Lasse Nygren

MiG 21bis vs Hornet


39 viestiä aiheessa

 

"Ennen ohjaamoissa haisi ruuti ja hiki...nyt ( HN ) after shave ja hampurilaiset " ;)

 

T: JJ

 

Hyvin sanottu , kuvaa todellisuutta.

 

Ääni meni Migille...

 

Tietääkö muuten kukaan millainen peli oli mekaanikon työkaluna MG:n "yleisavain" ??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Kyllä munkin ääni meni MIG:ille!Niinkuin sanottiin vertailu on hieman ontuvaa näiden kahden välillä.Tosiaankin F4 on kyllä aika uber ulkoasultaan ja tietysti MIG29.Ja taas että nämäkin ovat aina eri aikakaudelta vaikka jossain F4:sta käytettiin pitkäänkin palveluksessa!

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä threadissahan kysyttiin vain mielipidettä Mig21:n ja Hornetin välillä.

 

En tiedä miten vastaisi. Migissä on todellakin munaa, mutta niin on mielestäni Hornetissakin. Jälkimmäisessä on enemmän räjähtävyyttä.

 

Sanoisin, että Hornet, mutta kyllä Mig on myös hemmetin hieno kone ja oliskin muuten kiva nähdä ensi kesän näytöksessä ilmassa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli oltua Lohtajalla IT-ampumaleirillä 1973 ja sinne saapui jonkin tyypin MiG-21 näyttämään, miten lennetään....

Ukko (silloin ei ollut naispilotteja?) teki nokka pystyssä, vasen siipi suoraan maahan osoittaen ja oikea siipi suoraan ylöspäin osoittaen laajan 360 asteen kaarroksen vasemman kautta ilmeisesti pelkän moottoritehon ja rungon nostovoiman avulla ja katosi sitten horisonttiin. Temppu jota ihmettelen vieläkin. Että kyllä MiGeissä munaa löytyi, vaikkei kaikkien mielestä niin kaunis ollutkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

joo onhan se hornet tekniikaltaan uus ja päältä päin hieno, mutta sisältäpäin täys romu. (kokemuksen perusteella)

 

mutta silti ääni HN F-18 C:lle ja D:lle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt jos yleistämään aletaan, niin hienoin on mun mielestä ehdottomasti F-16. On vaan niin komia pikkunen.. :D

 

Ja mä sanoisin, että Phantom ei ole kauhean kaunis kone, jotenkin tönkön näkönen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja mä sanoisin, että Phantom ei ole kauhean kaunis kone, jotenkin tönkön näkönen.

Kun tällaisten 50 luvun kaunottarien jälkeen

 

http://www.airliners.net/open.file/347743/L/

 

ilmestyi 60 luvulla tällainen hirvistys

 

http://www.airliners.net/open.file/438432/L/

 

Niin ilmailupiireissä päiviteltiin miten on voitukin rakentaa noin ruma lentolaite...

Markku

P.s. Pisteet HöyryMigille

 

 

EDIT: Muutin nuo kuvat linkeiksi, koska ne ei tuolla A.netissä oikein tykkää, että heidän kuviaan otetaan sieltä ilman lupaa. Linkittäminen on kuitenkin sallittua /Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä on aika paha, voisi verrata: kumpiko on merkittävämpi kuplavolkkari vai chevy corvette.

 

Toinen perustuu enemmän tai vähemmän suoraan ylenevässä polvessa Saksan fiksujen ilmailupioneerien aikaansaannoksiin vuosikymmenten taakse, toinen on tehty isona ja kalliina projektina paljon paremmissa oloissa.

Toista pystytään valmistamaan melkoisen alkeellisella tekniikalla, toista ei. Toinen toimii hienosti vaikka näyttää läheltä katsottuna vain lekalla valmistetulta, ja siipien ja rungon välisestä saumasta juoksee vesi sateella läpi (muisto sateessa Tikkakosken hallin edestä platalta). Toinen on ulkonäöstään ja pienehköstä moottoritehostaan huolimatta melkoinen kulkine ....

 

Molemmissa on munaa, mutta ihan eri tyyleillä... Molemmat hienoja pelejä, mutta MiG on KLASSIKKO, ehkä F-18:kin joskus..

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ukko (silloin ei ollut naispilotteja?) teki nokka pystyssä, vasen siipi suoraan maahan osoittaen ja oikea siipi suoraan ylöspäin osoittaen laajan 360 asteen kaarroksen vasemman kautta ilmeisesti pelkän moottoritehon ja rungon nostovoiman avulla ja katosi sitten horisonttiin.

 

Mig 21:llä on muuten varmaan aika vaikea tehdä mitään muuta kuin laajaa kaarrosta ;D Ei silti, kuulostaa aika mieleenpainuvalta kyllä.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä jäi mieleen juu... Vastaavaa muistan vain venäläisen taitolennon maailmanmestarin (en piruvie muista nimeä) tekevän Lappeenrannan showssa oliko v. 94... Sukhoi 26 M kiitotien yläpuolella nokka pystyssä n. 30 astetta, oikea siipi maahan päin ja vasen taivaalle päin, ainakin 100 m matkan noin 5 m kiitotien yläpuolella pitkin kiitotien keskivanaa pelkällä moottoriteholla ja rungon nostovoimalla ilmassa

 

En tiedä oliko Laitoksen hyväksymä taitolento-ohjelma, olisivat varmaan kieltäneet jos olisivat tietäneet tempusta etukäteen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä jäi mieleen juu... Vastaavaa muistan vain venäläisen taitolennon maailmanmestarin (en piruvie muista nimeä) tekevän Lappeenrannan showssa oliko v. 94... Sukhoi 26 M kiitotien yläpuolella nokka pystyssä n. 30 astetta, oikea siipi maahan päin ja vasen taivaalle päin, ainakin 100 m matkan noin 5 m kiitotien yläpuolella pitkin kiitotien keskivanaa pelkällä moottoriteholla ja rungon nostovoimalla ilmassa

 

En tiedä oliko Laitoksen hyväksymä taitolento-ohjelma, olisivat varmaan kieltäneet jos olisivat tietäneet tempusta etukäteen

 

No tuohan se onkin yksi suurimmista lentonäytösten tappajista Suomessa. Ei saada tehdä mitään kunnon liikkeitä, vaan pitää vääntää jotain tylsää kilpailusääntöjen mukaista ohjelmaa. Pitäisi joskus päästä jenkkeihin katsomaan oikeaa näytöstaitolentoa!! Tuossa mainitsemassasi Knife edge-liikkeessä nyt ei ole mitään ihmeellistä sinällään. Tehokkaalla koneella se ei ole temppu eikä mikään. Vähän jyrkemmällä kulmalla tehty sivuluisu vaan, ja itseasiassa en edes usko, että se olisi Suomessakaan mitenkään kielletty, kunhan korkeutta pidetään tarpeeksi. Mutta on sitten lukematon määrä muita semmoisia temppuja, joita ei varmaankaan Suomessa enää nykyään saisi tehdä, toisin kuin Saarion Sepon ja kumppaneiden kulta-aikoina. Siimankatkaisut kolmessa metrissä ylösalaisin eivät enää taitaisi tulla kysymykseenkään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei noita Lörsettejä hirveästi taideta porukan kuskailuun käyttää, vaan lähinnähän ne on maalinhinaus-, merivalvonta- jne käytössä...

 

Höpö höpö, kyllä niillä kokelaita kuljetetaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään