Mikko Suomela

Uutta myllyä hankkimassa II

1 744 viestiä aiheessa

No ihan nyt kun en tuota asiaa tietäisi 8). En nyt sitä asiaa kyllä tässä ihan tarkoittanut. Jokaisella valmistajalla on eri komponentteja käytössä ja Sapphirellä toistaiseksi ollut suurempia lämmötuotto ongelmia edellisissä 4000 sarjalaisissa konkkien yms kanssa. Eli kyllä sillä merkillä on siinä suhteessa väliä tässä asiassa, esim Gigabyteä ja Asus merkkiä kannattaa pitää niinä parhaimpina valmistajina. Eli asia ei ole ihan noin yksioikoinen kuten sanoit. Se miten laadukkaita komponentteja käytetään, lämmöntuoton ja kestävyyden takia suosittelen muuta kun Sapphireä. Gigabyten Ultra Durablea löytyy heidän emoistaan kuten näyttiksistään ja on annettu takaus sille että ne kestävät kovempaakin stressiä, olen itse aika kokenut noiden firmojen tuotoksista, kun käytössäni on ollut tässä vuoden sisällä molempia valmistajia ja tulee varsin olemaan tästä etiä päin.

Ok, kiitos selvennyksestä. Olihan tuo kommenttini vähän hätäinen. Kyllähän se niin on, että valmistajat voivat vaihdella komponentteja paremmiksi/laadukkaimmiksi. Niin kuin sanoit Gigabyte, Asus jne... Itse olen kyllä pitänyt Sapphirea luotettavana. Sapphire toimii käsittääkseni jonkun isomman firman, olikohan PC Partner ja ko. firma tekee myös kortteja muille merkeille. Kyse siis ATI:n korteista. Referenssikorteilla tarkoitin, että kaikkien korttien pitäisi olla melkein identtisiä (piirilevy/kokoonpano/jäähdytys), lukuunottamatta esim. konkkia ja biosia tms. Luulisi siis laadun olevan taattua. Olisi myös mukava tietää, mihin perustat väitteen Sapphiren korttien palautus tilastoista? Jokaisellahan omakohtaisia kokemuksia, joillain hyviä ja joillain huonoja. Ainahan ihmiset kiistelee merkkien/brandien paremmuudesta, joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä jne... ;) Itse juon mielummin Karhua, kuin Lapin kultaa. Tässä ei nyt kuitenkaan ole siitä kyse. :) Eihän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta linkistä eivät sinun tuloksesi näy muille - vain referenssitulokset näkyvät.

Minulla ainakin näkyy ja tällä hetkellä olen koulun koneella. Tulos näkyy oikealla Compared System (punainen palkki):

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ainakin näkyy ja tällä hetkellä olen koulun koneella. Tulos näkyy oikealla Compared System (punainen palkki):

...

Ai niinpäs onkin. Kun käytin viimeksi samaa ohjelmaa se laittoi tuonne oikealle jonkin supersysteemin tuokset ja omani näkyi vasemmassa reunassa kolmantena. Tein vähän hätäisiä johtopäätöksiä. Anteeksi.

:-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää vähän taas kysellä kun haku on päällä ;)

Prosessori:INTEL Core i7-860 2.8 GHz LGA1156

Muisti: Patriot Extreme Performance DDR3 6GB, 1600 Mhz (8-8-8-24 )

Emolevy:MSI P55-CD53 Piirisarja Intel P55> Max muisti 16

Kovalevy:Western Digital Green Caviar 1.5 TB 32 MB Cache SATA 3

Näytönohjain: HD 5870 1GB (256bit) GDDR5 PCIe

Optinen asema: Samsung DVDRW 22X Black Sata

Kotelo: Antec P183 - Advanced Super Mid Tower

Virtalähde: Cooler Master Silent Pro M700 - 700W

Verkkokortti: 10/100/1000 (Realtek 8111DL)

Äänikortti:8ch (Realtek ALC889)

SATA: 8pl

Onko tolla i7 versioilla mitään eroa, esim. tuosta yhtä parempaan 920 versioon?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyt testejä lukemassa netistä, niin sillä se selviää. MuroBBS löytyy oma osioinsa I7 ja Lynnfield keskusteluille, sielä on varmasti selvyyksiä tuohon. Tiettävästi jopa i5 oli ollut testeissä nopeampi kuin i7 920

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistit 6GB eli varmaan tri-channel (kolme kampaa)? Lynnfield eli i5 ja i7 (870&860) käyttää dual channelia. Kannattaa siis valita dual channel kitti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistit 6GB eli varmaan tri-channel (kolme kampaa)? Lynnfield eli i5 ja i7 (870&860) käyttää dual channelia. Kannattaa siis valita dual channel kitti...

Jep, juuri näin. P55 piirisarja ei tue kuin Dual-Channelia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyt testejä lukemassa netistä, niin sillä se selviää. MuroBBS löytyy oma osioinsa I7 ja Lynnfield keskusteluille, sielä on varmasti selvyyksiä tuohon. Tiettävästi jopa i5 oli ollut testeissä nopeampi kuin i7 920

Mitenkäs nuo uudemman sarjan prossut eroavat tuosta 920:stä (paitsi muistikanavien määrän suhteen)? Mikä tekee niistä nopeampia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs nuo uudemman sarjan prossut eroavat tuosta 920:stä (paitsi muistikanavien määrän suhteen)? Mikä tekee niistä nopeampia?

Isoimpia muutoksia on ainakin PCI Express ohjaimen siirtyminen piirisarjalta prosessorin sisälle ja corejen omatoiminen ylikellotus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

............. ja corejen omatoiminen ylikellotus.

Mitä tuo tarkoittaa? Sitäkö, että jokaista ydintä voi erikseen ylikellottaa vai sitä, että ne ylikellottuvat itsekseen tarpeen mukaan?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä jotain yrittänyt udella ja kysellä ja tämmöisen saanut aikaan (pitää vielä kysyä onko tässä kaikki siis kohdillaan/kakkaa)

DVD+/-RW DL 22x, SATA, Musta Bulk 23.00€

P7P55D P7P55D, LGA1156, P55, DDR3, Crossfire X, ATX (Uutuus! Varastossa!)131.00€

CMPSU-550VXEU 550W 550VXEU ATX V2.2 Virtalähde 85.00€

P183 ATX-tornikotelo, musta 129.00€

Core i7 860, 2.80Ghz, LGA1156, 8MB, Boxed (Uutuus!) 250.40€

1TB SpinPoint 3.5" F3, SATAII, 32MB, 7200RPM 1 74.40€

Sound Blaster X-Fi Titanium 7.1 äänikortti, PCI-E, retail 88.00€

24" TFT G2420HD, 16:9, 1920x1080, 2ms, HDMI/DVI/VGA 189.00€

4GB Dual Kit Ripjaws DDR3-1600 F3-12800CL9D-4GBRL 9-9-9-24 78.40€

Prosessorijäähdytin, NH-U12P SE2, LGA775/1156/1366/AM2+/AM3 (Huippu-uutuus!)59.90€

Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD, OEM 97.00€

Ati Radeon HD 5870 1GB, GDDR5, 256-bit PCI-E, Dual DVI/HDMI/DP352.00€

Yhteensä: 1557.10€

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ei nyt mitään moittimista löydy tuosta paketista, jos olisi itselläni ostourakka niin tuollaisen paketin varsin tilaisin :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ei nyt mitään moittimista löydy tuosta paketista, jos olisi itselläni ostourakka niin tuollaisen paketin varsin tilaisin :thmbup:

Jep! Nousee vaan niin pirkeleen korkeeksi hinnaksi kun tuohon vielä kaikki "lisävarusteet" :P Noo.. Eiköhän tuo kestä pari vuotta :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin XFX 5850 saapui taloon G.Skillin muistien kera ja kone alkaa olla kasassa, testiä simussa ehkä tänään tahi huomenna.

:thmbup: Odotellaan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mua on askarruttanu viime aikoin sellanen kysymys, et onko edes teoriassa mahdollista valmistaa tietokone, jossa olis 64-bittinen käyttis ja kaikki sen edut, mut siihen sais asennettuu myös 32-bittisii ohjelmii ja ajureita? vai rajottaako joku fyysinen tekijä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mua on askarruttanu viime aikoin sellanen kysymys, et onko edes teoriassa mahdollista valmistaa tietokone, jossa olis 64-bittinen käyttis ja kaikki sen edut, mut siihen sais asennettuu myös 32-bittisii ohjelmii ja ajureita? vai rajottaako joku fyysinen tekijä?

Suurin osa 32 bittisistä ohjelmista toimii ihan hyvin 64 bittisen käyttiksen päällä myös. Laitevalmistajiltakin on nykyään käytännössä aina omat ajurit 32 ja 64 bittisille käyttiksille jaossa.

- Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurin osa 32 bittisistä ohjelmista toimii ihan hyvin 64 bittisen käyttiksen päällä myös. Laitevalmistajiltakin on nykyään käytännössä aina omat ajurit 32 ja 64 bittisille käyttiksille jaossa.

- Mikko

Jaa-a. Viimesimmällä kerralla kun asentelin 64-bittistä vistaa (alle vuos sitten) ni ei meinannu löytyy mitää ajureita eikä ohjelmat toiminu, etenkään cd:ltä asennettavat. Toivon mukaan 7 korjaa tilanteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a. Viimesimmällä kerralla kun asentelin 64-bittistä vistaa (alle vuos sitten) ni ei meinannu löytyy mitää ajureita eikä ohjelmat toiminu, etenkään cd:ltä asennettavat. Toivon mukaan 7 korjaa tilanteen.

Etsitkö kunnolla niitä ajureita sillon, kyllä niitä ajureita vaan löytyy kun oikein osaa etsiä. Mulla toimii suurin osa 32 bit ohjelmista 64 bit Windows 7 ongelmitta.

Tälläiseltä näyttää ryhmäjako 32bit/64Bit sovellusten kanssa Windows 7 Ultimate 64bit.

Eli 64bit ohjelmat yms asentuu normaalisti nimettyyn Program Files kansioon, kun taas kaikki 32bit ohjelmat asentuvat tuonne Program Files(x86) kansioon automaattisesti.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltaa vain kaikille.

Kohta veronpalautukset polttelee tilillä ja konetta pitäisi hieman päivitellä. Overclockers.co.uk:sta saisi valmiiksi kelloteltuja settejä ja siinä olisi meikälle sopiva vaihtoehto, kun ei tuo kellottelu ole mun juttu. Ajattelin nyt kysellä hieman mielipidettä, että mikä näistä olisi paras vaihtoehto juurikin FSX:n kanssa....? Joten tässä parit vaihtoehdot mitä olen miettinyt. On pari Intelin settiä ja pari AMD:n settiä.

Jossain vaiheessa vaihtuu vielä näytönohjain, mutta ei tähän hätään.....

1.

1 X Intel Core i7 920 D0 Stepping (SLBEJ) 2.66Ghz overclocked up to 4.00GHz! (Choose overclocking option above.)

1 X Gigabyte EX58-UD5 Intel X58 (Socket 1366) PCI-Express DDR3 Motherboard

1 X Corsair XMS3 6GB (3x2GB) DDR3 PC3-12800C8 (1600MHz) Tri-Channel (TR3X6G1600C8)

1 X Noctua NH-U12P SE1366 CPU Cooler (Socket LGA1366)

1 X Arctic Silver 5 Thermal Compound (3.5g)

2.

1 X Intel Core i7 860 2.80Ghz @ 3.80GHz - Retail

1 X Asus P7P55D Evo Intel P55 Motherboard

1 X Corsair XMS3 4GB (2x2GB) PC3-12800C9 1600MHz Dual Channel

1 X Zalman CNPS10X-Quiet CPU Cooler

3.

1 X AMD Phenom II X4 Quad Core 955 Black Edition 3.20GHz Overclocked to 3.80GHz!

1 X Asus Crosshair III Formula AMD 790FX (Socket AM3) PCI-Express DDR3 Motherboard

1 X Corsair XMS3 DHX 4GB (2x2GB) DDR3 1600C9DHX Twin3X

1 X Titan Fenrir CPU Cooler CPU Cooler

1 X Arctic Silver 5 Thermal Compound (3.5g)

4.

1 X AMD Phenom II X4 Quad Core 955 Black Edition 3.20GHz Overclocked to 3.60GHz!

1 X Gigabyte GA-MA790XT-UD4P (Socket AM3) PCI-Express DDR3 Motherboard

1 X OCZ Platinum AMD Edition 4GB (2x2GB) DDR3 1600C7

1 X Titan Fenrir CPU Cooler CPU Cooler

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen vaihtoehto olisi kannattavin. :thmbup:

Emolevylle saa tämän hetken tehokkaimpia prosessoreita päivitettyä ja muistikanava on kolmikanavainen.

Tuolla 920 tulee päivät päättymään ensivuoden puolella ja korvaajana tulee i7 930 malli joka on siis 2,88Ghz ja tuo 920 on 2.6Ghz

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen vaihtoehto olisi kannattavin. :thmbup:

Emolevylle saa tämän hetken tehokkaimpia prosessoreita päivitettyä ja muistikanava on kolmikanavainen.

Tuolla 920 tulee päivät päättymään ensivuoden puolella ja korvaajana tulee i7 930 malli joka on siis 2,88Ghz ja tuo 920 on 2.6Ghz

Joo tuota ensimmäistä itsekkin mietin. Eipä tuo kakkonenkaan kyllä huono ole, mutta ehkä tulevaisuuten katsoen tuo ykkönen olisi paras. Tuo paketti oli tosiaan noista kallein. Hintaa tulee 688€ + PK, mutta en pidä hirveän kalliina........

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi, mullekki lähti tänään tulemaan paketti briteistä, pääsee varmaan viikonlopun jälestä vaihtamaan näyttis koneeseen. Sieltä ois tulossa Asus HD5870. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään