Mikko Kukkanen

Tervetuloa kotiin LGG

58 viestiä aiheessa

Iltaa. Minä kuokin ketjussa, kun sattui tulemaan vastaan kyllin lähellä topiccia oleva kuva. Ei sinällään mikään taidelaukaus, mutta räpsäisty näemmä melkein tasan kaksi vuotta sitten ystävänpäivänä 2008. Pikkiriikkisen erilaiset kelit olivat silloin helmikuun puolivälissä! Harvinaislaatuista herkkua sinällään myös 11:n lasku 33:lle. Ei niitä kovin usein etenkään viime vuosina ole silmiin sattunut.

 

[ attachment removed / expired ]

 

-A-

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minäkin kaivelen fotopankkia eli kuvia LGG:n taipaleen varrelta...

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siellä kahden nyppylän välillä ei ollut polkua ja napaa myöten kahlailin siellä alkuviikosta ja katselin keuhkorakkuloitani. Yhet kellitkin vetäisin sinne.

 

Takanyppylältä menee hyvä polku puomitielle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ikävä tulee :'(

 

No eipä todellakaan tule! Kuka kaipaa vanhoja vuotavia rotteloita, joissa palvelut on parinkymmenen vuoden takaa ja käyttävälle firmalle joka lento tulee liian kalliiksi. Paaliin nämä romut, ja uutta tilalle! Niinkuin Finnair on tehnytkin, ja matkustajat kiittävät!

 

Viki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa itsekin tänään käväistyä kentällä.

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pari kuvaa vielä lauantailta samasta laitteesta..

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ööh, onkos tuo ollut jossain hukassa vai miksi sen tämän kertainen kotiin tulo on niin ihmeellinen juttu?

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ööh, onkos tuo ollut jossain hukassa vai miksi sen tämän kertainen kotiin tulo on niin ihmeellinen juttu?

 

Kai

Toisesta ketjusta.

Finnair Oyj - Lehdistötiedote

Legendaarinen Boeing MD-11 jättää jäähyväiset Finnairin matkustajareittiliikenteelle

 

Maanantaina 22.2. Delhistä Helsinkiin lennettävä lento AY022 on Finnairin Boeing MD-11 -koneen viimeinen matkustajalento reittiliikenteessä . Finnair aloitti menestyksekkään Aasian valloituksensa laajarunkoisilla MD-11-koneilla vuosituhannen vaihteessa, ja konetyyppi on ollut yhtiön käytössä miltei 20 vuotta.

 

Finnairin MD-11 -laivastolla on toistaiseksi takanaan noin 400 000 lentotuntia ja yli 50 000 laskua. Finnairin MD-11:n kyydissä on matkustanut noin 14 miljoonaa matkustajaa vajaan 20 vuoden aikana.

 

"Finnair otti MD-11-koneet käyttöön ensimmäisenä koko maailmassa vuonna 1990 Helsingistä Las Palmasiin suuntautuvalla lennolla. Suorituskyvyltään erinomainen konetyyppi oli aikansa huipputeknologiaa," MD-11-laivaston ryhmäpäällikkö Rabbe-Holger Wrede kertoo.

 

"Finnair on kautta aikojen ollut edelläkävijä parhaan mahdollisen teknologian käytössä ja nyt on oikea aika siirtyä uusiin, ympäristöystävällisempiin koneisiin. Kaukoliikennelaivastossamme on Airbusin A330- ja A340 -koneita. Vuonna 2014 laivastomme täydentyy lisäksi aivan uusilla Airbus A350 -koneilla", Finnairin viestintäjohtaja Christer Haglund kertoo.

 

Yhtiön kaukoliikennelaivasto koostuu nyt pelkästään Airbus A340- ja A330-koneista, mikä yhdenmukaistaa kaukoliikennelaivaston Euroopan-laivaston A320-koneperheen kanssa. Uudistus parantaa merkittävästi sekä kannattavuutta että ympäristötehokkuutta. Uudet Airbus-kaukoliikennekoneet kuluttavat matkustajaa kohden 20 prosenttia vähemmän polttoainetta kuin poistuvat MD-11-koneet.

 

Maailman kaikista verkostolentoyhtiöistä Finnair lentää nyt reittilentojaan moderneimmalla laivastolla. Finnairin koneiden keski-ikä on alle kuusi vuotta.

 

Finnair omistamat kaksi MD-11 -konetta ovat myynnissä. Myös niiden jatkokäyttömahdollisuuksia esimerkiksi Finnairin rahtiliikenteessä arvioidaan.

 

Finnair Oyj

Viestintä

19.2.2010

 

Tiedä sitten olitko tosissasi kysymyksn kanssa, mutta vastataan silti :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli tuonkin linnun kotiintulo nähtyä. Hieman erilainen tarina siitä, kone tuli putkelle 32 ja sitä oltiin ottamassa ennen alakerran passintarkastusta/turvapistettä oikein soittokunnan kera vastaan. Finskin kipparien pumppu oli trumppettien yms. kanssa keikan vetämässä koneen viimeisen reittilennon ja jälkeenpäin kuulin, että myös kyseisen koneen kotiintuoneen kipparin eläköitymisen vuoksi. Kerkesin jo hetken ihmetellä kun vessareissulla oven eteen oli parkannut lauma finskin kippareita soittokamoineen, mietin jo että nytkö rajan jätkät kyllästy lopullisesti siihen että matkustajat jää asumaan vessaan ja palkanneet "esteen" vessan eteen, kunnes muistin, että Delhihän lähestyy jo...  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimeisen reittilennon lensi kapteeni Jaakko Valli, joka jäi samalla eläkkeelle.

 

Tuo on jotenkin niin hienoa kun järjestetään nämä asiat juuri näin: koneen viimeinen reittilento, ja kapteenia henkilökohtaisesti tuntematta varmaankin pitkä ura takana mistä jää eläkkeelle. Tässä on arvokkuutta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

DC-mies Vallin Jaska: alkoi lentää Finnairilla DC-8:lla ja DC-9:llä. Ura loppui MD-11:een. Välissä oli vielä DC-10.

 

EDIT: Vastaan koneeseen tuli tietysti ryhmäpäällikkö Rabbe-Holger von Wrede af Elimä ja Liikennelentäjäyhdistyksen Kristian Rintala. Liikuttavia puheita.

 

Tuo on jotenkin niin hienoa kun järjestetään nämä asiat juuri näin: koneen viimeinen reittilento, ja kapteenia henkilökohtaisesti tuntematta varmaankin pitkä ura takana mistä jää eläkkeelle. Tässä on arvokkuutta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ööh, onkos tuo ollut jossain hukassa vai miksi sen tämän kertainen kotiin tulo on niin ihmeellinen juttu?

 

Kai

Eilen oli MD-11 viimeinen reittilento Finnairin väreissä  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laskukuvia kun on jo nähty, niin olisiko kyydissä olleilla valokuvia itse lennon spesiaalijutuista? Tai jos joku jaksaa tehdä ihan matkakertomuksen?  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla