Heikki Sten

Friedrichshafen Aero 2010

8 viestiä aiheessa

Friedrichshafen on kreivi Zeppelinin kaupunki

 

[ attachment removed / expired ]

Ilmalaiva lensi päivittäin

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ilmestyen milloin mistäkin

[ attachment removed / expired ]

 

Messuilla oli koneita vaikka kuinka paljon.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Petrelin lasimittarit

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä Pipistrel Sinus. Tällainen on tulossa kesällä Suomeen. Kärkiväli 15m. Kone on moottoripurjekonemainen Ultrakevyt.

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä Kari demonstroi Nilsille Sinuksen näköala ovessa olevan ikkunan soveltuvuutta vaikkapa valokuvaukseen.

[ attachment removed / expired ]

 

Dieselien muotisuuntaus on nyt kohti vähän isompia moottoreita. Tässä esitellään 12 sylinteristä versiota. Milloinkohan Diamondiin tulee?

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä se vahvemmalla moottorilla oleva Diamond. Huomaa hinausvarustus.

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä näin alkuun. Laittakaa lisää kuvia. Suomalaisia tuttuja oli runsaasti paikalla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:)

 

[ attachment removed / expired ]

Kyllähän siellä oli ihan kivasti nähtävää.  Mister valokuvaajalla vaan on näköjään kädet ruvennu tärisemään kriittisellä hetkellä.  :laugh:

 

[ attachment removed / expired ]

Tuommosellaki olis kiva käydä koelennolla...

 

:)

 

[ attachment removed / expired ]

Mielenkiintoisen oloinen moottori tämä. Painoa on 47 kiloa (with exhaust, radiator and oil tank) http://www.d-motor.eu

 

 

[ attachment removed / expired ]

Vinkkeli...

 

 

[ attachment removed / expired ]

...ja Wankkeli.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mielenkiintoisen oloinen moottori tämä. Painoa on 47 kiloa (with exhaust, radiator and oil tank) http://www.d-motor.eu

 

 

Siis pitääkö tämä oikeasti niin ymärtää että tuo on sivuventtiilikone? AD 2010? Ja sanovat vielä että:

 

we developed an engine that uses more advanced technology such as injection, ignition and high quality modern materials]we developed an engine that uses more advanced technology such as injection, ignition and high quality modern materials

 

Tokihan siitä kevyt varmasti tulee kun liikkuvat osat vähenee.... mutta silti on jotenkin vaikeaa nieleksiä että sivuventtiilitekniikalla tehtäisiin kovin tehokkaasti hengittävä kone. Ymmärtääkseni on syynsä olemassa miksi siitä aikanaan luovuttiin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tuollaiseen laitteeseen oli asennettu yksi moottori. Liekö sitten se proto, vai mikä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tuollaiseen laitteeseen oli asennettu yksi moottori. Liekö sitten se proto, vai mikä?

 

Siellä se näyttää olevan, ja ihan vakavassa tarkoituksessa. En vaan vieläkään voi lakata ihmettelemästä että miten ja miksi? 80 hv kahdesta ja puolesta litrasta ei tietenkään ole mitenkään älytön viritysaste mutta eikö tosiaan tuota tehoa olisi saanut mitenkään muuten?

 

Noh, pakoäänet pitäis ainakin olla kohtuu rauhalliset  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löysin tämän kuvan kovalevyltä enkä tiedä sen enempää, kuin että näyttelyssä kuvasin. Mitä ihmettä tuo teksti tarkoittaa. Aikamoisesti lupaavat hevosvoimia.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Temppukelpoinen yksipaikkainen LSA kone.

http://www.eaa.org/news/2010/2010-04-15_aero.asp

 

Perustuu vakioon 80 hp Rotax 912UL moottoriin: uudet mukit, sylinterit, kansi, ruisku, kiertokanki, jne. eli aikalailla uusi moottori.

 

Edit:

Jaa tuossa kuvassa on 912S termi mikä viittaa 100hp moottoriin, mutta EAA:n tekstissä puhutaan 80hp moottorin virittämisestä.

 

Tässä linkissä EPAn sivuilla näyttää olevan vihreäkantinen moottori:

http://www.epapower.com/website/index.php/sportaviodivision

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla