Toni Tihleman

Nettiyhteys takkuilee...

21 viestiä aiheessa

Niin ongelma on että netti vaan lakkaa toimimasta välillä... esim: tänään tulin koulusta käynnistin netin normaalisti kaikki toimii niinkuin pitääkin mutta kas kummaa olin netissä noin 10min kunnes yhtäkkiä netti alkaa lataamaan aika kauan ja tulee "sivua ei voi näyttää" kone näyttää että nettiyhteys olisin päällä mutta ei vaan toimi, sen jälkeen katkaisin yhteyden ja kokeilin uudestaan niin en enää päässy yhdistämään "Auria Kotikaistalle" PPPOE:n kautta ja tulee "etä tietokone ei vastannut" eli sen jälkeen joudun aina uudestaan käynnistämään ton "boxin" mikä tuolla lattialla on (Huom en ole mikään pro näissä asioissa) sitten sen jälkeen taas pääsen yhdistämään nettiin ja kaikki toimii, mutta ei ole kovin kiva käydä tuolla lattialla joka kymmenes minuutti :( eli onko kenelläkään tietoa mistä oikeen kiikastaa tällänen (itse en usko että Auria:lla olis jotain mätää) tämä ongelma on kestänyt tämän viikon ja silloin kun alkoi takkuilemaan en ollut tehnyt mitään erikoista...

Yhteys tulee Aurialta (Turkulaiset voipi tietää)

Ps: Äsken kävin katsomassa Aurian sivuja tarkemmin, niin siellä sanottiin että Auria Kotikaista tulee muuttumaan Soneran ADSL palveluun... onko kenties tällä mitään merkitystä näihin ongelmiin? ja jos jollain tulee netti Aurian kautta niin kertokaa ihmeessä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Tuo Aurian systeemi on outo: Miksi ihmeessä ADSL-yhteys pitää aina erikseen avata, kuten modeemiyhteydet aikanaan. Kaikki muut, mihin olen törmännyt, ovat auki ja käytettävissä heti koneen käynnistyksestä.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

On se silloin, kun pitäisi rakentaa systeemejä, jotka automaattisesti ovat yhteydessä netin kautta. Olen juuri virittelemässä MediHelin Turun tukikohtaan systeemiä, joka automaattisesti laskee lääkäreiden palkat, ja lähettää tulokset sitten sähköpostilla eteenpäin. Mutta eipä vaan onnistukaan - kiitos Aurian >:(

Arttu

Jaa-a sitä voit kysyä Aurialta mutta ei toi nyt kauheen paha homma ole painaa sitä yhdistä nappulaa... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelmaan saattaa auttaa että kun yhteys menee poikki niin kirjoitat suorita ikkunaan winipcfg ja siitä aukeavasta ikkunasta vapauta kaikki ja hetken päästä uudista kaikki. Tuo winipcfg ohjelma on ainakin Win Me:ssä, XP:ssä ei taida olla?

Tämä ei toki poista itse ongelmaa.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Njoo, netti näyttää katkeavan heti kun meen johkin sivulle missä on vähänkin enemmän ladattavaa sen jälkeen ruutuun pahamahtaa "Linkki Auria Kotikaistaan katkesi, odotetaan uudelleen yhdistämistä" alkaa menee kohta HERMO!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka juuri olikin tietotekniikan kurssi tästä aiheesta, niin en ole yhtään varma asiasta. Itselläni on "vanhempi versio" aurian kotikaistasta, ja se on jatkuvasti netissä. Johtuisiko tuo sitten siitä PPOE:sta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no se voi olla tosta PPPOE:stä myös kiinni saas katsoa nyt mitä tästä tulee, löysin jopa Aurian HelpDesk foorumin arvaas vaan kun ei Jippiin sähköpostikaan toimi!!! niin en pääse rekkaa tonne >:( >:( ja tuolta vois kenties apua löytyä, ja mitä tuolla kattelin nin ei ollut oikeen mitään ratkaisua hommaan (moni valittaa samaa että miks netti katkee näin usein) eli en ole ainut, tiedä sitten mikä on vikana... Mutta välillä kun toi yrittää yhdistää "Wan miniport PPPOE:n kautta niin tulee (etä tietokone ei vastannut, enkä pääse sitten edes nettiin koska homma ei ole yhdistetty" ennen on toiminut aina ihan hyvin, mutta kas kummaa kun Auria yhdistyy Soneraan niin homma alkaa "vähän" kusta :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko kellottanu konettasi? liika väylä voi aiheuttaa tuon, esim. mulla VPN katkeili ennen kun PCI oleili ~35MHz:ssä.

Toinen vois olla että sinun yhteydessäsi vois olla vikaa, tuntuu että tiput sieltä kuin mikäkin. Kokeile sen katkaisun jälkeen uusia IP:itäsi ipconfig /renew cmd promptiin tai ihan sieltä network asetuksista. Jos saat nii kai sen pitäis vielä olla yhteydessä poksiin tai missä sun DHCP ikinä oleskelee, mut jos et saa nii taitaapi olla jokin probleema siinä yhteydessä?

Minulla tiputtaa aina välillä jakamosta, mutta yleensä reloadin nuo laitteet nii toimii taas pari viikkoo/kuukautta :]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä voisin heittää sellaisen villin vinkin, et jos se toimii verkkovirralla, niin otapa johto muutamaksi minuutiksi irti, niin laite saattaa "resetoitua" kun kaikki virrat häviää.

Auria moodeemilinja rules.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo nyt on tänään ainakin on toiminut hyvin... mutta laitoin AuriaHelpdeskiin viestiä niin katotaas vielä mitä ne sanoo :P

mut ite veikkaan että Aurian yhteyksissä olis jotain mätää... mut who knows

Ps: En ole koskaan kellottanut konettani ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun kokemukseni mukaan useimmiten yhteyden pätkiminen johtuu operaattorin järjestelmistä. Ennen kuin alkaa mitään epätoivoista yrittää, kannattaa siis ottaa yhteys operaattoriin. Omassa päässä kannattaa tietysti yrittää bootata kone ja päätelaite.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Joo, lienee Aurian systeemeissä jotain mätää. Olin viime viikolla kopterissa käymässä, ja piti tehdä piniä säätöjä tietokantaohjelmistoomme. Alkuun netti toimi hienosti, mutta sitten se hyytyi kaikissa koneissa.

Aikani odoteltuani (ja resetoituani ADSL-päätelaitteen) soitin Aurian Helpdeskiin (1 e/min), jossa neuvottiin disabloimaan verkkokortti laitehallinnasta ja käynnistämään uudelleen. Yritin selittää, että vika on KAIKISSA koneissa, ei vain tässä yhdessä. Ei mennyt jakeluun. Noh, ai auttanut muuta, kuin tehdä niin kuin tyttö käski. Ja siinähän kului mukavasti minuutteja ja euroja.

Uudelleenkäynnistyksen jälkeen hämmästys langan toisessa päässä oli suuri: "Mitäh... Eikö sekään auta ?!" ::)

Lopetin hieman kiukustuneena puhelun. Kului 10 min, ja linjat alkoivat taas itsekseen toimimaan ::)

Mutta MITÄÄN vikaa ei kuulemma Aurian päässä ole... :P::)

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika tyypillinnen oire kun kaapelissa on maavuotoa.

Ongelma ilmenee kosteilla keleillä.

ADSL on jonkin aikaa päällä kunnes menee poikki. Ja kun resetoit/käynnistät uudelleen niin toimii taas hetken.

Suosittelen, että pyydät operaattoria mittaamaan teille tulevan

kaapeliparin ominaisuudet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mä saan tänään uuden boxin, koska se vika voi olla kuulemma siinä.. koska se boxi välillä sammuu ja käynnistyy uudelleen ja silloin netti aina katkeaa... niin ainakin Auria sanoi, ainakaan mistään maavuodosta puhunut mitään ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mä saan tänään uuden boxin, koska se vika voi olla kuulemma siinä.. koska se boxi välillä sammuu ja käynnistyy uudelleen ja silloin netti aina katkeaa... niin ainakin Auria sanoi, ainakaan mistään maavuodosta puhunut mitään ;D

Oki. Jos boxin virtapuoli mättää, niin silloin ei ole kyse puhelinkaapelin maavuodosta tai muusta viasta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään