Markus Mäkelä

Ati catalyst 10.2 asetukset

12 viestiä aiheessa

Vihdoin on HD5870 kiinni ja ajurit 10.2 asennettu.

Oletuksena oli application controlled joka välilehdellä.

Kantsiiko jättää? FSX:stä sitten AF ja AA päälle?

mikähän olisi viisain nopeus/laatu asetus catalystissä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mikähän olisi viisain nopeus/laatu asetus catalystissä?

Tuonhan tiedä vaan sinä itse parhaiten. Sitä ei oikein voi sanoa kukaan muu, jokaisella on omat mieltymyksensä jne asetusten suhteen.

Eli kokeilemallahan se selviää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksesta. Toki moni asia selviää kokeilemalla, mutta lähinnä haluaisin kuulla paljon jo säätöjä kokeilleilta vinkkejä,

mitkä jutut toimii ja ei toimi Atin kanssa. Itselläni on ollut jo kauan Nvidian kortteja ja tämä ATI on vähän mysteeri.

Tulkitsin niin, että ruksi pois application controlled kohdasta ja sitten viilaamaan.  Tarkoitus on saada laatu/nopeus tasapainoon.

Joskus joku asetus voi viedä paljon tehoa vaikkei sitä simussa huomaa. Näitä pullonkauloja haluaisin varoa.  Esim. ei kannata laittaa

16x vaan 8x, tai AA pois simusta ja päälle kortin ajureista.  Tai ei kannata laittaa tripple buffering vaan antisophic filtering jne...

Mulla on LOD 8.000 000,  kannattaako laittaa pienempi (ja miten pieni), ettei tekstuurit ole ihan mössöä.  Elikkä lähinnä hyväksi havaittuja jippoja etsin kokeneilta virittelijöiltä. Pelkästä laisuudesta en kysy  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Framet tällä hetkellä EFHK:lla 12-15FPS.

Joku mättää, tätä juuri tarkoitin.

Linkki vie keskusteluun FS9 asetuksista. Viimeinen linkki ei

kerro juurikaan uusimmista korteista ja ajureista.

Kunhan kysäisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Linkki, jonka laitoin ja jossa Tatu opastaa Atin asetuksissa auttoi ainakin minua. Minulla ATI radeon 4890 HD 1 GB ja käytössä tällä hetkellä 10.2 ajurit. Molemmat simut asennettuna ja hyvin on pyörinyt. Noita asetuksia voi ja olenkin hieman "viilannut", mutta hyvä opas se on...

Kunhan kerroin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusimmat 10.3 preview ajurit on tullut ja näyttäisi kaikki toimivan hyvin ainakn HD5870:lla.

Ensviikolla julkaistaan virallisia 10.3 ajureita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajurit on latauksessa. En kuitenkaan usko et nämä auttaa. Kyseessä on nyt joku muu ongelma.

Mulla on siis win7 + FSX + hd5870 ja Matrox 3head2go.

Onkohan ongelma tuo matrox? Pitäiskös laittaa ifinity kortista pois, vai

mikä ihme mättää? Mulla on fs asetukset n. 40% ja autogen OFF!

Olen säätänyt ccc asetuksia, mutta ei juuri vaikutusta. Välillä valikkotekstit on vaikeastiluettavaa mössöä.

Onkohan kortti rikki? Kohta on kortti lokin otsassa pystyssä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajurit on latauksessa. En kuitenkaan usko et nämä auttaa. Kyseessä on nyt joku muu ongelma.

Mulla on siis win7 + FSX + hd5870 ja Matrox 3head2go.

Onkohan ongelma tuo matrox? Pitäiskös laittaa ifinity kortista pois, vai

mikä ihme mättää? Mulla on fs asetukset n. 40% ja autogen OFF!

Olen säätänyt ccc asetuksia, mutta ei juuri vaikutusta. Välillä valikkotekstit on vaikeastiluettavaa mössöä.

Onkohan kortti rikki? Kohta on kortti lokin otsassa pystyssä...

Muistahan että ei ne näyttikset itse ihmeitä simussa tee, FSX käytössä on hyvä olla tehokas prossu käytössä.

Itselläni on i7 965 ja ei sekään vielä kummemmin jaksa FSX pyöritää ainakaan AI liikenteen suhteen, mutta kun simussa on niin moni syyllinen vaikuttamassa huonoon FPS, tarkat maisemat, laadukkaat lisurikoneet yms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin kuitata tuon parannuksen 10.3 ajureilla.  Nyt HD5870 pyörittää melkein yhtä hyvin kuin GF9800GTX.

Surettaa maksaa kortista hunajaa, eikä mikään juuri parantunut. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Surettaa maksaa kortista hunajaa, eikä mikään juuri parantunut. 

Voisin sanoa että on aika laihaa jos ostaa kortin pelkkää FSX varten, kun tässä on kuitenkin useampaa vuotta jo jaariteltu että ATI.n ajuripolitiikkaa FSX:n suhteen ei harjoiteta, eikä olla vissiin harjoitettu sitten simun julkaisun. Kannattaa ajatella asia niin että jos muut pelit pyörii sulavasti ja paremmin, ottaa sen huomioon tässä tilassa. Itselleni se on selvää kauraa että näyttis ei ihmeisiin kykene itsekseen, oli se kortti sitten GTX 295 tai HD5970, parannuksia simun suhteen ei ollut GTX:llä joka oli edellinen korttini, 8800GT oli aikanaan paras kortti simukäytössä, mutta kuitenkin joitain teholisäyksiä näyttikset joita itselläni on ollut, on tuonut tiettyjä parannuksia pyörimisen suhteen, mutta lähdetään FSX:n suhteen liikenteeseen hyvästä prossusta, eli siihen kannattaa panostaa jos todellakin pelailu jää nimenomaan FSX:ään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään