Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Kyllä kuvat on hienot . Mitenkäs olet tuon ulkokuvan siivestä ilmassa ottanu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Kyllä kuvat on hienot . Mitenkäs olet tuon ulkokuvan siivestä ilmassa ottanu? Eikös tuossa koneen kyljessä ole semmoinen kupla josta voi katsoa pihalle kuin olisi ulkona vaikka onkin sisällä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Kyllä kuvat on hienot . Mitenkäs olet tuon ulkokuvan siivestä ilmassa ottanu? Juu, kuplaikkunasta se on otettu. Näkyy hyvin tässä kuvassa http://www.airliners.net/photo/Aero---Finnish/Douglas-C-53C-%28DC-3A-45%29/1117813/L/&sid=ccab7606405e99c596c1061f701dcc10 Siis viimeinen ikkuna. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Tämmöinen artikkeli tuli eteen Hotellista Yhteishyvässä 10/2008. "Aika lentää": http://www.digipaper.fi/hok-elanto/18283/index.php?pgnumb=10 Vanha, on ehkä ollut aiemmin jo täällä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Voi olla. Mutta kun tilauslentoja järjestetään niin silloinhan lennätettävät eivät ole ja voi aina olla jäseniä... ja tuskin paikan päällä ennen lentoa liittyvätkään(?). EFHF-EFLP-osuus ei siis ollut varsinainen tilauslento, vaan ilmeisesti paluumatka oli. Olen kuullut ja ymmärtänyt, että myös tilauslentoporukan jokaisen jäsenen tulee liittyä yhdistykseen ennen lentoa. Mutta, ehkä joku palstaa mahdollisesti seuraava DC-yhdistyksen toimihenkilö voisi valaista tätä asiaa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Eikös vain tuo jäsenyysvaatimus aiheudu korkeammalta taholta - ettei meinaan harrastettaisi ilmakuljettelua siihen kelpuuttamattomalla - joskin uljaalla koneella? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Hienot kuvat. Mutta eikös DC-yhdistyksen säännöissä sanota, että vain jäsenet voivat päästä koneen kyytiin? ??? En halua sen enempää arvostella, mutta jos nykyään otetaan kyytiin ei-jäseniäkin, miksi kukaan enää viitsisi maksaa jäsenmaksua? Ps. Omani olen maksanut, jos ei muuten niin ainakin kannatuksen takia: Charlie Hotellin kuuluu lentää. Onhan LCH:n kyytiin ennenkin päässyt ilman ko. klubin jäsenyyttä. 90-luvulla olin kaksikin kertaa mukana koneessa sen noustessa. Tosin en ollut kyydissä enää laskeutumisessa. Tomppa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2010 Onhan LCH:n kyytiin ennenkin päässyt ilman ko. klubin jäsenyyttä. 90-luvulla olin kaksikin kertaa mukana koneessa sen noustessa. Tosin en ollut kyydissä enää laskeutumisessa. Tomppa "Hei tää kaveri ei oo yhdistyksen jäsen, nyt kuule lähet" Ei vaineskaan, hyppykeikalla varmaan olit. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 15, 2010 Eikös vain tuo jäsenyysvaatimus aiheudu korkeammalta taholta - ettei meinaan harrastettaisi ilmakuljettelua siihen kelpuuttamattomalla - joskin uljaalla koneella? DC-yhdityksen nettisivut: Lennoille voivat osallistua yhdistyksen jäsenet ja heihin rinnastettavat Airveteran Oy:n osakkaat. Jäsen voi myös kutsua vieraita lennolle tutustumaan harrastukseensa, tällöin jäsenen on maksettava omista varoistaan kaikki kutsutuista henkilöistä yhdistykselle suoritettavat maksut ja tälläinen menettely ei voi toistua kohdistuessaan samoihin henkilöihin. Eli jonkinlainen porsaanreikä on olemassa ei-jäsenen lennättämiseen. Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 16, 2010 Viikko sitten, 9.9., oli hieno sää paikallislennolle. Kiitokset vielä sekä ohjaamoon että kabiiniin, oli jälleen kerran upea lento! [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 16, 2010 Elokuulta: [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 16, 2010 Viikko sitten, 9.9., oli hieno sää paikallislennolle. Niin oli.. Tässä lentonne jälkeen napattu kuva ylväästä kulkineestanne kun rullattiin ohi hieman tuoreemmalla lentimälaitteella [ attachment removed / expired ] /Samuli Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 16, 2010 Elokuulta Ja edelleen puuttuu se pala nokasta, josta ennenkin kerrottu... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 16, 2010 Elokuun Lappeenrannan-lennolta kattavampi kuvakertomus nyt tuolla: http://www.sampokiviniemi.net/DC-3/index.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 25, 2010 Palaamassa Tallinnasta tänään iltapäivällä: [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 2, 2010 Upean teräslinnun OH-LCH:n lentokausi 2010 päättyi tänään 2.10. Kone saapui Vaasaan puolitoista tuntia etuajassa noin puoli yhden aikaan. Alun perin Seinäjoelle tarkoitettu välilasku ja sieltä käsin tehtävä jäsenlento jäi harmittavasti pois ohjelmasta Rengonharjulla olleen matalan pilven vuoksi. 200 jalassa ollut pilven alaraja pakotti "Vanhan Rouvan" suuntaamaan nokkansa Vaasaan parin ympyrän jälkeen. Vaasassa kone työnnettiin yhdistyksen jäsenten toimesta välittömästi halliin, ja vuosihuollon valmistelut aloitettiin samantien. Mukana huoltotöiden aloituksessa on myös Malmilta koneen mukana Vaasaan saapunut "iskuryhmä". Koneen saavuttua siis hieman yllättäen aikaisin Vaasaan, jäivät tulokuvat ottamatta. Mutta tässä pari pokkariotosta, kun kone siirrettiin halliin. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2011 http://www.ursa.fi/~lkangas/muut/100710_jami/dc3_800.jpg'>http://www.ursa.fi/~lkangas/muut/100710_jami/dc3_800.jpg[/img] Muut mukavan päivän kuvat http://www.ursa.fi/~lkangas/muut/100710_jami/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla