Ilkka Mannikainen

Uutisia Finnairin rahtitoiminnasta (Finnair Cargo)

225 viestiä aiheessa

 

OH-LGD lähti tänään kohti kaakkoa koodilla AY8941, ilmeisesti rahtikonfiguraatioon Singaporeen ??

 

-heikki

Näinköhän LGD:ssä edes kaikki osat vielä kasassa...  :P

:laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näinköhän LGD:ssä edes kaikki osat vielä kasassa...  :P

:laugh:

 

Eikös nuo osat näytä lentävän aika hyvässä muodostelmassa kohti Singaporea?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös nuo osat näytä lentävän aika hyvässä muodostelmassa kohti Singaporea?

 

Mikäs siellä 7 hallin eessä tänään seisoi? GC?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs siellä 7 hallin eessä tänään seisoi? GC?

 

 

Sekin sinne taidettiin 222:lta hinata AF 747 tieltä, sekä kokovalkoisenahan siellä on levännyt jo tovin, entinen LGB, nykyisin N296WA, näistä en 100 % varma mutta Mr Mannikainen varmaankin korjaa virheeni, jos aihetta  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finnair on myynyt kaksi viimeistä Boeing MD-11 -laajarunkokonettaan yhdysvaltalaiselle Neff Air leasingyhtiölle.

 

Onko tällainen Neff Air -niminen firma olemassa oikeasti USA:ssa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos Flightglobalin tiedot pitävät paikkaansa, niin nyt kävi huonosti:

 

exOH-LGG tulee olemaan FedExin 60:s MD-11 ja LGD on vaihtanut identiteettiään Paya Lebarissa ja on nyt N513AY.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvät Naiset ja Herrat, Finnairin MD-11 tekee paluun JFK:lle alkaen 19.11.2010:

 

AY8865 HEL-JFK 13:55-16:40 5

AY8866 JFK-HEL 21:00-11:05(+1) 5

 

:thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvät Naiset ja Herrat, Finnairin MD-11 tekee paluun JFK:lle alkaen 19.11.2010:

 

AY8865 HEL-JFK 13:55-16:40 5

AY8866 JFK-HEL 21:00-11:05(+1) 5

 

:thmbup:

Cargo?...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Cargossa luettiin Flightforumia ja tehtiin tiedote:

 

10.11.2010 - FINNAIR CARGON RAHTIKONELENNOT NEW YORKIIN

 

Finnair Cargo is pleased to announce the reintroduction of our HEL-JFK-HEL freighter service.

 

This weekly, day 5, operation rings in a new era for Finnair Cargo, as the route will be served by our own cargo aircraft, adding New York (JFK) to the already successful Seoul (ICN) and HongKong (HKG) operations.

 

First flight to New York will be operated on 19th November.

 

The schedule of Finnair Cargo's weekly connection to New York:

 

Local dep/arr times:

 

Flt number    Starting     Day     Origin    Dep       Dest      Arr           A/C

 

AY8865         19 Nov       5           HEL       13:55    JFK     16:40         M1F

AY8866         19 Nov       5           JFK        21:00    HEL    11:05+1    M1F

 

http://www.finnaircargo.com/fi/cargo/tiedote/finnair-cargon-rahtikonelennot-new-yorkiin.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lauantaisin, huomisesta lähtien: AY8857 HEL-FRA ja AY8858 FRA-HEL A340.

 

Heh, tämä oli yksi parhaista ilmailuläpistä tähän saakka tänä vuonna: A340 rahtarina.  :laugh: Oisko maailman ensimmäinen lussu rahtarina.

 

Aika outo veto näin äkkiseltään ajateltuna, miksi sitä 340:stä laiteta samalla lentämään AY821/AY822.

 

AY8857  HEL FRA 1120  1255  340

AY8858  FRA HEL 1430  1755  340

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika outo veto näin äkkiseltään ajateltuna, miksi sitä 340:stä laiteta samalla lentämään AY821/AY822.

 

Äkkiseltään veikattuna koko koneen maksimihyötykuorma kannattaa käyttää lastiin, joka ei tarvitse matkustamohenkilökuntaa, tarjoilua, matkustajapalvelua kentällä yms. Jotain luokkaa 50+ tonnia rahtia saa muistaakseni ruumaan lastata, matkustamon ollessa tyhjä. Kaipa rahdista saa paremman "kilohinnan" näinä päivinä  ::)

 

Aikataulullisestihan tuo 821/822 onnistuisi nippa nappa, jos HKG:n paluu-kone käännettäisiin aamulla Frankkiin ja sieltä palatessaan (jos Frankin päässä kääntöaika ei hirveästi nykyisestä pitene), sillä ehtisi vielä iltapäivän laajarunko-reitteihin mukaan. Paha kuitenkaan sanoa, kun ei ole kokonaiskuvaa koneiden huolto- ja käyttö-rotaatioista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A340-300:n ruumaan saa lastata noin 44.800 kg. Siihen, ettei samalla lennolla kuljeteta matkustajia, on varmasti olemassa ihan hyviä syitä, jotka voivat olla esim. slotteihin ja laskeutumismaksuihin liittyviä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mika oikaisusta. Ei sitä rahtia mukaan niin paljoa saakaan ottaa, kuin luulin  :-[

 

Nyt jos vielä voisit hieman valistaa tietämätöntä? Tuolla A340 vs MD11-keskustelussa olet laittanutkin joitain painolaskelmia, joissa A340 esimerkkinä toimii OH-LQE, jonka EWT:ksi on ilmoitettu 130.200kg.

 

-Onko kaikilla Finnairin 340-busseilla sama EWT?

 

-Paljonko Finnairin 340-busseilla maksimi ZFW? (Airbusin sivuilla löytyy muutamia vaihtoehtoja eri 340-300 versioiden välillä)

 

-Saako kaiken käytettävissä olevan payloadin laittaa ruumaan, vai onko ruumatavaralla omaa maksimi-yhteispainoa (esim. tuo aikaisemmin ilmoittamasi 44.800 kg)?

 

Kiitos etukäteen

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

-Paljonko Finnairin 340-busseilla maksimi ZFW? (Airbusin sivuilla löytyy muutamia vaihtoehtoja eri 340-300 versioiden välillä)

183000kg ainakin näillä uusilla. LQA:sta en ole varma onko sama, mutta sen MTOW on ainakin 257t vs. muiden 275t.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään