Guest arttula

Copterline konkurssiin ?

39 viestiä aiheessa

Huhujen mukaan Copterline on tänään jättänyt konkurssihakemuksen. Voiko joku vahvistaa ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huhujen mukaan Copterline on tänään jättänyt konkurssihakemuksen. Voiko joku vahvistaa ?

 

Kyllä sellainen paperi on Helsingin käräjäoikeuden asiakaspalvelun mukaan heille tänään tullut.

 

Viki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Copterlinen hallituksen puheenjohtaja Pekka Jaatinen kertoi YLE Uutisille konkurssin syyksi sen, että yhtiön tulot eivät riittäneet kattamaan menoja. Copterlinea rasittivat Jaatisen mukaan erityisesti korkeat työvoimakustannukset.

 

YLE

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin se yksi onnettomuus leimaa pienessä maassa pienen yrityksen iäksi.  :-\

 

Syytäkin leimata, koska onnettomuutta ei olisi tapahtunut ilman yrityksen onnetonta turvallisuuskulttuuria.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Syytäkin leimata, koska onnettomuutta ei olisi tapahtunut ilman yrityksen onnetonta turvallisuuskulttuuria.

 

??

 

onkos mulla jäänyt jotain lukematta tms? Koska mulle jäi se käsitys ettei ko firman tekemisillä ollut paljon vaikutusta ko onnettomuuteen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huhujen mukaan Copterline on tänään jättänyt konkurssihakemuksen. Voiko joku vahvistaa ?

 

 

Ei enää huhua. TV uutiset klo 17 kertoi asiasta nurin on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Citat från: YLE

Copterlinen hallituksen puheenjohtaja Pekka Jaatinen kertoi YLE Uutisille konkurssin syyksi sen, että yhtiön tulot eivät riittäneet kattamaan menoja. Copterlinea rasittivat Jaatisen mukaan erityisesti korkeat työvoimakustannukset.

 

 

Hmm,eikös tämä ole pikemminkin edellytys konkurssiin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Näin se yksi onnettomuus leimaa pienessä maassa pienen yrityksen iäksi. 

 

Tuskin se yhdestä onnettomuudesta johtuu. Ilmailuala on kriisissä onnettomuuksista riippumatta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Syytäkin leimata, koska onnettomuutta ei olisi tapahtunut ilman yrityksen onnetonta turvallisuuskulttuuria.

 

Voi jumankauta taas.... :thmbdn: Siinä onnettomuudessa meni tuttuja, tuntemattomien lisäksi hei!! Joten get your facts straight! 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Balttian maiden talous on aika kuralla ja venäjälläkin firmat otta lainaa 20% korolla. Ei varmaan lisää kopperilentämistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

??

 

onkos mulla jäänyt jotain lukematta tms? Koska mulle jäi se käsitys ettei ko firman tekemisillä ollut paljon vaikutusta ko onnettomuuteen.

 

Koiranen tietää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin se yksi onnettomuus leimaa pienessä maassa pienen yrityksen iäksi.  :-\

 

Jep. näin on kun vertaa esim, Norjaan jossa tätä vispilä kalustoa on jonkun verran enemmän johtuen öljynporaus jobista merellä  ja yleensäkin merestä :-\ amatöörin mielipide  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

??

 

onkos mulla jäänyt jotain lukematta tms? Koska mulle jäi se käsitys ettei ko firman tekemisillä ollut paljon vaikutusta ko onnettomuuteen.

 

Entäs tekemättä jättämisillä? Ohessa pari poimintaa raportin kohdasta 3.1.5, mutta kokonaiskuvan saamiseksi koko raportti kannattaa lukea (kai se jossain viron pojillakin olis jaossa, mutta tuolla ny ainaki: http://www.scribd.com/doc/4676813/S76-10-08-2005-final-report ).

 

- The forward actuator had accumulated 2276 hours; in accordance with the manufacturer’s maintenance manual and Copterlines approved maintenance programme, CA-HO-S76, a leakage test had its due-time at 2250 hours; there was no records that the leakage test had been performed, nor were there indication in Copterline documentation that such a test was deferred or planed;.

 

- The excessive leakage of the forward actuator could have been discovered if Sikorskys maintenance manual had been followed;

 

- Copterline had not properly included the internal leakage test in its maintenance monitoring programme;

 

- Hydraulic filters had been fairly frequently changed; the Copterline maintenance documentation did not list any specific reasons; there was no evidence that the hydraulic flushing procedure was performed;

 

- There were indications of the absence of a company safety culture and a firm commitment to safety by Copterline management and many of its personnel; and

 

- There were indications that defect reporting was not encouraged by Copterline management, or at least was not to be documented in any official logbook.

 

Voi jumankauta taas.... :thmbdn: Siinä onnettomuudessa meni tuttuja, tuntemattomien lisäksi hei!! Joten get your facts straight! 

Koiranen tietää...

... tai osaa lukea. Kerrotko, miten se, että siinä meni tuttujasi, vaikutti onnettomuuden syntyyn tai niihin syihin, jotka siinä oli takana? Ikäväähän se tietysti on, mutta enpä minä pastorin roolissa olekaan liikenteessä. Lentäjien toimintakulttuurista, koulutuksesta tai jostain muusta puuteesta kertoo esimerkiksi seuraava (jolla ei toki ollut välitöntä vaikutusta onnettomuuteen):

 

Flight control and actuator servo system tests included a stick jump test, which was to

be performed after every engine start. The purpose of the stick jump test was to check,

is there any differences in performance of the two hydraulic sides of the actuators.

According to the FDR data, stick jump tests had been performed on the helicopter three

times during 14 engine starts in the last four days prior to the accident.

 

Conclusion: Copterline pilots were not performing the stick jump test after every engine

start.

 

Ihmettelenpä vaan, että miksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entäs tekemättä jättämisillä? Ohessa pari poimintaa raportin kohdasta 3.1.5, mutta kokonaiskuvan saamiseksi koko raportti kannattaa lukea (kai se jossain viron pojillakin olis jaossa, mutta tuolla ny ainaki: http://www.scribd.com/doc/4676813/S76-10-08-2005-final-report ).

 

- The forward actuator had accumulated 2276 hours; in accordance with the manufacturer’s maintenance manual and Copterlines approved maintenance programme, CA-HO-S76, a leakage test had its due-time at 2250 hours; there was no records that the leakage test had been performed, nor were there indication in Copterline documentation that such a test was deferred or planed;.

 

- The excessive leakage of the forward actuator could have been discovered if Sikorskys maintenance manual had been followed;

 

- Copterline had not properly included the internal leakage test in its maintenance monitoring programme;

 

- Hydraulic filters had been fairly frequently changed; the Copterline maintenance documentation did not list any specific reasons; there was no evidence that the hydraulic flushing procedure was performed;

 

- There were indications of the absence of a company safety culture and a firm commitment to safety by Copterline management and many of its personnel; and

 

- There were indications that defect reporting was not encouraged by Copterline management, or at least was not to be documented in any official logbook.

... tai osaa lukea. Kerrotko, miten se, että siinä meni tuttujasi, vaikutti onnettomuuden syntyyn tai niihin syihin, jotka siinä oli takana? Ikäväähän se tietysti on, mutta enpä minä pastorin roolissa olekaan liikenteessä. Lentäjien toimintakulttuurista, koulutuksesta tai jostain muusta puuteesta kertoo esimerkiksi seuraava (jolla ei toki ollut välitöntä vaikutusta onnettomuuteen):

 

Ihmettelenpä vaan, että miksi.

 

Sanoppa, montako mainitsemaasi ranskalaista viivaa ymmärrät siinä mielessä että tajuat mistä niissä on kysymys?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entäs tekemättä jättämisillä? Ohessa pari poimintaa raportin kohdasta 3.1.5, mutta kokonaiskuvan saamiseksi koko raportti kannattaa lukea (kai se jossain viron pojillakin olis jaossa, mutta tuolla ny ainaki: http://www.scribd.com/doc/4676813/S76-10-08-2005-final-report ).

 

- The forward actuator had accumulated 2276 hours; in accordance with the manufacturer’s maintenance manual and Copterlines approved maintenance programme, CA-HO-S76, a leakage test had its due-time at 2250 hours; there was no records that the leakage test had been performed, nor were there indication in Copterline documentation that such a test was deferred or planed;.

 

- The excessive leakage of the forward actuator could have been discovered if Sikorskys maintenance manual had been followed;

 

- Copterline had not properly included the internal leakage test in its maintenance monitoring programme;

 

- Hydraulic filters had been fairly frequently changed; the Copterline maintenance documentation did not list any specific reasons; there was no evidence that the hydraulic flushing procedure was performed;

 

- There were indications of the absence of a company safety culture and a firm commitment to safety by Copterline management and many of its personnel; and

 

- There were indications that defect reporting was not encouraged by Copterline management, or at least was not to be documented in any official logbook.

... tai osaa lukea. Kerrotko, miten se, että siinä meni tuttujasi, vaikutti onnettomuuden syntyyn tai niihin syihin, jotka siinä oli takana? Ikäväähän se tietysti on, mutta enpä minä pastorin roolissa olekaan liikenteessä. Lentäjien toimintakulttuurista, koulutuksesta tai jostain muusta puuteesta kertoo esimerkiksi seuraava (jolla ei toki ollut välitöntä vaikutusta onnettomuuteen):

 

Ihmettelenpä vaan, että miksi.

 

Ihmettele vaan ihan rauhassa, mutta tiedätkö ylipäänsä mikä on 'stick jump test' ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrotko, miten se, että siinä meni tuttujasi, vaikutti onnettomuuden syntyyn tai niihin syihin, jotka siinä oli takana? Ikäväähän se tietysti on, mutta enpä minä pastorin roolissa olekaan liikenteessä. Lentäjien toimintakulttuurista, koulutuksesta tai jostain muusta puuteesta kertoo esimerkiksi seuraava (jolla ei toki ollut välitöntä vaikutusta onnettomuuteen):

 

Kerrotko meille kaikille uteliaille ja tietämättömille, mitä sinä LUULET TIETÄVÄSI tämän yhtiön lentäjistä, heidän toimintakulttuuristaan, koulutuksesta (ehkä myös kokemuksesta) tai muistakaan puutteista.

 

Sana on vapaa, lyö faktat pöytään !

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanoppa, montako mainitsemaasi ranskalaista viivaa ymmärrät siinä mielessä että tajuat mistä niissä on kysymys?

Ihmettele vaan ihan rauhassa, mutta tiedätkö ylipäänsä mikä on 'stick jump test' ?

Kerrotko meille kaikille uteliaille ja tietämättömille, mitä sinä LUULET TIETÄVÄSI tämän yhtiön lentäjistä, heidän toimintakulttuuristaan, koulutuksesta (ehkä myös kokemuksesta) tai muistakaan puutteista.

 

Sana on vapaa, lyö faktat pöytään !

1. kaikki...

2. jep...

3. ei minun tarvitse luulla yhtään mitään...

 

eiköhän tää nyt mun osalta ollut kuitenkin tässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmettele vaan ihan rauhassa, mutta tiedätkö ylipäänsä mikä on 'stick jump test' ?

 

Hiukan ihmeellinen keskustelu näin sivusta seuraten.

 

Kerro nyt meille mikä se on ja miksi sen voi jättää tekemättä jos lentolaitteen valmistajan mukaan se on pakko tehdä joka kerta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LUULET TIETÄVÄSI

Sana on vapaa, lyö faktat pöytään !

 

Eikä tässä kenenkään tartte luulla mitään. Onnettomuustutkintahan tuossa kertoo faktat ja puutteet. Tuskin onnettomuustutkinta niitäkään hatusta on vetänyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrotko meille kaikille uteliaille ja tietämättömille, mitä sinä LUULET TIETÄVÄSI tämän yhtiön lentäjistä, heidän toimintakulttuuristaan, koulutuksesta (ehkä myös kokemuksesta) tai muistakaan puutteista.

 

Sana on vapaa, lyö faktat pöytään !

 

Kerrotko meille kaikille uteliaille ja tietämättömille, mitä LUULET TIETÄVÄSI olevan väärin noissa virallisista dokumenteista kaivetuissa, siellä epäkohdiksi määritellyissä kohdissa.

 

Sana on vapaa, lyö faktat pöytään !

 

Muuten koko tuolta vaahtoamiseltasi putoaa pohja pois...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

 

Pojat hei palataan takaisin tähän konkurssiin. Tietääkö kukaan sitä kuinka paljon nämä koptereiden kannatusyhdistykset ovat velkaa operaattorille?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maanantaina konkurssiin hakeutuneen Copterlinen lääkäri- ja pelastushelikopterit ehdittiin alkuviikolla asettaa lentokieltoon. Julkisuuteen tieto tuli keskiviikkoiltana ja melkein samalla hetkellä ilmoitettiin, että konkurssipesä voi jatkaa lääkärikoptereiden toimintaa maaliskuun alkuun.

 

YLE Uutiset

 

Copterlinen lääkärikopteri Ilmari ja yhtiön kolme muuta helikopteria saavat jälleen nousta maasta. Liikenteen turvallisuusvirasto, ilmailu, myöntyi tänä iltana purkamaan alkuviikosta asettamansa tilapäisen toimintakiellon. Konkurssihakemuksen jättäneen yhtiön lentotoimintalupa on ollut peruttu alkuviikon ajan.

 

Savon Sanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kertokaas, miten noi oikedet firmassa toimii sen jälkeen, kun se on hakeutunut konkurssiin? Voiko sen operatiivinen johto lähtökohtaisesti toimia "kuten ennenkin", säilyykö sillä toimi/päätösvalta firman asioiden hoidossa miten?

 

Haen siis takaa sitä, että miten täyttyy JAR-OPS 3-vaatimukset, joissa vaaditaan esimerkiksi kohdassa 3.175 kohdassa (h) seuraavaa:

 

(h) Lentotoiminnan harjoittajan on nimettävä

viranomaista tyydyttävä vastuullinen johtaja,

jolla on yrityksen sisäiset valtuudet varmistaa,

että kaikki lento- ja huoltotoiminta

voidaan rahoittaa ja suorittaa viranomaisen

vaatimusten mukaisesti.

 

Sitten esimerkiksi EC 1008/2008 asettaa pääomavaatimuksia, lähtökohtaisesti (nopeasti katsottuna...) pitäisi olla 100 000 euroa pääomaa, joka ymmärrettävästi ei voi olla pantattua. Eikö CL kuitenkin tarvitse liikenneluvan toimintaansa? Mitenhän mahtaa tämän rahan laita olla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään