Tomi Rissanen

Kuukauden kuva - Helmikuu 2010

31 viestiä aiheessa

Tämän aiheen tarkoituksena on kerätä otsikossa mainitulta kuukaudelta kuvaajan mielestä hänen paras kuvansa.

Toivon, että kuvamäärä per kuvaaja pysyisi yhdessä. Näin kuvaajan on itse ensin mietittävä mikä on hänen mielestään paras kuva ja miksi. On myös erittäin toivottavaa, että kuvaaja kertoo kuvan laittamisen yhteydessä, mikä kuvasta tekee hänelle erikoisen. Tätä kautta toivon, että saamme nähtäväksi huikeita ilmailuaiheisia kuvia, jotka eivät aina ole samasta muotista veistettyjä. Kukin kuvaaja itse määrittelee sen, mikä tekee kuvasta kuukauden parhaan.

Samassa yhteydessä on varmasti hyvä mainita kuvasta joitain valotukseen liittyviä tietoja, kuten valotusaika ja aukko, miksei enemmänkin.

Oma helmikuun kuvani on Düsseldorfista Deltan B767-300ER N190DN rotatoimassa, juuri oikea tassu ilmaan nousseena. Valintaperusteina oli tämän vuoden ensimmäinen ulkomaan reissu ja rotatoiva hevi on aina iloinen asia  ;D.

_small.jpg

D300 70-200 2.8 VR@200mm f/4 1/500 ISO200

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jahas, olisiko se sitten tämä. Air Berlin B738 D-ABBJ laskussa Málagan kiitotielle 13 iltapäivän auringossa 1.2.2010.

D700, 70-200 f/2.8 VR @ 200mm, ISO 100, f/16, 1/125 sec

[ attachment removed / expired ]

Ps. Hieno kuva Tompalta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helmikuussa kentällä tuli vietettyä aikaa yhteensä noin 5min, tässä ainoa kuva helmikuulta. :laugh:

AN124 UR-82027 Rovaniemellä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se tämä ole kerran tuli käytyä kuvaamassa, ja sekin kunnon kone eli siis putinin vierailusta Tu-154  :thmbup:

full

40D, 70-200 f/4.0 L IS @ 200mm, ISO 100, f/6.3, 1/800 sec

ps. Komee kuva Juholta

- allu -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiva nähdä löysempää rajausta ja muutenkin Odolla loistava kuva. :thmbup:

Sitten omaan, kertaakaan ei tullut helmikuussa kentällä käytyä, joten koneesta otettuun kuvaan on tyytyminen. Muutenkin oli lennolla Salzburgista komee keli, mutta hiukka ennen Helsinkiä aurinko laski: 8)

Canon EOS 7D & Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, 1/800 f/4 ISO100, 32mm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin kahen vaiheilla, mutta tämä vei voiton :)

Finnairin MD-11  OH-LGG laskussa RWY 22L:lle

Panasonic Lumix DMC-FZ28  ISO 100, f/6.3, 1/500, 19,4mm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hot Lips saapuilemassa putkelle +4 tihkusateessa, tosimiesten kuvauskelissä :thmbup:

G-VLIP

15.02.2010

D5000, ISO200, 200mm, f4,0, 1/400s

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida luistelijaparka arvata mitä on niskaan tippumassa..  ;D

Tuo on järjenvastaista touhua! Ilmeisen onnistunut kuva, kun melkein vatsasta sieppaa jo katsoessa :)

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on järjenvastaista touhua! Ilmeisen onnistunut kuva, kun melkein vatsasta sieppaa jo katsoessa :)

-A-

Laskuvarjohyppy ehjästä kuumailmapallosta on mitä hienointa puuhaa.. itte oon kuus kertaa pallon kyydis taivaalle noussut ja kaks kertaa laskeutunut..  ;)  Pistetääns ny vielä toinenkin kuva helmikuulta, jossa Tampereen Laskuvarjokerhon pj. tippuu kohti maata:

ISO 100 f 6.3 1/500 141mm Canon EOS 40D + EF 70-200 f 4.0 IS L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm..Pitäisikö perustaa oma ketju laskuvarjokuville ??? Minullakin olisi sinne jaettavaa :)

No mikä ettei.. tähän ketjuun oli kai tarkoitus lähettää vaan yks kuva per kuvaaja.. Mun hyppykuvat vaan on enimmäkseen diafilmillä, nääs mun laskuvarjo vaihtui ekaan digikameraan heinäkuussa 2008.. ja kai tällä foorumilla on hyppykuvaajiakin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laskuvarjohyppy ehjästä kuumailmapallosta on mitä hienointa puuhaa.. itte oon kuus kertaa pallon kyydis taivaalle noussut ja kaks kertaa laskeutunut..  ;)  Pistetääns ny vielä toinenkin kuva helmikuulta, jossa Tampereen Laskuvarjokerhon pj. tippuu kohti maata:

ISO 100 f 6.3 1/500 141mm Canon EOS 40D + EF 70-200 f 4.0 IS L

Kuinka korkeella tuo ukko tuossa suurinpiirtein on? Hankala arvioida kun kuva vääristää, näyttää siltä että olis parempi avata se varjo ja äkkiä  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka korkeella tuo ukko tuossa suurinpiirtein on? Hankala arvioida kun kuva vääristää, näyttää siltä että olis parempi avata se varjo ja äkkiä  :laugh:

Jotakuinkin 1000-1100 m, sama suunnilleen siinä ekassa kuvassa oleva "akka"..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle helmikuun kohokohta oli ehdottomasti visiitti St Maartenilla. Sieltä poimin yhden, jossa tiivistyy paikan olemus: maho beach, laajarunko laskussa, aurinkoa ja ihmiset mitä kummallisemmissa asennoissa katselemassa ja ottamassa kuvia. Hieno paikka, ei voi muuta sanoa.

ISO 100, f8.0, 1/800 17 mm Canon EOS 500D + EF-S17-55 mm f/2.8 IS USM

T:Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai ai ku tonne pääsis viellä joskus :(. Oli kyllä varmasti hyvä reissu spotata tuolla :thmbup:

Rahalla pääsee ja hevoselta saa... eiku... :P Eihän toi sen kummempi ole, ei muutakun Helsingistä Pariisiin/Damiin ja sieltä eteenpäin AF/KLM tonne :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla