Marko Einamo

SIL vuosikokous 20.3

269 viestiä aiheessa

Koska keskustelu tuosta experimental-ilma-alusten käyttämisestä käydystä keskustelusta näyttää olevan siinä määrin mielikuvitusta kiihottava, että asiassa pysyminen on paikoittain vaikeaa kirjoitin blogiini hieman asiasta. Siellä voi myös käydä tutustumassa tähän salaperäiseen keskusteluun ilmailuviranomaisen kanssa johon täällä viitataan.

 

Kävin tuon login ja kirjeenvaihdon lukemassa ja ainakin minulle se selvitti asiaa oikein hyvin :)

 

Ei ehkä niin kuin toivoit, mutta kuitenkin.

 

t. hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FF:n moderaattorit ovat tietämäni mukaan jäädyttäneet alter-egoja käyttäneet kirjoittelijat. Minä sen sijaan kirjailen tänne yhä, joten minusta ei olle kyse. Hiffaatko?

 

Kiitos, kyllä nyt hiffaan. Olet toinen joka on oman osuutensa minulle selvittänyt. Näin pitääkin toimia, ilmoittaa suoraan onko ollut tekemässä kelmin töitä vai ei.

Pahoittelen, että edes epäilin.

-M-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

En palaa asiaan enempää, väitteeni konkretia on edellisessä keskustelussa todennettu mm. IH:n virkamiehen viestissä (muistaakseni yli 40 kohtaa).

Ne joilla on kaikki lepakot tapulissa, ovat asiasta tietoisia ja se minulle riittää.

 

 

Tietääkö kukaan mistä viestissä tässä on kyse?

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääkö kukaan mistä viestissä tässä on kyse?

 

Kyllä hetki piti itsekin pohtia, sen verran hämärä oli viittaus ja hämärältä se tuntuu edelleen tämän oivaltamisen jälkeenkin. Matti viittaa harrasteilmailuyksikön päällikön lähettämään viestiin keskustelussa "Ilmailuliiton toiminta Part-M/huolto-ohjelma-asiassa", jossa Hiedanpää listasi tilaisuudet, joissa on käsitelty huoltoasetuksen osan M vaikutuksia. Katson tapahtumien olevan edelleen etupäässä silloisen Ilmailuhallinnon ansioita, en Ilmailuliiton toimintaa. Suurin osa Hiedanpään listaamista tilaisuuksista on olleet sellaisia, ettei niistä ole tiedotettu liitossa. Edelleen toistan saman minkä sanoin jo silloin: liitto ei ollut sillon selventänyt käytännössä lainkaan edeus perusasioita osasta M, puhumattakaan siitä, että liitto olisi antanut opastusta huolto-ohjelmien tekemiseen. IH:n mallihuolto-ohjelmat eivät ymmärtääkseni ole SILin tuotantoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuten Kimmo Saarinen eilen muistutti, Finnairin miehet on jo kokeiltu ja kaikki tietävät tulokset. Pitkäsen suhteet sekä Finnairiin että Patria Pilot Trainingiin eivät tunnu liiton edun mukaisilta, koska liiton ja/tai sen jäsenyhdistysten edut ovat ristiriidassa sekä Finnairin että Patrian kanssa. Vai mitä luulette kaupallisten lentokoulujen olevan mieltä tilanteesta, jossa esimerkiksi Malmilla aloittaisi FTO (Liiton ToSusta löytyy edelleen FTO-maininta, tosin varsin varauksellinen), joka tarjoaa koulutusta liiton jäsenille ns. polkuhintaan suhteessa kaupallisin perustein toimiviin yrityksiin.

 

Minä en tiedä, joten kertokaa toki mikä on mennyt pieleen? On vähän kohtuutonta leimata jotain henkilöä ammattinsa, työnantajansa tai kollegoidensa luottamustoimien hoidon vuoksi, etenkin kun ao. henkilö on esim. Ilmailussa yleensä esiintynyt taitolentokelpoisen kannuskoneen ohjaajana ja vain kerran(?) työpaikallaan. Minusta tämä on nyt ihan yhtä lapsellista kuin koko muukin manifestointi. Tai sitten, kun en tunne manifestin allekirjoittajia, heiltä todellakin löytyy tarvittava määrä tietoa, osaamista, kokemusta, suhteita ja taitoa missionsa toteuttamiseen. Jos löytyy, niin paree nyt sitten kertoa mitkä konkreettiset tavoitteet ovat, miten temput tehdään ja millaisin mittarein edistymistä mitataan.

 

Eiköhän Finnair, Patria ja SIL paini niin erisarjoissa, että tuskin nyt eturistiriidat tekee ketään epäsopivaksi puheenjohtajaksi. Ainahan edesvastuullinen luottamustoimenhaltija voi itsensä jäävätä, kun kokee olevansa eturistiriitojen keskellä.

 

Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän Finnair, Patria ja SIL paini niin erisarjoissa, että tuskin nyt eturistiriidat tekee ketään epäsopivaksi puheenjohtajaksi. Ainahan edesvastuullinen luottamustoimenhaltija voi itsensä jäävätä, kun kokee olevansa eturistiriitojen keskellä.

 

Painimme ihan samassa ilmatilassa esimerkiksi Helsinki-Malmin läheisyydessä, jonka ympäristössä (=HK TMA, HK CTR) SILin jäsenten harjoittama yleis/harrastusilmailu on supistetty kärpäsen paskaksi sen takia, että Finnairin koneen on kivempi liukua ja että EFHK:n lennonjohtoa ei kiinnosta nähdä ilmatilassaan harrastajia. Aivan turha väittää, etteikö Finnair olisi takana näissä ilmatilajärjestelyissä ja etteikö se kannattaisi niitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä hetki piti itsekin pohtia, sen verran hämärä oli viittaus ja hämärältä se tuntuu edelleen tämän oivaltamisen jälkeenkin. Matti viittaa harrasteilmailuyksikön päällikön lähettämään viestiin keskustelussa "Ilmailuliiton toiminta Part-M/huolto-ohjelma-asiassa", jossa Hiedanpää listasi tilaisuudet, joissa on käsitelty huoltoasetuksen osan M vaikutuksia. Katson tapahtumien olevan edelleen etupäässä silloisen Ilmailuhallinnon ansioita, en Ilmailuliiton toimintaa. Suurin osa Hiedanpään listaamista tilaisuuksista on olleet sellaisia, ettei niistä ole tiedotettu liitossa. Edelleen toistan saman minkä sanoin jo silloin: liitto ei ollut sillon selventänyt käytännössä lainkaan edeus perusasioita osasta M, puhumattakaan siitä, että liitto olisi antanut opastusta huolto-ohjelmien tekemiseen. IH:n mallihuolto-ohjelmat eivät ymmärtääkseni ole SILin tuotantoa.

 

Tästä samasta asiasta eräs TraFin edustaja (taas kerran) viimeksi mainitsi Rakentajien ja Moottorilentäjien talvipäivillä pitäessään taas kerran luentoa Part-M:stä. Tilaisuus oli Ilmailuliiton, mutta silti sen luennon on tehnyt virkamies, ei ilmailuliitto. (Tiedän myös erään yksityisen henkilön yrittäneen omia vaivojaan säästämättä perehdyttää liiton jäseniä aihepiiriin pitämällä kaikkiaan toistakymmentä luentoa.) Liiton tehtävänä taas olisi ollut toimia saamansa tiedon mukaan, mutta asiasta ei oltu kiinnostuneita "ei tässä mikään tule muuttumaan" -asenteen vuoksi.

 

Usein kuulee väitettävän, että asiasta ei ollut paikallisellakaan viranomaisella tietoa, mutta hämmästyttävästi Suomessa on yrityksiä jotka ovat selvittäneet asiat itselleen jo aikaa sitten. Ilmailuviranomaista olisi pitänyt yksinkertaisesti pommittaa kysymyksillä ja ottaa asiasta selvää, niin sen ovat muutkin tehneet.

 

Jos luennointiavun pyytäminen lasketaan huoltotoimintamääräysten selvitämiseen tehdyksi työksi, niin tässä voisin henkilökohtaisesti paukutella henkseleitä useamman vuoden aktiivisen toiminnan perusteella. Mutta en minä oikeasti kehtaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

..Helsinki-Malmin läheisyydessä, jonka ympäristössä (=HK TMA, HK CTR) SILin jäsenten harjoittama yleis/harrastusilmailu on supistetty ...Aivan turha väittää, etteikö Finnair olisi takana näissä ilmatilajärjestelyissä ja etteikö se kannattaisi niitä.

 

Fineairin liikennelentäjät eivät lähestymisreittejä piirtele. Minulla on kokemusta EFHK TMA:n alueella suoritettavasta harrasteilmailusta. Asia ei ole niin kuin esität. Toki kivuttomamminkin voisi mennä. Älä siis puhu sellaisella äänellä jota sinulla ei ole.

 

-M-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fineairin liikennelentäjät eivät lähestymisreittejä piirtele. Minulla on kokemusta EFHK TMA:n alueella suoritettavasta harrasteilmailusta. Asia ei ole niin kuin esität. Toki kivuttomamminkin voisi mennä. Älä siis puhu sellaisella äänellä jota sinulla ei ole.

 

Fuckshithelvetti, erästä kokeneempaa ilmailijaa lainatakseni. Minullakin on kokemusta EFHK TMA:n ja CTR:n alueella suoritettavasta yleisilmailusta ja TMA:n alueella suoritetusta harrasteilmailusta (tosin ilmatilavaraukseen, ei selvitykseen perustuen). Miksi kirjoitat Fineair? Finnairin lentäjät eivät lähestymisreittejään ehkä yleensä piirtele tai muuten määrittele, mutta enhän minä niin väittänytkään. Puhuin yhtiön edusta. Aivan samalla tavalla ei myöskään Suomen Ilmailuliiton puheenjohtaja määrittele minun lentoreittiäni. Vaikka lentely EFHK TMA:lla ja CTR:llä välillä onnistuu, niin kyllä se välillä on aika kiven takana - aika monta kertaa on superilta tullut kielteinen vastaus kun asiaa on tiedusteltu.

 

Asia ei ole niin kuin esität.

 

Mitä minä esitinkään? Esitin, että toiminta on supistettu kärpäsen paskaksi sen takia, että Finnairin koneen on kivempi liukua ja että EFHK:n lennonjohtoa ei kiinnosta nähdä ilmatilassaan harrastajia. Väitätkö siis, että

1) Finnair ei ole ollut kiinnostunut laajentamaan TMA:ta, viimeksihän tätä tehtiin tuossa menneenä syksynä

2) EFHK:n lennonjohtoa kiinnostaa palvella harrastajia ja he mielellään näkevät vaivaa sen eteen, että se vähän pienempikin kone siellä TMA:lla voi liikkua.

 

En kuitenkaan esittänyt, että toiminta olisi supistettu nollaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Empähän vaan pidä harjoittamaamme toimintaa "kärpäsen" jätöksenä laadullisesti tai määrällisesti. Arvosta ainakin muiden tekemiä ilmailutekoja merkittävästi mielipisteitäsi suuremmiksi teoiksi.

 

-M-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä samasta asiasta eräs TraFin edustaja (taas kerran) viimeksi mainitsi Rakentajien ja Moottorilentäjien talvipäivillä pitäessään taas kerran luentoa Part-M:stä. Tilaisuus oli Ilmailuliiton, mutta silti sen luennon on tehnyt virkamies, ei ilmailuliitto. (Tiedän myös erään yksityisen henkilön yrittäneen omia vaivojaan säästämättä perehdyttää liiton jäseniä aihepiiriin pitämällä kaikkiaan toistakymmentä luentoa.) Liiton tehtävänä taas olisi ollut toimia saamansa tiedon mukaan, mutta asiasta ei oltu kiinnostuneita "ei tässä mikään tule muuttumaan" -asenteen vuoksi.

 

Mukava kuulla, että Trafin edustajakin koittaa pitää tilanteen selvänä ja ymmärtää myös ottaa vastaan virastolle kuuluvan ansion, ettei se valu muiden käsiin joidenkin omien, henkilöitä vastaan suunnattujen tarkoitusperien toteuttamiseksi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Empähän vaan pidä harjoittamaamme toimintaa "kärpäsen" jätöksenä laadullisesti tai määrällisesti. Arvosta ainakin muiden tekemiä ilmailutekoja merkittävästi mielipisteitäsi suuremmiksi teoiksi.

 

Arvostan minä ilmailutekoja tottakai, mutta en anna arvostuksen ja muun tunteilun nousta kuitenkaan asiakysymysten ylitse. Oma näkemyksesi on ymmärtääkseni purjelentopainotteinen, korjaa toki, jos olen väärässä. En ole kompetentti ottamaan kantaa kysymykseen siitä, millä tavalla ilmatilavarausten saaminen onnistuu nykyään jos verrataan tätä historiaan - mutta onhan meillä muitakin lajeja. Onko esimerkiksi laskuvarjohyppytoiminnan edellytykset Malmilla kehittyneet mielestäsi millä tavalla? Jollain entisellä Malmin toimijalla voisi varmaan olla toimintaa koskevia lukuja tiedossa, että saadaan konkretiaa asiaan. Vai auttaisiko asiassa jo sen pohtiminen, että miksi toimija ei enää toimi Malmilta? Toinen kärsijä on tietysti moottori- ja ultralento, joka varsin paljon joutuu pyörimään siellä kakkujen alapuolella. Useat kokeneet lennonjohtajat ovat esittäneet minulle myös näkemyksiään HK TMA:n lennonjohdon harjoittamman toiminnan laadusta ja sen perusteluista. Lienee tarpeetonta erikseen todeta, etteivät mielipiteet laajemmin mairittele Finaviaa. Täysin ohi tämän aiheen on tietysti erikoista myös se, miten Malmilla toimiminen on hinnoiteltu. Kenttä on EFHK:n jälkeen suomen toiseksi kallein, vaikka monet muut suuremmat lentoasemat tarjoavat paljon paremmat fasiliteetit toiminnallle niin alueen kunnon kuin esimerkiksi lähestymislaitteiden/menetelmien osalta. Maan hinnallakin tuota on vähän huono perustella, kun Finavia Oyj ei siitä hirveämmin köyhdy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Painimme ihan samassa ilmatilassa esimerkiksi Helsinki-Malmin läheisyydessä, jonka ympäristössä (=HK TMA, HK CTR) SILin jäsenten harjoittama yleis/harrastusilmailu on supistetty kärpäsen paskaksi sen takia, että Finnairin koneen on kivempi liukua ja että EFHK:n lennonjohtoa ei kiinnosta nähdä ilmatilassaan harrastajia. Aivan turha väittää, etteikö Finnair olisi takana näissä ilmatilajärjestelyissä ja etteikö se kannattaisi niitä.

 

Siis what? Finnair, Patria, SIL FTO ja lentokoulutuksesta hyppäsimmekin ilmatila-asioihin? Edelleen ei ole selvinnyt kuka Finnairin mies on töpeksinyt. Laita vaikka yv.

 

Tottakai Finnairia ja muita lentoyhtiöitä kiinnostaa ilmatila-asiat, mutta eikö ole parempi, että meidän harrastajien kantaa asiassa edustaa henkilö, joka voi keskustella asiasta kaikkien tahojen kanssa ns. sisäpiiristä käsin? Vähän vaikea uskoa, että etuamme ajaa paremmin henkilö, joka ei tiedä kaupallisesta ilmaliikenteestä valvotussa ilmatilassa juurikaan mitään ja ei ehkä edes käytä ko. ilmatilaa.

 

Helsingin TMA:n länsilaidalla on ilmatilaa ollut viimeisen 20 v. aikana suht' samanverran käytössä. Silloin tällöin iltapäivisin esiintyvä merituuli on pahempi ongelma purjelennolle kuin ilmatilarajoitukset, joten miten nyt moottorilennossa ongelmat voivat olla niin ylitsepääsemättömiä? Malmin laskuvarjourheiluun ilmatilarajoituksilla on kaiketi ollut vaikutusta.

 

Mika

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, tuo oli jo asiaakin.

Jatka samalla linjalla ja moni voi olla samaa mieltä kanssasi. Epäkohtia on ja niille voidaan jotain tehdä toivottavasti. Tunnen jonkun verran myös Malmilla toimivien lajien kohtaamia ongelmia. Oma näkemykseni on toki purjelentopainotteinen mutta olen kyllä ihan sekakäyttäjä.

Toivoakseni viimeistään paneelissa ehdokkaat ovat näistä seikoista mieltä. Tiedän kyllä edunvalvontatyön saavutuksista myös sen, että osittain näitä puutteellisiakin harrastusedellytyksiä yhdessä Euroopan, ellei maailman suurimman TMA:n alla voi pitää myös torjuntavoittona. Tilanne voisi olla myös paljon huonompi. SILti tilannetta kannatta koittaa aktiivisesti korjata parempaan suuntaan, mutta tosiaankin viimeinen karttapäivitys oli taas harmillinen. Ei enää kämmen riitä edes sormet harallaan...

 

-M-

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Olen koittanut pysyä asiassa kärryillä jo pitkin vuotta 2009 ja ei heti muistu mieleen tuollaista väitettä. Tarkennatko, että mihin Heikkilän lausuntoon nyt viittaat, vai onko Heikkilä esittänyt edellämainitun suullisesti? Allekirjoittanut ei ole kokenut HH:n toimintaa uhkana hinaustoiminnalle (hyppytoimintaan mulla ei ole mitään sidoksia taas muutenkaan) vaan ihan hyvänä työnä, jossa vähän selvitetään pelikentän rajoja, koska ilmeisiä epäselvyyksiä näihin asioihin on liittynyt vaikka toimintaa onkin laajasti harjoitettu. Eikö ole kuitenkin niin, että kestävän kehityksen kannalta olisi parempi selvittää asioita etukäteen kuin toimia toisin päin.

 

Kuulin muuten juuri, että tästä samaisesta aiheesta on tehty valitus johonkin ministeriöön. Kuka teki, minne ja miksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Teidän juuri ilmaisemanne lausuma on vasten Teidän todellista toimintaa mm. tällä keskustelupalstalla ja edelleen toimiinne liiton suuntaan hajaannusta etsien. Aiheutatte hämennystä jatkuvalla otaksumien ja pölhölausuntojenne tulvalla suoltamalla suustanne asioita taustoja selvittämättä. Toimintannehan on suoraan Tehtaankadun poliitikkojen toimintamallin mukainen eikä ollenkaan juuri perään kuuluttamanne "selvitä ensin - puhu tai toimi vasta sitten".

 

Perin kummalliselta kuulostaa...

 

Matti Peura

 

 

Kirjoittelunne on tässä threadissa arvatenkin kääntynyt tavoitteitanne vastaan - olettaen että tavoitteena on rivijäsenen etu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulin muuten juuri, että tästä samaisesta aiheesta on tehty valitus johonkin ministeriöön. Kuka teki, minne ja miksi?

 

Saman tapaista olen minäkin kuullut. Olisi kiva kuulla mahdolliselta (voi olla monikko) valittajalta että minne ja miksi.

 

-M-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Pyydän myös ehdokas Siimestä valottamaan enemmän hänen kompetenssistaan toimia liiton puheenjohtajana kun kyseessä on laaja-alaisesti kaikkien harrastuslajien edustaminen. Puheenjohtajahan edustaa liittoa mm. FAI:ssa ja täällä on kyettävä hoitamaan laaja-alaisesti harrasteilmailun edunvalvontaa. Kysyn tätä sen johdosta, että haluaisin tietää oletteko tehneet osaamisen taustalla olevan tietämyksen lisäämiseksi toimenpiteitä, sillä mm. ehdokasesittelyn perusteella olette toimineet lähinnä yhden tärkeän harrastulajin parissa. Muutoinhan olette ansiokas ja osaava yhdistystoimija kuten kilpakumppaninnekin, joka näyttää omaavan esittelynsä mukaan enemmän kokemusta muistakin harrastelajeista lennokkitoiminta mukaan lukien.

 

 

Minun mielestäni ei ole olennaista se, mitä lajia edustan, tai mistä lajeista itselläni on kokemusta. SIL:n hallituksen puheenjohtajan tehtävä on saada hallitus toimimaan ja pitää se toimintakykyisenä siten, että se pystyy tekemään parhaita mahdollisia päätöksiä niistä asioista, joita sen toimivaltaan kuuluu. Minun mielestäni SIL:n hallituksen puheenjohtajan ei tarvitse olla "joka alan erityisasiantuntija". En muista, että liiton pj:na olisi ollut laskuvarjohyppääjiä, mutta siitä huolimatta hyppääjien asiat ovat Suomessa (ja maailmallakin) kohtuullisen hyvin. Eri lajeihin liittyvää asiantuntemusta liitossa on rutkasti muualla(kin) kuin hallituksessa: Mm. liiton omat ohjeet sanovat, että hallituksen alaiset toimikunnat vastaavat oman alansa asioista sen korkeimpana valtakunnallisena asiantuntijaelimenä mm. jäsenistön ja myös viranomaisen suuntaan. Eikä tietenkään voi väheksyä liiton palkatun henkilökunnan asiantuntemusta. Hallituksen puheenjohtajan pitää pystyä käyttämään tuota olemassaolevaa asiantuntemusta hyväkseen. Ja tietenkin hallituksen pj:n täytyy olla valmis oppimaan ja omaksumaan uusia asioita - sitä teen hyvin mielelläni.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällä kertaa tarkoitus oli vain tuoda esiin seuraavia seikkoja vaalien osalta sekä näihin linjauksia ehdokkailta:

 

1.

Onko harrasteilmailua voimakkaasti kyseenalaisin perustein (lentotyö, ei turvallisuus jota kuulutitte) jarruttava henkilö yhteiseen edunvalvontaan sopiva henkilö.

 

Jos tarkoitat tässä Harri Heikkilää, niin hänhän ei ole SIL:n vuosikokouksessa tietääkseni missään vaalissa ehdolla mihinkään tehtävään.

 

 

2.

Onko moraalisesti väärin perustein toimintaan mukaan haluava koalitio oikea ratkaisu littomme johtoon. Mitä tästä seuraa?

 

 

Tähän voin vaan esittää vastakysymyksen: Mikä koalitiomme toiminnassa tai mielipiteissä on mielestäsi moraalisesti väärää? Koalitiomme on manifestissaan esittänyt asioita, joista olemme samaa mieltä ja joita haluamme SIL:n hallitustyöskentelyn kautta edustaa. Koalitiomme ei ole ottanut kantaa esim. experimental-toimintaan tai muihinkaan suoranaisesti lento-/hyppy-/pallo-/lennokki-/liidintoimintaan liittyviin asioihin. Jos haluat kuulla minun mielipiteeni joihinkin lento-/hyppy-/pallo-/lennokki-/liidintoimintaan liittyviin asioihin, niin kysy toki!

 

3.

Tulisiko liiton toimille vahinkoa aiheuttaviin tahoihin suhtautua voimakkaammin, kuten muidenkin suomalaisten yhdistysten on tapana toimia. Saavutettaisiinko tällä tasapainoa ja aina niin tärkeän julkikuvan paraneminen. Miten tässä toimivat PJ-ehdokkaat?

 

Itse vierastan ajatusta, että aina, kun joku yhdistyksen jäsen esittää muista eriäviä tai muille vastakkaisia mielipiteitä, se olisi yhdistyksen toiminnan vahingoittamista. Tästä aiheesta voi lukea ennakkotapauksia melkoisen paljon ja yleensä yhdistyksen toiminnan vahingoittaminen vaatii aika paljon muutakin kuin eri mieltä olemista. Toki olen valmis ryhtymään toimenpiteisiin, jos SIL:n hallitus kokee jonkun tahon vahingoittavan yhdistyksen toimintaa, mutta kovin köykäisin perustein sille tielle ei ole syytä lähteä.

 

 

Mvh från Åre,

 

Ulla

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän voin vaan esittää vastakysymyksen: Mikä koalitiomme toiminnassa tai mielipiteissä on mielestäsi moraalisesti väärää? Koalitiomme on manifestissaan esittänyt asioita, joista olemme samaa mieltä ja joita haluamme SIL:n hallitustyöskentelyn kautta edustaa. Koalitiomme ei ole ottanut kantaa esim. experimental-toimintaan tai muihinkaan suoranaisesti lento-/hyppy-/pallo-/lennokki-/liidintoimintaan liittyviin asioihin. Jos haluat kuulla minun mielipiteeni joihinkin lento-/hyppy-/pallo-/lennokki-/liidintoimintaan liittyviin asioihin, niin kysy toki!

 

 

Mvh från Åre,

 

Ulla

Kun kehoitetaan kysymään niin kysyn:

Nyt valitaan Ilmailuliitolle puheenjohtajaa ja hallitukseen jäseniä erovuoroisten tilalle. Säännöt eivät tunne koalitiota (Koalitio (latinasta coalitio) tarkoittaa liittoa tai yhteenliittymää).

 

1. Kun Ilmailuliiton puheenjohtaja kuuluu johonkin koalitioon, kenen etuja hän ajaa? Suomen Ilmailuliiton vai sen koalition, johon hän kuuluu?'

2. Mikä on Sinun kantasi esillä olleeseen Comp Air koneeseen? Edistääkö se laskuvarjourheilun kehitystä vai onko se uhka lajin kehittymiselle tai lajin turvallisuudelle?

3. Mikä on Sinun kantasi Experimental koneilla tapahtuvaan ilmailutoimintaan?

4. Keskustelussa täällä on puhuttu Finairin miehistä puheenjohtajina ja heidän aikaansaannoksistaan ( tai -saamattomuudestaan). Muistini mukaan viimeisin Finairilla työskennellyt puheenjohtaja oli Tapio Savolainen. Onko mielestäsi haittaa siitä, että puheenjohtaja on työsuhteessa johonkin kaupalliseen ilmailualan toimijaan tai Ilmavoimiin. Mitä virheitä/puutteita mielestäsi Finairin tai muiden ilmailualan toimijoiden  edustamien henkilöiden puheenjohtajakausilla on tehty.

5. Miten Sinä kehittäisit Suomen Ilmailuliiton toimintaa jos Sinut valittaisiin?

 

Tyypilliset poliitikkojen vastaukset , tyyliin: tätä asiaa täytyy selvittää, olen siitä syvästi huolissani, eivät kelpaa. Lyhyet ja nimenomaan selkeät vastaukset ranskalaisin viivoin ovat riittäviä. Kysellään sitten lisää jos tarvetta on.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun kehoitetaan kysymään niin kysyn:

Nyt valitaan Ilmailuliitolle puheenjohtajaa ja hallitukseen jäseniä erovuoroisten tilalle. Säännöt eivät tunne koalitiota (Koalitio (latinasta coalitio) tarkoittaa liittoa tai yhteenliittymää).

 

1. Kun Ilmailuliiton puheenjohtaja kuuluu johonkin koalitioon, kenen etuja hän ajaa? Suomen Ilmailuliiton vai sen koalition, johon hän kuuluu?'

2. Mikä on Sinun kantasi esillä olleeseen Comp Air koneeseen? Edistääkö se laskuvarjourheilun kehitystä vai onko se uhka lajin kehittymiselle tai lajin turvallisuudelle?

3. Mikä on Sinun kantasi Experimental koneilla tapahtuvaan ilmailutoimintaan?

4. Keskustelussa täällä on puhuttu Finairin miehistä puheenjohtajina ja heidän aikaansaannoksistaan ( tai -saamattomuudestaan). Muistini mukaan viimeisin Finairilla työskennellyt puheenjohtaja oli Tapio Savolainen. Onko mielestäsi haittaa siitä, että puheenjohtaja on työsuhteessa johonkin kaupalliseen ilmailualan toimijaan tai Ilmavoimiin. Mitä virheitä/puutteita mielestäsi Finairin tai muiden ilmailualan toimijoiden  edustamien henkilöiden puheenjohtajakausilla on tehty.

5. Miten Sinä kehittäisit Suomen Ilmailuliiton toimintaa jos Sinut valittaisiin?

 

Tyypilliset poliitikkojen vastaukset , tyyliin: tätä asiaa täytyy selvittää, olen siitä syvästi huolissani, eivät kelpaa. Lyhyet ja nimenomaan selkeät vastaukset ranskalaisin viivoin ovat riittäviä. Kysellään sitten lisää jos tarvetta on.

 

 

Hyviä kysymyksiä?

 

Näin sivusta seuranneena kysyisin kyllä nämä "puolueettomasti" kaikilta puheenjohtajaehdokkailta samaan aikaan. Eikö muita puheenjohtajaehdokkaita tosiaan ole?

 

Mietiskelin tässä rivijäseneneä omia kantojani mainittuihin asioihin. Ykkönenhän on pelkkä provokaatio, kakkonen käytännössä samoin. Kolmosessa tuon experimentalin voisi korvata melkein millä vain lentokoneluokalla, nelonen on taas yksi turha provokaatio (tai siihen olisi helppo vastata "ei mitään"). Olen itse saanut Tapsalta jonkin vuoden juniorimatkapurjelentäjäpalkinnon ja se oli hianoo silloin. Eipä tullut seurattua, mitä liitto silloin teki, eikä kukaan tyrkyttänyt siitä tietoa muutenkaan.

 

Minusta ainoa relevantti kysymys on tuo viitonen ja siihen haluaisin kuulla vastauksen kaikilta ehdokkailta. Valintaanhan on tässä vaiheessa enää vaikea vaikuttaa, kerhot lienevät jo lobattu? Silti, lausunto suunnitelluista käytännön kehitystoimista molemmilta olisi mielenkiintoinen.

 

Toimin itse joidenkin yhdistysten hallituksessa ja jopa VUODEN KAUPUNGINOSA TAPANILAN kaupunginosayhdistyksen puheenjohtajana. Tärkeintä on asioista tiedotus, jäsenistön kuukausikirjeet ja veppitiedotteet ovat olleet jopa spontaanin kiitoksen aiheita. Käykää ihmeessä katsomassa http://www.tapanila.fi/, siellä on juttua Malmin kentästäkin. Näin toivoisin SIL:inkin tiedottavan, uutisia vähintään kerran viikossa. Jos joku lupaa ja haluaa tehdä tätä, kannatan ehdottomasti!

 

Vieläkö puhiskilpaan ehtii ilmoittautua? Ei tarttis edes käydä kotona näiden hommien välissä!

 

t. Timo

 

(Ei, en halua, setvikää sotkunne ensin).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saman tapaista olen minäkin kuullut. Olisi kiva kuulla mahdolliselta (voi olla monikko) valittajalta että minne ja miksi.

 

-M-

 

Olisi kiva kuulla, mistä kaikki ovat tästä kuulleet kun kukaan ei tiedä asiasta kuitenkaan mitään. Uskottavuus koko väitteelle (ihan yleisesti, en tarkoita sinua henkilökohtaisesti Matti) on vähän koetuksella. Eli diaarinumeroa (Diaario (latinasta diarium) tarkoittaa luetteloa, johon merkitään aikajärjestyksessä virastoon tai laitokseen saapuneet asiakirjat) tai vastaavaa kehiin tai sitten asiasta ei kannata varmaan keskustella enempää ainakaan tämän vaalin yhteydessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Keskustelu on havaittu ainakin MIK:ssä talven PPL kurssilla. Lento-oppilas päivitteli keskusteluamme täällä todeten " "mielenkiintoista" keskustelua ennen SIL kokousta , onko se aina tällaista?"  Lohdutimme häntä, että nyt on poikkeuksellisen suuri intohimo asiassa menossa .  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lohdutimme häntä, että nyt on poikkeuksellisen suuri intohimo asiassa menossa .  :-\

 

Olisit sanonut, että se aina tämmöistä, kun pienenä on ollut puiset leikkikalut  ;D

HS

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saman tapaista olen minäkin kuullut. Olisi kiva kuulla mahdolliselta (voi olla monikko) valittajalta että minne ja miksi.

 

-M-

 

Niinpäs muuten olisi. Uskaltaakohan joku kertoa mistä on kysymys?

 

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään