Veli-Martti Koivunen

Mistähän nämä on pois?

36 viestiä aiheessa

Sinne näyttää painemittarin perustelut viittaavan, eli "Rällsbussen", käytössä 1953 alkaen.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/SJ_Y6

 

Jukka

 

Mahtoiko "lättähatussa" olla tuollainen, muutamankin kerran kyydissä ollu ja mittaritkin nähnny muttei muista, niissä taisi olla Valmetin koneet mutta ensimmäiset?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
L står där för Ledningstryck, B för Bromstryck och K för Körledning
Hyvät selitykset B,L,K kirjaimelle. Sen lisäksi hyvä selitys miksi järjestelmä ei ole symmetrinen (huom. B-skaalan merkki numerolla 6 ja L-skaalan numerolla 4).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Do Dii, näin on yksi mittari pureskeltu lähes palasiksi. En tiedä pitäisikö minun itkeä vai nauraa mittarini kanssa, mutta jos joku vaan keksii sille käyttöä niin lähetän sen sitä halajavalle postimaksuja vastaan. Ei se varmaan ole lentänyt muuten kun kaarteesta ulos ja se ei näin ollen minun kriteereitäni täytä, valitettavasti.

 

Minä jaksan ihailla tuota valtavaa tiedon määrää mitä tämän foorumin jäseniltä löytyy, kiitos siitä. Empä ole kysymyksineni yksin.

Ainahan olisi tuota kyseltävää, mutta täytyy antaa tietäjille vapaata ettei mene ihan hapoille, ainakaan vatsahapoille  :D.

 

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sain juuri postia....

 

Svenska Motorvagnsklubben ottaa mielellään vastaan mittarin,minä voin maksaa postin. :)

Hej

Den som svarat i flygforumet har helt rätt. Det är en standard tryckmätare

för rälsbuss.

B står för bromslednings tryck, dvs det tryck som verkar på bromsen, L för

ledningstryck, det tryck som finns för manöverfunktioner och

K för körledningstryck, dvs det tryck som verkar på gaspådraget i

motorn/motorerna vid flera motorvagnar.

 

Du kan se mätaren till vänster på förarbordet.

 

Om hjälpen Du önskar består i att Du vill avyttra den så kan Vi nog stå till

tjänst...

 

mvh

Anders Johansson

Svenska Motorvagnsklubben

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös Gauntlet:issä ollut painesäiliö takaosassa,kuten myös paineilmalla toimiva kuularuisku?

 

 

Eilen oli mahdollisuus kysäistä Jyrki Laukkaselta Gauntletista, kun oltiin Kymissä kasailemassa purjekoneita (8 kpl) tulevaa kautta varten. Hän sanoi, että aseiden lataus toimi paineilmalla.

 

 

t. Esa

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Eilen oli mahdollisuus kysäistä Jyrki Laukkaselta Gauntletista, kun oltiin Kymissä kasailemassa purjekoneita (8 kpl) tulevaa kautta varten. Hän sanoi, että aseiden lataus toimi paineilmalla.

 

 

t. Esa

 

 

Kiitos vahvistuksesta,muistin jostain lukeneeni näin.

 

Oli mielenkiintoinen mittari,herätti kiinnostusta täälläkin.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään