Jaakko Kuusisto

Malmin Lentoasema elää, ikuisesti

2 681 viestiä aiheessa

Oveluus on siinä, että ensin tuo 12 vuotta on kielletty asemakaavoituksen (max 8 vuotta) perusteella ja nyt yleiskaavoituksen (erityisellä erityisluvalla max 15 vuotta). Eri lakipykälät.

 

Päätöksistähän saa valittaa käytännössä kuka vain, esim. yksityinen kaupunkilainen.

 

http://www.hel.fi/hki/Helsinki/fi/P__t_ksenteko+ja+hallinto/P__t_ksenteko/Muutoksenhaku+p__t_ksiin

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin joo,

 

Malmin lentoaseman ystävät päätti valittaa rakennuskiellosta. Perusteita on tässä ketjussakin jo paljon, mutta eihän tämä ole hyvän hallinnon mukaista ja näin pitkä kielto on todellakin kohtuuton. Lisäksi tämä on kokonaisuutena rakennuslain hengen vastainen. Nyt tuli vielä mieleeni, että tällä perusteella rakennuskielto olisi tietenkin pitänyt määrätä jo viime vuonna, kun yleiskaavoitus pantiin vireille.

 

NO, valitus on tulossa/menossa. Senhän voi tehdä 30 päivää asian tiedoksi antamisesta. Jokainen Malmin yrittäjä voi tehdä valituksen, samoin jokainen kaupunkilainen.

 

t. TImo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uudenmaan maakuntakaava on vahvistettu eilen ja vaikka kuinka kaivoin, en löytänyt siitä minkäänlaista varausta lentokenttäalueelle. Näin ollen Malmille ei ole korvaavaa paikkaa jne.

 

Jaksaisiko joku vielä tarkistaa, en enää löydä mitään kun pitää mennä nukkumaan.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli nyt on keksitty miten ongelma Malmin korvaajasta ratkaistaan! Sitä ei tarvita. Ja ilmeisesti se mystinen "halpalentokenttä Porvooseen" on myös haudattu?

 

Yksi naula Malmin arkkuun saattaa tulla kun ministeriön työryhmä on aikansa pohtinut lentokoulutusta. Arvaan, että valtion lentokoulutus niputetaan Patrian alle, ja Patria häipyy Malmilta todennäköisesti Tikkakoskelle. Ja tämän päälle vielä Rajan tukikohdan siirtäminen muualle, on aika kypsä kentän sulkemiselle...

 

Olen edelleen sitä mieltä, että Malmia ei voida pelastaa jos Finavia ei ole halukas kenttää säilyttämää.

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi naula Malmin arkkuun saattaa tulla kun ministeriön työryhmä on aikansa pohtinut lentokoulutusta. Arvaan, että valtion lentokoulutus niputetaan Patrian alle, ja Patria häipyy Malmilta todennäköisesti Tikkakoskelle. Ja tämän päälle vielä Rajan tukikohdan siirtäminen muualle, on aika kypsä kentän sulkemiselle...

 

Ei taida Tikkakoskelle mahtua, siellä kun on kohta Vinkat, Hawkit ja kaupallinen liikenne(ja laskuvarjohyppääjät jos vielä mahtuvat sekaan) iloisesti sekaisin. Ilmavoimatkin saattaa joutua vetämään oman koulutuksensa kahdessa vuorossa kun kaikki ei mahdu yhtäaikaa taivaalle.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei taida Tikkakoskelle mahtua, siellä kun on kohta Vinkat, Hawkit ja kaupallinen liikenne(ja laskuvarjohyppääjät jos vielä mahtuvat sekaan) iloisesti sekaisin. Ilmavoimatkin saattaa joutua vetämään oman koulutuksensa kahdessa vuorossa kun kaikki ei mahdu yhtäaikaa taivaalle.

 

 

 

Paljon mahtaa olla Tikkakoskella operaatioita/päivä?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen edelleen sitä mieltä, että Malmia ei voida pelastaa jos Finavia ei ole halukas kenttää säilyttämää.

 

Ja poliitikot kertovat Finavialle, mitä sen tulee haluta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paljon mahtaa olla Tikkakoskella operaatioita/päivä?

 

 

Ei kuvan palaa, mutta lähes tuplaantunee kun Hawkit siirtyvät Tikkikselle. Mutta jos arvaan mitä haet kysymykselläsi, niin luulen että asia on irrelevantti. Esim pari mittarilähestymisiä harjoittelevaa konetta blokkaa aika tehokkaasti VFR-laskukierroslentämisen. Kuvittele pari hawkkia Malmille tekemään mittarilähestymisiä(Jos siis Malmilla kuvitteellisesti olisi ILS, VOR, PAR, yms) vuorotellen molempiin päihin kiitotietä, hitaammat potkurikoneet käytännössä pyörisivät vfr-odotuksessa mittarikaukalon ulkopuolella. Malmin todellinen liikenne koostuu pääosin hitaasta potkurikone vfr-liikenteestä Malmilta/Malmille ja laskukierroslentämisestä jonka yhteensovittaminen ei ole kovin hankalaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin joo,

 

jos joku halajaa mukaan Helsinki-Malmi fly in -järjestelyihin, kannattaa tulla aamulla kentälle (siis la 23.3.) klo 10. Käydään pyöreässä läpi tapahtumaa ja mielellään löydettäisiin sinne tekijöitä paljon lisää.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko näin? Millä tavalla?

 

t. Timo

 

Finavia on Suomen valtion omistama osakeyhtiö. Omistajilla on viimekädessä valta kertoa, kuinka yhtiön tulee toimia. Suomen valtion asioista päättävät poliitikot, suurella kansalla ei välttämättä ole tuohon sanomista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavia on Suomen valtion omistama osakeyhtiö. Omistajilla on viimekädessä valta kertoa, kuinka yhtiön tulee toimia. Suomen valtion asioista päättävät poliitikot, suurella kansalla ei välttämättä ole tuohon sanomista.

 

http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=1551281&name=DLFE-11867.pdf&title=Finavian%20omistajastrategia%2010.3.2011 on tuo Finavian omistajapolitiikka, tällä tasolla poliitikot ohjaavat Finaviaa. Kyllä se on toimiva johto, joka operatiiviset päätökset tekee.

 

Yritämme (MLY) vaikuttaa myös Finaviaan Malmi-asiassa, ja olen jo sopinut tapaamisen lentoasemaliiketoiminnan johtajan kanssa.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mene hyvin  :thmbdn:

Kuka maksaa kenttään tutustuvien vierailijoiden pysäköintimaksut ja onko HELLO auki ?

 

Laskeutumis- ja pysäköintimaksut on sovittu pois tuolta ajalta. Hello/mikänimisilletuleekaan näyttää lupaavalta, eiköhän se kohta aukene. Toivotaan.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=1551281&name=DLFE-11867.pdf&title=Finavian%20omistajastrategia%2010.3.2011 on tuo Finavian omistajapolitiikka, tällä tasolla poliitikot ohjaavat Finaviaa. Kyllä se on toimiva johto, joka operatiiviset päätökset tekee.

 

Mielenkiintoista, että tuossa dokumentissa esiintyy sana "yleisilmailu" vain yhden kerran = yhdessä kohdassa:

"Finavia Oyj:n asiakkaita ovat lentoyhtiöt, lentomatkustajat, elinkeinoelämä,

yleisilmailu sekä sotilas- ja valtionilmailu. Finavia Oyj on asettanut tavoitteekseen

olla asiakaskeskeinen, kannattavasti kasvava ja uudistuva palveluyritys,

jolla on osaava, motivoitunut ja palvelusuuntautunut henkilöstö. Finavia Oyj:llä

on turvallisuusviranomaisten toimintaedellytysten kannalta suuri merkitys sotilasilmailussa

ja valtionilmailussa."

Minussa herättää myös kysymyksiä, mitä tarkoittaa, että Finavian asiakkaita on elinkeinoelämä. Tarkoittaako se sitä, että Finavia tarjoaa liiketiloja lentoasemillaan elinkeinoelämälle? Vai sisältyykö siihen että kaikki ilmailu palvelee tai voi palvella liike-elämää. Myös yleisilmailu.

Ja sekin hieman ihmetyttää, että asiakaslistalta puuttuvat (yksityiset) lentokoulut eli ilmailukoulutus. Vai sisältyykö se elinkeinoelämään tai yleisilmailuun?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helsingin Uutisten tämänpäiväinen pääkirjoitus:

 

Kenttä palvelee harvoja ja valittuja lentoharrastajia ja -ammattilaisia. Se on tukipiste myös eräille bisneksille, mutta yhteiskunnan peruspalveluiden turvaamisen kannalta se ei ole korvaamaton.

...

Kenen etu painaa, kun liikenneministeriö ja Finavia sorvaa uuden lentokenttästrategiansa, jossa päätetään lakkautettavista kentistä? Toivottavasti suhteellisuudentaju löytyy kansantalouden eikä muutaman vaikutusvaltaisen lentoharrastajan avulla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tartte montaakaan vuotta kärsiä Hesarin omituisista väittämistä, koska kohta se on rahapulassa lopettava yhtiö, lehden kokokin meni jo puoliksi.

 

Helsingin Uutisilla ei ole mitään tekemistä Helsingin Sanomien kanssa. Helsingin Uutiset on yksi Suomen Lehtiyhtymän ilmaisjakelulehdistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tartte montaakaan vuotta kärsiä Hesarin omituisista väittämistä, koska kohta se on rahapulassa lopettava yhtiö, lehden kokokin meni jo puoliksi.

Kansa on lopettanutkin  ko. lehden tilaukset ja mainostajat ovat siirtyneet muihin keinoihin.

 

Siis,  valheilla ja vääristelyllä on sittenkin lyhyet jäljet. :thmbup:

 

Puhutko nyt Hesarista (Helsingin Sanomat) vai Helsingin Uutisista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=1551281&name=DLFE-11867.pdf&title=Finavian%20omistajastrategia%2010.3.2011 on tuo Finavian omistajapolitiikka, tällä tasolla poliitikot ohjaavat Finaviaa. Kyllä se on toimiva johto, joka operatiiviset päätökset tekee.

 

Yritämme (MLY) vaikuttaa myös Finaviaan Malmi-asiassa, ja olen jo sopinut tapaamisen lentoasemaliiketoiminnan johtajan kanssa.

 

t. Timo

 

En väittänytkään, että Finavialla ei olisi toimivaa johtoa itsellään.

Kyllä suunta ja tarvittaessa poliittiset vaatimukset tulevat omistajalta kuten kaikilla muillakin osakeyhtiöillä. Omistajaa tuskin kiinnostaa tippaakaan pikkudetailit kuten kahvikuppien väri tai parkkipaikan portit, tuskin kiinnostaa edes sitä toimivaa johtoakaan, mutta jotain päällikköä sekin on kiinnostanut.

http://valtionomistus.fi/suomi/omistajapolitiikka-ja-ohjaus/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään