Ilkka Mannikainen

Uutisia Finnairin rahtitoiminnasta (Finnair Cargo)

225 viestiä aiheessa

Avasinpa uuden ketjun Finnair Cargolle. Tästä kun tulee varmasti kiinnostavia reittiavauksia sekä seurantaa.

 

Ja näin se lähtee:

 

Voi luoja kuinka lämmittääkään sydäntä kun Finnairin aikataulussa lukee:

 

AY8853 12MAY HEL ICN 1340  0430 +1 M11

 

en tiedä onko tämä se ensimmäinen cargolento mutta se on nyt julkisesti jaossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hong Kong saa takaisin Finnairin kaunokaisen muutaman vuoden tauon jälkeen myös kunhan Seoulista on palattu:

 

AY8854 13MAY ICN HEL 0700  1035  M11

 

AY8861 13MAY HEL HKG 1240  0325 +1 M11 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei noistakaan rotteloista eroon päästä. MD-11 vois käydä kokeilemassa onko sitä tuhkaa vai ei  :thmbup:

Läskimädäri nousee kuin raketti läpi tuhkan ja tuiskun. Ilkan mielenrauha ainakin nyt hiukan palautui :thmbup:. Ei vaan, oikein mukava jos 11:sia vielä joskus näkisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sellainen ilmeisestikin nähdään aika lähiaikoina kun juhlakalu saapuu Aasian auringossa viettämältään reilulta sapattivuodelta takaisin raakaan työntekoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Loistavaa saada taas oikeita Lentokoneita EFHK:lle, olen kyllä Ilkan kanssa samaa mieltä, etä MD-11 on oikea lentokone  :)

Toivotaan, että niillä lennetään kauan, nyt kun ne saadaan takaisin liikenteeseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hong Kong saa takaisin Finnairin kaunokaisen muutaman vuoden tauon jälkeen myös kunhan Seoulista on palattu:

 

AY8854 13MAY ICN HEL 0700  1035  M11

 

AY8861 13MAY HEL HKG 1240  0325 +1 M11 

 

Mihin aikaan paluu HKG:stä lähtee?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Voi luoja kuinka lämmittääkään sydäntä kun Finnairin aikataulussa lukee:

 

Tervicko!

 

Älä nyt Ilkka putoo tuoliltas, vaikka hieno juttu onkin!

 

Apus... liittyikö näihin cargo-huhuihin myös LGD? LGC:stä on puhuttu ja nähty jopa "kuvia". :)

 

LGD oli tänään hävinnyt hallin edestä.

 

P.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puretun Shellin serveteistä luettujen ja Vermon parkkikselta kuultujen huhujen mukaan OH-LGD:llä ei tule olemaan panosta Cargon toiminnassa.  Mutta toisenlaisessa toiminnassa kylläkin.

 

Ja mikä sekin lämmitti Suomen kylmässä keväässä, LGD lähetti eilen iltapäivällä Acars -dataa. Maailma oli taas hyvin.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puretun Shellin serveteistä luettujen ja Vermon parkkikselta kuultujen huhujen mukaan OH-LGD:llä ei tule olemaan panosta Cargon toiminnassa.  Mutta toisenlaisessa toiminnassa kylläkin.

Ja mikä sekin lämmitti Suomen kylmässä keväässä, LGD lähetti eilen iltapäivällä Acars -dataa. Maailma oli taas hyvin.  ;)

 

Näytti muuten uusi Siivet-lehtikin käyneen samoilla serveteilä.  ;) Ensimmäinen julkaisu josta julkisesti voi lukea suunnitelmista, nii ainakin minulla.

 

-LGC saapuu/-nee lähipäivinä. Aikoja en muista ni en veikkaa minä päivänä iltasella ?  Kaipa tuhkakin vaikuttaa. :-\

 

Lukeekohan -LGD:ssä sitten "Finnair Holidays" kesällä ?

 

PS. Eikai Ruskeasantaa oo purettu ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuijotin Shellin servettiä solasola-pullon pohjan läpi, ja näin sellaisen näyn, että kun LGD:ltä loppuu charterihommat, laitetaan siihenkin rahtiovi kylkeen, jos rahtihommat vetää.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tuleeko tästä monivuotinen juttu, vai jääkö vain vuoden tähdenlennoksi..?

 

Tieto kiinnostaisi ihmiskuntaa, kaikkia foorumilla ja sen ulkopuolella. Toivotaan jatkuvuutta.

 

Konehan on vanha pa**a johon tekniset murheet purevat tiukemmin kuin mäkäräinen Kuusamolaiseen poroseen mutta onneksi rahti antaa vapautta moneen asiaan verraten elävään kuormaan vaikkei dieselkustannuksiin voikaan vaikuttaa.

 

Kaikki varmasti odottaa jatkuvuutta mutta vastausta tuskin tietää edes joulupukki ?

 

Maa- ja -ilma kun esim. tällä hetkellä on taas riippuvainen naisesta !!  Mother nature vulcanic.  :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Konehan on vanha pa**a johon tekniset murheet purevat tiukemmin kuin mäkäräinen Kuusamolaiseen poroseen

 

Koska Tarmo esität sen tilaston jossa todennat meille vanhemman koneen kohtaavan teknisiä murheita enemmän kuin uuden?

 

Ja vielä niin, että myöhästyminen johtuu koneen iästä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska Tarmo esität sen tilaston jossa todennat meille vanhemman koneen kohtaavan teknisiä murheita enemmän kuin uuden?

 

Ja vielä niin, että myöhästyminen johtuu koneen iästä.

 

Täältä sopii ihan hyvin aloittaa:

 

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,34510.0.html   8)

 

.. juttuhan siis on niin, että koska vanhat ritsat eivät menneet kaupaksi kenellekään, niin niille yritetään nyt epätoivoisesti löytää edes jotakin käyttöä. Todennäköisesti pyritään rahtibisnekseen sisään dumppaamalla hintoja, mistä syntyy lisää tappioita rahtikonversiokustannusten päälle.

 

Ihan turha odottaa tästä mitään pitkäaikaista touhua. Kunhan tappiot ehtivät kasaantua riittävän pitkään, niin ritsat viedään romuttamoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rahtiliikenteessä MD-11 ei ole millään tavalla vanha ritsa... Rahtikoneet ovat maailmalla yleisesti ottaen keski-iältään vanhempia kuin matkustajakäytössä olevat koneet. Rahtipuolella dominoivia konetyyppejä ovat B757/767, sekä B747:n eri versiot. Valtaosa näistä on tuotantosarjan alkupuolelta olevia koneita, eli valmistettu 80-luvun puolella tai 90-luvun vaihteessa. Pohjois-Amerikassa lennetään rahtia vielä huomattavasti vanhemmalla kalustolla, Kanadassa jopa DC-3:lla!  ;)

 

- Lasse

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinkuin mm. kuvapuolen LGC -linkissä on huhuiltu, on jo kerran poislähtenyt MD-11 OH-LGC tekemässä paluuta Finnairin laivastoon. Tämänpäiväisen Kauppalehden Logistiikka -liitteessa Finnairin rahtijohtaja Antero Lahtinen kertoo, että jo Aeroflotin väreihin maalattu ja rahtiovella varustettu MD-11 -kone palaa Finnairille ja on valmis rahtiliikenteeseen toukokuussa.

 

"Tarkoitus on kuljettaa rahtia ennenmuuta Aasian kohteisiin, mutta se (MD-11) on käytettävissä myös kertaluonteisiin tarpeisiin, Lahtinen kertoo."

 

Juttu on täällä:

http://www.digipaper.fi/extra/42949/index.php?pgnumb=19

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään