Kalle Autio

Liikaa prosesseja?

8 viestiä aiheessa

Terve!

Musta tuntuu et mulla on jotenki liikaa noita prosesseja päällä. Tyhjäkäynnillä on päällä tollaset 38 prosessia. Saisko tota määrää mitenkää laskettua esim. jollakin ohjelmalla joka poistaa ne turhat prosessit. Oon kyllä ottanu turhat pois sieltä käynnistysasetuksista ja Ad-Aware sekä RegCleanerkin on käytössä.

Tietysti tolla Sonera Tietoturvapalvelullakin saattaa olla jotakin merkitystä >:(!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin juuri xp:n uudelleen ja tarvittavat ohjelmat. On mullakin tuossa tällä hetkellä 32 prosessia menossa. Eikai se liikaa ole kunhan mikään ohjelmista ei syö liikaa muistia/prosessoritehoja (riippuen tietysti siitä mitä sillä hetkellä tekee). Ja jos on tehokas kone ja muistia mukavasti niin kai niitä voi olla enemmänkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on tyhjänä 45prosessia, ja luulis että ois jottai yli 400säettä, kun kaikki tuuppaa olee multithreadi ohjelmia ja ekstensioneita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei käynnissä olevien prosessien määrä kerro oikeastaan mitään. Useimmat niistä istuvat hiljaa taustalla tekemättä mitään enimmän aikaa. Jos kone tökkii, kannattaa järjestää prosessit suoritinkäytön mukaan ja katsoa rohmuaako siellä jokin outo prosessi tolkuttomasti tehoja. Sitten voi alkaa selvittää mitä se oikein tekee kirjoittamalla prosessin nimen vaikka Googleen. Normaalisti mitään tekemättömän koneen prosessoriajasta leijonanosan rohmuaa järjestelmän vapaaprosessi (idle loop). Tämä on normaalia, se on se mitä prosessori ajaa kun ei ole muuta ajettavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos muuten toi RegCleanerin "Käynnistyvät ohjelmat"-kohta sama kuin säätäisi "msconfig"-komennolla? Että kun RegCleanerista poistaa niitä nii sitte ei enää käynnisty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään