Patrick Ojanen

Finnair AY1967/AY1968 Krabi (yli 20 kuvaa)

62 viestiä aiheessa

Katos vaan, ollaa Patrickin kans saman kylän miehii  :thmbup:

Ei me täällä maalla kiinnitetä niin paljoo huomioo pikkuasioihin, oli sitten kyse lentämisestä taikka valokuvaamisesta. Kunhan lasketaan menemään  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaveri aloittaa ketjun Ilmailuvalokuvat-ketjuun, matkastoori ihan kiva.  :thmbup:

Muutama pässi kirjoittelee toistakymmentä viestiä keskenään sotien.

On tää pirun upea juttu.

Ruotikaa nyt tuota "pässiä" sitten.

Jääkin sitten mun viestittely lyhykäiseksi täällä.

Pistää vihaksi.

Mukavaa alkuviikkoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edellistä viestissä tiivistyy omatkin mielipiteeni. Eikö oikeasti voitaisi perustaa oma ilmailuvalokuva-alafoorumi, jossa saisi nämä kamerakäsinuoret ja -vanhemmat ruotia toisten kuviaan millin tarkkuudella kaikista kameran pikkusäädöistä ja kuvankäsittelyn puhkipolttamisesta tuloksistaan ja sitten näille amatööreille/harrastelijoille/maalikoille oma foorumi, joiden pitäisi säilyttää matkakuvansa kenkälaatikossa sängyn alla ettei vaan kukaan näkisi kuinka huonoja kuvia lentokoneessa olemisen ja lentokentällä bongailun nautinnon tulos on tuottanut?

Oikeasti uskon, että suurimmalle osalle ilmailun harrastajille ja ilmailusta nautintoa ja elämäntäyttettä on aivan sama onko nyt horisontti millin vinossa tai valoitus epätarkkaa. Eikö Airlines.net ja muut nettisivustot ole tarkoitettu sitten näille, jotka osaavat ja tietävät kaiken kuvaamisesta?

Hienot aloittelijan/harrastelijan kuvat oli viestin aloittajalla, harmi että viestit menivät jälleen kerran tähän suuntaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Semmonen kommentti vielä että on nämä kuvat tarinoineen monta kertaa mielenkiintoisempia kuin nuo samasta muotista tulleet EFHK kuvat.

Näin juuri! On hienoa nähdä kuvia kohteesta, jota täällä en ole aiemmin huomannut. Aina se kuvien laatu ei tosiaankaan ole se tärkein juttu. Veljeni tulee huomenna samasta kohteesta takaisin, ja uskon että myös hän katsoo stoorin erittäin mielellään. Lisää vain näitä mukavia lomalentoja 8) Muistathan laittaa myös videolinkin :thmbup:

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jääkin sitten mun viestittely lyhykäiseksi täällä.

Pistää vihaksi.

Samoin jää mulle. Nämä ei ole mun sivut.

Törmäillään ehkä sitten tuolla kentän laidalla ja tulevia kuviani voi käydä katselemassa albumissani www.jppohjola.kuvat.fi.

Kevään jatkoja kaikille ja nyt kuvaamaan, jokainen omalla tyylillään!

Moikka.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja taas saatiin pari harrastajaa lopettamaan foorumille kirjoittaminen, toivottavasti olette nyt tyytyväisiä  :thmbdn:. Olisi syytä katsoa peiliin ....

Eräiden jutut olivat jo lähes alatyylisiä kommentteja nuoren miehen kuviin. Kaikki me olemme joskus olleet aloittelijoita.

Ja Patrickille sanoisin, että ei kannata masentua muutamien kommenteista. Itse ainakin nautin kuvista ja kertomuksesta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensin mies(tai poika?) valittaa haukkumisesta ja sitten alkaa itse haukkumaan, hienoa :P

Ei se välttämättä ole niin haukkumista kutsua sua kakaraksi. Ihan täysi nulikkahan sä olet. Pahimpia koko foorumilla moniin vuosiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun vain kuvaamisen opetelleet ja sen taitavat muistaisivat, että matkakertomuksessa pääasia ei ole itse kuvan laatu vaan välittää tunnelmat reissulta. Tietenkin aina hienompaa jos kuvat ovat hienoja ja oikeista kohdista oikeaan aikaan otettuja mutta itse tilanteiden välittäminen koneista, lennolta ja maailmalta meille muille on se kertomuksen pääasia.

Näillä lapsellisilla väittelyillä ainakin varmistetaan se, että jatkossakin nähdään vain erinomaisten kuvaajien kuvia satoja kertoja kuvatuista boring-Airbuseista Helsinki-Vantaalta.

Erinomaiset ja osaavat kuvaajathan voivat myöskin laittaa niitä omia matkakertomuksiaan. Enemmän on tähän saakka nähty sieltä laidalta kommentteja muiden kertomuskuvista muttei mitään omaa tarinaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilkka tuossa yläpuolella aika hyvin kiteytti ajatukseni myös. Edelleenkin katson tälläisen ketjun kuvat mieluummin läpi kuin pixelin tarkkuudella kuvatut/varsinkin rajatut vatupassilla vedetyt pohjaniitti-/sivukuvat peruskaurasta. Tietysti aloittaja voisi yrittää keskittyä hieman enemmän oikeinkirjoitukseen, siitä tuli satikutia osin aiheestakin.  Mielestäni ne rojut siinä koneen ympärillä ja edessä kuuluu lentämiseen, miksi niiden näkymisestä pitää ottaa pulttia? Kyllä niitä steriileitä konekuvia on pilvin pimein löydettävissä netistä halutessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilkka tuossa yläpuolella aika hyvin kiteytti ajatukseni myös. Edelleenkin katson tälläisen ketjun kuvat mieluummin läpi kuin pixelin tarkkuudella kuvatut/varsinkin rajatut vatupassilla vedetyt pohjaniitti-/sivukuvat peruskaurasta. Tietysti aloittaja voisi yrittää keskittyä hieman enemmän oikeinkirjoitukseen, siitä tuli satikutia osin aiheestakin.  Mielestäni ne rojut siinä koneen ympärillä ja edessä kuuluu lentämiseen, miksi niiden näkymisestä pitää ottaa pulttia? Kyllä niitä steriileitä konekuvia on pilvin pimein löydettävissä netistä halutessa.

Ne romut on sitä kuuluisaa edellämainittua roskaa ja niitä ei kuulu näkyä missään tapauksessa kuvissa, koska hyvä masturbointihetki edellyttää erinomaista ja esteetöntä kuvaa lentokoneestä sillä vatupassilla rajaten. Tämä triidi on hyvä läpileikkaus koko forumista. Osa on unohtanut millaista harrastus oli vuosia sitten, kun sitä ei vielä otettu haudanvakavasti vaan se oli vain hauskaa.  On se kumma, että kun 13-vuotias laittaa muutaman ihan ok kuvan (pari kuvaa oli kyllä järkyttäviä, mutta ei pilannut päivääni) niin jumalaton vittuilu alkaa välittömästi ja tämän jälkeen idioottikakaralauma tappelee lopputriidin siitä miten kuvia pitäisi ottaa. Voi vittu hankkikaa elämä hei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne romut on sitä kuuluisaa edellämainittua roskaa ja niitä ei kuulu näkyä missään tapauksessa kuvissa, koska hyvä masturbointihetki edellyttää erinomaista ja esteetöntä kuvaa lentokoneestä sillä vatupassilla rajaten. Tämä triidi on hyvä läpileikkaus koko forumista. Osa on unohtanut millaista harrastus oli vuosia sitten, kun sitä ei vielä otettu haudanvakavasti vaan se oli vain hauskaa.  On se kumma, että kun 13-vuotias laittaa muutaman ihan ok kuvan (pari kuvaa oli kyllä järkyttäviä, mutta ei pilannut päivääni) niin jumalaton vittuilu alkaa välittömästi ja tämän jälkeen idioottikakaralauma tappelee lopputriidin siitä miten kuvia pitäisi ottaa. Voi ***tu hankkikaa elämä hei.

Edelleen olen myös kanssasi aika samaa mieltä. Ehkä tuohon ensimmäisen virkkeen jälkeen olisi kaivannut jotain hymiötä ;). En nähnyt yhtään järkyttävää kuvaa, jonkun huonolaatuisen kyllä, mutta mitäs siitä, ne voi ohittaa vain nopeammin kuin jonkin muun kuvan. Onneksi en ole laittanut tänne yhtään kuvaa koneista, vain muutaman kuvotuksen "arvaa paikka?"-osioon, niin ei ole tullut sontaa silmille, kun ei laadussa ole hurraamista. Vaikka ei tuollaiset muutamien pilkunnus...oiden puheet  päivääni hetkauttaisikaan. Pistäkää vaan lisää kaikenlaisia matkakuvia, niin muutaman tosikon otsasuoni poksahtaa niiden näkemisestä ja me muut harrastajat katsellaan tilannekuvia kaukomailta tai mistä nyt ovatkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan mielipide kaikilla oma. Jos ei tykkää niin ei tykkää. Kamera on mikä on ja ei täältä maalta ihan joka viikonloppu lähetä Helsinkiin kuvaamaan tai muualle ikää ei vielä ole paljon ja koulu kesken, joten se on harvinaista herkkua itselle että pääsee kuvaamaan. Itse kyllä pidän kuvista, mutta jokaisella on oma mielipide ja sille ei voi mitään.

Patrick

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan mielipide kaikilla oma. Jos ei tykkää niin ei tykkää. Kamera on mikä on ja ei täältä maalta ihan joka viikonloppu lähetä Helsinkiin kuvaamaan tai muualle ikää ei vielä ole paljon ja koulu kesken, joten se on harvinaista herkkua itselle että pääsee kuvaamaan. Itse kyllä pidän kuvista, mutta jokaisella on oma mielipide ja sille ei voi mitään.

Patrick

Laitahan Patrick videota noususta! Kiinnostaisi kovasti 8)

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, älä Patrcik välitä muutamasta wannabejannusta, pätijöitä riittää joka foorurumille, ei kannata antaa sen lannistaa. Itse ainakin luen paljon mieluummin matkakertomuksia - vaikka sitten hieman vaatimattomalla kuvanlaadulla - kuin jotain EFHK:n peruskaurapohjaniittejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pyydän kaikilta nyt anteeksi sitä että unohdin täysin että tällä foorumilla ei saa antaa muuta kuin positiivista palautetta (=hyvät kuvat, karmaa!+111!!) tai muuten leimataan kakaraksi tai haukkujaksi tai ties miksi.

Toivottavasti Patrick ei lopeta harrastustaan (epäilen vahvasti) vaan ottaa neuvoista oppia. Ne jotka luovuttaa heti kun tulee vähän kritiikkiä niin ei varmaan tosissaan ole koko harrastuksesta edes kiinnostunut, joten ihan yks sillinmaku lopettavatko vai ei.

Ja joona, käy jossain ammattilaisella vuodattamassa välillä. Vois tehdä hyvää sulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanokaa mitä sanotte, mutta eihän tässä ketjussa ole ollutkaan, kuin lapsellista tärkeilyä ja ihan yhtä lapsellista "yltiöisällistä" vastapaasaamista. Ihan yhtä lailla molemmat, nämä "tyhjän opastajat", kuin "itsensä sivustoa paremmaksi katsovat" saavat puistatusreaktion aikaan...

Opastaa saa ja pitää, mutta paikka ja aika pitää osata katsoa oikein, ellei halua itsensä näyttävän huvittavalta. Jos opastukset on pelkästään tuollaisia A.net-teesejä, mihin nyt tässä ketjussa on kuvaajaa yritetty opastaa, niin sitten voisi miettiä, kannattaako sittenkin jättää opastamatta. Etenkin, kun ottaa huomioon tietyt olosuhteet, jotka tässäkin ketjussa ovat jo tulleet esille. Tarkoittaa tässä tapauksessa lähinnä kuvien tarkoitusta matkakertomuksen havainnointivälineinä, kuvaajan ikää, kokemusta ja kalustoa...

Patrickille annan sen verran ohjetta, että muista aina katsoa omia kuvia mahdollisimman itsekriittisesti. Siitä se lähtee ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kommentti lopeta harrastusta. Koulu kesken joten ei pääse kuvaamaan kun kerran pari vuoteen.

Oikein! :thmbup: Ja ainahan voi kuvata muutakin kuin pelkkiä koneita ja harjoitella ja kokeilla eri asetuksia yms... 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu. Pitäisi ruveta IVAOn juttuja katsomaan ja lentelemään sitä kautta, joten kiirettä pitää.

Kesällä varmaan EFHK:le kuvaamaan pari kertaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja taas saatiin pari harrastajaa lopettamaan foorumille kirjoittaminen, toivottavasti olette nyt tyytyväisiä  :thmbdn:. Olisi syytä katsoa peiliin ....

Eräiden jutut olivat jo lähes alatyylisiä kommentteja nuoren miehen kuviin. Kaikki me olemme joskus olleet aloittelijoita.

Ja Patrickille sanoisin, että ei kannata masentua muutamien kommenteista. Itse ainakin nautin kuvista ja kertomuksesta

Täysin asiaa . Itse pidin myös kuvista, vaikka näin rakentavana kommenttina laatu ei ollut parasta, mutta ei haitannut mua ollenkaan . Jatka kuvailua vaan :) Itseä ottaa päähän vaan joidenkin kommentointi ja puhetapa meille nuorille .  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse pidin kuvista, vaikka laatu ei ollu parasta . Tunnelma ja tarkoitus tuli selville . Hieno reissu ollut varmasti  :thmbup: Harmittaa vaan nytt jälkeenpäin joidenkin tapa antaa "rakentavaa" palautetta tän ikäisille sillä itse olen samaa ikäluokkaa . Vaikka asia ei mitenkään mua koske

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täysin asiaa . Itse pidin myös kuvista, vaikka näin rakentavana kommenttina laatu ei ollut parasta, mutta ei haitannut mua ollenkaan . Jatka kuvailua vaan :) Itseä ottaa päähän vaan joidenkin kommentointi ja puhetapa meille nuorille .   :-\

Itse pidin kuvista, vaikka laatu ei ollu parasta . Tunnelma ja tarkoitus tuli selville . Hieno reissu ollut varmasti  :thmbup: Harmittaa vaan nytt jälkeenpäin joidenkin tapa antaa "rakentavaa" palautetta tän ikäisille sillä itse olen samaa ikäluokkaa . Vaikka asia ei mitenkään mua koske

Mitä sä nyt hourailet siinä? Tiedän että tämä "joidenkin" tarkoittaa minua ja Aleksia, mutta ainakin omasta mielestäni olin varsin asiallinen ja laitoin vielä pari neuvoa/vinkkiä (mitkä ei ilmeisesti kaikille kelvannutkaan), tosin Mr. Maliniemi heitti itse vielä saman neuvon tuohon perään että kannattaa olla itsekriittisempi.

En myöskään tietääkseni ole kuvia haukkunut sen enempää kuin muutkaan, ja olen myös sitä mieltä että näiden ns. lomakuvien ei tarvitse olla sitä mitään huippulaatua. Ja myös sitämieltä että mielenkiintoisempia nämä(kin) on kuin noi perus "Finnairin A320 Helsinki-Vantaalla" -kuvat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla