuolla rahamäärällä saa jo saksalaisen laatuauton niin ei kyl oikeesti tarvi miettiä kauaa :P

Ajattelin tuota 08 vuosimallia, tilava on ja nykyisellä puutekniikan opettajalla on samanlainen hökkyrä käytössä ja kehui sitä kohtalaisen hyväksi ajettavuudeltaan ja perheeseen soveltuvaksi. http://www.nettiauto.com/citroen/c5/2971589

Ootko lyönyt pääsi?  ::)

Voi olla paljon mahdollista, että on jossain vaiheessa näin sattunut käymään.

Volvo on ollut kohta käytössä 4 vuotta, jos sitä johonkin tässä vaihtaisi :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei täällä mitään Bemureita tueta :P, C5 Citikka mielummin :D

Kerkesin lukea tuon ekan lauseen, ja ajattelin että tuolla summalla sais melkeen C5 Berlinen perusversion uutena. ;D

Ajattelin tuota 08 vuosimallia, tilava on ja nykyisellä puutekniikan opettajalla on samanlainen hökkyrä käytössä ja kehui sitä kohtalaisen hyväksi ajettavuudeltaan ja perheeseen soveltuvaksi. http://www.nettiauto.com/citroen/c5/2971589

Ei käy, ei oo Exclusiivi. ;D

Ainakin edellisen korimallin C5 (taisi olla 2004 jonka elämää jouduin seurata) ja 2002+ mallia oleva Xsara (viimoinen malli ennenkuin sai pelkkää C4:sta) olivat täääääysin paskoja ja ajo-ominaisuuksiltaan aika paljon muita perässä, ja jos tuolla rahamäärällä saa jo saksalaisen laatuauton niin ei kyl oikeesti tarvi miettiä kauaa :P

Meillä on neljäs Citikka (BX Van, BX, Xantia ja nyt C5 II) menossa eikä muuhun merkkiin vaihdeta jos ja kun kuski päättää. Tosin, jos minä päättäisin niin pihassa olisi Saksalaista laatua aakkosten ensimmäisellä kirjaimella. ;)::)

(Bemuhulluja en ymmärrä, rumia ovat [siis autot ;D]. Tosin laatu kuulemma hyvähkö...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis jos olet ylikellottanut Muisteja, ja kone ei tämän takia enää edes lähte etenemään käynnistyksessä, se MemOK näppäin on sitä varten että se palauttaa muistien oletus asetukset.

Lisää tietoa löytyy emolevyn mukana tulleista manuaaleista, ne on yleensä hyödyllisiä ja ei mitään turhia lehtiöitä, niissä tilanteissa jos aikoo kellotella.

MemOK! quickly ensures memory boot compatibility. This remarkable memory rescue tool requires a mere push of a button to patch memory issues. MemOK! determines failsafe settings and dramatically improves your system boot success. Get your system up and running in no time!

TurboV ohjelma on kätevä, se kellottaa konetta niin kauan kun pysytään vakaalla seudulla, se kannattaa asentaa ja testata. Mulla meni omalla alustalla heittämällä tuo 860 malli 4,0ghz

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa manuaali  ::)  Olen yleensä savun hälvettyä tarkastanut kytkennät  :)

Juu, niin se kannattaa ne lukasta. Siellä löytyy tietoa tuosta MemOK:sta, eli oma-aloitteisuutta on hyvä olla ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaan bankiin laitettavien muistikampojen osalta taitavat emot olla pikkutarkkoja. Minulla edellisessä koneessa eivät suostuneet toimimaan vierekkäin muuten identtiset, mutta eri valmistajan muistit. Kolmekanavaisissa sama pätenee sitten niihin kolmeen samaan ryhmään laitettavien suhteen?

Eri bankeihin (ryhmiin) on ainakin minulla kelvannut hyvinkin erilaisia muistikampoja. Kerran olivat jopa eri nopeudella toimivia, mutta siitä sai maksaa sen hinnan, että koko muisti toimi sillä hitaammalla nopeudella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaan bankiin laitettavien muistikampojen osalta taitavat emot olla pikkutarkkoja. Minulla edellisessä koneessa eivät suostuneet toimimaan vierekkäin muuten identtiset, mutta eri valmistajan muistit. Kolmekanavaisissa sama pätenee sitten niihin kolmeen samaan ryhmään laitettavien suhteen?

Eri bankeihin (ryhmiin) on ainakin minulla kelvannut hyvinkin erilaisia muistikampoja. Kerran olivat jopa eri nopeudella toimivia, mutta siitä sai maksaa sen hinnan, että koko muisti toimi sillä hitaammalla nopeudella.

Tietysti se onnistuu, mutta eikös se ole kuitenkin kannattavaa että muistit jauhaa samoilla pituuksilla pitkälti, eri valmistajien muisteissa on kuitenkin omat eronsa ja ostaa ennemmin näitä valmis kittejä kun siinä saa varmasti yhtäläisesti laukkaavat muistit käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään