Jukka Nisula

Blenheim BL-172 selällään Kauhavalla 1947

8 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään kuvaa tai kuvia BL-172:sta? Mielellään vielä tuosta Kauhavan ympärimenosta, joka sattui 20.6 1947. Keskinen-Stenman-Niska kertoo, että

- 20.6.1947 sakkasi laskussa Kauhavalle ja meni ympäri. Ohjaaja kapteeni L.Saxell ja kersantti H.Kokkonen loukkaantuivat ja sotilasvirkailija M.Kunnas ja sotilasvirkailija P.Hemminki selviytyivät vammoitta.

- 16.9.1947 poistettiin

Ohjaajana oli siis kapteeni Laus-Dei Saxell. Minulla on muistikuva, että olisin nähnyt k.o. kaputin kuvan joskus, joko täällä foorumilla tai jossakin kirjallisessa lähteessä. Onko kellään tietoa?

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Privaattipostiin ilmestyi pari mielenkiintoista kuvaa koneesta, joten kiitos niistä. Mukana myös tuo aiemmin jossain näkemäni kuva. :thmbup:

Muutkin BL-172 kuvat kyllä kiinnostavat.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, eikö niitä tänne voi laittaa nähtäväksi?

Tuota, eiköhän kuvien lähettäjä ja omistaja päätä siitä asiasta itse, joten en voi tässä nyt muuta kuin kiittää. Toki voin kysyä asiaa.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota, eiköhän kuvien lähettäjä ja omistaja päätä siitä asiasta itse, joten en voi tässä nyt muuta kuin kiittää. Toki voin kysyä asiaa.

Jukka

Olisi hienoa, jos voisit tiedustella. Kyllä kuvat varmasti kiinnostaisivat - muitakin kuin minua.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, tässä nämä kuvat. Aika lailla ruttuun on peltiä mennyt, kun kone keikahti ympäri laskussa pehmeällä kentällä. Tuota kentän osaa sanottiin "ankkalammikoksi". BL:n romut siirrettiin pois melko äkkiä tuolta kaputtipaikalta, eikä konetta enää korjattu.

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1978, kun olin 12v, niin toi L. Saxell oli mun uskonnon opettaja,

kun oltiin 6:lla luokalla. Seinäjoen Marttilan alakoulussa.

Tähän asti mulla oli tietoa vaan Saxell:in lentäjän urasta

Fokker C.X.llä (kirja Sotataivaan hiljaiset, ym.)

Tietääkö joku Hänestä muuta?

Blenheim-lentoja?

-buccaneer-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jossain vaiheessa kiistelty hahmo, teki varmaan aikanaan kaikkensa,virtualpitotsien sivuilta löydät tietoa, muistaakseni Kiishinin kirkkojen pommituksesta löytyy juttua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään