Jaakko Kuusisto

Malmin Lentoasema elää, ikuisesti

2 681 viestiä aiheessa

Finavia on tietojen mukaan luvannut aluelennonjohdon siirron yhteydessä, että Patria siirtyy Tampereelle. Toisaalta, epävirallisten tietojen mukaan sisäinenkin näkemys on, että Malmi on ehdottomasti paras paikka. Miljoona potentiaalista asiakasta ei voi olla väärässä.

 

Tästähän tulee vielä iso kapulanvääntö. Esimerkiksi Kuhmo voisi olla vapaan ilmatilan ansiosta paras paikka ja kenttä pitää päällystää EU-tuilla.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jollain tavalla kuvaa tämän hetken suomalaista yhteiskuntaa, että jotkut johtajat voivat sanoa alaisilleen: Turpa tukkoon, tämä on päätetty korkealla poliittisella tasolla, eikä tosiasiaoilla jä järjen käytöllä ole mitään tekemistä tämän kanssa.  Jlos Patriassa kukaan on järjissään, niin siellä ei haikalltasi siirrosta Pirkkalaan, Tikkakoskelle tai Halliin, koska Malmilla on hyvät olosuhteet ja se on asiakaskeskittymässä ja Malmilla on vieläpä lennonopettajia saatavilla.

 

RAJA:n toiminnassa olevat tietävät, että siirto Helsinki-Vantaalle ei ole järkevä, ensiksikin matka merelle on pitempi, joka johtaa vuodessa miljoonan kulujen lisäykseen, jonak Finavia voi tietenkin maksaa voitoistaan, saadakseen Malmin lentoaseman tuhotuksi asuntorakentamisen tieltä, mutta miten mahtaa olla sen odotatjan, joka kamppailee kaatuneen veneensä kanssa Itämerelleä, kolme ja puoli minuuttia voi ratkaista sen pysyykö hän hengissä avai ei. Miten Finavia ottaa tämän hengenmenon huomioon budjetoinnissaan.  RAJA ei voi harjoitella Helsinki-Vantaalla, vaan joutuu ilmeisesti lentämään Uttiin harjoittelemaan, miten Finavia kompensoi tämän ylimääräisen matkailun ja etenkin siihen kulutetun ajan, täytyyhän tässä laskea matka-aika. Lisäksi tulee olemaan hyvin haasteellista koordinoida mahdollisia hällytys ja erilaisia pelastuslentoja vilkkaan aikataulutetun matkustajaliikenteen kanssa. Lennonjohtajat ovat jo esittäneet varsin murskaavaa kritiikkiä tilanteesta ja tämä kritiikki pitäisi ottaa huomioon. Tosin myös lennonjohtajille on sanottu, että turpa piikkin, jos haluatte pitää työpaikkanne.

 

Lienee syyttä muistuttaa, että Hernesaaren helikopterikenttä on poistettu alueen osakaavassa, sen tilalle tulee NJK:n venesatama, koska se luopuu Koivusaaren tukikohdastaan asuntorakentamisen hyväksi. Malmi olisi siis edelleen ihan tarpeellinen ja varteenotettava tukikohta.

 

Ilmailun tulevaisuus tarvitsee tietyn kasvupohjan, josta erittäin suuri osa on pääkaupunkiseudun väestömäärän ja väestörakenteen varassa. Lentokulutuksesta yli 65 % tapahtuu Malmilla ja yleisilmailusta yli puolet.  Malmilla olevat lentokoulut kuolevat, jos ne siirretään tämän väestökeskittymän ääreltä pois. Ne, jotka eivät tätä ymmärrä voisivat leikitellä mielikuvalla, että pääkaupunkiseutua läihinnä oleav autokoulu olisi Hyvinkäällä tai Räyskälässä.  Ministeriö sanoo, että harrastelentäjät voivat hyvin siirtyä Hyvinkäälle ja Nummelaan, vaikka tietää, että se ei mahdu sinne. Ministeriössä sanotaan, että sinne on sopiva alle tunnin ajomatka. Siis yksityisautolla.  Monet töissä käyvät lentäjät joutuvat kuitenkin kulkemaan töiden jälkeisessä ruuhkassa ja en usko ministeriönkään selviävän silloin vajaassa tunnissa, siihen on syytä varata toista tuntia.  Sille joka haluaa suorittaa UPL:n Hyvinkäällä, muta sattuu aseumaan tai työskentelemään pääkaupunkiseudula tulee noin 7000 kilometrin ajomatka ja kun sama tulee opettajalle, niin tämäkin tulee laskettavaksi lupakirjan hintaan.  PPL:n suorittaminen Räyskälässä, mikäli se muuten olisi mahdollista edellyttäisi jo 15,000 km ajoa, siis enemmän kuin useilla perheautoilla on muuta ajoa vuodessa.  Kun esimerkiksi Räyskälässä lentäminen loppuu ympäristömääräysten vuoksi jo klo 18, niin töiden jälkeen sinne ei ehdi lentämään, jos asuu pääkaupunkiseudulla.

 

Väite, että harrastelentäjät voivat hyvin siirtyä Hyvinäälle on mieletön.  Ajatelkaapa vaikka, että kaikki Helsingin autoilijat määrättäisiin siirtymään Hyvinkäälle. Liikennöinnin sujumisen vuoksi poistetaan kaikki liikennevalot ja annetaan liikennevalvontaa suorittaville poliiseille vapaata, koka varmaankin järkevät autoilijat selvittävät keskinäiset kohtaamistilanteet, jos ei muuten niin tyyttäämällä ankarasti.  Kannataa muistaa, että Hyvinkäällä on wnnwarään autoja, pyöräilijöitä ja lapsia.  Hyvinkäällä on ennestään varsin aktiivinen purjelentokerho ja siellä on myös riippuliitäjiä ja  sen verran moottorikoneita kuin sinne sopii. 

 

Jokunen vuosi siten julkistettiin myös puolustusvoimien muistio ilmavoimien koulutuksesta ja siinä todettiin Malmi parhaaksi koulutuspaikaksi. Armeijan johdon suu on tukittu. En voi ymmärtää, että miksi kenraalit eivät voi ottaa kantaa tällaisiin täysin teknisiin kysymyksiin, jotak vaikutavat heidän toimintaansa. Ei kosaka joku puolue tai puolueen pomo on halunnut tuhota Malmin lentoaseman, eikä tämän tueksi ole kyetty esittämään ainoatakaan perusteltua laskelmaa.

 

- Lauri Tarkkonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaamasessa olisi myös hyvä kentänpohja olemassa, pientä pusikon raivausta jne.

Tuntuu joskus että tuo heinäntekojärki on päättävillä paljonkin hukassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä suoritin aikoinaan ensimmäisen UPL-lupakirjani kokonaisuudessaan Hyvinkäällä, vaikka asun vartin ajomatkan päässä Malmilta pääkaupunkiseudulla. Ei harrastajalle ole aivan kohtuutonta siirtyä Hyvinkäälle harrastamaan, kun polte on riittävä. Minusta ei saa kuulostaa siltä, että edellytämme harrastusolosuhteiltamme pääasiassa suurta mukavuutta. Hyvinkää ja Nummela ovat ainoat kentät kohtuullisen matkan päässä pääkaupunkiseudulta.

 

Hyvinkää ei pysty tarjoamaan kuin murto-osan siitä yleisilmailun kehitysympäristöstä, minkä Malmi tarjoaa, tai minkä turvallinen ilmailullinen kehittyminen edellyttää. Erilaisia yleisilmailun toimintoja ja ennen kaikkea ilmailun koulutusta ei voida Hyvinkäällä järjestää sillä tasolla,  minkä turvallinen ilmailu edellyttää. Hyvinkäälle ei myöskään yksinkertaisesti mahdu Malmin kalusto ja sen käyttö. Eikä Nummela auta asiaa yhtään.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvinkään kaupunki teki juuri päätöksen kentän talviaurauksen lopettamisesta tämän talven jälkeen. Kerhokalustolla kiitotien talviauraus on haasteellista, eli talvitoiminta on vaarassa loppua.

Toivotaan että ilmastonmuutos etenee vauhdilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LVM:n Malmin toimijoille ehdottamaan tilaisuuteen 4.12. ehtii ilmoittautua vielä tänään. Olettehan kaikki asianosaiset saaneet kutsun?

 

Tässä varmuuden vuoksi:

----

 

Helsinki-Malmin lentoaseman toiminnan lakkauttamisen keskustelutilaisuus – ilmailijoiden tapaaminen

 

Tilaisuudessa on tarkoitus keskustella Helsinki-Malmin lakkauttamispäätöksestä ja yhdessä ilmailijoiden kanssa pohtia jatkotoimia sen suhteen, miten valtio voisi omalta osaltaan helpottaa ilmailuharrastuksen ja siihen liittyvän yritystoiminnan jatkamista muilla kentillä Helsinki-Malmin sulkemisen jälkeen.

 

Aika: 4.12.2014 kello 13.30 - 15.30

 

Paikka: Liikenne- ja viestintäministeriö, Eteläesplanadi 16, Sonckin Sali

 

 

Tilaisuuden ohjelma:

 

- Kahvitarjoilu

 

- Tilaisuuden avaus ja katsaus Helsinki-Malmin lentoaseman tämänhetkiseen tilanteeseen,

            liikenne- ja kuntaministeri Paula Risikko

 

- Helsingin kaupungin toimet Helsinki-Malmin lentokentän alueen suhteen, Pekka Härmälä, Helsingin kaupunki

 

- Liikenteen turvallisuusviraston katsaus riskikartoituksen tuloksiin, Pekka Henttu, Trafi

 

- Yleistä keskustelua

 

 

 

 

Pyydämme ilmoittautumaan tilaisuuteen 26.11.2014 mennessä Leila Helinille osoitteeseen leila.helin@lvm.fi. Pyydämme ottamaan huomioon, että tilaisuuteen voi ilmoittaa 1-2 osallistujaa kutakin organisaatiota kohti.

 

 

 

 

 

 

Osallistujat: Paula Risikko, liikenne- ja kuntaministeri

                Mikael Nyberg, LVM

                Timo Härmälä, Helsingin kaupunki

                Kari Savolainen, Finavia

                Pekka Henttu, Trafi

                Suomen Ilmailuliitto

Suomen Ilmailuliitto, Experimental- ja ultrakevyttoimikunta

Suomen Ilmailuliitto, Moottorilentotoimikunta

Mäntsälän ilmailukerho ry

Kevytilmailu ry

Malmin ilmailukerho ry

Finnairin lentokerho ry

Polyteknikkojen ilmailukerho ry

Skydive Unity ry

Espoon moottorilentäjät ry

            Ilmailukerho Poutahaukat ry

Suomen lentopelastusseura SLPS ry

Suomen Lähetyslentäjät – MAF Finland

Suomen nousuvarjo- ja leijaliitto ry / Helsingin seudun rättisorsat

Yksityislentäjät ry

Vampulan siipiveikot ry

Lennokkikerho Raku ry

Malmin lentoaseman ystävät ry

DC-yhdistys ry

Ilmailuhallinnon ilmailukerho ry

Aeropole Flight Training

BF-lento Oy

Hf helicopters Oy

Patria Pilot Training Oy

Salpauslento Oy

TTT Aviation Oy

Aviastar Helsinki Oy

Eves-Air Oy

Goodflight Aviation Oy

Hendell Aviation Oy

Lentopeikot Oy

Nordic Avia Oy

Helitech Oy

Joen Service Oy

SkyXperience

TradeAid Oy

Lemberg Aviation Oy

MI-Enterprise Avionics

Suomen lentopelastusseura SLPS ry

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällä forumilla on paljon puhuttu Malmille korvaavasta kentästä. Sellaista ei ole löydetty.  -eikä varmaan löydetäkään.

 

Miten olisi, jos hieman pohdittaisiin uusien asuinalueden löytämisestä. Ensin on kysyttävä onko kaikkien asuttava nykyisen Helsingin alueella. Tulevien kuntaliitosten (toivottavasti) myötä Helsinki tai mikä metropolin nimi silloin onkaan, voisi laajeta Nurmijärven korpiin ja pitemmällekin. Siellä on kyllä asuintilaa vaikka yhdelle Helsingille. Asuintilaa on kyllä lähempänäkin.

 

Keskusta on hyvin ja nopeasti saavutettavissa pääratojen varrelta. Pisararataa on pitkään puuhattu. Se ennestään nopeuttaisi julkisen liikenteen nopeutta ja houkuttelevuutta.

 

Jotenkin tuntuu, että tässä touhussa on suurta näköalattomuutta, niin kuin monessa muussakin.

 

Tässä malmihämmentämisessä taitaa olla 4 erilaista ryhmää: a) kentän puolustajat (joista suurin osa on ei ilmailijoita) b) ei vähempää voisi kiinnostaa -joukko c) jees, jees, lisää asuntoja enepää ajatelematta -ihmiset c) piilossa toimiva joukko, jolla on suuret taloudelliset intressit ko. alueen rakentamiseksi. Tämän joukon sisällä raha liikkuu............. ja ties mitä, mitä ei julkisesti uskalla arvailla.

 

Jotenkin pitäisi isot kansanjoukot (ja tätä myöden tuuliviiripolitikot) saada ymmärtämään Malmin tarpeettomuus asuinrakentamiselle.

 

Oli muuten eräällä Ilaskivi-nimisellä pormestarilla selkärankaa. Lennätti itse toimittajia katsomaan mistä rakentamismaata Helsingissä löytyy.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sepäs oli äänestysrumba. Jos oikein tulkkasin niin nyt kaupunki päätti että kiinteistöt ostetaan ja "tehdään perinpohjainen selvitys lentotoiminnan jatkosta". Ja korvaavaa kenttää ei etsitä.

 

Yksi fakta on että joskus 2009 oleva päätös on (viisaammat tietänevät) että lentotoiminta voidaan lakkauttaa etuajassa JOS KORVAAVA kenttä osoitetaan. Kaikki muu on löpinää ja mahdollisesti tämän päätöksen vastaisia. Esim parit kaavat.

 

Tere

Sami

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaupunginvaltuuston kokous 19/26.11.2014

http://www.helsinkikanava.fi/fi/kaupunginvaltuusto/

Äänestys1

http://www.helsinkikanava.fi/fi/kaupunginvaltuusto/kaupunginvaltuuston-kokous-19-26-11.2014-2/voting_map?end=2014-11-26T19:19:36

Muut äänestykset

http://www.helsinkikanava.fi/fi/kaupunginvaltuusto/kaupunginvaltuuston-kokous-19-26-11.2014-2/voting_map?end=2014-11-26T19:27:32

http://www.helsinkikanava.fi/fi/kaupunginvaltuusto/kaupunginvaltuuston-kokous-19-26-11.2014-2/voting_map?end=2014-11-26T19:32:06

http://www.helsinkikanava.fi/fi/kaupunginvaltuusto/kaupunginvaltuuston-kokous-19-26-11.2014-2/voting_map?end=2014-11-26T19:40:13

http://www.helsinkikanava.fi/fi/kaupunginvaltuusto/kaupunginvaltuuston-kokous-19-26-11.2014-2/voting_map?end=2014-11-26T19:42:14

http://www.helsinkikanava.fi/fi/kaupunginvaltuusto/kaupunginvaltuuston-kokous-19-26-11.2014-2/voting_map?end=2014-11-26T19:43:17

http://www.helsinkikanava.fi/fi/kaupunginvaltuusto/kaupunginvaltuuston-kokous-19-26-11.2014-2/voting_map?end=2014-11-26T19:44:14

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve,

Ohessa yksi Patria Flight Trainingiin liittyvä aiempi sähköpostikirjeenvaihto.

t. Kimmo

 

 

 

30.10.2014

 

Hyvä Jukka,

 

 

Sanon heti alkuun että olen tässä asiassa täysin eri mieltä kanssasi.

 

Miten voit olla noin selkärangaton?

Jos ministeriöstä tulee jokin järjetön määräys että olisi muutettava vaikka Utsjoelle, olisit heti valmis tottelemaan. Niinkö?

 

Patrian ei tarvitse muuttaa Malmilta lentoasemalta yhtään mihinkään. Se tulee säilymään ilmailukäytössä eikä muutu asuinalueeksi. Se on varmaa. Miksi?

 

On syytä tiedostaa että Malmin lentoaseman takana on niin suuri kansanliike että SE EI ANNA TUHOTA MALMIN LENTOASEMAA, vaikka poliitikot päättäisivät "suuressa viisaudessaan" mitä tahansa.

 

Noin 2/3 pk-seudun asukkaista haluaa sen säilyvän ilmailukäytössä, nimiadressissa on lähes 67.000 nimeä, Suomen ilmailu tarvitsee välttämättä Malmin lentoaseman jne.

On syytä lukea www.malmiairport.fi - sivut tarkkaan läpi? Oletko lukenut ja ajatellut mitä siellä sanotaan?

 

Ei ole mitään pakottavaa syytä miksi asuntoja pitäisi täsmärakentaa juuri Malmin lentoasemalle ja siten tuhota kenttä. Pk-seudulla on vapaata tonttimaata niin valtavasti että väkiluku saisi vaikka tuplaantua ja silti Malmilta voitaisiin edelleen lentää.

 

Jos joku esittäisi että esim. kaikki veneily on häädettävä pois Helsingistä, ko. esityksen tekijää pidettäisiin aivan tärähtäneenä.

Nyt kuitenkin oikein maan hallituksen päätökseen perustuen lukuisien ministerien ja virkamiesten voimin yritetään samaa ilmailun suhteen. EI TULE ONNISTUMAAN - onneksi!

 

POLIITTISIA PÄÄTÖKSIÄ VOIDAAN AINA MUUTTAA ja niin tulee käymään tässäkin tapauksessa. Typerät ehdotukset päätyvät lopulta roskakoriin.

 

Ministeriöissä ja politiikassa on monenlaisia hankkeita käynnissä. Osa on hyviä, osa vähemmän hyviä. Aina joskus käy niin että ministeriöistä tulee ulos jotain aivan umpijärjetöntä.

 

Tämä puhtaasti poliittinen päätös Malmin lentoaseman alasajosta ja yleisilmailun sekä lentokoulutuksen lopettamisesta koko pääkaupunkiseudulla hakee järjettömyydessään vertaistaan. Se tulee varmuudella päätymään teokseen "Tyhmimmät poliittiset päätökset Suomessa kautta aikain". Kaikki siinä mukana olleet/olevat henkilöt munaavat itsensä täysin.

 

Osalle poliitikoista näyttää aina käyvän niin että VALTA SOKAISEE KOLLEKTIIVISESTI HEIDÄT ja he alkavat elämään omaa elämäänsä ikäänkuin olisivat jossain kuplassa irti reaalimaailmasta.. Vain fiksuimmat yksilöt pystyvät välttymään tuolta vallan nousulta päähän. Mutta historiallisesti tämähän on liiankin tuttua.

 

Jukka - toivon että ajattelet asiaa uudelleen ja toimit sen mukaisesti niin että Patrian toiminta jatkuu Malmilla.

 

 

Parhain terveisin

 

Kimmo

rantanen_kimmo@hotmail.com

 

 

 

> "Jukka Holkeri" <Jukka.Holkeri@patria.fi> kirjoitti 28.10.2014 kello 17.06:

>

> Moi Kimmo,

>

> Kun Liikenne- ja viestintäministeriö on ilmoittanut sulkevansa kentän 2016 aikana, ei sinne kannata jäädä ihmettelemään. Pakko on muuttaa.

>

> http://www.lvm.fi/tiedote/4422719/valtio-vetaytyy-helsinki-malmin-lentoasemalta-2016

>

> Jukka

>

> …….

> Jukka Holkeri

> Chief Strategy Officer

> Patria

> +358 40 869 2008

> jukka.holkeri@patria.fi

>

> -----Original Message-----

> From: Kimmo [mailto:rantanen_kimmo@hotmail.com]

> Sent: 28. lokakuuta 2014 16:08

> To: Jukka Holkeri

> Subject: Patria Flight Training ja Malmin tilanne?

>

>

> Terve Jukka,

>

> Patrian nettisivuilta käy ilmi että Patria suunnittelee muuttavansa pois Malmin lentoasemalta.

> Yhteystietoina viitataan sinuun.

>

> Kysymys:

> Onko Patria vakavasti suunnittelemassa muuttamista jonnekin muualle?

> Vai onko kyse enemmänkin ministeriöiden mielistelystä?

>

> Terveisin

>

> Kimmo Rantanen

> Helsinki

> Liikennelentäjä, DI, KTM/Ekonomi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Ensinäkin jos joku suuri kansanliike onolemassa niin sen olisihyvä pikkuhiljaa alkaa näkymään.Jostain syystä olet muodostanut kuvan tuo adressit.comin allekirjoitusten mukaan mutta kuinka moni heistä oikeastaa toimii malmin hyväksi?ja kuinka paljontuonadressinallekirjoitajista oikein  itseasiassa lopulta välittäämalmista?

 

 

Hyvönenen yhtään ihmettele enää  miksi malmin puolustajia eikuunnella.edunvalvonassakin pitää osata ja tuo kaltaiset itkupotku raivariteivät edistäasiaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malmin lentoasema kuuluu kaikille pääkaupunkiseudun asukkaille. Valitettavasti kentän haltija ja pitäjä ei ole ollut kovin aktiivinen edistämään kentän laajempaa toimintaa ja heräöttämään ihmisten mielenkiintoa kentää ja siellä tapahtuvia toimintoja kohtaan.  Varmaankin näitäkin palstoja seuraa myös muita kuin ilmailussa aktiivisesti mukana olevia ja nyt kun Malmin kohtalo on noussut julkisuuteen on varmaan sellaisiakin, jotka haluavat nähdä kuinka tässä kamppailussa käy.

 

Toisaalta toivoisin näkeväni ilmailuväen yhdistyvän Malmin puolustajiksi koko maassa ja kaikilta ilmailun aloilta.  Kuvittelisin, että olisi SIL:in asia koota tämä joukko, kun se kertoo olevansa ilmailijoiden edunvalvoja. Tosin addressi/julkilausuma/kannanotto voisi olla kaksiosainen, toisessa osassa olisi kaikkien ilmailijoiden kannanotto ja toisella puolella heitä tukevien ja malmia tukevien muiden kansalaisten kannanotto, josta yksi osa on se lähes 70,000 nimeä.

 

MLY:llä on runsaasti materiaalia, josta saisi koottua sopivasti täydentämällä Malmin erikoisnumeron Ilmailuun, josta olisi otettava jättipainos, joka olisi aina jaettavissa päättäjille, journalisteille yms.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laurilla taas hyviä ajatuksia!

 

Itse pitäisin SIL:n päätehtävänä tällä hetkellä osallistua Malimin pelastustalkoisiin. Ymmärän tosin, että on niitä muitakin töitä, mutta ne mielestäni voisi jättää vähemmälle tässä tilanteessa. Ilmatila-asia on kuitenkin yhteinen iso asia, jossa pitää olla mukana haukan lailla. (Isompi puhallus tässä Malmiasiassa on meneillään, kuin SUIO ongelmat)

 

Miten saataisiin organisoitua pieni keräys Malmin puolesta. Eli siis hattu kiertämään. Näillä rahoilla mahdollisesti voisimme palkata osaavia kirjoittajia ja mahdollisesti tällaisiin asioihin perehtyneitä lakimiehiä.

 

Tärkeää ja hyödyllistä olisi saada Laurin ehdottama julkaisu aikaiseksi. Julkaisu perustuisi faktoihin ja mahdollisesti arvioisi tulevaa malmin tarvetta riittävän "tieteellisellä" tasolla.

 

Rahaa pitäisi saada kyllä aika paljon, että korkeatasoinen julkaisu voitaisiin jakaa mahdollisimman monelle. Oikeiden asioiden painotus laajalevikkisesti olisi viimeistään nyt tuiki tarpeellista.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Miten saataisiin organisoitua pieni keräys Malmin puolesta. Eli siis hattu kiertämään. Näillä rahoilla mahdollisesti voisimme palkata osaavia kirjoittajia ja mahdollisesti tällaisiin asioihin perehtyneitä lakimiehiä.

 

Esimerkiksi näin:

 

Malmin lentoaseman ystävät ry avaa tilin, jonne jokainen voi laittaa rahaa sopivaksi katsomansa summan. Ennen keräyksen aloittamista pitää tietysti muistaa laittaa tarvittavat luvat kuntoon, sillä tietääkseni tällaisiin julkisiin rahankeräyksiin tarvitaan poliisiviranomaisen lupa.

 

Viisaammat oikaiskaa, jos olen väärässä.

 

t. Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yleisilmailuamme ja sen keskuspaikan Malmin suojelua edustamassa olisi tosi pirteää nähdä yhtä tarmokas asianajaja, kuin oli muutama vuosi sitten käytettyjen autojen maahantuonnin asiassa. Tulin silloin tuntemaan Petteri Snellin, joka todellakin käänsi joka kiven ja ravasi Luxembourgia myöten EU-tuomioistuimessa. Ja sai lopulta ison valtiolaivan ja tullin pään kääntymään merkittävällä tavalla.

 

Tällaiseen toimintaan tarvittaisiin rahaa, mutta sitä myös on Malmilla toimivien yritysten ja yksityisten hallinnassa ja ohjauksessa. Jotain olisin valmis minäkin sijoittamaan. En osaa tällä istumalla paljonko tarvitaan, ja paljonko on kerättävissä. Pelkään kuitenkin, että nykyisen sinänsä ansiokkaan touhuilun vaikutukset jäävät ilmailukentän ulkopuolella aika lailla huomaamattomiksi. En tosin tiedä, kuinka paljon Malmin asiaa on viety tuomioistuinkäsittelyyn? Ottaaisiko EU-tuomioistuin yleisilmailun edellytyksistä tehdyn konsulttiselvityksen tarkastettavaksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"

Malmin lentoasema kuuluu kaikille pääkaupunkiseudun asukkaille.......

 

Toisaalta toivoisin näkeväni ilmailuväen yhdistyvän Malmin puolustajiksi koko maassa ja kaikilta ilmailun aloilta."

 

Lauri kirjoittaa todella tärkeästä asiasta.

 

Malmi tulee nähdä muunakin, kuin pääkaupunki seudulla ilmailevien kotikenttänä. Valitettavasti tuo kausikortin hinnoittelupolitiikka rajoittaa kentän käyttöä meiltä "maalaisilta". On kuitenkin erittäin tärkeää, että myös me muilla kentillä toimivat aktivoituisimme puhumaan ja herättämään keskutelua Malmin puolesta koko maassa

 

Missäpä muualla Suomessa meillä on yhtä hyvää aktiivista ja hieman vaativampaa kenttää käytettävissä? Olisi itsellekin hyvää harjoitusta käydä useammin Malmilla. Jokainen voi kuvitella omalle kohdalleen, kuinka mielekäs ja mielenkiintoinen päiväretki on mahdollista tehdä tälle kentälle. Lähes puoli Suomea ja niiden kentät ovat kuitenkin niin lähellä, että voit poiketa Malmilla päiväseltään.

 

Näköjään kansalaisaloitteella voi vaikuttaa, olisiko tässäkin sen paikka? Korvaamattoman kansallisomaisuuden säilyttäminen sen alkuperäisessä tarkoituksessaan.

 

Mielestäni tämä on koko Suomen ja kaikkien suomalaisten asia ryhtyä puolustamaan Malmia

 

Mika

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MLY:n säännöistä: "Toimintansa tukemiseksi yhdistys voi ottaa vastaan lahjoituksia ja perintöjä sekä omistaa toimintaansa varten tarpeellisia kiinteistöjä. Yhdistys voi myös järjestää asianmukaisella luvalla mm. arpajaisia, rahankeräyksiä, myyjäisiä ja huvitilaisuuksia. Yhdistys voi kuulua jäsenenä kotimaisiin ja ulkomaisiin yhdistyksiin, joiden tarkoitus vastaa yhdistyksen tarkoitusta tai on sitä lähellä."

 

Marko Forss kirjoittelee rahankeräyslaista täällä http://markofobbaforss.puheenvuoro.uusisuomi.fi/160324-rahankerayslaki-suomessa - aika hankalaa näyttää olevan rahan kerääminen netissä ilmoittelemalla. Aiemmin syksyllä MLY:n jäsenistö kyllä antoi lahjoituksia, kun nostimme asiaa esiin. mm. Hesarissa. Jäsenistölle tai muulle rajatulle joukolle tällaisen vetoomuksen lähettäminen näyttäisikin olevan ihan ok, avoimesti netissä ei saa lain tulkinnan mukaan lahjoituksia.

 

Parhaiten homma siis etenee, jos asiasta kiinnostuneet liittyvät yhdistyksen jäseniksi. Tutkitaan asiaa eteenpäin.

 

t Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään