Jussi Seppälä

Mac Mini olohuoneessa

9 viestiä aiheessa

Olen käyttänyt muutaman vuoden ikäistä, muutamalla satasella käytettynä ostamaani Mac Miniä olohuoneessa nyt hyvän aikaa. Omasta projektistani en ala kirjoittaa sen enempää, sillä löysin asiasta kiinnostuneita varmasti miellyttävän artikkelin netistä. Kyseisen kaverin kokoonpano hyvin pitkälti samanlainen kuin omani, eikä siihen ole paljoa lisättävää.

Ne muutamat asiat ovat:

1) Koko hoitoa ohjaan Logitechin kaukosäätimellä, jolla ohjataan myös kaikkia muita olohuoneen laitteita

2) Remote buddy -softa, joka tekee kaukosäätimellä ohjaamisesta kertakaikkisen yksinkertaista ja pelkistettyä

3) Elgato Hybrid USB-digiviritin

4) EyeTV-iPhone-softa, jolla hoituvat ajastukset mistä vain

Artikkeli täällä: http://www.iheartmatt.com/blog/2009/03/13/the-ultimate-mac-mini-htpc-media-center/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos !

Tuo oli mielenkiintoista katseltavaa. Itsekin olen suunnitellut jotain tuon kaltaista. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa mainitsemassani Remote Buddy -softassa on myös virtuaalinäppis ja -hiiri, mutta niiden käyttö on sen verran hidasta, että olen laittanut ostoslistalle artikkelissakin mainitun Logitecj DiNovo Mini-näppis/hiiriyhdistelmän. Usein niitä ei tarvitse, mutta kun tarvitsee, ei viitsi leikkiä noiden virtuaalien kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, pitää alkaa kasaamaan noita rojuja pikkuhiljaa. Pystyykä tuolla MacMinillä striimaamaan TV-lähetystä lähiverkkoon ? Entä maksulliset kanavat, jotka tarvitsevat kortin toimiakseen ? Miten se viritetään tuohon kokoonpanoon ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, pitää alkaa kasaamaan noita rojuja pikkuhiljaa. Pystyykä tuolla MacMinillä striimaamaan TV-lähetystä lähiverkkoon ? Entä maksulliset kanavat, jotka tarvitsevat kortin toimiakseen ? Miten se viritetään tuohon kokoonpanoon ?

VLC-playerillä ainakin onnistuu, mutta voipihan siinä olla joku siinärakennettu käyttäjäystävällisempikin softa valmiina.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eyeTV:llä pystyy ainakin iPhoneen streamaamaan lähiverkossa. Kuten Hannu mainitsikin, mm. VLC:llä onnistuu muihinkin laitteisiin.

Conax-kortinlukijoita saa USB-liitäntään ja sellainen käy tuohon kokoonpanoon. Itselläni ei siitä ole kuitenkaan kokemusta, sillä vieressä on vielä vanha perinteinen digiboksi. Käytän mäkin tv-toimintoa lähinnä vain satunnaisiin tallennusajastuksiin.   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa tutulta...yksi kaveri osti aikoinaan mun vanhan mac minin ja teki siitä multimediatsydeemin...viikonloppuna kertoi että aikoo hieman päivittää, joten se olis myynnissä...multa saa infoa jos kiinnostaa...

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa tutulta...yksi kaveri osti aikoinaan mun vanhan mac minin ja teki siitä multimediatsydeemin...viikonloppuna kertoi että aikoo hieman päivittää, joten se olis myynnissä...multa saa infoa jos kiinnostaa...

-Kähmy

Laitoin yv:tä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään