Tatu Kantomaa

Firewire levy ja MAC/WinXP yhteensopivuus. APUVA!

6 viestiä aiheessa

Niin eli löytyy firewire levy jolla on 60 gigaa audiota. Sain sen pitkän tuskastelun jälkeen näkymään minun WinXP:n My computerissa MacDrive softan avulla. Mutta kun se MacDrive on maksullinen ja free trial aika menee umpeen maanantaina, projekti jota teen ei sen sijaan millään valmistu viikonlopun aikana.

Onko olemassa mitään muuta keinoa saada MAC levyä auki Windowsissa? Minä en oikein noista MAC systeemeistä ymmärrä mitään.... mitä lie omenoita ovat... :P

Anyways... olisin kiitollinen avusta jottei tarvitsisi käyttää rahaa tuon MacDriven ostamiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin et sitten saa imaistua niitä kiintolevylle ennen kuin kokeiluaika päättyy? Ja onko se ulkoinen levy ihan fyysisesti mäkkirautaa, eli ettei uudelleen osioimallakaan ala Windowslevyksi?

Hirveän toiveikas en olisi sen suhteen, että Windowsille löytyy ilmaiseksi tuommoista, on kumminkin sen verran spesiaali.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin et sitten saa imaistua niitä kiintolevylle ennen kuin kokeiluaika päättyy? Ja onko se ulkoinen levy ihan fyysisesti mäkkirautaa, eli ettei uudelleen osioimallakaan ala Windowslevyksi?

Juu, toki toki. Olen imaissut kaiken omalle levylle enkä käytä tuota Firewirea editoidessa. Ajattelin vain että kun 7 -10 päivän sisällä tulee lisää tavaraa että mitäs sitten tehdään.

Hirveän toiveikas en olisi sen suhteen, että Windowsille löytyy ilmaiseksi tuommoista, on kumminkin sen verran spesiaali.

Niinpä, taitaa muutenkin olla parempi sijoitus ostaa oma Firewire levy ja alustaa se ensin kotona ja käydä sitten imuttamassa stuffia lisää MACilta. Totta se sitten toimii paremmin kun olen sen ensin Windowsissa alustanut. FAT32 taitaa olla turvallisin vaihtoehto, eikös NTFS ole Windows-only juttuja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, FAT toimii macissa ok. Ja noi filet on varmaankin isoja ja niitä ei ole sataa miljoonaa? Silloin FAT on ihan OK vaihtoehto. Ota datat talteen kotiin, formatoi se mäkissä "MSDOS format" -levyksi (siellä osx:ssä on "disk utility" Applications -> Utilities) ja sen pitäisi sitten toimia molemmissa.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, FAT toimii macissa ok. Ja noi filet on varmaankin isoja ja niitä ei ole sataa miljoonaa? Silloin FAT on ihan OK vaihtoehto. Ota datat talteen kotiin, formatoi se mäkissä "MSDOS format" -levyksi (siellä osx:ssä on "disk utility" Applications -> Utilities) ja sen pitäisi sitten toimia molemmissa.

Kiitän. :) Tämä nykyinen levy ei tosiaan ole minun joten en voi tehdä sille mitään, mutta ostan oman levyn ja annan sen hepulle joka käyttää mäkkiä formatoitavaksi ja "täytettäväksi" kuten ehdotat.

Fileet ovat tosiaan isoja, mutta niitä ei välttämättä ole sataa miljoonaa. ;D Arvioisin että tulee noin 50 gigaa lisää tavaraa.

Äänitettiin 14 kappaletta, 96kHz sample rate, 24 bit ja filujen koko on näin aika huikea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään