Ville Syren

8 loukkaantui Cathay Pacificin hätälaskussa Hong Kongiin

13 viestiä aiheessa

"Australialaiset lentäjät" mainitaan jutussa useampaan kertaan.

 

Aikomatta lähteä sen enempää perinteiseen tiedotusvälineiden arvosteluun, ihmettelen kuitenkin mitä merkitystä lentäjien kansallisuudella on tuon uutisen kannalta..   ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, sorry enpä osannut sitä tuolta etsiä, no oma vika. :-[

 

Eihän siinä mitään anteeksipyydeltävää ole.  :)

 

Ihmettelen vaan, että mistä lehtimiehille ja naisille oikein maksetaan kun tulevat noin vuorokauden myöhässä kertomaan meille "uutisia". Ja nekin vielä väärillä pohjatiedoilla malliin "CX on australialainen lentoyhtiö".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän siinä mitään anteeksipyydeltävää ole.  :)

 

Ihmettelen vaan, että mistä lehtimiehille ja naisille oikein maksetaan kun tulevat noin vuorokauden myöhässä kertomaan meille "uutisia". Ja nekin vielä väärillä pohjatiedoilla malliin "CX on australialainen lentoyhtiö".

 

Jos kyseessä on kuitenkin Quantas niin:http://www.taloussanomat.fi/pdf/200623260

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kyseessä on kuitenkin Quantas niin:http://www.taloussanomat.fi/pdf/200623260

 

Cathay Pacific lukee otsikoinnissa jokseenkin selvästi. Vai mitä en nyt tajunnut?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kyseessä on kuitenkin Quantas niin:http://www.taloussanomat.fi/pdf/200623260

Onkos tuo Quantas jotain sukua Qantas-nimiselle yhtiölle? :o  Heidän sivuillaan lukee:
Qantas was founded in the Queensland outback in 1920. Registered originally as the Queensland and Northern Territory Aerial Services Limited (QANTAS),

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ikivanha juttuhan tämä on jo. Suomessa lehdistö vasta heräsi tänään.  :)

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,85354.msg1174413.html#msg1174413

 

Kappas vaan :)

 

Olisi ehkä vielä tarkemmin pitänyt käydä läpi keskusteluita, mutta tosiaan ''vanha'' juttuhan on jo kyseessä...Ajattelin silti topiciksi nostaa jotta ehkä vielä tietämättömätkin ovat perillä maailman menosta  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suurin osa tämän ketjun tähänastisista uutislinkeistä ei enää toimi, paitsi Iltalehden linkki. Joka tapauksessa raportti on julkaistu ja siinä kerrotaan, että Cathayn koneeseen oli tankattu Surabayassa epäpuhtauksia sisältävää polttoainetta, joka vähitellen tukki molempien moottoreiden polttoaineenmittausyksiköt, mikä taas aikaansai sen, että tehoasetuksia ei voitu muuttaa koneen lähestyessä Hong Kongia. Toisessa moottorissa oli laskeutuessa 70 % N1 tehot, mistä syystä kone joutui laskeutumaan peräti 231 solmun maanopeudella, joten jarrut ylikuumenivat ja 5 rengasta puhkesi. Evakuoinnin yhteydessä loukkaantui 63 henkilöä, useimmat lievästi.

 

The investigation report contains an analysis of the circumstances of the accident, and identifies that contaminated fuel which was uplifted at Surabaya had caused stiction in the Fuel Metering Units of both engines and eventually the total seizure of these components, rendering the loss of both engine thrust controls of the aircraft during the approach to HKIA.

 

http://7thspace.com/headlines/444015/final_report_on_b_hll_airbus_a330_342_aircraft_accident_published.html

 

Raportti löytyy täältä, latautuu hitaasti:

 

http://www.cad.gov.hk/reports/2%20Final%20Report%20-%20CX%20780%202013%2007%20web%20access%20compliant.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään