Kirjoitettu Kesäkuu 30, 2010 Laitetaas pari vanhaa kuvatusta K-S ilmailumuseosta, kun näitä ei kukaan ole tänne vielä laitellut. P&W Twin wasp R-1830 STW-C3 [ attachment removed / expired ] Continental O-300 D [ attachment removed / expired ] -- Ari Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 11, 2010 JT8D - sarjan motti [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2010 Jotain puuttuu 1 [ attachment removed / expired ] jotain puuttuu 2 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 19, 2010 Le Bourgetin ilmailumuseossa tuli vastaan tällainen 36 sylinterinen H-moottori ilman havaittavia kylttejä valmistajasta, teknisistä tiedoista saati missä koneissa on käytetty (ko. museossa on peri Ranskalaiseen tapaan kaikki informaatio vain ja ainostaan ranskaksi). Moottori on todella iso, korkeus yli kaksi metriä, tunnistaako kukaan? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 19, 2010 Moro Pällistelin samaa moottoria aikoinaan ja jotenkin mieleeni jäi että olisi ollut jostain ilmalaivasta. Katsoin kuvatkin läpi mutta löysin vain samanlaisen otoksen ilman mitään tekstejä. Antti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 19, 2010 Le Bourgetin ilmailumuseossa tuli vastaan tällainen 36 sylinterinen H-moottori ilman havaittavia kylttejä valmistajasta, teknisistä tiedoista saati missä koneissa on käytetty ( Tuossa sanotaan senverran jotta ois 32 (4x8) pyttyinen Breguet - Bugatti T32B http://www.bugattiaircraft.com/news.htm Markku p.s. tuosta selviää vähän lisää, jäi näköjään protoksi eikä käytetty missään lentolaitteessa... http://home.uni-one.nl/bugatti/revue3/rev3-3.htm sama Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2010 Cessna 140:n nokalla on Rolls-Royce, joko C90 tai O-200. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2010 Tuossa sanotaan senverran jotta ois 32 (4x8) pyttyinen Breguet - Bugatti T32B http://www.bugattiaircraft.com/news.htm Markku p.s. tuosta selviää vähän lisää, jäi näköjään protoksi eikä käytetty missään lentolaitteessa... http://home.uni-one.nl/bugatti/revue3/rev3-3.htm sama Kiitos kaima, arvasin että vastaus löytyy tuota pikaa. Itselleni käynyt näköjään kirjoitus-/kertolaskuvirhe tuossa sylinterien määrässä, lohkossa tosiaan kahdeksan pyttyä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2010 Rolls-Royce Continental O-200 HK-1B:n nokalla [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 23, 2010 Lycoming O-320-H2AD, Cessna 172N nokalla [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 26, 2010 Pistetääs tähän tällainen nelisen vuotta sitten CDG:llä salaa bussin ikkunan läpi pokkarilla napattu kuva "The Moottorista". [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 26, 2010 [ attachment removed ] Mikähän masiina tämä on? On näköjään jääny kyltti kuvaamatta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 26, 2010 [ Mikähän masiina tämä on? On näköjään jääny kyltti kuvaamatta. Subaru Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 25, 2010 "Marbore 2 - työntövoimaa kehittävä kaasuturbiini", Lappeenrannan teknillisen yliopiston avoimet ovet (Tutkijoiden yö) eilen illalla. [ attachment removed / expired ] Pahoittelut kuvanlaadusta. Pitänee käydä ottamassa joskus räpsy oikealla kameralla kännykän sijaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 25, 2010 "Marbore 2 - työntövoimaa kehittävä kaasuturbiini" Marboren kohdalla onkin hyvä mainita, että pöntto kehittää työntövoimaakin Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 25, 2010 Marboren kohdalla onkin hyvä mainita, että pöntto kehittää työntövoimaakin Se oli minunkin pointtini... kuvaa ottaessani eräs isä tuli lastensa kanssa energiateniikan laitoksen näyttelypaikalle ja totesi että "katsopas, tuossa on kaasuturbiini!" Teknisesti täysin oikea terminologia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 28, 2012 Kävinpä eilen LUTin virtaustekniikan laboratoriossa seuraamassa MARBOREn koekäynnistystä. Kone oli viimeeksi käynnistetty -99. Hyvin lähti käyntiin...poistokanavan vuorivillat lähti aika liukkaasti liikenteeseen..Hannu Karpon karvahatun kokoisia villamöykkyjä lenteli männyn latvojen yläpuolella. Hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla