Ilkka Mannikainen

Uutisia Finnairin rahtitoiminnasta (Finnair Cargo)

225 viestiä aiheessa

Joiltain loppuu työt joka päivä ilman että työnantajafirma olisi lopettamassa tai supistamassa toimintaansa.

 

Joillain on näköjään myös lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Eli oliko Chicago liian tuulinen Finnair Cargolle.

 

Chicagon rahtireitin lopettamiselle heti alkuunsa ja vähin äänin löytyy selitys tuoreimmasta osarista:

 

Brysselin-hubin onnistuneen avauksen vuoksi Chicagon rahtikonereitti lopetettiin toukokuussa

 

Aika jännä selitys on kyllä tuo. Pitäisköhän tätä lukea niin että Brysselin hubin avauksesta ei odotettu onnistunutta ja Chicagoon avattiin rahtireitti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa cargon aikataulua katsellessani huomioni kiinnittyi siihen, että kone(et) eivät lennä ma-aamun klo 9  ja torstain klo 13 välillä. Ainakin minulle herää kysymys, miten kannatavaa rahtitoiminta on - konehan ei tuota maassa ollessaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Cargo kertoo lennättävänsä 22.12.2013 Singaporesta A330 -koneen Helsinkiin:

 

Additional flight SIN-HEL in December

 

There will be additional flight from Singapore (SIN) to Helsinki (HEL) on 22 December.

This additional flight will be operated with A330 air craft with cargo capacity of 19 000kg / 80 cbm.

AY8802 SIN 18:30 HEL 00:55 A330

http://www.finnaircargo.fi/en/cargo/bulletin/three-wide-body-flights-to-from-mad-additional-flight-sin-hel-in-december-33.html

 

 

Mutta kenen kone tämä on? Finnairin koneet (8 kpl) on tarkistukseni mukaan kaikki muissa hommissa tuona ajankohtana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä sieltä Singaporesta tuli 22. päivä?

Ei tullut yhtään mitään.

 

22.1 aamulla pitäisi LTR:n kylläkin tulla Singaporesta, mutta se tulee ihan normi kasikakkosena.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin tiedote 13.3.2014:

 

Finnair Cargo laajentaa rahtipalveluaan Vietnamiin kaksinkertaistamalla kuljetuskapasiteetin

 

Kesäaikataulukauden alusta, 31.3. alkaen, Finnair Cargo laajentaa rahdinkuljetuspalveluaan Vietnamin markkinoille lisäämällä kolmannen MD11-rahtikoneella lennettävän viikkovuoron Hanoin-reitille. Tämän myötä rahtikonelentoja Helsingistä Hanoihin lennetään keskiviikkoisin, torstaisin ja lauantaisin ja paluulennot takaisin Eurooppaan vuorostaan torstaisin, perjantaisin ja sunnuntaisin.

 

Finnairin kesäkauden matkustajalennot Hanoihin alkavat 2.6., joten rahtia kuljetetaan 23.9. asti Hanoihin myös Airbus A340 -matkustajakoneella kolme kertaa viikossa. Näiden vuorolisäysten ansiosta Finnair Cargon kokonaiskapasiteetti Euroopasta Vietnamiin kaksinkertaistuu yhteensä 315 tonniin viikossa, rahtikoneen viikkokapasiteetin ollessa 270 tonnia ja A340-koneen 45 tonnia.

 

IATAn ennusteen mukaan Vietnam on maailman nopeimmin kasvava rahtimarkkina seuraavien viiden vuoden aikana, ja Finnair haluaa olla eurooppalaisten lentoyhtiöiden kärjessä Vietnamin markkinoiden osalta.

 

”Finnair Cargo on ollut erittäin tyytyväinen Vietnamin kuljetusten positiiviseen kehitykseen viimeisen kuuden kuukauden aikana ja toivomme kasvun jatkuvan edelleen Euroopan ja Vietnamin välillä”, sanoo Finnair Cargon toimitusjohtaja Juha Järvinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Säännölliset MD-11 -operoinnit ilmeisestikin loppuvat Helsinki-Vantaalla:

 

Finnair Cargo will discontinue Helsinki - Hong Kong - Helsinki freighter flights from December 21, 2014. The last freighter operation will depart Helsinki December 20, 2014 and return from Hong Kong December 21, 2014.

 

http://www.finnaircargo.com/en/cargo/bulletin/finnair-cargo-to-discontinue-helsinki-hong-kong-helsinki-freighter-service.html

 

rahti ei nyt vaan kulje oikealla hinnalla:

the biggest challenge we have faced has been deteriorating yields, partly caused by currency fluctuations and partly by overcapacity in the markets. The financial result over the past year does not encourage and lead towards sustainable freighter operations over the next couple of critical years”, says Vice President Global Sales Mikko Turtiainen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sekaannun asiaan hiukan myöhässä. (-kuin aina). Hienoa huomata että Finnairissa viimeinkin joku huomasi miksi DHL,UPS etc ovat maailmanlaajuisia yhtiöitä.  80-90 luvullahan sana Rahti,oli lähes kirosanaan verrattava monissa piireissä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mitä reittejä jää jäljelle, kun HKG lopetaan?

 

Finnair Cargolle? Olisko Oulun öiset postilennot ja Brysselin lenkit jotka hoitaa DHL:n A300. Loput bellyrahtia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.hs.fi/talous/a1436415328866

 

Finnair Cargo panostaa erikoisrahdin kuljettamiseen ja rakentaa uuden rahtikeskuksen Helsinki-Vantaalle. Keskus valmistuu arviolta vuonna 2017 ja siellä on mahdollista huolehtia esim. lämpötilavaihteluille herkkien rokotteiden kylmäketjusta kuljetuksen aikana. Muuna erikoisrahtina Hesarin jutussa mainitaan mm. kalatuotteet.

 

Jutussa kerrotaan myös, että Finnair järjestää elävät kuningasravut Pohjois-Norjasta Etelä-Koreaan 34 tunnissa. Onko jollakulla aavistusta miten nuo kuningasravut kuljetetaan Pohjois-Kalotilta Helsinkiin? Lentoyhteydet ainakin meidän kylältä Helsinkiin ovat sen verran rajalliset (ja väärän allianssin hallussa), että ihan jo kuriositeettinakin kiinnostaa.

 

Nimim. Kirkkoniemi-Helsinki suoraa lentoyhteyttä odotellessa...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.hs.fi/talous/a1436415328866

 

Finnair Cargo panostaa erikoisrahdin kuljettamiseen ja rakentaa uuden rahtikeskuksen Helsinki-Vantaalle. Keskus valmistuu arviolta vuonna 2017 ja siellä on mahdollista huolehtia esim. lämpötilavaihteluille herkkien rokotteiden kylmäketjusta kuljetuksen aikana. Muuna erikoisrahtina Hesarin jutussa mainitaan mm. kalatuotteet.

 

Jutussa kerrotaan myös, että Finnair järjestää elävät kuningasravut Pohjois-Norjasta Etelä-Koreaan 34 tunnissa. Onko jollakulla aavistusta miten nuo kuningasravut kuljetetaan Pohjois-Kalotilta Helsinkiin? Lentoyhteydet ainakin meidän kylältä Helsinkiin ovat sen verran rajalliset (ja väärän allianssin hallussa), että ihan jo kuriositeettinakin kiinnostaa.

 

Nimim. Kirkkoniemi-Helsinki suoraa lentoyhteyttä odotellessa...  ;)

 

Suomen Kuvalehdessä oli juttua lohirallista. Ajetaan siis yötä myöten rekalla Helsinkiin, puolimatkassa kuskin vaihto. Lentokoneella varmaan saisi tuon 34 tuntia kutistettua vaikka 20h, mutta lienee turhaa sitten.

Kovasti siinä artikkelissa uhottiin, että kala on ennen sushibaarissa Japanissa, kuin marketissa Suomessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm, Helsinkiä lähin kuningasrapusatama taitaa olla maanteitse katsottuna Kirkkoniemi(?), josta on matkaa noin 1500km. Rekalla ei tuota pätkää aja ihan "yön yli" vaikka vaihdettaisiin kuskiakin. Taitaa mennä pitkästi päälle yli 20h.

 

Ei siinä, kyllähän tuo taittunee 34 tuntiin tuollakin systeemillä, mutta soveltuuko tuollainen myös elävien kuningasrapujen kuljetustavaksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinänsä hupaisaa, että myös lentomatka suoraan Kirkkoniemestä, tai vaikka Rovaniemeltä, Japaniin olisi huomattavasti lyhyempi (isoympyräreittiä Kirkkoniemestä n. 800 km ja Rovaniemeltäkin n. 500 km) Helsinkiin verrattuna ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinänsä hupaisaa, että myös lentomatka suoraan Kirkkoniemestä, tai vaikka Rovaniemeltä, Japaniin olisi huomattavasti lyhyempi (isoympyräreittiä Kirkkoniemestä n. 800 km ja Rovaniemeltäkin n. 500 km) Helsinkiin verrattuna ;D

 

Saattaisi olla kalliita mereneläviä, jos pelkästään niitä varten olisi rahtikone käytössä tuolle reitille  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaisi olla kalliita mereneläviä, jos pelkästään niitä varten olisi rahtikone käytössä tuolle reitille  ;D

 

Riippuu ihan siitä, paljonko sitä fisua on ;D. Mutta kun kalapaikat on aika lailla Helsingistä lähtevän reitin varrella, voisihan sinne tehdä välilaskun; saisi vähän enemmän rahtiakin, kun ei tarvitsisi ottaa niin paljon polttoainetta 8). Kirkenesin kiitotie on tosin aika lyhyt, mutta Rovaniemellä olisi yli 3000 m. Tosin eihän Finnairilla taida olla enää rahtilentojakaan, joten tuollaiset kuviot menee vähän ohi aiheen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään