Timo Hyvönen

Lentsikoiden moottoreita

69 viestiä aiheessa

Laitetaas pari vanhaa kuvatusta K-S ilmailumuseosta, kun näitä ei kukaan ole tänne vielä laitellut.

 

P&W Twin wasp R-1830 STW-C3

[ attachment removed / expired ]

 

Continental O-300 D

[ attachment removed / expired ]

 

 

--

Ari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Le Bourgetin ilmailumuseossa tuli vastaan tällainen 36 sylinterinen H-moottori ilman havaittavia kylttejä valmistajasta, teknisistä tiedoista saati missä koneissa on käytetty (ko. museossa on peri Ranskalaiseen tapaan kaikki informaatio vain ja ainostaan ranskaksi).

Moottori on todella iso, korkeus yli kaksi metriä, tunnistaako kukaan?

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro

Pällistelin samaa moottoria aikoinaan ja jotenkin mieleeni jäi että olisi ollut jostain ilmalaivasta. Katsoin kuvatkin läpi mutta löysin vain samanlaisen otoksen ilman mitään tekstejä.

 

Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Le Bourgetin ilmailumuseossa tuli vastaan tällainen 36 sylinterinen H-moottori ilman havaittavia kylttejä valmistajasta, teknisistä tiedoista saati missä koneissa on käytetty (

Tuossa sanotaan senverran jotta ois 32 (4x8) pyttyinen  Breguet - Bugatti T32B

http://www.bugattiaircraft.com/news.htm

Markku

p.s. tuosta selviää vähän lisää, jäi näköjään protoksi eikä käytetty missään lentolaitteessa...

http://home.uni-one.nl/bugatti/revue3/rev3-3.htm

sama

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa sanotaan senverran jotta ois 32 (4x8) pyttyinen  Breguet - Bugatti T32B

http://www.bugattiaircraft.com/news.htm

Markku

p.s. tuosta selviää vähän lisää, jäi näköjään protoksi eikä käytetty missään lentolaitteessa...

http://home.uni-one.nl/bugatti/revue3/rev3-3.htm

sama

Kiitos kaima, arvasin että vastaus löytyy tuota pikaa. Itselleni käynyt näköjään kirjoitus-/kertolaskuvirhe tuossa sylinterien määrässä, lohkossa tosiaan kahdeksan pyttyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistetääs tähän tällainen nelisen vuotta sitten CDG:llä salaa bussin ikkunan läpi pokkarilla napattu kuva "The Moottorista".

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Marbore 2 - työntövoimaa kehittävä kaasuturbiini", Lappeenrannan teknillisen yliopiston avoimet ovet (Tutkijoiden yö) eilen illalla.

[ attachment removed / expired ]

 

Pahoittelut kuvanlaadusta. Pitänee käydä ottamassa joskus räpsy oikealla kameralla kännykän sijaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Marbore 2 - työntövoimaa kehittävä kaasuturbiini"

 

Marboren kohdalla onkin hyvä mainita, että pöntto kehittää työntövoimaakin  :laugh:

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Marboren kohdalla onkin hyvä mainita, että pöntto kehittää työntövoimaakin  :laugh:

 

Se oli minunkin pointtini... kuvaa ottaessani eräs isä tuli lastensa kanssa energiateniikan laitoksen näyttelypaikalle ja totesi että "katsopas, tuossa on kaasuturbiini!"  :)

 

Teknisesti täysin oikea terminologia  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävinpä eilen LUTin virtaustekniikan laboratoriossa seuraamassa MARBOREn koekäynnistystä. Kone oli viimeeksi käynnistetty -99. Hyvin lähti käyntiin...poistokanavan vuorivillat lähti aika liukkaasti liikenteeseen..Hannu Karpon karvahatun kokoisia villamöykkyjä lenteli männyn latvojen yläpuolella. :laugh:

 

 

Hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla