Peter Zakrevski

Ja taas rullaustie kiitotiena: Oslo, Aeroflotin A320

15 viestiä aiheessa

Kuvassa oleva kone on myös laskussa, joten ei ole samasta koneesta kyse. Tietämättömälle kansalle kunhan on joku vähän oikean tapainen

Ja ei sillä niin väliä, otetaanko kuvaan rahtikone vai matkustajakone  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viime vuosina ovat jonkin verran yleistyneet väärästä kiitotiestä varoittavat laitteet koneessa, joten ongelma on varmasti tiedossa. Inhimillinen virhe tuossakin varmaan on käynyt, mikäpä muukaan.

 

Itse asiassa monikin alan ammattilainen on ihmetellyt sellaista perusasiaa, miksi vielä tällä vuosituhannellakin sellainen perusasia kuin lentoonlähtoselvitys perustuu pelkkään radiolähetykseen..

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvassa oleva kone on myös laskussa, joten ei ole samasta koneesta kyse. Tietämättömälle kansalle kunhan on joku vähän oikean tapainen

 

 

"Tietämättömälle kansalle"??  Kylläpäs sitä ollaan ylimielistä ilmailualan "ammattilaista". Höh

 

Jukka, joka ei tiedä mistään mitään :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

"Tietämättömälle kansalle"??  Kylläpäs sitä ollaan ylimielistä ilmailualan "ammattilaista". Höh

 

Jukka, joka ei tiedä mistään mitään :laugh:

 

Älä nyt hyvä mies palkokasvia nenään vedä :)

Kyllä media huijaa kansaa tuon tuosta ja paljon pahemminkin. Puhumattakaan poliitikoista.

 

Harri, joka ei huomannut DC-10:n olevan rahtariversio  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Runway incursions- tapaukset ovatten vähenemään päin, sano.

-M-

 

Hyvä näin.Poikkeavatko rullaustie ja kiitotie merkinnät Norjassa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lento lähti 15:20 paikallista aikaa, ja aurinko laski 17:40 paikallista aikaa, joten päivänvalossa lähdettiin - mutta näköjään erehdykset ovat mahdollisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lento lähti 15:20 paikallista aikaa, ja aurinko laski 17:40 paikallista aikaa, joten päivänvalossa lähdettiin - mutta näköjään erehdykset ovat mahdollisia.

 

Mikähän mahtoi olla sää, lähinnä näkyvyys, tapahtumahetkellä....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän mahtoi olla sää, lähinnä näkyvyys, tapahtumahetkellä....

 

ENGM 251446Z 04006KT 9999 FEW017 BKN023 M09/M11 Q1002 TEMPO BKN014

ENGM 251411Z 04005KT 9999 SCT022 BKN026 M10/M12 Q1002 NOSIG

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ENGM 251446Z 04006KT 9999 FEW017 BKN023 M09/M11 Q1002 TEMPO BKN014

ENGM 251411Z 04005KT 9999 SCT022 BKN026 M10/M12 Q1002 NOSIG

 

 

No kappas, siellähän on ollut cavokin kelit....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pegasuksen lento PGT872 (B737-800) yritti lentoonlähtöä täsmälleen samasta paikasta 23.10.2005. Tilanne päättyi silloin keskeytykseen.

 

Veikkaan, että menetelmämuutoksia on Osloon kohta tulossa. Jo Pegasuksen tapauksen jälkeen kentän tapa käyttää valoja ja antaa lentoonlähtöselvityksiä hyvissä ajoin rullauksen aikana sai kritiikkiä. Toki viime kädessähän vanha kunnon situational awareness koneiden ohjaamoissa on aika kova sana. Airbusissakin näkyy ND:ltä varsin selvästi, onko kone kiitotiellä, jos vain viitsii katsoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään