Toni Heikkinen

Olympus ei saa tarkennettua

10 viestiä aiheessa

Iltaa. Minulla on Olympuksen SP590uz kamera ja olen kuvaillu sillä suunilleen 3 kuukautta ja nyt siihen on ilmaantunut semmonen vika että se ei takenna enää kunnolla. Mikähän voisi olla vialla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltaa. Minulla on Olympuksen SP590uz kamera ja olen kuvaillu sillä suunilleen 3 kuukautta ja nyt siihen on ilmaantunut semmonen vika että se ei takenna enää kunnolla. Mikähän voisi olla vialla?

Oletko kokeillut tarkentaa erilaisiin kohteisiin, kaikilla eri polttoväleillä (zoom kiinni, auki ja "siinä välissä"), eri aukoilla ja ylipäätään erilaisissa valaistusolosuhteissa? Ellei toimi missään eikä lainkaan, niin sittenhän siinä lienee jotakin teknistä probleemaa joka voi vaatia huoltoa tms. En tunne noita pokkareita/zoom-kameroita kyllä juurikaan, enkä Olympusta merkkinä. Eiköhän täältä löydy viisaampiakin siinä suhteessa.

PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole silleen eriyisesti mitään testannu kun sen vaan oon huomannu että nykysin kuvat on epätarkkoja kun ei saa tarkennettua. Pitää testailla tässä jollakin kohtaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuleeko siinä joku piippaus kun tarkennus on lukittu? vai pystyykö laukaisemaan ilman tarkennuksen lukitusta? Ajattelin vaan jos on joku säätö pielessä. Aina voi koittaa palauttaa tehdasasetukset ja kokeilla miten futaa sen jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo kyllä siinä piippaus kuuluu takennuksen jälkeen. Tehdas asetuksiin olen palauttanut jo melko monta kertaa mutta se ei ole auttanut mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo kyllä siinä piippaus kuuluu takennuksen jälkeen.

Piippaa? No oletko varma, että kuvat eivät esim. olekaan tärähtäneitä, vaikka olisivat tarkentuneet oikein?

PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuttuuko se oranssi tarkennusneliö vihreäksi, kun on painanut laukaisimen puoliväliin ja kohde on tarkentunut ?

Korjaus: Tuossa mallissa ei olekkaan oranssia, vaan vihreä neliö ilmestyy tarkennuskohtaan  . Samalla kuuluu lyhyt piippaus.

Onko auto/ manuaalitarkennuksen kytkin AF- asennossa ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään