Ilkka Mannikainen

Uutisia Finnairin rahtitoiminnasta (Finnair Cargo)

225 viestiä aiheessa

Siinä se nähdään miten haluttuja koneita ne (OH-LGC ja OH-LGD) ovat kun samat koneet pystyy myymään kahdesti.  :)

 

28.7.2010

Finnair on myynyt kaksi viimeistä Boeing MD-11 -laajarunkokonettaan

yhdysvaltalaiselle Neff Air leasingyhtiölle. Koneiden omistus siirtyy vuoden

2011 alussa. Kaupalla ei arvioida olevan merkittävää vaikutusta Finnairin

tulokseen.

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=411886〈=fi

 

15.5.2007:

Finnair myy viimeiset kaksi omistuksessaan olevaa Boeing MD-11                 

-laajarunkokonetta venäläiselle Aeroflotille. Finnairin kaukoliikenteessä

palvelevat lentokoneet luovutetaan uudelle omistajalle marraskuussa 2008 ja

heinäkuussa 2009. Kaupan arvo on useita kymmeniä miljoonia euroja.

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=222160〈=fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinä se nähdään miten haluttuja koneita ne (OH-LGC ja OH-LGD) ovat kun samat koneet pystyy myymään kahdesti.  :)

 

28.7.2010https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=411886〈=fi

 

15.5.2007:https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=222160〈=fi

 

2007: koneiden arvo useita kymmeniä miljoonia euroja

2010: kaupalla ei merkittävää vaikutusta  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaksi eria asiaa. Se menee itseasiassa näin:

 

2007:

Kaupan arvo on useita kymmeniä miljoonia euroja.

 

2010:

Kaupalla ei arvioida olevan merkittävää vaikutusta Finnairin tulokseen.

 

2010 kauppa voi myös olla kymmeniä miljoonia mutta ei se vaikuta merkittävästi tulokseen. 2007 kaupan tulosvaikutuksesta ei kerrottu mitään. 2010 ei kerrottu kaupan arvosta mitään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

2010 kauppa voi myös olla kymmeniä miljoonia mutta ei se vaikuta merkittävästi tulokseen. 2007 kaupan tulosvaikutuksesta ei kerrottu mitään. 2010 ei kerrottu kaupan arvosta mitään.

 

No jos tulos on 26miljoonaa tappiolla niin taisi halvalla mennä. Liekö pääasia että edes joku huoli ne?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jos tulos on 26miljoonaa tappiolla niin taisi halvalla mennä.

 

26 milj tappiolla? Mistä sen tiedät?

 

Osari julkistetaan 6.8.10 ja sekin on 30.6.tilanteesta. Tänään on 28.7.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan ne lentokelpoisia. Historia vaan on ajanut ohi matkustajaliikenteessä kuten Dodge Ramin. Jupit ja rikkaat ajelee niillä.

 

Normimatkaaja haluaa päästä paikasta toiseen ja onhan siinä eroa onko kulutus 4l vai 12l / 100km. Toki kaikkien mielestä ei ole. Nousukulma on kriteeri  :laugh: mutta se ei kuulu enää nykyiseen siviili-ilmailuun. Hornettia vaan kuolaamaan, se nousee kulmasta välittämättä.  

 

Toivotaan että AY rahtiluotettavuus säilyy. Kesä on mennyt aika kivuttomasti ilman isoja teknikaaleja kuten matkustajaliikenteessä oli koko ajan. Kuollut kuorma ei vaadi niin paljoa kuin ihmislasti.

 

Taitaa - LGD olla seuraavaksi lähdössä luukunasennukseen jos siihen löytyy moottorit jostain nurkasta jotta pääsee Haecolle vai missä niitä okein asennetaan edullisesti saakka ?  ;D  , lähiaikoina..tai vähän myöhemmin.  :laugh: :laugh:

 

Toki rahtikin kulkisi halvemmalla nykyaikaisella lentokoneella mutta taitaa ero olla kuitenkin suhteessa liian suuri yhden tai kahden koneen pelissä ?  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toki rahtikin kulkisi halvemmalla nykyaikaisella lentokoneella mutta taitaa ero olla kuitenkin suhteessa liian suuri yhden tai kahden koneen pelissä ?  :-\

 

Noh, ehkä Mr. Hämeen talousnakkeja kaivattaisiin vaikkapa Fedexillä jossa operoidaan 66:ta DC-10 -konetta sekä 59:ää MD-11 -konetta.  :laugh:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, ehkä Mr. Hämeen talousnakkeja kaivattaisiin vaikkapa Fedexillä jossa operoidaan 66:ta DC-10 -konetta sekä 59:ää MD-11 -konetta.  :laugh:

 

 

Älä Mr. MD11 ota henkilökohtaisesti. MD11 on vanha.

 

Fedex omistaa vanhoja p**koja niin paljon ilman mitään velkaa tai pääomakuluja että niillä mennään niin kauan kuin ilmassa narulla pilvestä kiinni roikkuvat. Mielummin itekin ajaisit -70-luvun Transiteilla paketteja Hämeenlinnasta Tampereelle niin kauan kun ne liikkuu sen sijaan että satsaisit 125 uuteen Vitoon ja ois miljardeja lainaa. Varsinkin kun on muitakin lentolaitteita vielä vähän enemmän.

 

Fedex muutenkin lentää Helsinkiinkin ATP:llä kun muut lentää, merkistä viis, suihkumoottorilennokeilla. Muutama vuosi sitten vielä HS748:illa. Toki ei omilla koneillaan mutta hienoa että nykyaikainen rahtiyhtiö uskaltaa näyttää että "näilläkin pärjätään".

 

Joku jenkki kai on ymmärtänyt että kaikki mitä rahalla saa ei olekaan tarpeellista.  ;)

 

Tanelin nakit on muuten Finnair/Northport/Barona ja mikä seuraavaksi, ei täällä.

 

Nortportillakin toimitusjohtaja vaihtuu, onko kellään lisempää tietoa ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

26 milj tappiolla? Mistä sen tiedät?

 

Osari julkistetaan 6.8.10 ja sekin on 30.6.tilanteesta. Tänään on 28.7.

 

edellinen osari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toki matkustajalento tarvitsee enemmän elektroniikkaa saadakseen lentää kuin laatikkokuorma joten siinäkö se ero ??  :o

 

Mistäs tällaiseen johtopäätelmään olet tullut?

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistäs tällaiseen johtopäätelmään olet tullut?

-A-

 

Itsekseni kuvitellut vaan että ehkä lentokoneessa on matkustajia kuljetettaessa pidempi MEL (minimum equipment list) kuin rahtikoneessa eikä ihan kaikki viat verrattuna matkustajalentoon ole heti no go. 

 

Voisihan ajatella niinkin että esim. matkustamon viihdejärjestelmän viat eivät aiheuta delayta. 

 

Tämä ei perustu tietoon vaan yksinkertaisen ajattelijan logiikkaan, ehkä täysin väärään sellaiseen ?  :-\

 

:) -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsekseni kuvitellut vaan että ehkä lentokoneessa on matkustajia kuljetettaessa pidempi MEL (minimum equipment list) kuin rahtikoneessa eikä ihan kaikki viat verrattuna matkustajalentoon ole heti no go. 

 

Voisihan ajatella niinkin että esim. matkustamon viihdejärjestelmän viat eivät aiheuta delayta. 

 

Tämä ei perustu tietoon vaan yksinkertaisen ajattelijan logiikkaan, ehkä täysin väärään sellaiseen ?   :-\

 

:) -

 

Mikä on soikean mallinen, kostea ja siinä on karvoja ympärillä? Juu, logiikka on oikea, mutta johtopäätös väärä. Vastaus on silimä...

 

Viihdejärjestelmää koskien uusi arvio on oikea, mutta jollain pikkuisen vaatimattomalla tasolla tuosta MD11:n MEL:stä hajulla olevana rohkenen esittää väitöksen, jonka mukaan Finnairin MD11:n MEL-kansioiden sovitus kävi äärimmäisen tiukaksi, kun sinne lisättiin rahtikonversiota koskevat itemit  ;) Mutta silleen vakavasti ottaen, ihan yhtä turvallisin ja kriittisin vaatimuksin se rahtari taivaalle lähtee kuin matkustajakonversiokin.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fedex muutenkin lentää Helsinkiinkin ATP:llä kun muut lentää, merkistä viis, suihkumoottorilennokeilla. Muutama vuosi sitten vielä HS748:illa. Toki ei omilla koneillaan mutta hienoa että nykyaikainen rahtiyhtiö uskaltaa näyttää että "näilläkin pärjätään".

 

Niin tai sit kuljetettavaa on vaan sen verta vähemmän. FedEx kun on kuitenkin aikalailla jenkkifirma, jota esim. euroopassa juurikaan ei käytetä, vaan DHL/UPS/TNT vie markkinoita pikarahdissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älä Mr. MD11 ota henkilökohtaisesti. MD11 on vanha.

 

No eipä sitä kyllä hirveästi uudempiakaan konstruktioita taivaalta löydy ennen kuin 787 ja A350 pääsevät tositoimiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Among the other plans for India, the Nordic carrier also plans a full-fledged freighter service between Helsinki and Mumbai next year encouraged by high cargo volumes from India in recent years.

http://economictimes.indiatimes.com/news/news-by-industry/transportation/airlines-/-aviation/Finnair-to-start-daily-Helsinki-Delhi-service-from-January/articleshow/6512230.cms

 

Ja myöskin Delhin lennot tammikuussa päivittäisiksi

Nordic carrier Finnair will start a daily service between Helsinki and New Delhi from the first week of January while making takeoff and landing times from and to the Indian capital more convenient for passengers soon.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ja myöskin Delhin lennot tammikuussa päivittäisiksi

 

Jotka loppuvat kesäaikataulun alkuun 3/2011. Siitä eteenpäin 6 per viikko.

 

Liekkö Intian rahtiin liittyvää kun Delhin reitillä aletaan kierrättämään 22.11.2010 laiskaa bussia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän vielä lisää Mumbaista:

 

Finnair to start service to Mumbai

07.09.2010   

 

Finnair is preparing to commence an air freight service between Helsinki and Mumbai in 2011, following strong cargo growth in the Indian market in recent years, according to the Shipping Gazette.

The carrier, which operates scheduled passenger services six days a week between New Delhi and Helsinki, intends to serve northern Europe and some countries within the Commonwealth of Independent States (CIS) out of India.

"Our experience so far with cargo out of New Delhi has been encouraging. We have space for at least 20 tonnes in each scheduled passenger flight, and that is being utilised quite well," said Finnair area cargo manager Kuldip Singh Kharayat.

"It is for this reason that we managed to carry 5.4 per cent higher volumes from New Delhi last year, despite a 16 per cent cut in capacity. This year, so far, our volumes have grown 26 per cent," he said.

"The same was the case when we were operating scheduled passenger flights from Helsinki to Mumbai. So we are planning to start Finnair cargo service to the city from next year, and the finer details and logistics of the freighter service are being analysed."

Mr Kharayat believes there is great potential to transport goods such as garments, footwear, leather accessories and pharmaceuticals from Mumbai to Denmark, Norway, Sweden, Finland and some CIS countries.

On the return leg Finnair Cargo expects to see high volumes and further potential for telecom and electronic goods and equipment, the report said.

"If you consider Helsinki as a hub, we have the shortest flying distance from India to Northern Europe. So it makes sense to fly cargo on Finnair as we also have a very good onward connectivity by road, sea and air," said Mr Kharayat.

Finnair said overall cargo tonnage rose by 34 per cent between January and June compared to the same period last year, mainly due to the Asian market and induction of its own cargo aircraft in May. 

 

http://www.transportweekly.com/pages/en/news/articles/75456/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://planepictures.net/netshow.php?id=978335

 

 

Jenkkirekkarissa,  ilmeisesti entinen OH-LGG, tulleeko takaisin tuohon rekkariin ja Cargolle seuraavaksi?  :-[

 

Ilmeisesti EFHK:lle piakkoin saapumassa(ko)?

 

Multa on mennyt ihan ohi, että LGG ois tulossa takaisin. :o Hyvä homma jokatapauksessa. Rahtilaivasto on sitten GC,GG ja jossain vaiheessa GD, niinkö? :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tätä se tiesi:

Makailin rattoisasti sohvalla lauantain kunniaksi kun tuli puhelu, että exLGG:lle olisi osoitettu rooli Finnairin rahtiliikenteessä.

 

Niko teki miehen työn kun linkitti kuvan, N785BC on nimenomaan OH-LGG.

 

Elämä on taas astetta ihanampaa, LGG tulee takaisin. Viis valaista ja lahnoista.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rahtilaivasto on sitten GC,GG ja jossain vaiheessa GD, niinkö?

 

LGD:n kohtalohan on voinut muuttua sen jälkeen kun koneelle löyttyi uusi omistaja. Myynnin yhteydessä Finnair tiedotti LGC:n ja LGD:n mahdollisesta takaisinvuokrauksesta.

 

Nykyisin toinen koneista lentää rahtikoneeksi muutettuna Helsingistä Hongkongiin ja Souliin. Toinen kone muutetaan rahtikoneeksi syksyllä. Finnair tutkii mahdollisuutta jatkaa

rahtikoneoperaatioita yhdellä tai kahdella koneella, jolloin nyt myytyjen koneiden takaisinvuokraus saattaa tulla kyseeseen.

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=411886〈=fi

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä Cargon julkaisema MD-11 -aikataulu kesäkaudelle 2010 alkaen 12.5.2010:

 

ICN:

AY8853  3 HEL 13:40 ICN 04:30+1 M1F

AY8854  4 ICN 07:00 HEL 10:35 M1F

AY8853  7  HEL  14:15  ICN  05:05+1  M1F 

AY8854  1 ICN 07:35 HEL 11:10 M1F

               

HKG:               

AY8861  4 HEL 12:40 HKG 03:25+1 M1F

AY8862  5 HKG 05:40 HEL 11:20 M1F

AY8861  6 HEL 13:20 HKG 04:05+1 M1F

AY8862  7 HKG 06:20 HEL 12:00 M1F

 

 

Onkos nää aikataulut vielä voimassa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Onkos nää aikataulut vielä voimassa?

 

On. Lisäyksenä tuohon tuli elokuun puolivälissä tiistaille AY8861 ja keskiviikolle AY8862.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään