Mikko Suomela

Uutta myllyä hankkimassa II

1 744 viestiä aiheessa

Itse en ole koskaan kokenut mitään ongelmaa minkäään (!) ohjelman kanssa, vaikka W7 64-bit ollut julkkarista saakka. Kunhan muistaa ladata ajureista se 64-bittinen versio niin mitään ongelmaa ei tule edes niiden kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kysytään nyt vielä, että mitään teitoa, että koska tulossa suomeen myyntiin?  ;)

Tämän kuun loppuun pitäisi tulla.. Tosin komponenttien kanssa mikään ei ole kiviin kirjoitettua, myöhästymisiä tulee syystä tai toisesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko moisilla suicide-shoteilla yhtään mitään tarkoitusta? Tuohon kun samaan ruutuun ottaa SuperPi 1M-testin hyvällä ajalla niin rupeaa jotain ituakin olemaan ;)

Sori kun kesti, piti vakuutella herraa postaamaan superpi aika, kun hän ei halunnut uskoa että se olisi tarpeen, koska hänestä hänen sanansa riittää vakuudeksi siitä, että FSX pyörii stabiilisti monia tunteja... Piti kuitenkin sanoa, että me suomalaiset ei olla samanlaisia kuin amerikkalaiset, ja tarvitaan kivenkovaa todistetta, että uskotaan, jos silloinkaan...  ::)

[ attachment removed ]

Riittänee vakuudeksi, vaikka epäilen, sillä onhan toi 32M testi eikä 1M kuten pyydetty!?  :o Kuulemma sai bootattua jopa 5.4GHz:n, mutta ei viitsinyt leikkiä sillä, kun 5GHz riittää.. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli tällaiseen pakettiin oltaisiin nyt päädytty :

Kotelo: Antec Three Hundred ATX

Virtalähde: 750W 80+ Chieftec APS-750C

Emolevy: ASUS P8P67-M  S1155 P67 DDR3 SATA6 GBE MATX

Prosessori: INTEL CORE I7-2600K 3.4G 8M LGA1155 BOX

Prosessorituuletin: Thermaltake ISGC-200 S1156/775/AM3/2+/2

Muisti: 8 Gt Kingston HyperX DDR3 1600 MHZ CL9 (4x2 Gt kit)

Kiintolevy: 1 TB WD Caviar Green Power Sata 2 64MB 

Optinen asema: 22x DVD+/-RW Dual Layer, musta

Näytönohjain: Nvidia Geforce GTX 460 PCI-E 1 GB GDDR5

Käyttöjärjestelmä: Windows 7 Home Premium 64 bit OEM FI

Äänikortti: Integroitu emolevylle

Verkkokortti: Integroitu emolevylle

Asennustyö: Tietokoneen kokoaminen, asennus ja testaus

Paketin hinta: 1155 eur (sis. alv 23%)

Mites tuolla mahtaa FSX pyöriä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis kellotettuna 2600K päihittää testeissä i7 980X:n, joka on siis kallein intelin prossu tällä hetkellä. FSX:ssä luultavasti samoin.

Ja tuo santerin postaama setti on aika optimaali 1100€:lla, tietenkin pientä vaihtelua toissijaisissa osissa. Kyllä tolla koneella FSX pyörii vähillä tweakeilla ainakin euroopassa kaikki pitkälti tapissa, FTX:llä sitten ehkä autogen very dense tai dense. Tosin oikeaa tietoa mulla ei ole, mutta mitä nyt tiedän tällä mun koneella, mihin pääsee edellisellä generaatiolla, niin sen perusteella arvioin. Mutta kyllä tuo sandy bridge on varmasti rahan arvoinen, enkä itse edes miettisi muuta prossua  :thmbup:

Eli pitäis FSX pyöriä, ja hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kumpikohan mahtaisi olla parempi kortti:

GTX 460 1024MB GDDR5 PCI

=vai=

HD5850 1GB GDDR5 ?

GTX460, ainakin jos enimmäkseen simuja käytät koneellasi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GTX 560 on muuten julkaistu. Tehoa löytyy mukavasti ja hinnat Asuksen ja Gigabyten malleilla alkaa n. 250 eurosta. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs parempaa tuossa 560:ssä on, verratten noin 50€ halvempaan 460:een?

Itsellä on kiikunkaankun, että kumman valitsisi tulevaan koneeseen. Kannattaako panostaa tuo 50€ enemmän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohta Radeon HD 6970 on maailman nopein yhden ytimen kortti.  ;)http://plaza.fi/muropaketti/amd-julkaisi-catalyst-111a-hotfix-ajurit

Tai ei voi puhua kortista, kun on melkein tiileskiven kokoinen ja painoinen  metallijärkäle  ???  Nettikäytössä ytimen käyttö on 0% , ytimen lämpötila 35 astetta ja tuuletin käy 24 %.

Konetta käynnistäessä näytönohjaimen  tuuletin huutaa pari sekuntia kuin suihkumoottori.  Ääni vaimenee hetkessä puoleen ja on noin viiden sekunnin päästä

hiljainen.  Sitten Windows 7 käynnistyy ja tulee  kirjautumisruutu, joista valitaan käyttäjät ja salasanat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan samantekevää ATI vaiko NVidia. Simuilijan kannalta oleellista on miten FSX toimii noilla. Siis miten? Onko luotettavaa vertailua jossain?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä vinkki, jos pelaa kannettavalla tietokoneella . Nopeuttaa konetta muutenkin: Tämä ohje on 8 Gigan SD kortille.

Jos läppärissä on SD korttipaikka, niin osta mahdollisimman nopea SD kortti. (SDHC clas 10, Extreme 3, tai joku nopeampi).

Alusta muistikortti, (ei pika-alustus) exFAT muotoon .  (Aikaa menee !).

Mene: Tietokone: Näpäytä tulevaa levyasemakuvaketta (Esimerkiksi F:)  hiiren oikeanpuoleisella näppäimellä : Välilehdestä ominaisuudet ja Readyboost.

Ilmestyy kolme valintaa. (Älä käytä tätä laitetta, määritä tämä readyboost laitteeksi ja käytä tätä laitetta) .

Paina: käytä tätä laitetta. Valikossa näkyy melkein 8000 Mt. Ja että Windows suosittelee optimiksi 7592 Mt.  Kelaa alaspäin nuolinäppäimellä, kunnes luku on 7592. Sitten paina "käytä" ja "OK"

Levyasema näkyy punaisena, mutta se on silti O.K.

Tarmo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysellääs vielä, että kuinka suuriin kellotuksiin tällä paketilla päästään TURVALLISESTI?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysellääs vielä, että kuinka suuriin kellotuksiin tällä paketilla päästään TURVALLISESTI?

Riippuu ihan yksilöstä, mutta todennäköisimmin siinä 3.8-4.2ghz paikkeilla ottaa lämmöt vastaan (tietämättä tarkemmin ton jäähyn suorituskykyä). Varmasti ei kuitenkaan voi kukaan sanoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi taas, Ensi viikolla tulee varmasti oma kone jimmistä! Mutta mua rupesi mietitytämään tämmönen juttu, kun mun äidin entisessä koneessa on tv-kortti koneessa ja haluisin sen tohon mun uuteen koneeseesni. Onko vaikeata asentaaa, vai pitääkö kiikuttaa paikalliseen tietokone liikeeseen? Entä mitä muuta pitää sitten tehdä että saa toimimaan? Entä ohjelmistot? Ja sen verran että mun äiti ei ole ikinä sitä tv-korttia siinä käyttänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi taas, Ensi viikolla tulee varmasti oma kone jimmistä! Mutta mua rupesi mietitytämään tämmönen juttu, kun mun äidin entisessä koneessa on tv-kortti koneessa ja haluisin sen tohon mun uuteen koneeseesni. Onko vaikeata asentaaa, vai pitääkö kiikuttaa paikalliseen tietokone liikeeseen? Entä mitä muuta pitää sitten tehdä että saa toimimaan? Entä ohjelmistot? Ja sen verran että mun äiti ei ole ikinä sitä tv-korttia siinä käyttänyt.

Ei tarvita vierasta apua, jos ruuvari pysyy kädessä. Koppa auki ja se korttia pitelevä ruuvi. Sitten hivutat sen varovasti irti. Samat toimenpiteet toisin päin omassa koneessa (ensin kortin taustalevy irti omasta koneesta). PCI-korttihan tuo lienee, joten koneessasi on sille varmaan paikka vapaana? Staattisen sähkön mahdollista purkautumista kortin piireihin on syytä varoa.

Todennäköisesti se tarvitsee myös jonkinlaista softaa toimiakseen. Löytyykö äidiltäsi vielä kortin mukana tullut data-levy/ohjekirja? Jos ei niin mikäli kortin merkki ja malli selviää, löytynevät nuo myös valmistajan sivuilta. Siellä kannattaa muutenkin vierailla ja asentaa uusin softaversio.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään