Mika Virolainen

Windowsin kello aina väärässä

17 viestiä aiheessa

Mikähän mörkö säätelee windowsin kelloa, kun se aina on väärässä kun toosan avaa? Päivämäärä pysyy kohdillaan, joten emon patterista tuskin on kiinni. Se on aina vähintään 10min jäljessä. Malwarebytesillä kävin koko hoidon läpi, eikä mitään epäilyttävää löytynyt ??? Internet aikapäivitykseen on määritetty time.nist.gov, ja kun manuaalisesti päivittää niin siirtyy oikeaan aikaan...

T: Mika

Edit: XP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Minulla oli sama ongelma. Olemassa on monia pieniä ohjelmia jotka pitävät PC:n kellon oikeassa ajassa. Olen nyt reissussa ja tämä ohjelma on koti-koneella ja en muista sen nimeä. Koetappa hakea esim. Atomic time tai clock. Loppuviikolla tulen kotiin jos ei ole selvinnyt siihen mennessä niin toimitan tänne sen nimen.

Edit:Tällainen löytyi minulla on se ensimmäinen:

http://download.cnet.com/1770-20_4-0.html?query=Atomic+Clock+Sync&searchtype=downloads

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän mörkö säätelee windowsin kelloa...

Sama ässähässäkkä täälläkin päin. Ongelma on ollut tässä Vistassani jo monet kuukaudet mutta laiskuuttani jätin samantyylisen ketjunkin avaamatta - ja näin ollen päätin asian kanssa elää. Nyt ongelma korjaantui Jukan linkillä, Kiitos!  :thmbup:

Keke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos! Tuo edellämainittu ohjelma ei nimittäin pelitä (ainakaan minun käsissäni). Kaikkea olen räveltänyt, mutta aina on kello väärässä siihen saakka, kun käsin synkkaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos! Tuo edellämainittu ohjelma ei nimittäin pelitä (ainakaan minun käsissäni). Kaikkea olen räveltänyt, mutta aina on kello väärässä siihen saakka, kun käsin synkkaa...

Oletko käynyt biosista katsomassa miten on kellon asetukset?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko käynyt biosista katsomassa miten on kellon asetukset?

Eipähän siellä "asetuksia" juuri ole. Päivämäärä ja kellonaika ;D Välillä käynnistettäessä on aivan poskellaan (aamulla esim. näytti klo3 ja risat), yleensä noin 10 min-puolituntia jäljessä.

Edit: Patterissakin virtaa 2.72V

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli Jo Windows 95 ja ME  koneessa kello  ajassa jo 1900 luvulla .

Sitten tein Windows XP (SP-1)  koneen vuonna 2002.  Sen jälkeen kello on ollut tarkalleen ajassa. ( nyk. SP-3)  :)

Minun päätietokoneessa  Windows 7- 64 bit.  Kello on äärimmäisen tarkassa ajassa.  ;D

Käytössä Windowsin oma kello .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En jaksa uutta ketjua luoda, joten teen jatkokysymyksen hieman erilaiseen Vista ongelmaan...

Mikähän ihmeen piru säätelee tuota tiedostokansioiden tarkastelutapaa sitten? Tuntuu, että joka kerta kun avaan esimerkiksi C tai vaikkapa D-levyn, on tuo tarkastelutapa vaihtunut esimerkiksi "kuvakkeet ja tiedot" -vaihdoehdosta esimerkiksi "luettelo" -näkymään. Ärsyttää. Erityisesti kun haluaisin tarkastella valokuvia, on turhauttavaa kun näkymä on vaikkapa luettelomuodossa, haluamani "Keskikokoiset kuvakkeet" -sijaan...Apuja?

Keke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Avaa komentokehoteruutu

Start -> Run...  -> cmd

Kirjoita komento:

C:\>net time /setsntp:217.152.236.195 /set

Voit tarkistaa ntp palvelimen osoitteen komennolla:

C:\>net time /querysntp

The current SNTP value is: 217.152.236.195

Komento on ollut mukana muistaakseni Win 3.11 tai Win95 lähtien.

Tuossa on yksi  ntp palvelin maailmalta. Jos ei se toimi niin Googlella löytyy ylin kyllin muitakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Windows XP:ssä hoituu seuraavasti:

1. Ohjauspaneeli

2. Päivämäärä ja aika

3. Välilehti Internet ja ruksi kohtaan "Automaattinen synkronointi Internet-aikapalvelimesta"

Edit: Yleensäkin jos on kyse Windowsin säädöistä, siellä Ohjauspaneelissa kannattaa vierailla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Windows XP:ssä hoituu seuraavasti:

1. Ohjauspaneeli

2. Päivämäärä ja aika

3. Välilehti Internet ja ruksi kohtaan "Automaattinen synkronointi Internet-aikapalvelimesta"

Edit: Yleensäkin jos on kyse Windowsin säädöistä, siellä Ohjauspaneelissa kannattaa vierailla.

Moro!

Kun asiat eivät aina ole noin yksinkertaisia Mikalla ja minulla on ilmeisesti samanmoinen vika kellon kanssa eikä vierailu ohjauspaneelissa auta.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kun asiat eivät aina ole noin yksinkertaisia Mikalla ja minulla on ilmeisesti samanmoinen vika kellon kanssa eikä vierailu ohjauspaneelissa auta.

jukka

Joop, juuri näin! Aika kummallinen ongelma, ja ollut noin kuukauden päivät... No onneksi tuo time sync -ohjelma pelittää!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

XP:n kanssa tuo kello tosiaan ei pysynyt ajassa vaikka Windows sitä kerran viikossa päivittelikin oletusasetuksin. Rekisteriä viilaamalla kun tuon päivitysvälin laski muistaakseni 12 tuntiin niin alkoi jo näyttää samaa kuin oikeakin aika. Seiskan kanssa vastaavaa samalla raudalla ei ole ilmennyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään