Topi Falkenberg

Maitosota

71 viestiä aiheessa

Miksi ihmeessä muuten aikuisten ihmisten pitäisi juoda maitoa? Eihän eläimaailmassakaan maitoa saa enää sen jälkeen, kun emo on vieroittanut imemästä.

:D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi ihmeessä muuten aikuisten ihmisten pitäisi juoda maitoa? Eihän eläimaailmassakaan maitoa saa enää sen jälkeen, kun emo on vieroittanut imemästä.

Kyl maitoon tehdyt letut aina veteen tehdyt voittaa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:thmbup: Joo, niin tekee mutta miksi juoda maitoa?

ettei mee "hyvä tavara hukkaan". ite en pahemmin juotavaksi osta vaan muuta käyttöä varten, mutta tulee sitten välillä juotua kun ei muuhunkaan saa käytettyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla taitaa olla maitohampaat tallella ja maito kelpaa. En oo vielä tähän ikään parempaa ruokajuomaa keksinyt.

Se mistä se tulee, ei kiinnosta. Sitä ostetaan, mitä lähikaupasta saa. Muualta hakeminen tuhoaa helposti hintaedun.

Eli en oo juurikaan korvaa lotkauttanut asialle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tämä keskustelunavaus, vai haluatko vain kuuluttaa miksi SINÄ et juo maitoa?  Mietipä sitä :D

Lue vaikka tuosta: http://www.maitojaterveys.fi/www/fi/index.php

Eiväthän maailmalla juuri muut aikuiset juo maitoa kuin pohjoisamerikkalaiset ja Euroopan pohjoismaalaiset. Minä lopetin maidon juonnin parikymppisenä, kun minulla diagnosoitiin latoosi-intoleranssi. Laktoosittomia maitotuotteita toki käytän kuten ennenkin. Ja tämä on puhtaasti henkilökohtainen mielipide: "Maito on kauhean makuista juotavaa"  ;D Huomasin sen vasta sen jälkeen, kun lopetin sen ("raa'an maidon") juonnin ja siirryin käyttämään muita juomia. Hapanmaitotuotteita en saanut alas edes lapsena. Yäk!  :'(

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiväthän maailmalla juuri muut aikuiset juo maitoa kuin pohjoisamerikkalaiset ja Euroopan pohjoismaalaiset. Minä lopetin maidon juonnin parikymppisenä, kun minulla diagnosoitiin latoosi-intoleranssi. Laktoosittomia maitotuotteita toki käytän kuten ennenkin.

Ei pidä paikkaansa. Lehmän, vuohen, jakin tai minkä tahansa sopivan elukan maito on tärkeä elintarvike erityisesti köyhemmissä maissa. Katselepa ympäriinsä Afrikan tai Keskiaasian köyhemmissä maissa. Samoin Kiinassa syödään perinteisesti kaikki mikä juoksemalla kiinni saadaan  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kylmään veteen tehdyt vohvelit sen sijaan tarttuu huonommin kiinni rautaan...eikä niitä tule ahmittua kuten maitoon tehtyjä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aitoon...Lehmänmaitoon tedyt ne vasta ovat  :thmbup:. Vaan mistähän täältä Porista löytäis maitotilan josta kehtais tai uskaltais mennä kysymään kyseistä  ::)

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aitoon...Lehmänmaitoon tedyt ne vasta ovat  :thmbup:. Vaan mistähän täältä Porista löytäis maitotilan josta kehtais tai uskaltais mennä kysymään kyseistä  ::)

Risto

Kokeile Marttilan maitotilaa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja letut sekä vohvelit valmistetaan juuri siksi että niitä pitää syödä liikaa. :thmbup:

Ja ilman maatalouspolitiikkaa ei olisi kermavahtoakaan. Mansikkahilloa kyllä olisi.

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeile Marttilan maitotilaa. ;D

Pitääpä kipasta vielä ennen saunaa, kiitti vinkistä :thmbup:

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä Tervo puhuu asiaa. Vain parissa kohdassa olen hiukan eri mieltä tämän kanssa. Ruotsalainen ruoka ei kyllä hirveämmin minua houkuttele aivan karmaisevan tuoksuisen ja makuisen sisälmysmuhennoksen ansiosta ja sitten tuosta valkosipulista. Sehän on hieno mauste oikein käytettynä mutta liiaksi laitettuna se suoraan sanoen pilaa hyvätkin raaka-aineet.

Tällästä tällä kertaa...

PS. Sienet ja hauet saa laittaa kompostiin.

:laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä Tervo puhuu asiaa. Vain parissa kohdassa olen hiukan eri mieltä tämän kanssa. Ruotsalainen ruoka ei kyllä hirveämmin minua houkuttele aivan karmaisevan tuoksuisen ja makuisen sisälmysmuhennoksen ansiosta ja sitten tuosta valkosipulista. Sehän on hieno mauste oikein käytettynä mutta liiaksi laitettuna se suoraan sanoen pilaa hyvätkin raaka-aineet.

Tällästä tällä kertaa...

PS. Sienet ja hauet saa laittaa kompostiin.

:laugh:

Meinaat siis pilata kompostin...... :laugh:

Ruotsalainen ruoka on hyvää,samanlaista kun suomalainen,pitää vaan katsoa että ottaa suolaa oikeasta purkista,väärässä on sokeria. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sitä täälä taas kovasti ihmetellään nääs ku Alepasta ostin tänään nääs purkillisen raejuustoa ja siihen vielä piimää päälle juu nääs. Kaikissa törtöissä luki kyl valio mut vanhasta ei näkyny missää ?? Mairos vaa oli se inkmanni ?  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään