Vieras

Ice Pilots NWT ... katso netissä

31 viestiä aiheessa

Enpä tiedä onko tästä ketjua ollut koska foorumin haku on edelleen pyllystä, mutta tässäpä on.

 

Koko tuotantokausi, ilman mainoksia. Hienoa talvitoimintaa vanhoilla sotaratsuilla (DC-3, C-46, Electra jne) "rekkakuskit jäällä" hengessä. Oli epäilyksiä aluksi mutta oikeasti mielenkiintoinen ja viihdyttävä sarja: Suosittelen!  :thmbup:

 

 

EDIT: linkki poistettu koska ei toimi enää, sarja on silti hyvä ja kannattaa katsoa mistä voi!

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

... Hienoa talvitoimintaa vanhoilla sotaratsuilla (DC-3, C-46, Electra jne) "rekkakuskit jäällä" hengessä.

Tuli mieleen talvi -83 Utissa, kun harjasimme puhtaaksi ja koekäyttelimme DC-3 -koneita laskuvarjojääkäreille hyppyharjoituksia varten. Pakkasta ei silloin ollut ihan noin paljon, mutta apumekaanikolle ihan tarpeeksi. ;) 

Sarjan pari ensimmäistä osaa antoi minulle varsin realistisen, tosin hiukan yli-dramatisoidun, kuvan siitä, mitä talvilentäminen DC-3 koneilla on. Rauta on kylmää ja äijät vain selviää.

Täytyy jatkaa sarjan katsomista, vielä 11 osaa jäljellä.    :thmbup:

OT: DC-3 on yhä hieno kone ja hyvä työjuhta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

13 jaksoa eli eka kausi on katsottu, sitä mukaan tuli netistä ladattua kun jenkeissä tai kanadassa tuota näytettiin  :thmbup:

Toista kautta odotellessa  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo se on muuten tosimiesten lentämistä eikä mitään joutavanpäiväistä valittamista japanilaisen lentokenttähotellin laadusta tai sen puutteista.

 

Hienoja koneita nuo Douglasin vehkeet, tulee elävästi (ei voi sanoa lämpimästi) Siperian pakkaset mieleen moisesta harjojen kanssa heilumisesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Hienoja koneita nuo Douglasin vehkeet, tulee elävästi (ei voi sanoa lämpimästi) Siperian pakkaset mieleen moisesta harjojen kanssa heilumisesta.

 

Tähän sopisi varmaan joku hyvä läppä Malediivien vaativista sääoloista.

 

Mut kyllä mäntämoottoriromantiikka on sarjassa paketoitu ihan tyylikkäästi. Amerikkaviihdehapatuskaan ei ole ihan sietämätöntä tuossa. Jaksoi katsoa useamman jakson ihan putkeen!

 

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän sopisi varmaan joku hyvä läppä Malediivien vaativista sääoloista.

 

Mut kyllä mäntämoottoriromantiikka on sarjassa paketoitu ihan tyylikkäästi. Amerikkaviihdehapatuskaan ei ole ihan sietämätöntä tuossa. Jaksoi katsoa useamman jakson ihan putkeen!

 

Harri

 

Arriba, mon  :thmbup:.

 

The only two things to burn here are jet fuel and your skin ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakaan minulle tuo linkki ei näytä muuta kuin suhteellisen tyhjän sivun. Pitääkö tuossa klikata hiirellä jostain?

 

Näyttääpä siltä että jaksot on tuolta sivulta poistettu. Ikävä juttu. Korjaan aloitusviestiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen reality-show, jota olen jaksanut seurata vuosiin. Hienoja vintage-koneita ja normaaleja immeisiä. Onneksi tulee toinen kausi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsoimpa ekan osan, täytyy todella suositella. Mielenkiintoisia seutuja, noihin verrattuna Suomen lappi on

tiheään asuttu maa ja Yellowknife sentään on jo paikallisestikkin suuri kaupunki ( 18700 as ) kun sieltä saa sentään

100LL:ää mäntämoottorikoneille.

 

Muissa paikallisissa hubeissaa Iqualuitissa ( 6000as)  ja Kuujjauq:issa  ( 2000as ) oli noiden firmojen pakko tyytyä Twin ottereihin, Kingaireihin yms turbiinivehkeisiin ja olipa tällaisiakin:

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ei se tietysti fiilis ole ihan samaa kuin mäntämoottorilla mutta kun polttoainehuolto on aika ongelmallinen näissä paikoissa.

Tuo Ken Borek airlines on vähän samanlainen kuin tuo Buffaloairways mutta pienempi.

 

Kate

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enpä tiedä onko tästä ketjua ollut koska foorumin haku on edelleen pyllystä, mutta tässäpä on.

 

Koko tuotantokausi, ilman mainoksia. Hienoa talvitoimintaa vanhoilla sotaratsuilla (DC-3, C-46, Electra jne) "rekkakuskit jäällä" hengessä. Oli epäilyksiä aluksi mutta oikeasti mielenkiintoinen ja viihdyttävä sarja: Suosittelen!  :thmbup:

 

 

EDIT: linkki poistettu koska ei toimi enää, sarja on silti hyvä ja kannattaa katsoa mistä voi!

 

 

 

Oli kyllä hyvä sarja, kiitos vinkistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Tuo Ken Borek airlines on vähän samanlainen kuin tuo Buffaloairways mutta pienempi.

 

Kate

 

Miten niin pienempi? Operaatioalue on ainakin navalta navalle. Taitaa muuten olla mailman suurin Twin Otter operaattori ( oliko jotain 40 kpl ) ja kolmoset ( Turbo Baslerit )sun muut työjuhdat päälle. Ja eikös ne Malediivien kelluke Twin Otteritkin ole osa Ken Borek:ia ???

 

Sippo

 

EDIT: Lainaus kuntoon /MM

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Miten niin pienempi? Operaatioalue on ainakin navalta navalle. Taitaa muuten olla mailman suurin Twin Otter operaattori ( oliko jotain 40 kpl ) ja kolmoset ( Turbo Baslerit )sun muut työjuhdat päälle. Ja eikös ne Malediivien kelluke Twin Otteritkin ole osa Ken Borek:ia ???

 

 

Näyttääpä olevan aika suuri konelaivue. Itse törmäsin firmaan Iquluitissa, käytiin pummaamassa koneen renkaaseen ilmaa . Sieltä tuo edellinen kuvakin. Siellä Borekilla näytti olevan  muutama Twin otteri ja tuo turbiini-DC3 .

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ihmettelin todellakin vähän kun buffalolla ei ollut Ottereita, senveran yleisiä ne olivat muilla paikallisialla operaattoreilla . Muita operaattoreitahan tuolla oli Air Inuit, First Air ja Canadian North.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Joku airlinereita paremmin tunteva osannee kommentoida miksiköhän 737-200 oli tuolla kovin yleinen. Maallikon silmin kun näytti että koneissa on tvalliset turbojet, ei siis matkustajakoneissa tyypilliset turbofan ( ohivrtausmoottorit ) . Eikö nuo turbojetit ole aikamoisia polttoainetuhlareita ja mölypesiä ?

 

Kate

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisikkoan niin että vanhemmat 737 on sen verran halpoja hankkia ja osiakin taitaa olla kierrossa kohtuu hinnalla että on noissa "kairoissa" hinta  / laatu / tarpeet kohdallaan.

Ken Borek:ista on ollut täällä aikaisemminkin juttua. Ilmavoimien ex. DO-6 on nykyään Turbo Basler ja lentää Ken Borekin väreissä molemmilla navoilla sesongin mukaan.

 

Sippo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja liekö myös tuo että B737-200:n on saanut versiona jolla voi lentää sorakentille(ja niitä muuten riittää tuolla Kanadan pohjoisessa). Tuokin näyttäisi sellainen olevan kun on tuo etutelineen suoja tuossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arnie on siirtynyt taivaallisen laivueen palvelukseen.

 

http://www.cbc.ca/news/arts/story/2012/05/07/north-arnie-schreder-dies.html?cmp=rss

 

Northern bush pilot and reality television star Arnie Schreder has died.

 

Schreder was a chief pilot for Yellowknife-based Buffalo Airways, which is featured on the Ice Pilots N.W.T. show.

 

Schreder, who was 69, retired and moved to British Columbia in 2010.

 

His daughter, Yvette Schreder, said he died early Saturday morning from pneumonia after a fight with small-cell lung cancer, which he developed in November 2010.

 

Flying Wild Alaska on myös hyvä sarja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään