Marko Einamo

SIL vuosikokous 20.3

269 viestiä aiheessa

Linkki korjattu Tatu.

Vihjaatko, että tässä on joku alkanut tekemään väärennöksiä? Aika rohkeaa!

saku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Linkki korjattu Tatu.

saku

Noniin.. mutta eikö ehdokkaan tai "manifestiryhmän" itse erikseen julkaisema dokkari tunnu luotettavammalta kuin se, mikä SILin vaatimuksista on mennyt läpi? Vähemmän kokkeja ja vähemmän vaatimuksia -> lopputulos lähempänä alkuperäistä. Voit tietysti kysyä erikseen Ullalta tai Ulla voinee täälläkin asian vahvistaa...

Vihjaatko, että tässä on joku alkanut tekemään väärennöksiä? Aika rohkeaa!

En vihjaa, vaan vihjaan, että on voitu hyvin esittää toive, että liiton sivuille tuleviin dokumentteihin ei liitetä muiden ihmisen nimiä "tukijoukoiksi" kun sellaisia ei muillakaan ole erikseen listattuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehdottaisin, että me emme arvaile vaan odotamme vastausta niiltä joiden dokumenttia on ehkä "muuteltu"

saku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puhutko nyt Tatu ihan varmasti totta? Luulen, että se lista joka on ehdokkaan esittelyn yhteydessä on se kurantti eikä mikään muu. Ja taitaa tuolla http://www.cavok.us/SIL2010 sivulla olla selitystä tässä säikeessä aiemmin esitettyihin kysymyksiin miksi lista on hävinnyt tästä säikeestä. Aika helposti näkee myös dokumenttien Ominaisuudet -tiedoista mikä dokumentti on milloinkin tehty!

saku

EDIT: linkki korjattu.

Hei,

Nimilistan lukumääräerosta ei valitettavasti tässä tapauksessa saa skandaalia aikaiseksi. Olen kyllä itse tuossa ollut allekirjoittajana, mutta yhdessä Mikko Sokeron kanssa tänään sovimme, että selvyyden vuoksi liiton sivulle tulevat näkyviin vaan ne nimet jotka ovat nyt ehdolla. Muut kannattajat voivat ilmoittautua vaikka täällä. Pasin omilla sivuilla http://www.cavok.us/SIL2010 on se "alkuperäinen", jo lähes myyttinen manifesti, missä ovat kaikki alkuperäiset allekirjoittajat.

Ja kun joku kohta kysyy miksi minä hoidan tätä asiaa porukan puolesta niin se johtuu siitä että satun olemaan Helsingissä ja minulla on Sokeron puhelinnumero.

Ikkka Mäkinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys!

"Manifestiryhmä", kuten joukkiotamme voi tällä foorumilla jo varmaankin kutsua, ei ole manifestiaan täällä julkaissut ennen kuin Pasi laittoi linkin sivuille. Eikä kukaan ryhmään kuuluvista tosiaan kuulu noiden bännättyjen joukkoon. Näiltä osin meillä on siis pelkästään puhtaita jauhoja pussissa. :)

Tarkoituksemme oli julkaista "manifesti" ensimmäisenä SIL:n nettisivuilla ja sen jälkeen muilla foorumeilla. Koska julkaisu SIL:n sivujen kautta osoittautui oletettua haasteellisemmaksi, ilmestyi manifestimme suurin piirtein yhtä aikaa SIL:n sivuille ja Pasin ansiosta tänne forumille.

Pasin laittaman linkin takana on ryhmämme alkuperäinen "manifesti" kaikkine allekirjoituksineen. Liiton sivuilla on modattu versio, koska - kuten täällä jo ounasteltiinkin - siellä haluttiin ehdokkaiden esiintyvän omilla nimillään ilman tukijoita.

Toivottavasti keskustelu menettelytavoista ja siitä, kuka mitäkin on missäkin vaiheessa tehnyt/sanonut/kirjoittanut, vähitellen loppuu, ja voimme aloittaa keskustelun itse asiasta - manifestin sisällöstä ja SIL:n toiminnan tulevaisuudesta.

Terkuin,

Ulla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehdottaisin, että me emme arvaile vaan odotamme vastausta niiltä joiden dokumenttia on ehkä "muuteltu"

Niin no, kai tässä muutenkin olisi syytä keskittyä ensisijassa nyt niiden asiakirjojen sisältöön kuin ruotia vielä hirveesti lisää tätä farssia, vaikka siihen voidaankin sitten kokouksessa vielä palata.

Olisin kieltämättä kaivannut Pitkäseltä vähän laajempaa ja tarkempaa mielipidettä asioista sekä ehkä olemassaolevista puutteista, joita olisi parannettava. Lähiajan haasteista korostetaan erikseen harrasteilmailun huoltovarmuuden turvaaminen ja jäsenpalvelun tehostaminen, jotka ovat ihan valideja juttuja, kuin myös se, että ehdokas sitoutuu noudattamaan toimintasuunnitelmaa. Mielenkiintoista olisi tietää, että mitä harrasteilmailun huoltovarmuuden turvaamisella tässä tarkoitetaan? Onko kyse laajemmastakin asiasta kuin tiedossa olevista lopettavista polttoainejakelijoista?

Siimeksen ja kumppaneiden dokumentissa ei lähdetä myöskään sen syvemmin erittelemään yksityiskohtaisesti asioita, teemoina on jäsenkeskeisyys, viranomaisyhteistyö niin suomessa kuin ulkomailla ja lentoasemiin/paikkoihin liittyvät asiat. Kokonaan omana asianaan ruoditaan myös itse liiton nykytilaa, jota ei koeta kelvolliseksi ja mahdollista parannettavaa on löydetty monessakin asiassa. Siimeksen on tietysti ehkä helpompi esittää kritiikkiä liittoa kohtaan kuin Pitkäsen, koska on itsekin nähnyt asioita läheltä (minulle on itseasiassa jäänyt hyvin epäselväksi, että mikä Pitkäsen suhde liittoon ylipäätään on?). Sinällään kritiikki todisti jo itsestään aiheellisuutensa, kun (kuulopuheiden mukaan) nykyinen puheenjohtajisto esti koko dokumentin julkaisun. Jos manifestin lupaukset saadaan lunastettua edes puoliksi, meillä menee vuoden-parin päästä ehkä jo aika hyvin. Liitto voinee paremmin, jos sen jäsenet ovat aktiivisia ja kiinnostuneita liiton toiminnasta, eikä tämä onnistu, jos tiedotuslinja on mitä on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti keskustelu menettelytavoista ja siitä, kuka mitäkin on missäkin vaiheessa tehnyt/sanonut/kirjoittanut, vähitellen loppuu, ja voimme aloittaa keskustelun itse asiasta - manifestin sisällöstä ja SIL:n toiminnan tulevaisuudesta.

Terkuin,

Ulla

Ei voida. Kuten tulet huomaamaan. Osanottoni jo etukäteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa tarkemman penkomisen jälkeen seuraavaa lisättävää:

Yksi listalla (cavok.us) olevista allekirjoittajista näyttää liittyvän tuohon vääränimi/alias-sotkuun, josta kerroin aiemmassa viestissäni, vaikka ensin näytti ettei näin olisi. IP-osoitteet menevät toistuvasti ristiin tämän käyttäjän (#1), ja toisen käyttäjän kanssa (#2). Lisäksi tämä toinen käyttäjä (#2) on jo aiemmin sidottu jo vääräksi/aliakseksi todettuun käyttäjään (#3).  Ko. henkilö ei ole kukaan SIL:n sivuilla esiintyvistä (siis ei ehdokas, jos nyt oikein tulkitsin?), vaan yksi nimi tuossa alkuperäisellä listalla.

Logitietojen tutkimisen jälkeen on hyvin todennäköistä, että nimet #1, #2 ja #3 ovat kaikki saman henkilön luomia, tarkoituksenaan päästä kirjoittamaan palstalle provosoivasti muita käyttäjiä kohtaan (käyttäjä #2), ja tässä tapauksessa myös SIL:iä kohtaan (käyttäjä #3) ja omaa nimeään (#1) "tahrimatta". Käyttäjät #2 ja #3 on luotu viimeaikoina.. Käyttäjä #3 on käyttänyt eri IP-osoitetta, ulkomailla olevaa osan aikaa (viestejä lähettäessään), mutta muutaman amatöörimäisen virheen takia ko.käyttäjä on yhdistettävissä käyttäjään #2 kuten aiemmin totesin, ja myös käyttäjään #1 nyt tarkemman tutkimisen jälkeen. (eli esimerkiksi niin, että ensin ollaan kirjautuneena kotimaisesta IP-osoitteesta josta käyttäjä #1 on nähty joitakin tunteja aiemmin, ja käyttäjä #2 minuuttia aiemmin, ja sitten kirjaudutaan käyttäjälle #3 edelleen samasta IP:stä - jonka jälkeen vaihdetaankin ulkomaiseen proxy-palvelimeen (tjsp) ja käyttäjä #3 onkin äkkiä yhteydessä Englannista, vaikka viestissään väittääkin olevan Amerikassa.. Tuo vain yksi esimerkki, viimeisen viikon ajalta löytyy useampia vastaavia yhtäläisyyksiä.).

Myös logitiedoista käyttäjät #1 ja #2 ovat käyttäneet toistuvasti samaa tietokonetta samaan aikaan (minuuttien erolla, eli kirjautuminen sisään tunnuksella #1 -> viestin lähetys tai muu toiminta -> kirjautuminen tunnuksella #2 -> ...).

Käyttäjä #3 on siis tuo ed.viestissä viittaamani käyttäjä joka ko. manifestin tänne ensin lähetti, ja poisti sen 2 min sen jälkeen. Ja kuuleman mukaan on syyttänyt sitten valvojia sen poistamisesta. Käyttäjä #1 on taasen yksi manifestin allekirjoittajista, ja käyttäjä #2 hänen alias jos tämä pitää paikkaansa..

Oliko tarpeeksi epäselvästi kerrottu? (en nyt logitiedostoja ala tähän liittämään enää, mutta tuossa kuvio noin pääpiirteissään)

Jokainen tehnee tästä itse omat johtopäätöksensä, ja varmasti parasta olisikin jos asianomainen/-set itse selvittäisivät että mitä ovat puuhastelleet, tai yrittäneet siis. Sinänsä ihmettelen vain, että jos tuollaisen uudistuspamfletin allekirjoittaa, niin miksei sitä heti alkuun voi tuoda esille omalla nimellään. Olisi herra säästynyt tunnuksiensa jäädyttämiseltä (tai no, tuon alias #2:n takia menivät jäähylle jokatapauksessa!).

Eli yritetetäänkö tässä nyt väärien tunnusten/nimien turvin päästä provoamaan tänne ja kääntämään yleistä mielipidettä vai kuinka? En näe mitä hyötyä tuosta nyt olisikaan. Ihmeellistä toimintaa kaikenkaikkiaan.

Noh, menihän se ilta tässä tätä tutkiessa sitten rattoisasti.. Lasku tulee perässä.  :P

Niin ja itse keskustelunaiheeseen en ota kantaa, koska en ole missään tekemisissä SIL:n asioiden kanssa itse, koska en varsinaisesti ilmailua harrasta. Tuon nämä asiat nyt tässä kaikkien tietoon, koska jos kähmitte jotain, niin kähmikää oikeilla nimillänne tai menkää kähmimään muualle, kiitos. Menee turhaa aikaa näiden setvimiseen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nonii, tämäkin vielä. Farssia molemmin puolin, ei helvata. Käsi pystyyn kuka luulee tietävänsä nimimerkit #1 #2 ja #3, itselläni on vahvoja luuloja taas kerran.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh heh , tämähän alkaa jo mennä farssin puolelle. Keni tässä on hyvää sketsi teatterin materiaalia.  Ja minä kun luulin, että kaikki mitä internetiin kirjoitetaan on totta !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sääli, että piti palata tänään sairaslomalta töihin, muuten olisin tehnyt ison kulhon popcornioa ja nauttinut ketjusta  :laugh:

Tämä ketju on jälleen kerran hyvä osoitus suomalaisesta yhdistystoiminnasta parhaimmillaaan. Reilujen avauksien ja esiintulojen sijaan kähmitään, venkoillaan ja sotketaan.

Miksi pjehdokas Siimes ei voinut heti alkuun kirjoittaa ketjuun tyyliin: "Moi! Olen ehdolla SIL:n puheenjohtajaksi. Minä ja pari muuta ehdokasta olemme pohtineet liiton tulevaisuudesta seuraavaa..." ja manifesti alle. Eikö keskustelu olisi silloin lähtenyt käyntiin liiton kehittämisestä, eikä asiaan täysin kuulumattomista jutuista? Mutta sitä saa mitä tilaa. Pitkänen huudetaan sunnuntaina SIL:n seuraavaksi pj:ksi, ja nähtäväksi jää mikä muuttuu, vai muuttuuko mikään.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(Tiedoksenne, alias-Laamasen (siis henkilö #3) kirjoittamat proviamiset on poistettu ketjusta toimestani.. Käyttäjä bannattiin tosiaan jo aiemmin. Mainittu alias #2 ei ole osallistunut tähän ketjuun.)

(viestien tunnistetiedot jne on kuitenkin tallessa jos tarve niille ilmenee, samoin kuin kaikki muut palvelinlogit)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä voi muuta sanoa, kuin että mielenkiinto Liittokokousta kohtaan heräsi. En ole aikaisemmin käynyt, tietääkö joku onko ne olleet etukäteen pedattuja hymistelyjä, vai käydäänkö siellä keskusteluja ja äänestetään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt näyttää syntyneen hyvät perusteet käyttää yhdistyksemme (vaatimaton) äänimäärä yhteen suuntaan. Varmaan manifestin allekirjoittajilta tulee kuitenkin ennen kokousta selvitys valittuun toimintalinjaan. Minusta henkilökohtaisesti nyt esiin tulleet seikat eivät ole ihan linjassa manifestin osan "Organisaatio, toimintakulttuuri ja hallintotapa" kanssa. Saa nähdä miten allekirjoittajat reagoivat foorumin ylläpidon löydöksiin. En jaksa uskoa, että koko allekirjoittajajoukko olisi paljastuneesta toiminnasta olleet tietoisia saati hyväksyneet sen. Joku ratkaisu varmaan nähdään. Nähdäänkö se täällä missä sota käytiin vai jossain muualla, sitä en tiedä.

Aluksi vaikutti jopa mielenkiintoiselta että olisi kilpailevat ehdokkaat. Nyt voin olla vain harmissani siitä, että tämäkin piti nähdä. Ehkä oli uhkapeliä lähteä vaalikampanjaan täällä? Tyytyminen liiton tiedotuskanavaan olisi ehkä voinut antaa mahdollisuuden vaikuttaa.

-M-

[glow=red,2,300]http://www.abovetopsecret.com/[/glow]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä voi muuta sanoa, kuin että mielenkiinto Liittokokousta kohtaan heräsi. En ole aikaisemmin käynyt, tietääkö joku onko ne olleet etukäteen pedattuja hymistelyjä, vai käydäänkö siellä keskusteluja ja äänestetään?

Kyllä siellä ihan oikeasti keskustellaan. Keskustelu on toivottu tuohon paneeliin jossa ainakin menneinä vuosina on käyty se "vaalitaisto". Sitten on kokous ja siellä vain äänestetään.

Kokouspäivän ohjelma

klo 11.00 - 14.00 Valtakirjojen tarkistus

klo 11.30 - 13.00 Paneelikeskustelu, SIL tänään - huomenna

klo 13.00 - 14.00 Lounastauko

- Ruokailumahdollisuus kahviossa

- Mahdollisuus tutustua Ilmailumuseoon

klo 14.00 - 15.30 Vuosikokous

- Kokouksen avaus ja katsaus toimintavuoteen

- Käsitellään kokousasiat

n. klo 15.30 (kokouksen päätyttyä) Palkintojen jako

Olen ollut tuossa kokouksessa vain kaksi kertaa ja näin on toimittu silloin.

saku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sääli, että piti palata tänään sairaslomalta töihin, muuten olisin tehnyt ison kulhon popcornioa ja nauttinut ketjusta  :laugh:

tarjoatko mullekin?

Onneks, ONNEKSI jokaisella tämän ketjun lukijalla on oikeus tehdä omat päätelmänsä asioista.

Mutta kyllä, mielenkiinto kokousta kohtaan todellakin heräsi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi pjehdokas Siimes ei voinut heti alkuun kirjoittaa ketjuun tyyliin: "Moi! Olen ehdolla SIL:n puheenjohtajaksi. Minä ja pari muuta ehdokasta olemme pohtineet liiton tulevaisuudesta seuraavaa..." ja manifesti alle. Eikö keskustelu olisi silloin lähtenyt käyntiin liiton kehittämisestä, eikä asiaan täysin kuulumattomista jutuista? Mutta sitä saa mitä tilaa. Pitkänen huudetaan sunnuntaina SIL:n seuraavaksi pj:ksi, ja nähtäväksi jää mikä muuttuu, vai muuttuuko mikään.

Juha

Varmaan ainakin siks, että pjehdokas Siimes on ymmärtänyt aiemmin olla rekisteröitymättä tälle foorumille (ja nyt seuraavaksi kun katsotte profiilista rekisteröitymishetkeä, niin sehän ei vielä kerro yhtään siitä, koska tunnus on aktivoitu).

ps. missä tämä pitkäsen huuto tapahtuu sunnuntaina? minäkin voisin käydä vähän huutamassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

klo 11.30 - 13.00 Paneelikeskustelu, SIL tänään - huomenna

Täältä forum kirjoittajista löytyisi mielestäni hyvää paneelikeskustelu ainesta. Tai vähintään keskustelun avaajia.

Siis kaikki todelliset henkilöt nähdäänkö kokouksessa.

Kai se muuten videoidaan ja laitetaan livenä jakeluun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ps. missä tämä pitkäsen huuto tapahtuu sunnuntaina? minäkin voisin käydä vähän huutamassa.

Jos viitsii lukea edes avausviestin linkin ensimmäisen kappaleen pari perusasiaa (kuten paikka ja aika) se selviää.

(Suomen Ilmailuliiton sääntömääräinen vuosikokous pidetään 20. maaliskuuta Vantaalla Suomen Ilmailumuseolla, Tietotie 3.)

Se sunnuntaikin on siis vasta viikon päästä sunnuntaina...

hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos viitsii lukea edes avausviestin linkin ensimmäisen kappaleen pari perusasiaa (kuten paikka ja aika) se selviää.

(Suomen Ilmailuliiton sääntömääräinen vuosikokous pidetään 20. maaliskuuta Vantaalla Suomen Ilmailumuseolla, Tietotie 3.)

Se sunnuntaikin on siis vasta viikon päästä sunnuntaina...

Kumma juttu, minun kalenterissa 20.3.2010 on lauantai, mutta saatan tietysti olla väärässäkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kumma juttu, minun kalenterissa 20.3.2010 on lauantai, mutta saatan tietysti olla väärässäkin.

Luetun ymmärtämisessä tässä näköjään on puutteita itse kullakin ;) Eli launtaipa hyvinkin...

hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokainen tehnee tästä itse omat johtopäätöksensä, ja varmasti parasta olisikin jos asianomainen/-set itse selvittäisivät että mitä ovat puuhastelleet, tai yrittäneet siis. Sinänsä ihmettelen vain, että jos tuollaisen uudistuspamfletin allekirjoittaa, niin miksei sitä heti alkuun voi tuoda esille omalla nimellään. Olisi herra säästynyt tunnuksiensa jäädyttämiseltä (tai no, tuon alias #2:n takia menivät jäähylle jokatapauksessa!).

Eli yritetetäänkö tässä nyt väärien tunnusten/nimien turvin päästä provoamaan tänne ja kääntämään yleistä mielipidettä vai kuinka? En näe mitä hyötyä tuosta nyt olisikaan. Ihmeellistä toimintaa kaikenkaikkiaan.

Noh, menihän se ilta tässä tätä tutkiessa sitten rattoisasti.. Lasku tulee perässä.  :P

Oli käytetty mitä tunnareita täällä tahansa, niin kaikki ovat omana itsenään asian allekirjoittaneet. Siitä olen samaa mieltä, että on hemmetin hölmöä kirjoitella joidenkin alter egojen tai nimimerkkien takaa saadakseen keskustelua aikaiseksi. Mutta onhan moista tapahtunut toki jopa liiton viraliisessa jukaisussa. Ihan henkilöön saakka.

Pasi, omalla nimellä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan ainakin siks, että pjehdokas Siimes on ymmärtänyt aiemmin olla rekisteröitymättä tälle foorumille (ja nyt seuraavaksi kun katsotte profiilista rekisteröitymishetkeä, niin sehän ei vielä kerro yhtään siitä, koska tunnus on aktivoitu).

Moro!

Tatu osui oikeaan tuossa yllä - olen siis ennen tätä viimepäivien rupeamaa ollut ainoastaan flightforumin satunnainen lukija. Ensimmäisen viestini kirjoitin hetikohtapian, kun tunnukseni aktivoitiin.

Valitettavasti en ole ollut tietoinen allekirjoittajaporukkaan kuuluneen aliassohelluksista. En voi kuin pahoitella tuota sotkua, se on täysin turha ja typerä. Tuo sotku ei kuitenkaan vaikuta ehdokkuuteeni tai tuohon "manifestin" sisältöön millään tavalla. Seison tukevasti esittämiemme asioiden takana ja kisa on edelleen käynnissä. :)

Ulla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään