Tommi Kaukonen

"Itä-Suomessa" valmistellaan uutta ilmatilan jakoa

61 viestiä aiheessa

Raja-alueella lentelystä on yksi (epävirallinen) ennakkotapaus: Vladikavkazin purjelentokerhon vuoristilentopaikka on G-alueella ja lentoja tehdään vuoristoon, raja-alueelle, joka on C-aluetta. Koska lentokausi jatkuu marraskuulle, olivat menneet kysymään paikalliselta lennonjohdolta, miten menetellä. Sanoivat: Terveydeksi, lentäkää!

 

Hmm...olisko  lennonjohdossa ajateltu, että naapuri Georgia hoitaa ilmasta-ilmaan ohjuksilla rajan yli eksyneet pelti-blanikit :)

 

 

http://airkavkaz.ucoz.ru/index/polety_v_gorakh/0-26

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrotkos tosiaan, Peter, tämän, kun kiinnostaisi.

 

-A-

 

 

Crossing the state and administrative border shall be

carried out at points established for IFR flights unless oth-

erwise established.

http://aviadocs.net/AIP/html/eng.htm

ENR 1.2, kohta 9.3.3

Tuo on kyllä alla Valko-Venäjän kohdalla, mutta käytännössä pätee myös Venäjällä

 

Ja lasku vain Pulkovolle tään takia:

 

a) Landing of foreign aircraft on the territory of Russia,

all be made only at the aerodromes, specially designated

serving  international air traffic, listed in intergovernmen-

agreements on  air services, as  well as in  documents

oduced through additional negotiations on the matter  in

estion, except for the cases envisaged by para 1.3 GEN

2 of the present AIP;

AD1.1

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Crossing the state and administrative border shall be

carried out at points established for IFR flights unless oth-

erwise established.

http://aviadocs.net/AIP/html/eng.htm

ENR 1.2, kohta 9.3.3

Tuo on kyllä alla Valko-Venäjän kohdalla, mutta käytännössä pätee myös Venäjällä

 

Ja lasku vain Pulkovolle tään takia:

 

a) Landing of foreign aircraft on the territory of Russia,

all be made only at the aerodromes, specially designated

serving  international air traffic, listed in intergovernmen-

agreements on  air services, as  well as in  documents

oduced through additional negotiations on the matter  in

estion, except for the cases envisaged by para 1.3 GEN

2 of the present AIP;

AD1.1

 

 

Eli noihin viitaten mikään ei ole muuttunut. Ei siinä kielletä VFR-lentämistä, vaan komennetaan tekemään rajanylitykset IFR-pisteiden kautta. Jälkimmäiseen kommentoiden, myös Petroskoi vaikuttaisi edelleen mahdolliselta. Silloin ei tietty pääse Pietariin, jos sinne meno on tavoitteena, mutta rahaa säästynee lentokulujen verran  :)

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rosaviazia sivuille on ilmestynyt 26.10  lista ulkomaalaisista ilmailuoppilaitoksista, joiden antamat yleisilmailutodistukset kelpaavat Venäjällä. Suomesta on listattu nämä: Finnair TC, Finnair Flight Training Center, Patria Pilot Training Oy, Finnair Flight Training Center.

 

http://www.favt.ru/sites/default/files/perechen_inostran_aus.rtf

 

Saiskohan noilta myös sen koulutustodiksen mystista G-ilmatilan käyttöoikeutta varten, jos sellaista lainkaan vaaditaan ulkomaalaisilta  ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt se on voimassa, ICAO:n mukainen ilmatilaluokitus, G-ilmatiloineen,  Venäjällä. Voisi kysyä, "So what?". Ei tuota lehdistökään ole noteerannut, ainoastaan ilmailuala:

 

http://www.aex.ru/news/2010/11/1/79744/

 

Tuo on niin pitkä juttu, ettei sitä pysty kääntämään, eikä siinä mitään uutta länsimaalaiselle olekaan. Venäjalläkin osa ilmailuporukasta elää yhä kuin asia ei koskisi heitä lainkaan. Se on ymmärrettävää, sillä niin paljon on muita ratkaistavia asioita: ilmailulain ristiriitaisuudet,  lupakirjojen uudistus ja yhdenmukaistaminen, yleisilmailukoneiden  lentokelpoisuuden ylläpito, DOSAAFilaisten kohtalo jne... Niinkuin yksi Iivana Kannaksella totesi, kun ihmettelimme tuhottua, ryöstettyä ja raunioitunutta kolhoosia: korjattavaa on niin paljon, ettei jaksa edes aloittaa.

 

On tällä ketjulla kuitenkin jonkinlaista kiinnostusta ollut, eikä ainoastaan ne pari henkilöä, jotka ovat tätä kommentoineet. Kiitokset kärsivällisyydestä.  Tähän aiheeseen ei enää kannata tämän otsikon alla palata. Jos aihetta on, niin sitten pitänee avata uusi otsikko.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aiheesta englanniksi: The Moscow Times

 

A small but devoted army of amateur pilots will be able to take to the sky with an hour's notice starting Monday instead of waiting 24 hours to get permission from federal authorities.

 

The change might seem small, but aviation authorities call it a revolution for the air industry that promises to help kick-start private aviation by bringing it closer to Western norms.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aiheesta englanniksi: RIA Novosti

Suomennos by Google

 

Russia has not seen a jump in the number of authorization applications for permission to fly light aircraft, despite the introduction of more permissive flights rules for general aviation in lower airspace, the Federal Air Transport Agency, Rosaviatsia said on Tuesday.

 

"Just as we expected, there has not been a rise in the number of applications. On the first day there were nine and on the second 20. Yet I think that the number will be increasing as people need time to understand the new rules," agency head Alexander Neradko said.

 

Under new federal rules, Russian air space is divided into three zones according to permitted altitudes for various classes of aviation.

 

Small private planes are permitted to perform flights within so-called class G airspace at an altitude of 300 to 4,500 meters, where pilots no longer have to ask for flight permission from air traffic controllers.

 

Now, however, all aircraft need an airworthiness certificate, which is difficult to attain in Russia: the nation's perennial red tape and bureaucracy mean that it can take years to obtain.

 

"Not even bribes can help," private airplane owners complain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään